Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammattinne, ja kärkytäänkö teiltä ilmaispalveluita?

Vierailija
04.10.2020 |

Kertokaa mikä on ammattinne tai työnne? Kärkytäänkö teiltä ilmaisia palveluita tai neuvoja vai saatteko olla ihan rauhassa?

Aloitan. Työskentelen it-alalla ja aina kun se tulee puheeksi niin saan kuulla esim."voitko kattoa että mikä tossa mun koneessa on". Puolisoni työskentelee kauneudenhoitoalalla ja hänkin saa kiitettävästi pyyntöjä laittaa tukkaa tms.mutta hänelle sentään tarjotaan maksuksi "jotain". Itse olen aikanaan tuntikaupalla laittanut puoli tuttujen koneita ja kertaakaan minulle ei ole maksua tästä tarjottu. Onneksi olen jo vuosia ymmärtänyt kieltäytyä.

Onko sinulla ammatti jota kukaan ei kysele?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitaja.

Hoidan kyllä melko usein vapaalla ystävieni ja sukulaisteni lapsia, mutta osaan kyllä sanoa myös ei, silloin, kun lapsikiintiö on täynnä.

Enkä tietenkään siitä rahaa ota, koska nuo lapset ovat minulle tärkeitä ihmisiä.

Mutta en ikinä esim. kampaajaystävältäni pyytäisi ilmaista tukanleikkuuta tms.

Vierailija
2/45 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hseq päällikkö. Kukaan ei koskaan ole kysynyt mitään :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Graafinen suunnittelija. Jatkuvasti kärkytään logoja, nettisivuja yms ilmaiseksi.

Vierailija
4/45 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amk-ope. Keskustelua voi herätä, mutta ei ajatukseni ole ”palveluita”.

Vierailija
5/45 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetologi ja kyllä kärkytään. Myös saatetaan sanoa jos olen ottamassa uutta palvelua valikoimiin, että voi tulla koekaniiniksi. Ymmärrän jos etsisin mallia, mutta on hieman huvittavaa tyrkyttää itseään ilmaiseen hoitoon kuin tekisi minulle palveluksen.

Vierailija
6/45 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja. Usein kinutaan tukiopetusta lapsille tai oikolukemaan tai kääntämään tekstejä.

Vierailija
7/45 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjanpitäjä. Joskus halutaan keskustella jostain, jotain perusjuttuja voin kertoilla ilmaiseksi, mutten mitään konsultointipalavereja.

Vierailija
8/45 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ope ja on pyydetty mm. lasten kesähoitoa ja lastenohjelman järjestämistä häihin. 

Vierailija
9/45 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Financial Controller. Ei onneksi, minun ammatillani kukaan yksityshenkilö ei tee mitään. Työnantaja kuitenkin yrittää repiä senkin edestä niin paljon ylitöitä kuin vain lähtee irti.

Vierailija
10/45 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkäaikaistyötön ja sen takia monet luulee, että mulla on jatkuvasti aikaa ja jaksamista auttaa muutoissa, kestityksissä, lastenhoidossa yms. Jotkut vähä-älyisemmät jopa olettaa, että olen sen heille velkaa koska "saat rahaa tekemättä mitään".

Olen koulutukseltani FM, jos sillä oli jotain merkitystä.

Vierailija
11/45 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ICT-alalla myös. Olen tuttujen, sukulaisten ja muutamien muiden epävirallinen ja tietenkin ilmainen atk-tukihenkilö.

M54

Vierailija
12/45 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakimies. Tottakai kärkytään, jokainen oikeudenala tulisi hallita. Viitseliämmät ovat opetelleet kysymään pro bono:a, varmaankin jenkkilakisarjoista 🙄🙄

13/45 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvakseltan pyydetään ilmaispalveluita, 2-5 kertaa vuodessa. Viime vuosina olen auttanut kahta ihmistä saamaan kirjan julkaisukuntoon. Molemmat menivät läpi kustantamossa ja ovat jo ilmestyneet. Suostuin, koska aiheet kiinnostivat itseänikin ja eläkeläisenä on aikaa.

Toisen ammattini ilmaispalveluita en anna, eli en ohjaa ilmaiseksi esiintyviä ryhmiä. En myöskään käy katsomassa esityksiä, kun tiedän että haluaisivat ilmaisen palautteen esiintymisestään.

Vierailija
14/45 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ope ja on pyydetty mm. lasten kesähoitoa ja lastenohjelman järjestämistä häihin. 

Ai tää on paha! :D

Vierailija
15/45 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoshuoltaja. Jotkut ovat kuvitelleet, että pimeä kotisiivouskeikka 10€/h on houkutteleva tarjous. En lähtisi edes viidelläkympillä, vapaa-aikani on arvokkaampaa.

Vierailija
16/45 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintä. 

Kukaan ei pyydä neuvoja, vaikka monien kannattaisi. :D

Vierailija
17/45 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Kertokaas vielä että oletteko ruinanneet itse palveluita muilta! Ap

Vierailija
18/45 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenhoitaja.

Hoidan kyllä melko usein vapaalla ystävieni ja sukulaisteni lapsia, mutta osaan kyllä sanoa myös ei, silloin, kun lapsikiintiö on täynnä.

Enkä tietenkään siitä rahaa ota, koska nuo lapset ovat minulle tärkeitä ihmisiä.

Mutta en ikinä esim. kampaajaystävältäni pyytäisi ilmaista tukanleikkuuta tms.

Minä varhaiskasvatuksen hoitaja. pari kertaa on pyydetty hoitamaan lapsia, olen ilmoittanut taksani jonka jälkeen yhtäkkiä minua ei olekaan tarvittu. En koskaan pyydä keltään ilmaispalvelua vaan maksan ostamistani asioista. Siskon lapsia hoidan ilmaiseksi, en muita. Ja lapsenlapsia sitten kun heitä ehkä joskus on.

Vierailija
19/45 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaks työtä, joista toinen on haitarinsoitto. Monta kertaa olen saanut kutsun juhliin ja vasta tyyliin paikan päällä sanottu, että luvattu elävää musiikkia.

Eli siis esiintyjän keikkaa pukkais. Ihan kiva näistäolis etukäteen tietää, en roudaa haitaria jatkuvasti autonperässä. Harvoin enää lähden mihinkään, sukujuhlat pahin.

Vierailija
20/45 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosseuraamustyöntekijä. Kukaan ei halua palveluitamme, väkisinhän niihin joutuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä