Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virhe töissä. Loma pilalla.

Vierailija
20.12.2013 |

Jäin äsken joululomalle pariksi viikoksi. Olen todella odottanut tätä lomaa, syksy on ollut todella raskas. Tämä viimeinen viikko oli kuin nälkävuosi. Minulla oli iso projekti tässä loppumetreillä, jota osittain teki kanssani esimieheni. Tuntia ennen kotiinlähtöä tuli puhelinsoitto, jossa kerrottiin erään osa-alueen projektista menneen väärin. Esimies tuli luokseni ja alkoi tivata, miksi en tarkistanut vielä sadatta kertaa, että kaikki oli reilassa. Yritin selittää, että tarkistin, mutta en ymmärrä, miten virhe pääsi tapahtumaan.

Lopulta pomo sanoi, että voihan tuo virhe olla hänenkin tekemänsä, joka on kyllä mahdollista. Virhe oli korjattavissa ja sen teinkin vähän ylitöinä, mutta minulle jäi tosi ilkeä fiilis.

Olen ollut tuossa työpaikassa vasta vajaan vuoden ja talon tavoille oppiminen on vienyt todella kauan. Pelkään virheitä kuollakseni (työtoverit ja esimies ovat tosi ammattilaisia) ja siksi niitä silloin tällöin tapahtuukin.

Nyt tuntuu, että loma on pilalla ja kaikki on pilalla. Syytän itseäni aivan kohtuuttomasti. Tuntuu, että muut töissä säälittelevät, että "juuri kun aloimme siihen luottamaan, se sössii kaiken". Joo, kuulostaa älyttömältä. Miten pääsen tästä yli?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää joulua!

Vierailija
2/54 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ketju :)

Mulla työssä on sattunut moka, jonka seurauksena toinen olisi voinut vammautua pysyvästi ja pahasti. Onneksi niin ei käynyt, mutta yöunet meni pitkäksi aikaa. Senkin virheen kanssa on oppinut elämään.

Hyvää lomaa ap:lle ja muille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sattuikin just nyt tällainen ketju silmiini. Itse sain eilen kuulla, että olin tehnyt tehnyt virheen töissä (jostain syystä olin unohtanut laittaa yhden tiedon eräälle henkilölle). Tämä nyt sitten viivästystää hieman projektia, mutta maanantaina asia pitäisi olla kunnossa. Harmittaa ihan älyttömästi :(

Nämä kaksi viikkoa ovat olleet sellaista hulabaloota ja hirveää kiirettä töissä, että taukojakaan en kunnolla ole ehtinyt pitää. Eli ei ihme, että siinä sivussa sitten virhe tuli :( Ahdistaa ihan älyttömästi, mutta ehkäpä tämä oli taas muistutus, että pitäisi yrittää olla vielä tarkempi asioissa. Eilen tajusin, että en ollut pyykkiäkään pessyt viikkoon ja ikinä ei ole näin käynyt. Onneksi enää maanantaina töitä ja sitten saa vähän huilata :)

Vierailija
4/54 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap ainakin helposti syyllistettävissä. Älä ota vastuuta muiden virheistä! Jos joku syyttää nimenoman sinua virheen tekemisestä, se on voitava todistaa juuri sinun tekemäksesi!

t. vähän turhan monta narsistiesimiestä nähnyt

Vierailija
5/54 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

UNOHDA SE! Jos se oli noin nopeasti korjattavissa, se ei ollut edes paha.

Vierailija
6/54 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan kakkosta. Anna olla. 

Vierailija
7/54 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nautit lomasta. Olet työsi tehnyt ja loman jälkeen jatkuu. 

Vierailija
8/54 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä iloa tuosta itsesi syyttämisestä on varsinkin kun voi olla että virheen teki esimiehesi?

Parhaasi olet tehnyt ja virheenkin sait korjattua eli kaikki ok.

Kaikki nyt vaan ei aina mene ihan putkeen.

Lomalla ei työasioita vatvota eli ala nyt vain nauttia olostasi ja loman jälkeen sitten iloisin mielin töihin.

Hyvää ja rauhallista joulua :)

Vierailija
9/54 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla vähän väsynyt, ja siksi ylireagoida. Virheitä sattuu, ja niistä otetaan opikseen. Ja jos tämä virhe on nyt korjattu, niin unohda koko juttu ja siirry lomamielelle.

Vierailija
10/54 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko selväksi? :)

Vierailija
11/54 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lopputili. 

Vierailija
12/54 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi veljet! Siivosin vessan tässä välissä itseäni soimaten ja nyt tulin katsomaan, onko kukaan kommentoinut. Itkuhan tässä tuli.

Tiedän itsekin, että sellaista sattuu, mutta nyt vaan tuli jotenkin mitta täyteen omaa osaamattomuutta. Huono itsetunto on tullut tutuksi tässä uudessa työpaikassa, vaikka koskaan ennen ole mielestäni sellaisesta kärsinyt.

Onneksi asia ei ollut iso, tai olisi ollut, jos virhettä ei olisi tänään huomattu. Se kai minua hirvittääkin, jos vahinko olisi päässyt tapahtumaan, siitä olisi kärsinyt parikymmentä ihmistä. Onneksi ihmishengistä nyt ei kuitenkaan olisi ollut kysymys. Miten muuten lääkärit pystyvät nukkumaan yönsä? :)

Mutta: iso, iso, lämmin kiitos kaikille! Sinulle, kutonen: tuli selväksi ja nauratti itkun seassa! :)

Ihanaa, rauhallista ja rentouttavaa joulua kaikille meille!

T. ap, tippa linssissä yhä.

Vierailija
13/54 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se työ on vaan työ. Työllä ei ole ihmiselämässä muuta todellista merkitystä, kuin elanto. Näin moni on ainakin kuolinvuoteellaan väittänyt... Tai jonkun rakkaan kuolinvuoteella.

Vierailija
14/54 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kerran vielä: häntä pystyyn ja joulunviettoon!

Vierailija
15/54 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moka on lahja. Virheitä sattuu kaikille. Itse aina perustelen virheistä, että onneksi niihin ei kukaan kuole. En haluaisi olla esim sydänkoneen ohjelmiston koodaaja.

Vierailija
16/54 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei no worries, tuollaista nyt sattuu kaikille! 

Mulla oli joskus sellainen esimies, joka virheen sattuessa sanoi "älä huoli, kukaan ei kuollut, se on vain rahaa" (no, ihan hyvä, ettei tosiaan ole kirurgina missään...;))

Ja hei, jos edes rahaa ei mennyt, sitäkin vähemmän huolta. Nyt lomalle ja rauhoittumaan!!

Vierailija
17/54 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan muita, hauskaa joulua!

Vierailija
18/54 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tekee virheitä, niin mulle sanottiin töissä  kun aiheutin noin 6000€ vahingon. Toki se oli itselle kova paikka, mutta nyt kun tapahtuneesta on muutama vuosi, asia ei tunnu enää pahalle. Rentouttavaa joulua ap:lle!

Vierailija
19/54 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeän käsittelytaidot. Itsetunto.

Molempia voi kehittää, suosittelen.

Vierailija
20/54 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän pätee oma mottoni, en muista oliko arabien sanalasku "vain Jumala on täydellinen".

Hyvää joulua ja nauti lomastasi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi