Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virhe töissä. Loma pilalla.

Vierailija
20.12.2013 |

Jäin äsken joululomalle pariksi viikoksi. Olen todella odottanut tätä lomaa, syksy on ollut todella raskas. Tämä viimeinen viikko oli kuin nälkävuosi. Minulla oli iso projekti tässä loppumetreillä, jota osittain teki kanssani esimieheni. Tuntia ennen kotiinlähtöä tuli puhelinsoitto, jossa kerrottiin erään osa-alueen projektista menneen väärin. Esimies tuli luokseni ja alkoi tivata, miksi en tarkistanut vielä sadatta kertaa, että kaikki oli reilassa. Yritin selittää, että tarkistin, mutta en ymmärrä, miten virhe pääsi tapahtumaan.

Lopulta pomo sanoi, että voihan tuo virhe olla hänenkin tekemänsä, joka on kyllä mahdollista. Virhe oli korjattavissa ja sen teinkin vähän ylitöinä, mutta minulle jäi tosi ilkeä fiilis.

Olen ollut tuossa työpaikassa vasta vajaan vuoden ja talon tavoille oppiminen on vienyt todella kauan. Pelkään virheitä kuollakseni (työtoverit ja esimies ovat tosi ammattilaisia) ja siksi niitä silloin tällöin tapahtuukin.

Nyt tuntuu, että loma on pilalla ja kaikki on pilalla. Syytän itseäni aivan kohtuuttomasti. Tuntuu, että muut töissä säälittelevät, että "juuri kun aloimme siihen luottamaan, se sössii kaiken". Joo, kuulostaa älyttömältä. Miten pääsen tästä yli?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 21:45"]

AP tässä,

olen aivan sanaton ketjun lämminhenkisyyden edessä. Kauniita sanoja ja todella viisaita ajatuksia, jotka antavat paljon pohdiskelun aihetta.

Voin vain toivoa kaikille kaikkea hyvää elämäänsä, koska te jaatte sitä muille. :)

Ette arvaakaan, kuinka paljon tämä ketju minua auttoi.

[/quote]

Ilo kuulla :)

Vierailija
42/54 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä,

olen aivan sanaton ketjun lämminhenkisyyden edessä. Kauniita sanoja ja todella viisaita ajatuksia, jotka antavat paljon pohdiskelun aihetta.

Voin vain toivoa kaikille kaikkea hyvää elämäänsä, koska te jaatte sitä muille. :)

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä,

[/quote]

Vierailija
44/54 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ollut hieno ketju. Tästä on ollut apua paitsi itsensä uskomiseen, niin myös siihen, miten meidän tulisi kannustaa toisia työelämässäkin. Kiitos 22 kommentistasi koskien viestiäni, kirjoitin sen ajatuksella. Kommentistasi tuli hyvä mieli.

Voi miltä tuntuisikaan olla työyhteisössä, jossa virheiden tekeminen ei niin jännittäisi ja pelottaisi. Mukava huomata, että niin monet myöntävät täällä pelkonsa, ja että niin moni antaa sympatiansa. Näin nuoren näkökulmasta katsottuna olisi paljon ihanteellisempaa, että työyhteisössäkin osattaisiin näyttää se inhimillisyys, tukeminen ja virheiden luonnollisuus. Harmi vain, että liian useassa työpaikassa on korkeat tavoitteet ja odotukset, vaatimukset, paine, kiire sekä kilpailuhenkisyys ottanut ohjat käsiinsä. Ainakin minulle se aiheuttaa lisäpaineita, juuri tänään mietin eläkkeelle jäävää työntekijää, että miksei hän voisi antaa minulle kaikkea osaamaansa tietoa ja kokemusta... tai edes puolta siitä! Toivottavasti nämä sympaattiset henkilöt ovat työyhteisössä meitä epävarmempia tukemassa!

Vierailija
45/54 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ t. 24 :)

Vierailija
46/54 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka Ap:n puolesta harmittaakin (ei virheen vuoksi vaan pahan olon vuoksi),niin mulle tuli hyvä mieli tästä ketjusta -tosin luen sitä tippa linssissä :) Ihana nähdä noin tsemppaavia, lohduttavia,empaattisia ja ymmärtäväisiä viestejä paitsi Ap:lle myös muille ketjun kirjottajille.Ihanaa ihmiset

Ja Ap, ymmärrän sinua niiiin hyvin. Mutta kun omat tunteet ei ole pinnassa,niin ajattelee enemmän järjellä. Ja järki sanoo,että selvitit tilanteen hienosti! varsinkinoletvarsinkin

Vierailija
47/54 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vain ihminen, ihmiset tekevät virheitä.

Vierailija
48/54 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
49/54 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

36 jatkaa..Siis piti kirjoittaa,että nyt selvittyäsi hienosti kinkkisestä tilanteesta,olet varsinkin lomasi ansainnut.Lepää ja nauti lomastasi!

Vierailija
50/54 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
51/54 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
52/54 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

36 jatkaa..Siis piti kirjoittaa,että nyt selvittyäsi hienosti kinkkisestä tilanteesta,olet varsinkin lomasi ansainnut.Lepää ja nauti lomastasi!

Vierailija
53/54 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä todellakaan ollut iso virhe, jos sen sai ylitöinä korjattua! Mun virheet maksavat pahimmillaan satojatuhansia euroja, ja jos oikein mokaa niin ihmishenkiäkin voi mennä (sitä ei ole vielä onneksi tapahtunut).

On kuule muutamat lomat menneet pilalle työmurheiden takia...

Mitä enemmän tulee työvuosia, niin sitä paremmin oppii blokkaamaan murheita pois mielestä.

Vierailija
54/54 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No löytyihän se negatiivinen ihminen tähänkin ketjuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi