Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko minun lähivanhempana antaa minun ostamat vaatteet mukaan

Vierailija
04.10.2020 |

Etäisälle ja uudelle naiselle? Olen ehdottanut että ostavat omat vaatteet heidän luokse, koska ärsyttää ostaa heille vaatteita jotka sitten kuluvat enemmän siellä. Pitääkö elareista siis maksaa ihan kaikki yksin? Lapset kuitenkin 50% siellä niin luulisi, että voisi käyttää ihan omia vaatteita siellä, kun niin paljon haluaa heitä pitääkin? Onko jokin velvollisuus ostaa heille ulkovaatteet, sisävaatteita, kenkiä ja kaikki mahdollinen vain sen takia, että etä maksaa alle 300 kuukaudessa per lapsi?! Mitä olette velvoittaneet isät ostamaan itse? Ehdotin myös, että jos vaatteita haluavat käyttää, voi maksaa niistä puolet. Siinä tapauksessa saavat kuluttaa puolet ajasta minun ostamia vaatteita, tämä ei kuitenkaan käynyt mitenkään vaan minun pitäisi kustantaa nyt vaatteet heillekin, vain omat sisävaatteet löytyy lapsille sieltä, mutta ei kalliit ulkovaatteet. Meneekö ihan oikein?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tottakai jos kerran elarit saat.

samoilla vaatteillahan ne voi sunkin luona olla, et tarvitse niitä enempää. vaatteet vaan lapsille mukaan.

Eli he saavat rauhassa tuhota minun maksamat vaatteet siellä eikä asia kuulu minulle? Minä vaan maksajana. Onpa reilua.

Ap

etkös sinä saanut niihin  vaatteisiin elatusmakuja lasten isältä?

Vierailija
22/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos lapsi on 50% ajasta isällänsä, ei tarvitse maksaa sulle ollenkaan mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin uskoa, että olet provo,mutta valitettavasti olen tavannut liikaa sinun kaltaisiasi. Laittakaa nyt tasan puoliksi se lapsi ja jakakaa kilon paloina keskenänne. Katsokaa, ettei tule vahingossakaan kummallekaan yhtään ylimääräistä grammaa. Älkää vaan pysähtykö miettimään, miltä asiat tuntuu lapsen näkökulmasta. eihän tässä mikään muu ole tärkeää, kuin vanhempien oikeudet. Toivotaan, että lapselle alkaa kertymään terapiakustannuksia vasta täysi-ikäisyyden jälkeen, ettei teidän vanhempien tarvi tapella kuka ne maksaa.

Heh heh, en mitään muuta vaadi kuin _osallistua_ lapsen vaatekustannuksiin, koska siellä vaatteet menevät huonoon kuntoon enkä aio kustantaa miehen ja uuden naisen elämäntyyliä. En pyytänyt ostamaan kaikkia vaatteita vaan jakamaan kustannukset puoliksi tai omat vaatteet sinne.

Ap

Vierailija
24/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Heille"? Ei kai sentään odoteta sentään isän uuden vaimon ostelevan vaatteita lapselle tai osallistuvan kustannuksiin?

Vierailija
25/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meneehän se oikein. Toinen vaihtoehto on tietysti se, että etä ei maksa elareita, kun luonpitoakin on puolet ajasta, ja siinä tapauksessa sitten ostaa niitä vaatteita itsekin. Oletko sitä ehdottanut? :)

Kyllä ne elatusmaksut menee ihan asumiseenkin. En tiennyt, että pienistä elatusmaksuista pitäisi yhtäkkiä maksaa 100% ihan kaikesta, vuokra, sähkö, vesi, vaattteet, ruoka, bensat ja ihan kaikki.

Ap

Olet käsittänyt asian ihan hippasen väärin :D Lapsen riittävä elatus koostuu sinun osuudesta, isän osuudesta ja lapsilisästä.

Vierailija
26/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

samoilla vaatteillahan ne voi sunkin luona olla, et tarvitse niitä enempää. vaatteet vaan lapsille mukaan.

Eli he saavat rauhassa tuhota minun maksamat vaatteet siellä eikä asia kuulu minulle? Minä vaan maksajana. Onpa reilua.

Ap

menevät asumiseen ja ruokaan

Ap

Vierailija
27/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehen tehtävä on maksaa sinulle tuossa tilanteessa. Ottihan se lapsetkin itselleen. Jatkossa et osta lapsille enää mitään ja katso miten mies siihen suhtautuu.

Vierailija
28/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä asut jossain ja miehesi asuu jossain, molemmilla siis samat kulut siitä. Lisäksi maksatte yhtä paljon ruuasta, vessapaperista, pesuaineista jne.

Sitten saat lapsilisät ja elareita. Niillä maksetaan kaikki lasten muut kulut kuten harrastukset, vaatteet, polkupyörät jne. Ne maksaa se joka saa elarit ja lapsilisät. Ne voidaan maksaa myös miehelle, joka sitten hoitaa kaikki edellä mainitut laskut.

Vierailija
29/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Mihin sun omat rahat menee?

Vierailija
30/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesta, että onpa erot hankalia. Lapsi parat.

En enää usko yhtäkään selitystä, että lapset kyllä selviytyy. Hengissä kyllä, mutta kuinka täyspäisinä,? Aikuiset näyttää saavan näinkin höntistä asiasta hankaluuksia toisilleen.

Vierailija
31/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaatteet nuhraantuu etävanhemman luona, niin sinne huonompia vaatteita mukaan. Lapseni käyvät isällään jtvkl. Kotiin tullessa oli aina vaatteet öljyssä, lenkkarit läpimärkiä ja ravassa, repeytyneitä yms. Hankin kirppikseltä havillisempia iskä viikonlopuille, niin ei enää tarvinut huolehtia, onko kouluvaatteet kunnossa.

Vierailija
32/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

kai sulla omiakin tuloja on? Samat kulut ne on miehelläkin, kun kerran lapset on siellä puolet ajasta. Ei elarit ole tarkoitettu kattamaan kaikkia lasten kuluja, siinä on sinullakin osuutta maksettavana. Mutta vaatteet ja harrastukset menee selkeästi elareista ja lapsilisistä.

Vierailija
33/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin uskoa, että olet provo,mutta valitettavasti olen tavannut liikaa sinun kaltaisiasi. Laittakaa nyt tasan puoliksi se lapsi ja jakakaa kilon paloina keskenänne. Katsokaa, ettei tule vahingossakaan kummallekaan yhtään ylimääräistä grammaa. Älkää vaan pysähtykö miettimään, miltä asiat tuntuu lapsen näkökulmasta. eihän tässä mikään muu ole tärkeää, kuin vanhempien oikeudet. Toivotaan, että lapselle alkaa kertymään terapiakustannuksia vasta täysi-ikäisyyden jälkeen, ettei teidän vanhempien tarvi tapella kuka ne maksaa.

Heh heh, en mitään muuta vaadi kuin _osallistua_ lapsen vaatekustannuksiin, koska siellä vaatteet menevät huonoon kuntoon enkä aio kustantaa miehen ja uuden naisen elämäntyyliä. En pyytänyt ostamaan kaikkia vaatteita vaan jakamaan kustannukset puoliksi tai omat vaatteet sinne.

Ap

etähän maksaa jo niistä vaatteista lähdes 300e/kk sinulle. Nyrkkisääntö on että jos saat elatusmaksuja, kaikki kulut paitsi ruoka etän luona kuuluu sinulle. Jos et saa elatusmaksuja, niin sitten kumpikin hoitaa oman osansa itse.

Vierailija
34/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset sopivat asiat keskenään. Lapset käyttävät vaatteita, jotka heillä on päällään.

Vierailija
35/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaatteet nuhraantuu etävanhemman luona, niin sinne huonompia vaatteita mukaan. Lapseni käyvät isällään jtvkl. Kotiin tullessa oli aina vaatteet öljyssä, lenkkarit läpimärkiä ja ravassa, repeytyneitä yms. Hankin kirppikseltä havillisempia iskä viikonlopuille, niin ei enää tarvinut huolehtia, onko kouluvaatteet kunnossa.

Eli isän tykönä tehdään muutakin kuin vain pelataan puhelimella? Jos lapsella ei kerran ollut kuin kouluvaatteet teillä taideta paljon muuta tehdä?

Vierailija
36/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän kuuloinen eksä sulla. Jos olisin sinä, en maksaisi lasten menoista enää penniäkään. Ja vaatisin lisää elareita.

Vierailija
37/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin kamalaa, että oikeasti on tällaisia vanhempia, jotka ajattelee, että lapselle ostetut vaatteet ovat vanhemman vaatteita, ei lapsen vaatteita. Siinä ei tee kenellekään muulle hallaa kuin lapselleen. Tiedän lapsia, jotka ovat ihan paniikissa, että onko nyt tullessa ja mennessä isän vai äidin vaatteet päällä. Siis isän tai äidin, ei lapsen.

On jo muutenkin ikävä tilanne lapselle kulkea kahden kodin väliä, niin sitten vielä siihen päälle murehtia kenen vaatteet on päällä, kun ei ne ainakaan omia vaatteita ole.

Vierailija
38/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tehkö lapsia, koska olette itsekin.

Vierailija
39/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan kyllä todella jännän äärellä.

Vierailija
40/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys ap:lle:

Jos sinun lapsesi olisi menossa toisen vanhempansa kanssa juhliin ja lapsesi haluaisi laittaa päälle sinun ostaman juhlavaatteen, antaisitko vaatteen? Jos antaisit, niin olisiko se vaate lainassa lapsellasi vai toisella vanhemmalla? Jos et antaisi, niin mikä olisi selityksesi lapselle, miksi hän ei saa pukea päälleen omia vaatteitaan?