Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuuluuko minun lähivanhempana antaa minun ostamat vaatteet mukaan

Vierailija
04.10.2020 |

Etäisälle ja uudelle naiselle? Olen ehdottanut että ostavat omat vaatteet heidän luokse, koska ärsyttää ostaa heille vaatteita jotka sitten kuluvat enemmän siellä. Pitääkö elareista siis maksaa ihan kaikki yksin? Lapset kuitenkin 50% siellä niin luulisi, että voisi käyttää ihan omia vaatteita siellä, kun niin paljon haluaa heitä pitääkin? Onko jokin velvollisuus ostaa heille ulkovaatteet, sisävaatteita, kenkiä ja kaikki mahdollinen vain sen takia, että etä maksaa alle 300 kuukaudessa per lapsi?! Mitä olette velvoittaneet isät ostamaan itse? Ehdotin myös, että jos vaatteita haluavat käyttää, voi maksaa niistä puolet. Siinä tapauksessa saavat kuluttaa puolet ajasta minun ostamia vaatteita, tämä ei kuitenkaan käynyt mitenkään vaan minun pitäisi kustantaa nyt vaatteet heillekin, vain omat sisävaatteet löytyy lapsille sieltä, mutta ei kalliit ulkovaatteet. Meneekö ihan oikein?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän olisi jännä kuvio vaatteidenvaihtoa ajatellen, kotona riisutaan alasti, mennään toiselle vanhemmalle nakkena ja sitten siellä toisen kodin vaatteet päälle.

Vierailija
42/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko se lapsi olla isällä 100%, niin sinulle ei tarvitsisi miettiä tätäkään. win-win.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos heillä on jo sisävaatteet lapsille, miksi pitäisi olla kahdet erilliset ulkovaatteet? Ja miten meinasit estää ettei sun ostamat ulkovaatteet päädy sinne vaihdossa? Viet lapset ilman päällysvaatteita iskälle talvipakkasilla? Riisutaanko ne päällä olevat sisävaatteetkin lapsilta autossa ettei vaan päädy iskälle ja lasten pitää hilppasta aatamin puvussa iskän kotiovelle?

Vierailija
44/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, miltä tuntuu lapsesta olla vanhemmilleen vain kuluerä, jonka täytyy mennä pennilleen tasan molempien maksajien kesken? Onko lapsen vaatteet lainkaan lapsen, vai hänen, kuka ne maksoi? Onko lapsen elämässä mitään mieltä, jos hän ei itsenään ole tärkeä ja rakas, vaan hänen aiheuttamansa kulut ovat tärkeämpiä, kuin hän itse? Miltä tuntuisi kuunnella näitä kysymyksiä lapsen itsensä suusta, kun hän samalla miettii, kannattaisiko elämä lopettaa, kun hän ei ole oikeastaan edes olemassa muuten, kuin taakkana ja kulueränä?

Oman lapsen terveys ja tyytyväisyys elämään on hiukkasen tai aika paljonkin tärkeämpää, kuin ne jotkut eurot, joita pitää halkoa tasan hänen elatuksessaan.

Vierailija
45/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos heillä on jo sisävaatteet lapsille, miksi pitäisi olla kahdet erilliset ulkovaatteet? Ja miten meinasit estää ettei sun ostamat ulkovaatteet päädy sinne vaihdossa? Viet lapset ilman päällysvaatteita iskälle talvipakkasilla? Riisutaanko ne päällä olevat sisävaatteetkin lapsilta autossa ettei vaan päädy iskälle ja lasten pitää hilppasta aatamin puvussa iskän kotiovelle?

Vaihdossa voi vaihtaa omat vaatteet. Sisävaatteet voi ottaa, mutta lapsi palautuu samoissa vaatteissa eikä minun ostamia käytetä isän ja naisen luona. Ellei maksa puolia vaatteista.

Ap

Vierailija
46/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haloo, miltä tuntuu lapsesta olla vanhemmilleen vain kuluerä, jonka täytyy mennä pennilleen tasan molempien maksajien kesken? Onko lapsen vaatteet lainkaan lapsen, vai hänen, kuka ne maksoi? Onko lapsen elämässä mitään mieltä, jos hän ei itsenään ole tärkeä ja rakas, vaan hänen aiheuttamansa kulut ovat tärkeämpiä, kuin hän itse? Miltä tuntuisi kuunnella näitä kysymyksiä lapsen itsensä suusta, kun hän samalla miettii, kannattaisiko elämä lopettaa, kun hän ei ole oikeastaan edes olemassa muuten, kuin taakkana ja kulueränä?

Oman lapsen terveys ja tyytyväisyys elämään on hiukkasen tai aika paljonkin tärkeämpää, kuin ne jotkut eurot, joita pitää halkoa tasan hänen elatuksessaan.

Lapsi on kuluerä siis vain isälle, koska ei suostu ostamaan lapselle vaatteita!

Ap

Vierailija
47/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistenhuoneella tätä puolustettaisiin, miestenhuoneessa ei...

Vierailija
48/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän on pakko olla provo. Mutta haluan nyt kuitenkin varmistaa, että AP ymmärtää oman osuutensa lapsen elatuksesta olevan yhtä suuri kuin elarit. Eli sinä maksat lapsen kuluista 300 e, isä 300 e ja sitten saat lapsilisän 100 e. Kyllä tuosta summasta luulisi riittävän lapsen vaatteisiin hyppien keikkuen. 

Ihan kohtuutonta, jos isä joutuu elareiden päälle maksamaan vielä vaatteetkin. Paitsi jos lapsi harrastaa erimerkiksi alppihiihtoa, johon kuluu kisamatkoineen 15 000 euroa vuodessa. 

Vierailija
49/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on kuluerä siis vain isälle, koska ei suostu ostamaan lapselle vaatteita!

Ap

Se isähän panostaa niihin vaatteisiin joka kuukausi noin 300€ elareina. Ja saat vielä lapsilisänkin.

Vierailija
50/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ap vielä sekin, että lapset on sulla kirjoilla ja saat asumistuet sen mukaan. Nyt se mustasukkainen pää pois sieltä pers””stä ja keskity lapseen ja hänen tarpeisiinsa. Voisit yrittää jopa ajatella, että toimillasi voisit myös tukea lapsen ja isän välistä suhdetta. Vaikka isä olisi toiminut sinua kohtaan väärin, yritä erottaa se lapsen kokemusmaailmasta. Olette molemmat lapselle kullanarvoisia ja riitelyn sijaan voisitte keskittyä mahdollistamaan toisen vanhemmuutta.

Vierailija
51/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä nyt on ainut oikea ratkaisu ottaa kynä käteen ja merkitä paperille uudet säännöt: ensimmäisen 1/3 matkasta isälle lapsilla on sinun ostamat vaatteet päällä, sitten ovat alasti seuraavan 1/3 ja desinfioivat itsensä ja sitten jätät heidät siihen neutraalivyöhykkeen päähän mistä isä hakee ja antaa ostamansa vaatteet.

Vierailija
52/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämmöisiäkin vanhempia olemassa? :O

Perspaljaanako ne siirtymät paikasta toiseen tehdään`?

Olen kuullut lapsista, jotka joutuu etän luona vaihtamaan heti ovella toiset vaatteet. Koska etä ei halua, että lapsella on hänen luonaan mitään, mikä liittyy jotenkin lähivanhempaan.

Vierailija
53/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdossa voi vaihtaa omat vaatteet. Sisävaatteet voi ottaa, mutta lapsi palautuu samoissa vaatteissa eikä minun ostamia käytetä isän ja naisen luona. Ellei maksa puolia vaatteista.

Ap

Mäkään en kyllä voi uskoa että tää ei ole provo, mutta kommentoin nyt kuitenkin. Siis isähän maksaa puolet niistä vaatteista, siis elarit. Jos se ja lapsilisät ei riitä kattamaan lapsen kuluja (tai siis puolikkaita kuluja) niin ongelma on sun elämänhallinnassa.

Vierailija
54/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten ne vaatteet nuhjaantuu merkittävästi enemmän etävanhemman luona?

Vierailija
55/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pistää vituttamaan että ostan jatkuvasti sukkia, ja niitä ei exän luota palaudu takaisin. Ihan kuin mulla olisi rajaton budjetti ostella vaatteita, varsinkin sukkia ja alusvaatteita. Ja kyse on vaan siitä ettei ex saa niitä pestyä.

Sukkapari ei paljon maksa muttei niitä viitsisi koko ajan olla ostamassa.

Vierailija
56/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mäkään en kyllä voi uskoa että tää ei ole provo, mutta kommentoin nyt kuitenkin. Siis isähän maksaa puolet niistä vaatteista, siis elarit. Jos se ja lapsilisät ei riitä kattamaan lapsen kuluja (tai siis puolikkaita kuluja) niin ongelma on sun elämänhallinnassa.

En ole AP mutta ex maksaa kahdesta lapsesta elaria yhteensä 110€/kk, sillä ei ihan hirmuisesti vaatteita osteta

Vierailija
57/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että tää on provo, koska työssäni lastensuojelussa näen tällaista harva se päivä. Lapsi unohtuu siinä hornankattilassa, jota vanhemmat päättävät hämmentää hamaan tappiin.

Vierailija
58/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pistää vituttamaan että ostan jatkuvasti sukkia, ja niitä ei exän luota palaudu takaisin. Ihan kuin mulla olisi rajaton budjetti ostella vaatteita, varsinkin sukkia ja alusvaatteita. Ja kyse on vaan siitä ettei ex saa niitä pestyä.

Niitä sukkia sitten varmaan löytyy eksän luota niin ei niitä tartte repullista mukaankaan laittaa.

Vierailija
59/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne ulkovaatteet palautuu joka kerta kamalassa kunnossa, hommaa vaikka kirppareilta jotkut, mitkä lapset voi sitten sinne isälle laittaa. Omalla vuorolla sit pidät niitä parempia. Meillä isä on tarkka noista sisävaatteita, tai ainakin joka kerta lapset tänne tullessa ovat niissä minun ostamissa vaatteissa, ei vahingossakaan sellaisissa mitkä ex on ostanut. Yleensä ne samat mitkä on olleet sinne mennessä. Sentään toki välissä pesty. Harmittaa lasten puolesta että isänsä on varsin kontrollifriikki.

Viestin 12 kirjoittanut.

Vierailija
60/65 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä sukkia sitten varmaan löytyy eksän luota niin ei niitä tartte repullista mukaankaan laittaa.

ongelma onkin ettei mun luona oo juuri yhtään... kun kaikki kulkeutuu sinne eikä tule koskaan takaisin