Kuinka törkeän loukkaavana pidät jos joku luulee vaihto-opiskelijaksi yliopistolla? Kiinnostaa onko todella törkeää?
Minusta törkeää radismia, toivottavasti tämä saadaan kitkettyä Suomesta joskus
Kommentit (14)
Olin puoli vuotta Japanissa. Minua luultiin koko ajan vaihto-opiskelijaksi. Sellainen olinkin, mutta hirvittävän loukkaavaa joka tapauksessa.
Vanhempani muuttivat Iranista Suomeen 90-luvulla, olen syntynyt Suomessa. Ei ole käynyt mielessäkään loukkaantua, kun useissa asiayhteyksissä minua puhutellaan ensin englanniksi. Kun vastaan suomeksi, usein ollaan todella hämillään ja pahoillaan. Minua lähinnä huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Olin puoli vuotta Japanissa. Minua luultiin koko ajan vaihto-opiskelijaksi. Sellainen olinkin, mutta hirvittävän loukkaavaa joka tapauksessa.
Oletko ollut Yleen yhteydessä?
Olisiko parempi luulla siivoojaksi?
Onko vaihto-opiskelijaksi lukeminen siis joku loukkaus?
Kuinka ylpeä ap olet tästä aloituksestasi?
Nykynuoret tekevät elämästään ah niin vaikeaa ja aivan turhan takia.
Mustaihoiset on ylipäätään näköjään niin alttiita loukkaantumaan että vältän kommunikointia heidän kanssaan.
Kuvittelisin, että alkaisi pikkuhiljaa kyrsiä, jos joka toinen puhuttelee englanniksi tai muulla tavoin olettaa syntyperäsi jollain ulkoisella perusteella. Ja kuitenkin olet supisuomalainen, Suomessa syntynyt.
Toiset haaveilevat pääsevänsä joskus vaihto-oppilaaksi ja toteutuessaan se on joidenkin elämän hienointa aikaa. Toiset ovat ylpeitä eksoottisista sukujuuristaan. Joillakin on ihan todellisia, isoja ongelmia elämässään.
Sitten on ne, joiden mielestä sana vaihto-oppilas on joku herjaus tai haukkumasana... 🙄 Ehkä he ovat sekoittaneet sen vaihdokkaaseen?
No on kyllä naurettavaa, ei varmaan mene rasismin määritelmään vaihto-oppilaaksi luuleminen. Kyllä se varmasti usein toistuvana rasittavaa on, mutta että rasismia? Enpä usko
Pidän melko törkeänä, en todella törkeänä. Olenko ainoa?