Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin on sinusta ärsyttävää olla nainen?

Vierailija
19.12.2013 |

Tänään oli lapsella joulujuhlat koulussa. Siinä ei ollut mitään vikaa. Laitoin luonnollisestikin mekon päälle ja sukkahousut pitää olla mekon kanssa. Normaali homma, eikö? Matkalla koululle mekko tahtoi nousta polvipituisesta minimekoksi, koska kannoin nuorimmaista välillä. Vaikka normaalipainoinen olenkin, en enää 35-vuotiaana oikein kehtaa julkisesti esiintyä minimekossa. Joten kävellessä kiskoin mekkoa alas ja mietin kuinka pitkä se takana oleva pieni halkio olikaan... 

Juhlasalissa olin helpottunut. Penkit olivat tummat ja ilman pehmusteita. Kuukautisten runsain päivä ja kahden tunnin istuminen on stressaava yhdistelmä. Mitkään superpaksut vaipat eivät onnistuneet niiden kamppeiden takia. Ja ne sukkahousut! Jalkojen kanssa piti olla tarkkana. Ei saanut istua jalat harallaan, mutta piti muistaa ettei riko sukkahousuja kenkien soljella. 

Loppujen lopuksi selvisin ilman noloja tahroja ja reikäisiä sukkahousuja. Ilman niitä sukkiksia, kuukautisia ja mekkoa olisin ollut rentoutuneempi. Jos olisin ollut mies, ainoa stressinaiheeni olisi varmaan ollut jotain tyyliin: "tiukkanutturaisen rehtorin katsominen aiheuttaa erektion, jota pitää peitellä".

Olkaa kilttejä ja kertokaa omat "kauheaa olla nainen" kokemuksenne. En kai ole ainoa, jota ärsyttää välillä? 

Kommentit (161)

Vierailija
141/161 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käyn läpi työasioita miespuolisen työkaverin kanssa, ja mies vähän väliä katsoo rintojani. Tosi turhauttavaa, kun on asioita, jotka pitää saada eteenpäin ja sitten tuntuu, että toisella lyö korvien välissä pelkkää tyhjää, kun se huomaa Tissit.

Vierailija
142/161 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 18:36"]

Nuorempana oli ihan kauheaa, kun menkkojen ensimmäisenä päivänä vatsa meni aina sekaisin. Ei nyt ihan ripulia sentään ollut, mutta massiivinen p*skatus iski aina kesken koulupäivän.

[/quote]

Minullakin on tätä! Vieläkin, vaikka teininä oli pahempi (oli paljon runsaammat kuukautiset). To-del-la kamalaa! Kysyin gyneltä apua asiaan mutta gyne ei tuntenut ilmiötä eikä osannut auttaa, ajattelin että olen varmaan ainoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/161 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 18:48"]

Nuorempana oli ihan kauheaa, kun menkkojen ensimmäisenä päivänä vatsa meni aina sekaisin. Ei nyt ihan ripulia sentään ollut, mutta massiivinen p*skatus iski aina kesken koulupäivän.

[/quote]

Minullakin on tätä! Vieläkin, vaikka teininä oli pahempi (oli paljon runsaammat kuukautiset). To-del-la kamalaa! Kysyin gyneltä apua asiaan mutta gyne ei tuntenut ilmiötä eikä osannut auttaa, ajattelin että olen varmaan ainoa.

[/quote]

Minulla oli tuota lähinnä nuorempana, joskus parikymppisenä. Siitä on nyt yli kymmenen vuotta aikaa. Jokin hormonaalinen ilmiö se on.

5

Vierailija
144/161 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin mies ja menisin töissä asiakkaan luo viemään tavaraa, koko varaston porukka ei tuijottaisi kun peruutan laituriin. Ei kyseltäisi että miksi ajan rekkaa ja ihmeteltäisi että osaatko sä varmasti peruuttaa.

Ärsyttää kuukautiset, tuntuu että ne on koko ajan päällä. Jos ei ne ole parhaillaan, niin ne on tulossa. Turvottaa, kauhea nälkä koko ajan, vituttaa ja ahdistaa. Ehkä viikon kuukaudessa on normaali olo.

Rahaa palaa meikkeihin ja ihonhoitoon ihan järkyttäviä määriä. Samoin vaatteisiin ja kenkiin. Mies jos olisin niin parit farkut, lenkkarit, t-paidat ja pitkähihaiset riittäisi.

Naisena on aina vastuussa lapsista. Miehet voi tulla ja mennä ja lähteä vaikka lopullisesti ilman mitään huolta lapsista. Äiti on se joka ne hoitaa ja ottaa sen vastuun. Aina.

Siinä nyt jotain.

Vierailija
145/161 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun muut naiset kiroavat kuukautisiaan ja minä olen vaikeana, kun en keksi mitään asiallista sanottavaa. Jonain päivänä sanon vielä sen, mitä oikeasti ajattelen, eli: "Mä en osaa auttaa, menee lääkäriin jos on noin vaikeeta" Mikä vittu siinä kuukautissuojien käytössä on niin saatanan vaikeaa?

Vierailija
146/161 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 18:55"]

Rahaa palaa meikkeihin ja ihonhoitoon ihan järkyttäviä määriä. Samoin vaatteisiin ja kenkiin.

[/quote]

Oma valintasi. Saattaisit olla samanlainen miehenäkin.

Vierailija
147/161 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin armeijassa. Metsäleireillä ei tietenkään ollut vessoja. Pojat vaan käänsivät selkänsä ja alkoivat kuseksimaan, minä jouduin kävelemään kilometrin päähän harvassa mäntymetsässä jotta saisin vähän näkösuojaa. Onneksi puolustusvoimat tarjosivat e-pillerit niin ei tarvinnut kärsiä menkoista.

Naisena olemisessa ärsyttää moni muukin juttu: rinnat (aina tiellä), karvoitus (jossain päin liikaa ja toisessa liian vähän), tunteilu ja se, että työpiireissä nainen on aina se kakkonen esim. keskustelet miespuolisen kollegan kanssa ja huoneeseen saapuu toinen mies, jolloin keskustelu loppuu välittömästi ja "kato kato mitä jätkä!"-huudahdukset raikaa. Ja olet kuin ilmaa.

Vierailija
148/161 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 18:48"]

[/quote]

[/quote]

Minulla oli tuota lähinnä nuorempana, joskus parikymppisenä. Siitä on nyt yli kymmenen vuotta aikaa. Jokin hormonaalinen ilmiö se on.

5

[/quote]

Minulla on ollut aina, aivan kamalaa. Pillerit auttoivat muihin järjettömiin kipuihin, mutta ei tähän paska-asiaan. Olen 22, kiva kuulla että välttämättä se ei jatkukaan ikuisesti...

Vierailija
149/161 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 19:07"][quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 18:48"]

[/quote]

[/quote]

5

[/quote]

Minulla on ollut aina, aivan kamalaa. Pillerit auttoivat muihin järjettömiin kipuihin, mutta ei tähän paska-asiaan. Olen 22, kiva kuulla että välttämättä se ei jatkukaan ikuisesti...

[/quote]

Kymppikin vasta 26, eli toivoa on? :)

Vierailija
150/161 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 19:09"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 19:07"][quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 18:48"]

[/quote]

[/quote]

5

[/quote]

[/quote]

Kymppikin vasta 26, eli toivoa on? :)

[/quote]

Itselläni se pahin paskatus vain jäi jossain vaiheessa pois. Kai se on yksilöllistä... Kovin pahoja menkkakipuja itselläni ei ole kyllä koskaan ollut. Niukahkot menkat on ollut aina ja iän myötä ovat tulleet entistä niukemmiksi.

Niin, nyt olen 33 vuotta.

t: 5

Vierailija
151/161 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 18:48"]

[/quote]

[/quote]

Sama täällä. Ennen kuukautisia saattaa olla ummetusta, sitten todellakaan ei. Mitähän Gillian McKeith sanoisi, se on ihan omanlaatuista tavaraa. 

Varsinainen aihe, kusemisen vaikeus epämääräisissä olosuhteissa kuten junassa ja lentokoneessa. Nuo paikat kun saattavat olla niin roiskeissa, niin saa todella tarkkana riisua jottei vaattet osu mihinkään pintaan. Sitten joko jynssäät istuinrenkaan tai teet "hooverit".

Vierailija
152/161 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Hormonit laittaa nupin aivan sekaisin. Jos voisin, poistattaisin munasarjat.

- Puskapissalla käyminen on ärsyttävän hankalaa

Vierailija
153/161 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyttäessä ja raskaana ollessa. En lihonut, mutta iho löystyi ja muuttui arpiseksi. Synnytyksessä repesin. Naisena tuntee usein oman kroppansa olevan epätasa-arvoinen miehen kehoon verrattuna. 

Vierailija
154/161 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlapukeutuminen ärsyttää. Miehet voi mennä kaikkiin tilaisuuksiin samassa tummassa puvussa.

Vierailija
155/161 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vihaan käsilaukkuja! Viddu että rasittaa kanniskella sitä mukana, oli se sitten iso tai pieni. Parempi olisi ängetä lompakko johonkin perstaskuun vaan ei, pitää olla puuterit ja huulipunat ja terveysiteet ja ties mitkä varalta matkassa...

Intissä ärsytti juuri tuo puskapissaaminen, ei viittinyt pyllistellä missä sattuu

Töissä ärsyttää jos pidetään tyhmänä blondina tai jutellaa tisseille eikä mulle

Vierailija
156/161 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun menen ostamaan esim pesukonetta, tietokonetta tms. Miehenä saisi taatusti parempaa palvelua, eli kysymykseni huomioitaisiin paremmin eikä kuviteltaisi, että ostan laitteen kun se on "hyvän näköinen" vaikka haluan laitteen joka toimii.Samoin silloin kun tingin, koska miehet saa paremmin alennuksia. Samoin silloin jos pitää isännöitsijälle valittaa jostain  (esim asumisoik asunnoissa miehet saa asuntoihin uudet parketit, hellat ym kunhan vähän valittaa mutta nainen ei millään, näin ainakin TA:n asumis oik asunnoissa) Eli tasa-arvo ei pelitä!

Vierailija
157/161 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt..alkoi juuri menkat. Viikkoa ennen aina mulla jo alkaa tissit painaa niinkuin ois jotkut painot siellä sisällä, saakelin kipeät ja turvonneet. Muutenkin inhoan tissejä, oisin mieluummin pienirintainen. Olen muuten hoikka, mutta nuo tissit..byhyy! Haluaisin nyt ampua ne jonnekin kuuhun.

Vierailija
158/161 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä alan juttelemaan miehen kikkelillä kun huomaan että mies puhuu tisseilleni. Toimii.

Naisena olossa ärsyttää monikin juttu. Urheilurintsikat on ärsyttäviä, kaikki hormoneihin liittyvät mielialavaihtelut ärsyttävät, ainainen vaateongelma ärsyttää.

Vierailija
159/161 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävintä on se, ettei minussa ilmeisesti ole muita ominaisuuksia, kuin ulkonäkö (huono sellainen). Jos suututan jonkun, on helppo iskeä naisen arkaan kohtaan, eli ulkonäköön. "Vitun läski/lehmä/rumilus", "Hyi saatana" jne. Jos miehen onnistuisikin "saamaan", niin alkaa ihmettely, "miten joku sen kanssa voi olla, kun on niin rumakin" (niin, ihmisessähän ei ole muuta...).

Kyllästyttää.

Vierailija
160/161 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä miesvaltaisella ja aika raskaalla alalla. Välillä ärsyttää voiman puute, kuitenkin monesti asiat hoituu silti hieman miettimällä ja apua pyytämällä. Siihen, että usein työpaikalla käyvät miehet katsovat ohitse ja kääntyvät miesten puoleen, vaikka olisin siinä ensimmäisenä "tyrkyllä" ei meinaa koskaan tottua. Vähän sama kun autokaupassa naiset usein jäävät huomiotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi