Haluaisin ostaa laadukkaampia vaatteita - vinkkejä!
Mulle on tullut mitta täyteen halpisvaatteiden kanssa. Kaupat täynnä rumia retkuja ja paskaa laatua. Nyt haluaisin alkaa panostaa vaatteisiin, mutten oikein tiedä, mistä ja mitä merkkejä pitäisi etsiskellä.
Annan nyt jotain speksejä, joiden pitäisi täyttyä:
- Vaatteiden pitäisi olla aika yksinkertaisia (ei tyyliä Desigual, no, ne kai ei olekaan kovin laadukkaita vaatteita)
- En tarvitse kauheasti vaatteita muodollisiin tilanteisiin (esim. töihin), joten mitään siistiä businesspukeutumista ei tarvitse nyt ajatella (toki juhlavaatteitakin tarvitsee, mutta mulla olis nyt painotus arkivaatteissa)
- Vaatteita pitäisi olla saatavilla oikeissa kaupoissa, nettikaupoista en viitsi ostaa juurikaan, koska haluan sovittaa vaatteita ensin (hankala vartalonmalli)
- En ole mikään merkkien perässä juoksija, joten kaikki muotitalojen superkalliit merkit voi jättää pois laskuista. Mulla ei myöskään ole ihan hirveitä summia panna vaatteisiin, vaikka toki laadukkaasta vaatteista pitää maksaa enemmän - jonkunlaista keskitien hintatasoa tässä haeskelen.
Kiitos jos osaat auttaa :)
Kommentit (78)
Nettikaupasta voi tilata pari eri kokoo samaista vaatetta jos empii kahden koon välill, vaikka kolmekin ja palauttaa vaikka kaikki.
Ikävä kyllä joudut näkemään vähän vaivaa, etkä kuvia katselemalla pääse eteenpäin. Vaatteita on sovitettava. Eli kasakaupalla rytkyjä sovituskoppiin ja peilaamaan. En itse käytä paljoakaan rahaa vaatteisiin, tarkistan aina että materiaali on ok (yleensä puuvilla, juhlapaidat silkkiä jne.) ja tiedän kokemuksesta, että Your facen, espritin, Gerry weberin ja andiatan vaatteet sopivat ja esim. Sandin ja Ril'sin ei. Tilaan vaatteet netistä, se on nopeinta.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 18:34"]
Mua naurattaa kun Marco Poloa pidetään hienona merkkinä, vaikka laatu on ihan kuraa. Harva se päivä tulee rekloja; neuleet nyppyyntyy jne. Näin myyjänä olen huomannut, ettei se hinta välttämättä kerro mitään laadukkuudesta. Ja sama juttu muissakin merkeissä.
[/quote]Totta. Ostin viime talvena Gantin kashmirmekon, hinta oli lähemmäs parisataa, ja meni pilalle(venyi) nopeasta ja nukkaantui. Tein reklamaation ja rahat sain onneksi takaisin. Ko merkiltä ostan enää puuvillavaateita, jos niitäkään.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 11:51"]
Muotikuu, Turussa. Upeita, tyylikkäitä, Suomessa tehtyjä vaatteita arkeen ja juhlaan.
Tazzia.
Voglia.
Nurmi.
Teijan muotihuone.
[/quote]
Muotikuu taitaa löytyä myös Hgistä, korjatkaa jos olen väärässä. Oli siellä ainakin kesällä 2012 :)
T. Ulkosuomalainen
Käytät nyt yhden kerran kunnolla aikaa. Sitten olet tutustunut eri merkkeihin ja tiedät mikä koko sulle mieluisan merkin vaatteista sopii jne. ja sitten voit vaikka tilata netistä helpommin.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 15:28"]
Mulla on juuri nyt päällä Arelalizzan kashmir mekko. Äärettömän mukava.
Tätä samaa mallia ei kyllä näytä löytyvän, tässä on selkeämpi vyötärö.
Sandin vaatteet ovat myös hyvälaatuisia mielestäni, mutta mallit ei kyllä sovi kauhean hyvin meille leveälanteisille.
Filippa K ei ole yhtä hyvälaatuinen kuin aikaisemmin, mutta perus t-paitoja, neuleita jne. voin suositella.
Ja yleisohjeena en voi sanoa muuta kuin, että sun täytyy tehdä töitä, kiertää ja sovittaa ja etsiä itsellesi sopiva merkki ja malli.
[/quote]
Damn you av. Heti lähti mekko tilaukseen. T:23
Kirjoitit, ettet halua nettikaupasta ostaa, mutta juuri nettikaupasta tilattuna vaatteen voi sovittaa ja helposti lähettää takaisin palautuksena. Esim. Boozt ja Zalandolla on hyviä vaatteita ja palautus maksuton ja vaivaton. Kokeile katsoa esim Hillfigerin, Bossin, Korsin ym vaatteita. Monien tosi hyvin leikattuja ajattomia perusvaatteita on noilla merkeillä. Tosin et maininnut, mitä hintaluokkaa vaatteet saavat olla, niin merkin ehdottaminen on siten vaikeaa. Myös Sand ja Marc o polo ovat varmaan kohta alkavan alemyynnin aikaa ihan kohtuuhintaisia, jos ensimmäiset merkit ovat kalliimman puoleisia.
Sandin vaatteet ovat myös hyvälaatuisia mielestäni, mutta mallit ei kyllä sovi kauhean hyvin meille leveälanteisille.
Filippa K ei ole yhtä hyvälaatuinen kuin aikaisemmin, mutta perus t-paitoja, neuleita jne. voin suositella.
Ja yleisohjeena en voi sanoa muuta kuin, että sun täytyy tehdä töitä, kiertää ja sovittaa ja etsiä itsellesi sopiva merkki ja malli.
[/quote]
Kävin katsomassa tuota linkkiä ja voi mikä mummotyyli!
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 16:39"]
[/quote]
Kävin katsomassa tuota linkkiä ja voi mikä mummotyyli!
[/quote]Mäkin katsoin sen etusivun vaatteet ja ei tosiaan mullekaan tuollaisia väljiä huonosti leikatun näköisiä vaatteita. Nansonkin vaatteet istuu paremmin vaikka nekin on mulle usein liian väljän oloisia vyötäröltä, mekot siis.
Haluaisin myös täydentää vaatekaappiani luonnonkuituisilla vaatteilla. Kunnon kaulahuivi, silkkitoppi ja jokin laadukas villapaita/neule. Ajattomia pitkäkestoisia vaatteita. Mistä lähtisin katsomaan, nettikauppa ois super !
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin myös täydentää vaatekaappiani luonnonkuituisilla vaatteilla. Kunnon kaulahuivi, silkkitoppi ja jokin laadukas villapaita/neule. Ajattomia pitkäkestoisia vaatteita. Mistä lähtisin katsomaan, nettikauppa ois super !
Uniqlolta saa laadukkaita merinovilla- ja kashmirneuleita edullisesti. Laadukkaita villahuiveja on esi. Beck Söndergardilla.
Miehille edullista laatuvaatetta.
https://www.varusteleka.fi/fi/product/sarma-viskoosibokserit-mustat/35335
Ei tarvi märiistä että paikat hikoaa.Ilma kiertää palleissa kun on laadukas kangas.
Googlaa sulis silk. Tilasin silkkitrikoisia toppeja. Aivan loistavia neuleiden alla.
Mulla sama ongelma. Ja varsinkin oikeesti sellasia vaatteita mitä voi hyvällä mielellä pitää.
Laadukkailla ja hintavilla vaatteillakin on tosin sama ongelma kuin halpaketjuilla. Ne on tehty kiinan tehtaissa eikä todellakaan eettisesti luontoa tai työntekijöitä kohtaan... Mistä löytyy vaatteita joita voi pitää hyvällä mielin tietäen että on ajateltu muutakin kuin pelkkää maksimaalista voittoa??
Moi
No löytyyhän niitä kun jaksaa vaan ettiä :)
Nepra, arctic flamingo, Mishalily... siinä muutama hyvä ja ekologinen vaihtoehto.
Kannattaa lisäksi tehdä täsmäiskuja. Mennä liikkeeseen jossa on edes vähän enemmän valinnanvaraa (ei siis joku yhtä merkkiä myyvä pikkuputiikki), pyytää myyjä avuksi ja ostaa samalla reissulla iso kasa tarpeellisia vaatteita. Tuolloin myyjäkin auttaa mielellään, jos kerrot että nyt tarvitsen x, y ja z, ja aikomuksena on ostaa ne kaikki jos vain sopiva löytyy.