Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin ostaa laadukkaampia vaatteita - vinkkejä!

Vierailija
19.12.2013 |

Mulle on tullut mitta täyteen halpisvaatteiden kanssa. Kaupat täynnä rumia retkuja ja paskaa laatua. Nyt haluaisin alkaa panostaa vaatteisiin, mutten oikein tiedä, mistä ja mitä merkkejä pitäisi etsiskellä.

Annan nyt jotain speksejä, joiden pitäisi täyttyä: 

- Vaatteiden pitäisi olla aika yksinkertaisia (ei tyyliä Desigual, no, ne kai ei olekaan kovin laadukkaita vaatteita)

- En tarvitse kauheasti vaatteita muodollisiin tilanteisiin (esim. töihin), joten mitään siistiä businesspukeutumista ei tarvitse nyt ajatella (toki juhlavaatteitakin tarvitsee, mutta mulla olis nyt painotus arkivaatteissa)

- Vaatteita pitäisi olla saatavilla oikeissa kaupoissa, nettikaupoista en viitsi ostaa juurikaan, koska haluan sovittaa vaatteita ensin (hankala vartalonmalli)

- En ole mikään merkkien perässä juoksija, joten kaikki muotitalojen superkalliit merkit voi jättää pois laskuista. Mulla ei myöskään ole ihan hirveitä summia panna vaatteisiin, vaikka toki laadukkaasta vaatteista pitää maksaa enemmän - jonkunlaista keskitien hintatasoa tässä haeskelen.

Kiitos jos osaat auttaa :)

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tourunen Facebook ja Esprit Collection, tipotiessään ja trikoopaidat Vilasta.

Vierailija
22/78 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 15:19"][quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 15:17"]

Gdrun Sjöden nettikauppa tai Nanso ?

[/quote]

Ei nettikauppoja (haluan sovittaa), Gudrun Sjödenin vaatteet on ihan nättejä, mutta en tulisi pitäneeksi, koska ne ovat niin kirjavia. Lisäksi ne ainakin kuvien perusteella ovat aika leveää mitoitusta. Nansolla on paljon trikoovaatteita, enkä halua enää lisää trikoota. Lisäksi Nanson vaatteet on aika kirjavia ja paljolti myös melko tanttamaisia.

Ap

[/quote]

Ootko käynyt Nanson myymälässä lähiaikoina? Hillityn trendikästä, toki kuviollisiakin mutta myös yksiväristä ja ajatonta. Trikoota joo mutta laadukasta sellaista.

T. Nanso-lover :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikki AV:n fashionistat neuvomaan! Apuanne tarvitaan kiihkeästi.

Ap

Vierailija
24/78 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi esimerkiksi Sokoksen naistenvaateosasto? Sieltä voisi ehkä löytää laadukkaita vaatteita.

Vierailija
25/78 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi hyvä ompelija ja teetä vaatteesi. Varsinkin, jos olet vartaloltasi hankalan mallinen.

Mikä on sulle kohtuuhinta? Mun ompelija ottaa puolihameesta 150 euroa, yläosasta 80-300 euroa riippuen työn vaativuudesta ja materiaalista. Kaupasta ostaisin samanhintaista.

Vierailija
26/78 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan Prismastakin voi saada laatuvaatteita kohtuuhinnalla. Itse löysin juhlatunikan, joka Englannissa valmistettu.

Vierailija
27/78 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma! Suututtaa tarjolla olevat huonolaatuiset ja rumat rytkyt! Ostan tosi harvoin vaatteita juuri em. syystä.

Mä olen tykästynyt kotimaisiin merkkeihin. Tai ei kai nykyään oikein mitään enää valmisteta Suomessa, mutta laatu on ainakin ihan ok.

R-collectionilta saa kivoja, yksinkertaisia perusvaatteita, mm. tosi laadukkaita ja kestäviä t-paitoja monen värisinä. Istuvia ja laadukkaita farkkuja olen löytänyt Very Nicelta ja Lee Cooperilta. Lee Cooperia saa täällä ihan Prismastakin. Tiedän, että monet kavahtaa Metsolan ja Me&I:n vaatteita. No noita ei taida oikein löytää kuin netti- ja kotimyynnistä.

Vierailija
28/78 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputoreiltakin voi löytää laadukkaita vaatteita, jos vain jaksaa etsiä. Itse olen löytänyt mm. Marimekon ja Espritin vaatteita.

T: 3

Vierailija
29/78 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meinasin tulla tähän ehdottamaan jotain merkkejä, mutta nyt kun luin nuo edelliset, niin taidankin olla väärässä ketjussa... Nuo tässä ehdotetut on mun silmään aikamoisia tanttavaatteita. Desigualit on muuten hinta-laatusuhteeltaan hyviä, ja heiltä löytyy myös paljon yksivärisiä / hillittyjä, hyvin leikattuja vaatteita. Mutta tietämättä sun kropasta enempää, on vaikea neuvoa.

Vierailija
30/78 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esprit on huonolaatuinen vaatemerkki. Oma suosikkikini on esim. tanskalainen Laurie, naisen mallisia ja laadukkaita vaatteita. Sitten keskihintaisia, klassisia olematta liian hienoja ovat mm. Jackpot ja Newhouse.

Kierrä kaukaa kaikki henkkamaukat ja ginatricoot!

Vierailija
31/78 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prisman naistenvaateosasto ei ehkä oo ihan mun juttu, Sokoksella kai voi ollakin ihan hyviäkin vaatteita - en tiedä, en ole juuri käynyt!

Tuota ompelijaa olen miettinyt, mutta ongelmana on löytää hyvä! Kyllä mä periaatteessa voisin tuon maksaa, olettaen, että vaatteet sitten oikeasti on hyvännäköisiä! Mulla ei ole tarvetta uusia vaatevarastoa mitenkään hirveän nopeasti, koska en tarvitse kerralla isoa määrää vaatteita.

Metsola ja Me&I ei ole ihan mun tyyliä, R-collectionilta vois ehkä löytyäkin jotain.

Kirppareja kierrän koko ajan, mutta hyvää ei juuri löydy, koska kaikki muutkin täällä päin tuntuvat ostavan näitä halpisvaatteita, enkä viitsi niitä kauheasti kierrätettynäkään ostaa. Joskus toki tekee jonkun löydön, ja aion edelleen jatkaa kiertelyä.

Vielä saa ehdottaa! 

Ap

Vierailija
32/78 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity laadukkaisiin materiaaleihin merkistä välittämättä. Lue laput ja hypistele materiaaleja. Käytä luonnonmateriaaleja. Mieti muutama väri joissa pysyttelet, jotka sopivat ihoosi ja omiin väreihisi. Niihin vaihtelua huiveilla ja edullisemmilla t paidoilla jne.

Vierailija
33/78 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 15:07"]

Mä meinasin tulla tähän ehdottamaan jotain merkkejä, mutta nyt kun luin nuo edelliset, niin taidankin olla väärässä ketjussa... Nuo tässä ehdotetut on mun silmään aikamoisia tanttavaatteita. Desigualit on muuten hinta-laatusuhteeltaan hyviä, ja heiltä löytyy myös paljon yksivärisiä / hillittyjä, hyvin leikattuja vaatteita. Mutta tietämättä sun kropasta enempää, on vaikea neuvoa.

[/quote]

Ehdota ihmeessä, en halua tanttavaatteita.

Kaikki täällä aina kertoo, että Desigual on laadultaan huonoa, itse en tiedä muuta. Joka tapauksessa Desigual ei sovi yhtään mun tyyliin, en osaa olla kirjavissa vaatteissa (vaikka ne voikin olla ihan kauniita mun silmään).

Oon vartaloltani aika jyrkkä tiimalasi (leveä lantio ja hartiat, kapea vyötärö, pienet rinnat). Yksittäinen asia, joka ei mulle sovi, on pienet kaula-aukot, koska mulla on lyhyehkö kaula. Löysät yläosat saavat monesti vartaloni näyttämään tasapaksulta. Olen enemmän housuihminen, mutta kyllä pari mekkoa ja hamettakin tarvitsisin vaatevarastooni.

Ap

Vierailija
34/78 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 15:11"]

Keskity laadukkaisiin materiaaleihin merkistä välittämättä. Lue laput ja hypistele materiaaleja. Käytä luonnonmateriaaleja. Mieti muutama väri joissa pysyttelet, jotka sopivat ihoosi ja omiin väreihisi. Niihin vaihtelua huiveilla ja edullisemmilla t paidoilla jne.

[/quote]

Juu, materiaalit on mulle tärkeitä, mutta mistä mä löydän vaatteita, jotka on valmistettu hyvistä materiaaleista? Tää on se ongelma! 

Asun aika pienellä paikkakunnalla, joten joudun joka tapauksessa lähteä muualle vaateostoksille. Mutta jotta voi tehdä täsmäiskun johonkin kauppaan, se kauppa pitää ensin löytää.

Ap

Vierailija
35/78 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
36/78 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 15:17"]

[/quote]

Ei nettikauppoja (haluan sovittaa), Gudrun Sjödenin vaatteet on ihan nättejä, mutta en tulisi pitäneeksi, koska ne ovat niin kirjavia. Lisäksi ne ainakin kuvien perusteella ovat aika leveää mitoitusta. Nansolla on paljon trikoovaatteita, enkä halua enää lisää trikoota. Lisäksi Nanson vaatteet on aika kirjavia ja paljolti myös melko tanttamaisia.

Ap

Vierailija
37/78 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä esim. zarastakin löytää hyviä vaatteita kun jaksaa kaivella. Sieltä kolmenkymmenen akryyli paidan seasta löytyy ne pari täysvillaistakin tai mun 100% kasmir villatakki on ollut ihan laadukas tuote. Niitä täytyy jaksaa käydä läpi tai sitten kysyä apua. 

Itse tykkään peak performancen vaatteista. On aika simppelin ajattomia ja kohtuu materiaaleista. Tai esim. Tommy Hilfiger?

Vierailija
38/78 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin oli aikaisemmin ennakkoluuloja Prisman vaateosastoa kohtaan. Mutta olen tosiaan löytänyt sieltä paljon laadukasta ja hyvän näköistä päällepantavaa. Mielestäni tyylini on aika nuorekas, ikääni sopiva (olen 37v). Ei missään nimessä tanttamainen (inhoan esim. "tanttafarkkuja"!) Kannattaa unohtaa ennakkoluulonsa, muuten et ikinä löydä mitään :)

Pukeutumisneuvojaakin voisi kokeilla. Eikös monissa tavarataloissa ole ihan ilmainen?

Entäs Nanso? Ne on laadukkaita, ja löytyy myös yksiväristä päälle pantavaa, jos kuviot ei miellytä.

t.6

Vierailija
39/78 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hyvin kurvikas ja aavistuksen puska, ja minun pelastuksekseni koitui Jokinen Helsingin Aleksanterinkadulla. Hinnatkaan eivät ole niin kovia kuin luulisi.

Vierailija
40/78 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin muka Marimekko tai Nanso olisivat tanttatyyliä? Löytyy sieltä kai muutakin kuin kirjavia kaapuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän