Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulukorttien sijaan, hyväntekeväisyyttä??!! ARGH!

Vierailija
18.12.2013 |

Mikä ihme ihmisillä on näyttää olevansa parempi ihminen? Face on täynnä ihmisiä jotka kertovat joulukorttien sijaan osallistuneensa ties mihin keräykseen ja laittaneensa joulukorttirahat sinne...

Itse osallistuin moneenkin keräykseen sekä ostin koulupukuja ja rokotteita JA SILTI sain joulukortit lähetettyä ihmisille.

Miksi tämä on joko tai? Näinkö kiillotetaan omakuvaa muille? Mun mielestä on todella köyhää jollei saanut avustuksen lisäksi lähetettyä läheisille ihmisille joulukortteja.

Ja kyllä, minusta on kiva saada niitä. Nyt lähetin niitä kymmeniä ja sain takasin tähän mennessä 6 koska kaikki on antaneet juuri ne rahat hyväntekeväisyyteen. Hyvä on tekevät hyvää, niin minäkin teen mutta että sitten se on pois korteista. 

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin. Lisäksi osa ei lahjoita mihinkään, puhuu vaan.

Vierailija
2/29 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua v..taa joulukorttien kirjoittaminen, ensi vuonna laitan ilmoituksen, olen ostanut joulutervehdyksiin varaamillani rahoilla ITSELLENI uudet talvisaappaat, tuli tänä vuonna liian myöhään mieleeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa. Enkä edes usko, että kovin moni noista "joulukorttirahat hyväntekeväisyyteen" -tyypeistä edes lahjoittaa mitään mihinkään.

Vierailija
4/29 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ottaa noin suuri stressi joulukorteista. Lähetän jos muistan ja toki ilolla otan vastaan jos jonkun saan. Mutta en kyllä osaa mieltäni pahoittaa toisten joulukorteista tai niiden olemattomuudesta. Tuosta on joulumieli kaukana. 

Vierailija
5/29 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan irti koko joulukorttihössötyksestä. Laitan tänä vuonna viestin, mihin hyväntekeväisyyteen rahat laitoin ja toivon, että jokainen viivaa minut yli postituslistaltaan. Kuitenkin, ap, se on jokaisen oma asia, mihin ne korttirahansa laittaa. Ei se nyt periaatteessa kuulu sinulle yhtään. 

Vierailija
6/29 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan just halu päästä pois tosta korttirumbasta. Ite laitoin sekä hyväntekeväisyyteen että kortteihin rahaa tänä jouluna.

Vierailija
7/29 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä joulukorttiperinnettä kannattaa vaalia, kaikki on muutenkin niin kasvotonta nykyään, toivotellaan facessa 300 kaverille hyvää joulua sivulla... en halua että joulukorttiperinne loppuu, en ainakaan hyväntekeväsyyteen verhottuna.

Miksei suoraan sanota että en halunnut kirjoittaa yhtään korttia kenellekkään. Piste. se olis ainakin rehellistä. 

Ja ei joulukorttirahoilla mitään saappaita tai muutakaan saa... kortit maksaa muutaman sentin kappale, samoin merkit että turha on sen taakse mennä piiloon.

Vierailija
8/29 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin toi on vähän hassua, sillä ei ne kovin paljon maksa, ellei kovin isolle porukalle lähetä..

Vierailija
9/29 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihanaa lähettää ja saada joulukortteja. Ja tunnen suuuurta myötähäpeää kun joku mainostaa tekevänsä hyväntekeväisyyttä oli vuodenaika mikä tahansa! Siis jos haluaa auttaa, haluaa auttaa. Jos haluaa mainostaa hyvyyttään niin tunnen myötähäpeää. Auttaminen on hyvä asia mutta en koe sen olevan vilpitöntä kun se on vaan oman itsen markkinointia.

Vierailija
10/29 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukorteillakin voi tehdä hyväntekeväisyyttä. Voi ostaa esim. eri Syöpäjärjestöjen kortteja, joista osa menee syöpätautien tutkimukseen.

Vierailija
11/29 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että hys hys nyt vaan ettei kukaan saa tietää, että teen hyväntekeväisyyttä vahingossakaan.

Vierailija
12/29 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ehtinyt enkä jaksanut laittaa sitä normi 40 kpl joulukorttisettiä VAAN julistan Facessa laittavani nekin pennoset Lastensairaala 2017 -hankkeeseen.

Oi ampukaa minut tästä hyvästä! Minkä suuren rikoksen olenkin nyt mennyt tekemään!

Kivittäkää vielä siitäkin hyvästä, etten ole ehtinyt käydä katsomassa kuolemansairasta lähiomaistani ja lapseni söi eilen eineksiä ja jaloissa pyörii villakoirat. Huono minä!

Vierailija
13/29 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko laitoit lastensairaalalle? 20e? :) En sillä lähtis paljon kehumaan että nyt on korttirahat hyväntekeväisyydessä... Ja miksi sun pitää puolustella hyväntekeväisyydella sun lähettämättömiä joulukortteja? Oletko parempi ihminen?

Vierailija
14/29 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 22:42"]

Mun mielestä joulukorttiperinnettä kannattaa vaalia, kaikki on muutenkin niin kasvotonta nykyään, toivotellaan facessa 300 kaverille hyvää joulua sivulla... en halua että joulukorttiperinne loppuu, en ainakaan hyväntekeväsyyteen verhottuna.

Miksei suoraan sanota että en halunnut kirjoittaa yhtään korttia kenellekkään. Piste. se olis ainakin rehellistä. 

Ja ei joulukorttirahoilla mitään saappaita tai muutakaan saa... kortit maksaa muutaman sentin kappale, samoin merkit että turha on sen taakse mennä piiloon.

[/quote]

Olen koko aikuiselämäni, kohta 20 vuotta, lähettänyt joulukortit vain isovanhemmilleni, mutta enpä ole päätöstäni tuntenut sen kummemmin tarpeelliseksi selittää. Yksikään sukulainen tai ystävä ei ole hylännyt minua sen takia, etten ole korttia lähettänyt. En myöskään odota kortteja ihmisiltä. Oikeastaan voisin sanoa, etten hirvittävästi ilahdukkaan kortista. Enemmänkin aina loppiaisena mietin, minne nämäkin taas pitäisi laittaa. Ja suoraan sanoen, suurinosa päätyy roskiin, koska niissä ei sen kummempaa viestiä tai esteettistä arvoa ole. 

Vierailija
15/29 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 22:42"]

[/quote]

mun kortit merkkeineen maksoi 200€

Vierailija
16/29 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se uuden lastensairaalan haaste ja mielestäni hyvä haaste onkin. Ja hyvä kun ihmiset mainostavat sitä. Itse lähetin kyllä joulukortit, mutta laskin että ifolorille meni valokuvakortteihin (joo, nolot vauvakuvat) 35e ja postikuluihin varmaan n. 20e. Ihan älytöntä, kyllä se 55e lämmittäisi siellä hyväntekeväisyystililläkin.

Vierailija
17/29 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä piruuttani ilmoitin fb:ssa etten lähetä kortteja enkä lahjoita säästämiäni rahoja hyväntekeväisyyteen. Alko vituttaa tuo oman itsensä korostaminen. Aika moni silti tykkäs, ehkä tuohon hehkuttamiseen on siis moni muukin kyllästynyt :)

Vierailija
18/29 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 23:01"]Paljonko laitoit lastensairaalalle? 20e? :) En sillä lähtis paljon kehumaan että nyt on korttirahat hyväntekeväisyydessä... Ja miksi sun pitää puolustella hyväntekeväisyydella sun lähettämättömiä joulukortteja? Oletko parempi ihminen?

[/quote]

Se oli suoraan sama summa sairaalaprojektiin, mikä olisi mennyt pahviin ja postimerkkeihin.

Näin viestintäalan ihmisenä tuli mieleen infota, miksi ei meiltä kannata kortteja odotella!

Olen julistanut olevani tavallista paskempi ihminen.

Hyvää joulua.

Vierailija
19/29 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä ihmetyttää, varsinkin kun minunkin tuntemistani sädekehän kiillottajista jokaisella olisi kyllä varaa lähettää ne joulukortit JA lahjoittaa rahaa hyväntekeväisyyteen. Mullehan on aivan sama miten kukakin rahansa käyttää, enkä laske saatuja joulukortteja, mutta en kyllä tajua, että miksi juuri joulukorttien tapauksessa se on joko/tai?

Enpä muista nähneeni statuspäivitystä, jossa joku olisi mainostanut jättäneensä esim. ne talvisaappaat ostamatta, skipanneensa pitkän viikonlopun Lontoossa tai jättänyt menemättä leffaan ja lahjoittaneensa rahat sen sijaan hyväntekeväisyyteen. Miksi ensimmäisenä karsitaan siitä mikä ei ole alunperinkään itsekästä, vaan parhaimmillaan muiden pyyteetöntä ilahduttamista?

Ymmärrän kyllä, että kaikkien kohdalla joulukorttirumba ei ole kovinkaan pyyteetöntä; jos joulukorttien lähettäminen on se vuotuinen pakkopulla kymmenine tulostettuine osoitelappuineen ja excel-taulukoineen, niin ajatus lienee muutenkin vähän kateissa ja kortit voi aivan hyvin jättää lähettämättäkin, laittoi sitten säästyneet rahat hyväntekeväisyyteen tai ei. Itse tykkään askarrella kortteja, saajien lista ei ole mahdottoman pitkä ja ajatuksella lähetetyt joulukortit toivottavasti ilahduttavat ihmisiä ja ovat kyllä mielestäni yhden sortin lähimmäisenrakkautta nekin.

Ärsyynnyin aiheesta juuri pari päivää sitten sen verran, että päätin itsekin lahjoittaa joulukorttirahojen verran hyvään tarkoituseen, niiden jo lähetettyjen joulukorttien lisäksi (tavallaan siis hyödyllisiä ne FB:n "paremmat ihmiset"!). Homma hoidettu eilen ja sain kyllä niin hyvän joulumielen, että taidanpa koittaa muistaa itselle tärkeitä avuntarvitsijoita useamminkin, muulloinkin kuin joulunaikaan. En kuitenkaan koe tarvetta jakaa tätä Facebookissa ja kyllä, aion lähettää ne joulukortit ensi vuonnakin :).

Vierailija
20/29 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 23:15"]Mä piruuttani ilmoitin fb:ssa etten lähetä kortteja enkä lahjoita säästämiäni rahoja hyväntekeväisyyteen. Alko vituttaa tuo oman itsensä korostaminen. Aika moni silti tykkäs, ehkä tuohon hehkuttamiseen on siis moni muukin kyllästynyt :)

[/quote]

"Oman itsensä korostaminen"? Mitä hittoa. Tarkoitus on levittää infoa esim. juurikin tästä Lastensairaala -projektista.

Jos et ole sattunut huomaamaan, että aika monta miljoonaa pitää lahjoitusten avulla kerätä! Paljon on jo saatu, mutta vielä on matkaa.

Pakko jatkaa, että mikä hitto teitä vaivaa kun arvostelette Jenni Dahlman-Räikkösen mukana oloa tässä projektissa! Eikö se nyt ole hyvänen aika pääasia että saadaan se sairaala meidän jälkipolville kuin se, kuka on missäkin mainoksessa ja kuka nyt vielä kehtaa Facessa lahjoituksiaan mainostaa.

Aivan sama tässä iänikuisessa päiväkotikeskustelussa. Naiset kinastelee, kuka saa viedä lapsensa päiväkotiin ja kuka ei. Eivätkä yritä puuttua koko järjestelmän epäkohtiin. Eikö koko homma pitäisi saada vain toimimaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän