Mies ehkä jonkunlaisesssa psykoosissa?
Eli mies lähti pienen tilanteen jälkeen pois kotoa yli 4 vkoa sitten. Hän on ollut kaverillaan, jota minä en tunne.
Olen yrittänyt soittaa hänelle useita kertoja, mutta ei vastaa koskaan puhelimeen. Olen myös tekstiviestein koittanut saada selville, mistä on kyse - onko toinen nainen vai mitä?
Hän on vastannut minulle muutamilla viesteillä kertoen, että työnantajani on pervo, meillä on seksisuhde ja että me yritämme saada häntä pakkohoitoon. Lisäksi epäilee, että kaikki taksikuskit seuraavat häntä. Toisen naisen on kieltänyt useassa viestissä. Kuitenkin viestit ovat tavallaan sekavia, vailla päätä häntää. Mies ei juo ollenkaan alkoholia, joten kännissä ei ole niitä laittanut.
En ole pettänhyt miestäni koskaan ja olen aivan ulalla. Netistä löysin sellaisen kuin epäluuloinen persoonallisuus ja oireet kuvaavat aika hyvin ja siihen voisi liittyä psykoottiset oireetkin.
Onpas kiva joulu tulossa meille....koko aikuisikäni olen hänen kanssaan ollut yhdessä ja yhteiset lapsetkin.
Mies ei siis myönnä mitään vaikka kysyisin...tuhoutunut sanoi olevansa, mutta terve kuitenkin? Huh huh....kunhan avauduin, mutta kommentteja tai neuvoja saa laittaa, kokemuksia tm?
Päätin, etten tekstaile tai soita enää....
Kommentit (42)
Mä vaihdattaisin lukot. Mistä sen tietää, mihin seuraan on eksynyt? En kyllä pystyis nukkumaan, kun ei tiedä kuka ja missä aikeissa tulee ovesta. Joo, tiedän että vuokralaiset ei vaihtele lukituksia.
Ei mies ole minua mitenkään uhannut kuitenkaan. Parissa viestissä on kirjoittanut olevansa mielisairas. Hänen tunteensa ovat jotenkin lukossa, mutta ei ole uhkaava ollut viesteissään.
En usko, että voin tehdä mitään muuta kuin odottaa...
Mies ei kuitenkaan ole silleen paha enää kuin nuorempana. Hänellä oli hyvin vaikea lapsuus, vanhemmat alkoholisteja jne.
Mies tietää, koska olen töissä, eikä ole kotona käynyt ollenkaan esim. vaatteita hakemassa tms.
Mietin vaan, että tuo tila joko menee ohi, kun en ota yhteyttä tai pahenee, jolloin joku muu toimittaa hänet hoitoon....en kai muuta voi oikeen?
Jos teillä on yhteisiä lapsia niin ajattele edes heitä ja pelasta sekopäältä. Laita miehelle viesti että välittömästi päivystykseen tai ei koskaan enää näe sinua eikä lapsia. Tuskin kuitenkaan oikeasti on sairas, kunhan pompottaa sinua.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 16:53"]
Jos teillä on yhteisiä lapsia niin ajattele edes heitä ja pelasta sekopäältä. Laita miehelle viesti että välittömästi päivystykseen tai ei koskaan enää näe sinua eikä lapsia. Tuskin kuitenkaan oikeasti on sairas, kunhan pompottaa sinua.
[/quote]
Onhan sekin mahdollista, että pompottaa ja on toinen nainen. Siksi en enää viitsi yrittääkään mitään. Olen laittanut lapsistakin viestiä, mutta ei reagoi. Isommat lapset ovat itse yrittäneet soittaa, mutta ei vastaa heillekään.
Mutta taidan tarvita itse jotakin terapiaa, että pääsisin elämässä eteenpäin ja voisin olla hyvä äiti lapsilleni. Pitäisi varmaan hyväksyä se tosiasia, ,että mies kuitenkin lähti ihan hyvissä ruumiin ja sielun voimissa täältä ja jätti meidät.
Toisaalta ajattelen, että voi olla toinen nainen, mutta miksei voi sitä sanoa suoraan ja selvittää raha-asioita ja hakea tavaroitaan...se ei ole tervettä. ap.
Miten niin et voi niille paikallispoliiseille tai sairaaloihin ilmoittaa, että tällanen tapaus, kertokaa jos näkyy. Sen jälkeen et ehkä voi muuta kuin odotella, jos mies ei sitten sattumoisin tule kadulla vastaan. Tuskin sinun yhteydenototkaan siihen vaikuttaa meneekö tila ohi vai ei, itse ainakin yrittäisin yhä laitella viestejä silloin tällöin.
Oudolta kuulostaa, että olette asuneet yhdessä ja ilmeisesti vuokrallakin, mutta miehen häviäminen ei muka sotke mitenkään teidän asumisia, vakuutuksia, rahatilannetta... Kaikkiko ne on sinun nimissäsi? Ei huoleta että mies jättää laskuja maksamatta ja vakuutukset katkeaa, tai että psykoosi pahenee ja mies tuleekin joku päivä tuikkaamaan kodin tuleen ettei taksikuskit löydä häntä tms. Tai jättää avaimensa jonkin hämärän tyypin haltuun ja kertoo osoitteen, joku päivä on arvoesineet hävinneet eikä vakuutus korvaa mitään. Voi vain odotella että ehkä se siitä, kun antaa ajan kulua.
Onko mies muka oikeasti mielestäsi täysissä SIELUN VOIMISSA, jos kirjoittelee että kaikki taksikuskit seuraa häntä? Kuka tuollaista edes viitsii keksiä, jos haluaa vain hävitä ja jatkaa elämää toisen naisen kanssa. Tiesitkö että miehen saaminen pois kirjoilta teidän asunnosta ei ole mikään helppo juttu, jos ei ole uutta osoitetta tiedossa eikä häntä edes yritetä tavoittaa. Kannattaisi miettiä nyt sitä, jos se miehen vointi ei sitten huolestutakaan. Viranomaisilta avun hakemisen kautta voisit ehkä osoittaa, että mies on todella häipynyt eikä häntä löydy. Tai sitten joudut itse muuttamaan asunnosta lasten kanssa.
Paska tilanne. Meillä oli kesällä samanlaista sillä erotuksella, että mies oli kotona. En vieläkään tiedä, mitä olisi pitänyt tehdä. Sain lopulta ukon lääkäriin kahden kaverin avulla ja lääkäri/virkavalta hoiti loput. Yksinäni en olisi siihen pystynyt. Jos olisin soittanut poliisit paikalle, olisi mies pystynyt todennäköisesti esittämään täysin normaalia ja kääntänyt tilanteen sellaiseksi, että on pieni perheriita menossa ja eukko ylireagoi.
Onko lähiaikoina tapahtunut mitään muutosta esimerkiksi työtilanteessa, lääkityksessä, suurempia stressin aiheita, riitoja? Meillä mies meni oudoksi lääkityksen vaihdon jälkeen. Lääkitys oli tarkoitettu syövästä seuranneeseen ahdistukseen.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 17:21"]
Paska tilanne. Meillä oli kesällä samanlaista sillä erotuksella, että mies oli kotona. En vieläkään tiedä, mitä olisi pitänyt tehdä. Sain lopulta ukon lääkäriin kahden kaverin avulla ja lääkäri/virkavalta hoiti loput. Yksinäni en olisi siihen pystynyt. Jos olisin soittanut poliisit paikalle, olisi mies pystynyt todennäköisesti esittämään täysin normaalia ja kääntänyt tilanteen sellaiseksi, että on pieni perheriita menossa ja eukko ylireagoi.
[/quote]
Oletko miehellesi vihainen siitä että hän teki sellaisen tempun teille? Sairastumisellehan ei välttämättä voi mitään, mutta avun hakematta jättämiselle voi. Itse olisin kyllä tuollaisesta täysin leppymätön enkä antaisi lastenkaan enää tavata.
hei nro 30 ..siis olisit vihainen omalle miehellesi jos ei itse hakisi apua mielisairauteen?????
Etkö ymmärrä,että todella useassa tapauksessa sairastunut ei ole itse sairaudentuntoinen,joten ei tietenkään voi hakea apua!!!!!Se on yksi sairauden oireista jopa!!!saatanan ääliö...
sitten jos itse sairastut vaikka syöpään ja huomaat hakea vasta siinä vaiheessa apua kun on jo liian myöhäistä,niin varmaan toivot,että joku olisi sulle VIHAINEN siitä???Täysin leppymätön??Vittu mua ärsyttää,kun ihmist ai tajua mitään mielensairauksista ja silti antaa vitun tyhmiä neuvoja.
Entäs ap itse on psykoosissa? Epäilee miestään turhaan jne.
Hyvänen aika 30, eihän mieleltään sairastunut osaa hakea itselleen apua. Hän elää harhoissa ja luulee niitä tosiksi. Ei sairastunut kykene tekemään mitään tahallisia temppuja läheisilleen!
Ap. vastaa.
Olin hetken laittamassa pakolliset iltakuviot kuntoon...
Eli en ole miehelle vihainen, mies oli itse vaihtanut osoitteensa poste restanteen, kun pyysin heti alussa, etten joudu vaikeuksiin.
Silti nimissäni on suurin osa yhteisistä laskuista, kuten isot vakuutukset, osamaksuja jne.
En tiedä miksi, mutta rakastan miestäni ja olisin kaikin tavoin valmis auttamaan häntä, vaikka mikä olisi, jos hän kertoisi minulle yhtään mitään tai tulisi edes tapaamaan minua jonnekin.
Olen sellainen vanhanaikainen, että uskon siihen raamatun määritelmään rakkaudesta. ap.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 17:34"]
Onko lähiaikoina tapahtunut mitään muutosta esimerkiksi työtilanteessa, lääkityksessä, suurempia stressin aiheita, riitoja? Meillä mies meni oudoksi lääkityksen vaihdon jälkeen. Lääkitys oli tarkoitettu syövästä seuranneeseen ahdistukseen.
[/quote]
Ainut suuri muutos on ollut se, että miehen oma työtilanne epävarma, eikä töitä ole ollut joka viikko, kuten oli luvattu. ap.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 16:27"]
Äijä on idiootti, lopeta rakastamasta ja pidä huoli itsestäsi ja lapsistasi. Vuokra-asujina teidän on helpompi muuttaa pois, itse en ainakaan uskaltaisi jäädä paikkaan josta moinen sekopää voi teidät löytää. Jos lapset ovat jo isompia niin voit heille kertoa ihan suoraan että heidän isänsä on hylännyt heidän ja että se on vain ja ainoastaan isän syy, ei lasten. Säilytä sekavat ja uhkaavat viestit jos sellaisia on, saat lisätukea niistä kun haet lähestymiskieltoa miehelle.
[/quote]
Kuulostaa siltä että miehellä on puhjennut skitsofrenia ja mies on psykoosissa. Siihenkö se rakkaus sinulla sitten loppuu jos toinen sairastuu.
Niin, on se kumma, kun ei yhtään hävetä sitä toista paneskellessa, mutta siitä panemisesta kertominen sitten taas hävettää...
Ei sinulla ap ole mitään velvollisuutta vahtia aikuista ihmistä eikä sinua kukaan mistään syytä. Jos on sekaisin tai sitten ei, ei sitä toiset voi määrätä. Jos kerran lähtenyt ja teillä tietymättömillä niin järjestele nyt omat ja lastesi asiat kuntoon ja irrottaudu. Jos tuohion sekasotkuun jäät menee sinulta mielenterveys ja mitä se vaikuttaa lapsiisi, sinun täytyy heitä suojella, ei lasten kuulu kantaa huolta tuollaisesta. Törkeää toimintaa mieheltä oli sairas tai ei ja niinhän niin moni on. Ei siinä läheiset paljon voi auttaa jos ei itse halua ja kuka nyt tuollaista jaksaisi loputtomiin katsella. Voimia sinulle, pelastautukaan kun vielä voitte ettei jää ikuiseksi kiviriipaksi elämäänne.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 20:29"]
Ei sinulla ap ole mitään velvollisuutta vahtia aikuista ihmistä eikä sinua kukaan mistään syytä. Jos on sekaisin tai sitten ei, ei sitä toiset voi määrätä. Jos kerran lähtenyt ja teillä tietymättömillä niin järjestele nyt omat ja lastesi asiat kuntoon ja irrottaudu. Jos tuohion sekasotkuun jäät menee sinulta mielenterveys ja mitä se vaikuttaa lapsiisi, sinun täytyy heitä suojella, ei lasten kuulu kantaa huolta tuollaisesta. Törkeää toimintaa mieheltä oli sairas tai ei ja niinhän niin moni on. Ei siinä läheiset paljon voi auttaa jos ei itse halua ja kuka nyt tuollaista jaksaisi loputtomiin katsella. Voimia sinulle, pelastautukaan kun vielä voitte ettei jää ikuiseksi kiviriipaksi elämäänne.
[/quote]
Kiitos! ap.
Voihan tuollainen mennä itsestään ohikin. Kun olin lapsi, isälläni meni aina tuollaiseksi sekoiluksi jos oli stressiä asioista, töistä tai muusta. Muuttui aivan vainoharhaiseksi, ei pystynyt nukkumaan, vaelteli yötkin hermostuneena talossa. Mutta aina se sitten meni ohi ajan kanssa, palatakseen taas takaisin pariksi viikoksi jos oli liikaa stresssiä.
No mutta jospa ilmoittaisit silti. Mitä se haittaa? En minäkään meinannut että poliisi alkaa lähitienoita haravoida sen takia että aikuinen ihminen ei tule kotiin, mutta jos nappaavat miehen jossain muissa merkeissä, niin tietävät että kotona ollaan huolissaan.