Miltä kuulostaisi jos oppilaat pesisivät vessoja, siivoaisivat käytäviä, annostelisivat koulun ruokaa??
Niinkuin Japanissa? Joku näkee tässä potentiaalia, jotkut ilmaista orjstyövoimaa, sehän tarkottaisi sitä että loputkin duunaripaikoista teetätettäis ilmaiseksi mm koululaisille...
Kommentit (7)
Eli ainakin 25% pojista jätetään kouluttamatta. Poistetaanko niiltä kivekset myös? Syytä olisi. Ja hei, ihan tasa-arvon nimissä matalimman älykkyysosamäärän saaneet ei tarvitse pallejaan mihinkään. Tyhmyys ja kivekset on varma matkalippu vankilaan. Hyötyvät itsekin toimenpiteestä, saavat elää elämänsä himojen häiritsemättä, aivotoimintaansa kehittäen.
Kyllä Japanissakin on koulujen siivoajia. Oppilaiden siivous vaan takaa sen etteivät tuhoa koulua.
Kun olin yläasteella ysärin alussa niin oppilaat viettivät muutaman päivän keittiöllä, siivoojan matkassa ja talonmiehen apuna. Voin sanoa että lisäsi arvostusta ko. töitä tekeviä kohtaan kun näki konkreettisesti, mitä työtä tekivät.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin yläasteella ysärin alussa niin oppilaat viettivät muutaman päivän keittiöllä, siivoojan matkassa ja talonmiehen apuna. Voin sanoa että lisäsi arvostusta ko. töitä tekeviä kohtaan kun näki konkreettisesti, mitä työtä tekivät.
No eikä lisännyt arvostusta, mutta oppimismotivaatiota kylläkin, jotta ei itse joudu pskaduuniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikä lisännyt arvostusta, mutta oppimismotivaatiota kylläkin, jotta ei itse joudu pskaduuniin.
Aivan, anteeksi, en olisi saanut yleistää.
Korjaan siis, omalta kohdaltani lisäsi arvostusta myös duunariammatteja kohtaan.
Japanissa ihmiset siivoavat aina jälkensä vaikka siellä siivoojia onkin. En väitä että kansoissa on eroja, mutta Aasian maat ovat elpyneet tsunamista kun taas Haiti on sekasorron vallassa ja yhteiskunta on muuttunut väkivaltaiseksi anarkiaksi kuten siinä apinalaumassa joka murhaa toisen apinalauman jäseniä psykopaattisella tavalla.
Hyvä idea. Persukakarat, joiden ÄO on muita selvästi matalampi, voivat tehdä nuo. Muut opiskelevat sitten rauhallisissa luokissa kun persujen kännisiitokset kuorivat perunoita.