Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekevälle on aina töitä. No ei ole!

Vierailija
18.12.2013 |

Valmistuin viime vuoden toukokuussa. Hain töitä jo osa-aikaisesti vuoden 2011 alusta, kokopäiväisiä töitä olen hakenut 2012 alusta. En ole päässyt edes haastatteluihin kertaakaan. Kun valmistuminen oli lähellä, aloin pelätä jääväni suoraan työttömäksi. Näin kävikin.

Aloin hakea töitä jo muilta aloilta ja nykyään haen ihan mitä tahansa.

Olen kirjoittanut tästä jo aiemminkin, mutta työn saaminen tuntuu olevan kuukausi kuukaudelta hankalampaa. Sekin alkaa jo vaikuttaa työnhakuun, että olen kohta ollut 1,5 vuotta työttömänä.

Sain juuri sähköpostiini viestin yhdestä työpaikasta, jota hain. Kyseessä apulainen yhteen toimistoon, kokopäivätyö ja palkka 1750 euroa kuussa. Työpaikkaan oli hakukriteerit, piti olla korkeakoulututkinto (rajaa jo osan hakijoista) ja työkokemusta (minulla työharjoittelun kautta), eli kuka tahansa ei voinut edes hakea sitä.

358 hakemusta oli lähetetty! MIETTIKÄÄ! Miten voin ikinä työllistyä, jos tällaiseenkin työpaikkaan hakee kolme ja puolisataa hakijaa!

Olen oikeasti hakenut ihan mitä tahansa, ottanut yhteyttä yrityksiin ja yksityishenkilöihin. Minulla on nyt periaate, että lähetän 20 työhakemusta tai avointa työhakemusta viikossa. Vähintään. Pitäisi siis noin kolme löytää joka päivä sellaista paikkaa, josta työtä kyselisi tai lähettäisi valmiin hakemuksen.

Minulla ei ole lastenhoito-ongelmia, voisin aloittaa vaikka samana päivänä. Palkka ei ole ongelma. Haluan vain töitä. Mitä tahansa!

Työtä ei ole tekevälle. 

Kommentit (286)

Vierailija
81/286 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 12:50"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 12:45"]

Noista, jotka kehottavat muuttamaan toiselle paikkakunnalle, viikoksi pois perheestä ja kaikista tuttavista, haluan kysyä: Oletteko kokeilleet sitä itse? Minä olen, ja rehellisesti sanottuna, voin sanoa, että se on aivan totaalisen perseestä. On totta, että tein mieluummin niin kuin jäin työttömäksi, ja siihen verrattuna olen edelleen sitä mieltä, että ratkaisu oli parempi. MUTTA on turha väittää, että se on lapsettomallekaan mikään helppo ja vaivaton ratkaisu.

Kauniisti sanottuna henkinen ja myös fyysinen hyvinvointini on romahtanut tänä aikana. Parisuhteellekaan se ei ole helppoa. Läheisyyden ja kommunikaation määrä jää vähäiseksi eikä sitä viikonloppujen aikana meinaa ehtiä paikkaamaan, etenkin kun viikonlopuille jää myös se kaikki muu mitä pitää tehdä, koska et vain ole viikolla kotona niitä asioita hoitamassa.

[/quote]

Minä olen tässä ketjussa suositellut ja myös itse tehnyt muuton. On totta, että monella tapaa tämä on aivan perseestä. Mutta parempaa kuin työttömyys. Ei ap:kaan kauhean tyytyväiseltä henkisesti vaikuta. Itse olen melko hyvällä fiiliksellä yleensä kun olen töissä ja useimmiten viikonloppuisin. Viikon illat ovat monesti vaikeamman puoleisia. Pidän tätä silti parempana kuin ahdistua 24/7 työttömyydestä ja pelätä pitkäaikaistyöttömyyttä.

[/quote]

Mun mielestä taas ap:lle rakastavasta ja tukevasta parisuhteesta muualla muutto voisi olla kuolemanisku. Nyt on sentään joku, joka tukee. Mitä sitten, kun asuu yksinään jossain hornantuutissa ja elää yksin? Ei siinä kiva pätkätyökään lämmitä.

Minä en ainakaan missään tapauksessa ikinä muuttaisi mieheni luota mihinkään, vaikka olisin työtön.

Vierailija
82/286 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheasti kaikki suosittelevat lastentarhanopettajan ja opettajan sijaisuuksia. Tärkeäähän se tietysti on, että siellä on edes joku ihminen katsomassa lasten perään, mutta jotenkin karmii myös se, minkälaisia sijaisia nuo pystymetsästä repäistyt randomit ihmiset sitten ovat. En tarkoita, että ap olisi huono tuossa työssä, vaan noin yleensä. Minusta ei esimerkiksi olisi lasten kanssa tehtävään työhön, ei sitten millään. Toivottavasti ei niin epätoivoista tilannetta tule, että siihen joutuisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/286 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 12:58"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 12:54"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 12:43"]

Millä alalla on tuollainen tilanne? It-alalla pyörin itse, hommia on enemmän kuin ehtii tehdä ja vaikka koulut on kesken niin muuallekin kelpaisin kuin nykyiseen firmaan

[/quote]

Miksi tätä piti alapeukuttaa? tiedustelin ap:n opiskelemaa alaa ja kerroin että meillä on hommia pirusti ja porukkaa liian vähän ja koko ajan ainakin pk-seudulla on työpaikkoja auki alan yrityksissä.

[/quote]

No aika pussissa olet elänyt, ellet ole huomannut, että tilanne on tuollainen lähes joka alalla, hoitoalaa lukuunottamatta.

[/quote]

Mitä sillä on tekemistä sen kanssa että tiedustelin millä alalla ap on ja kerroin oman alani tilanteesta?

Vierailija
84/286 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tekee mieli kertoa tarina meiltä töistä.

Meille etsittiin varastotyöntekijää. Kriteerit ei ollu kummoiset. Koulutuksella ei väliä, mutta työ fyysistä joten voimaa täytyisi olla. Työaika 8-16 ma-pe. Palkka n.1600€. Vakituinen.

Saimme 3 hakemusta!! Ja kaupunki on Helsinki!

Missä ne työttömät??

Vierailija
85/286 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 12:58"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 12:50"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 12:45"]

Noista, jotka kehottavat muuttamaan toiselle paikkakunnalle, viikoksi pois perheestä ja kaikista tuttavista, haluan kysyä: Oletteko kokeilleet sitä itse? Minä olen, ja rehellisesti sanottuna, voin sanoa, että se on aivan totaalisen perseestä. On totta, että tein mieluummin niin kuin jäin työttömäksi, ja siihen verrattuna olen edelleen sitä mieltä, että ratkaisu oli parempi. MUTTA on turha väittää, että se on lapsettomallekaan mikään helppo ja vaivaton ratkaisu.

Kauniisti sanottuna henkinen ja myös fyysinen hyvinvointini on romahtanut tänä aikana. Parisuhteellekaan se ei ole helppoa. Läheisyyden ja kommunikaation määrä jää vähäiseksi eikä sitä viikonloppujen aikana meinaa ehtiä paikkaamaan, etenkin kun viikonlopuille jää myös se kaikki muu mitä pitää tehdä, koska et vain ole viikolla kotona niitä asioita hoitamassa.

[/quote]

Minä olen tässä ketjussa suositellut ja myös itse tehnyt muuton. On totta, että monella tapaa tämä on aivan perseestä. Mutta parempaa kuin työttömyys. Ei ap:kaan kauhean tyytyväiseltä henkisesti vaikuta. Itse olen melko hyvällä fiiliksellä yleensä kun olen töissä ja useimmiten viikonloppuisin. Viikon illat ovat monesti vaikeamman puoleisia. Pidän tätä silti parempana kuin ahdistua 24/7 työttömyydestä ja pelätä pitkäaikaistyöttömyyttä.

[/quote]

Mun mielestä taas ap:lle rakastavasta ja tukevasta parisuhteesta muualla muutto voisi olla kuolemanisku. Nyt on sentään joku, joka tukee. Mitä sitten, kun asuu yksinään jossain hornantuutissa ja elää yksin? Ei siinä kiva pätkätyökään lämmitä.

Minä en ainakaan missään tapauksessa ikinä muuttaisi mieheni luota mihinkään, vaikka olisin työtön.

[/quote]

Nykyään on puhelimet ja skypeyhteydet ja autolla pääsee suht nopeasti paikasta toiseen. Ennen perheenisä saattoi lähteä Ruotsiin tekemään töitä, kun jäi Suomessa työttömäksi, eikä hänestä kuultu kuukausiin, nykyään parisuhde natisee liitoksissaan jos ei joka päivä fyysisesti tavata.

Vierailija
86/286 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka 1600??? Onko tuo edes laillista?![quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 13:05"]

Mun tekee mieli kertoa tarina meiltä töistä.

Meille etsittiin varastotyöntekijää. Kriteerit ei ollu kummoiset. Koulutuksella ei väliä, mutta työ fyysistä joten voimaa täytyisi olla. Työaika 8-16 ma-pe. Palkka n.1600€. Vakituinen.

Saimme 3 hakemusta!! Ja kaupunki on Helsinki!

Missä ne työttömät??

[/quote]

Vierailija
87/286 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä firma, mitkä vaatimukset? Haen teille.[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 12:54"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 12:43"]

Millä alalla on tuollainen tilanne? It-alalla pyörin itse, hommia on enemmän kuin ehtii tehdä ja vaikka koulut on kesken niin muuallekin kelpaisin kuin nykyiseen firmaan

[/quote]

Miksi tätä piti alapeukuttaa? tiedustelin ap:n opiskelemaa alaa ja kerroin että meillä on hommia pirusti ja porukkaa liian vähän ja koko ajan ainakin pk-seudulla on työpaikkoja auki alan yrityksissä.

[/quote]

Vierailija
88/286 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 12:55"][quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 12:45"]

[/quote]

katsopa vaikka työmaille, onko siellä juurikaan suomalaisia työmiehiä ? Virolaisia, puolalaisia. Arvaa asuuko heidän perheet täällä ?

No tuohan se onkin aivan loistavaa suomalaisten työllisyyden kannalta! Hevonkuuseen vaan nuo alipalkatut ulkomaalaiset raksalta ni jo alkais suomalaisillekin veronmaksajille löytyä työtä! Muutenkin rakennuspuolen työpaikat ovat kiven ja kannon alla niin nuo ulkomaalaiset eivät ainakaan yhtään helpota yuönsaantia!!! Nimim. Itsekin rakennuspuolen töitä kaipaava.

Vierailija
89/286 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että sinä pärjäisit yksin vieraalla paikkakunnalla ja viihtyisit, ei tarkoita että kaikille kävisi niin. Yksinäisyys ihan oikeasti saattaa laukaista masennuksen, siinäpä sitten ollaankin työkyvyttömyyseläkkeellä..

Vierailija
90/286 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 12:55"][quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 12:45"]

[/quote]

katsopa vaikka työmaille, onko siellä juurikaan suomalaisia työmiehiä ? Virolaisia, puolalaisia. Arvaa asuuko heidän perheet täällä ?

Mun tuttu aina vänkkää haluavat asua isovanhempien lähellä, kun ovat niin tärkeitä jne. Kysyin kerran milloin ovat käyneet viimeksi, viime kesänä. On se hyvä että asuvat siinä 5 km päässä silti.

[/quote]

88 ei osannut lainata oikein tuota tekstiä. Kiukunpuuskani oli siis kohdistettu näille ulkomaalaisille välistäviejille.

Vierailija
91/286 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mun tuttu aina vänkkää haluavat asua isovanhempien lähellä, kun ovat niin tärkeitä jne. Kysyin kerran milloin ovat käyneet viimeksi, viime kesänä. On se hyvä että asuvat siinä 5 km päässä silti.

[/quote]

88 ei osannut lainata oikein tuota tekstiä. Kiukunpuuskani oli siis kohdistettu näille ulkomaalaisille välistäviejille.

Vierailija
92/286 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 13:24"]

Se että sinä pärjäisit yksin vieraalla paikkakunnalla ja viihtyisit, ei tarkoita että kaikille kävisi niin. Yksinäisyys ihan oikeasti saattaa laukaista masennuksen, siinäpä sitten ollaankin työkyvyttömyyseläkkeellä..

[/quote]

Minä asun vieraalla paikkakunnalla ihan yksin, ja kyllä, tämä on selvästi pahentanut masennusoireitani (diagnosoitu). Mutta enpä usko että tilanteeni olisi parempi työttömänä lähempänä ystäviä. Ap:lla sentään on mies, johon pitää yhteyttä kauempaakin. Ja aika masentuneelta ap:kin vaikuttaa työttömyydestään.

Vierailija
93/286 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 10:36"]

Mäkkäriin pääsee helposti, samoin lehtiä jakamaan, puhelinmyynti on myös vaihtoehto.

Jännä kun mä en ole koskaan ollut toimettomana...... ikinä.

[/quote]

Miten Mäkkäriin pääsee helposti? Mulla on tuttava, tohtori, joka pyrki Mäkkiin joka ikinen kesä opiskeluaikana. Ei päässyt ikinä. Ei Heseenkään. Eikä kaupan kassallekaan.

Lehtien jakaminen on plus miinus nolla. Se on harrastus, jossa saa ulkoilua, ei työ. Palkka on niin olematon. Sama koskee puhelinmyyntiä. Useita kavereita ollut puhelinmyyjinä, ei siinä mitään tienaa, jollei ole todella härski myyntitykki.

Yhdessä vaiheessa viihdelinjoille pääsi hyvin töihin, en tiedä, miten nykyään. Nyt täytyy sitten varmaan jo nakuilla webbikameran edessä, pelkkä puhelimeen huohotus ei taida riittää, en tiedä. Yksi kaveri teki noita viihdelinjallehuohottajan hommia opiskeluaikana.

Myös siivousfirmoihin pääsee, etenkin kotisiivoukseen.

Vierailija
94/286 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä asut?meillä akuutti lastenhoitaja tarve (töitä 160h/vko)jos todella tarvitset ja haluat töitä lastenhoitajana, niin voin pistää yksityisen mailin.

t.2xperhe jotka aktiivisesti hakenut lastenhoitajaa yli 2 kuukautta

Vierailija
95/286 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä asut?meillä akuutti lastenhoitaja tarve (töitä 160h/vko)jos todella tarvitset ja haluat töitä lastenhoitajana, niin voin pistää yksityisen mailin.

t.2xperhe jotka aktiivisesti hakenut lastenhoitajaa yli 2 kuukautta

Vierailija
96/286 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 13:01"]

Kauheasti kaikki suosittelevat lastentarhanopettajan ja opettajan sijaisuuksia. Tärkeäähän se tietysti on, että siellä on edes joku ihminen katsomassa lasten perään, mutta jotenkin karmii myös se, minkälaisia sijaisia nuo pystymetsästä repäistyt randomit ihmiset sitten ovat. En tarkoita, että ap olisi huono tuossa työssä, vaan noin yleensä. Minusta ei esimerkiksi olisi lasten kanssa tehtävään työhön, ei sitten millään. Toivottavasti ei niin epätoivoista tilannetta tule, että siihen joutuisin.

[/quote]

Osa on hyviä. Osa nostaa jalat pöydälle ja peluuttaa muksuilla kolme päivää hirsipuuta ja ristinollaa. Osa laittaa videon pyörimään ja ottaa itse nokkaunet.

Vierailija
97/286 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

160h/vko, huh! Lykkyä työntekijän etsimiseen...

Vierailija
98/286 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 10:36"]

Mäkkäriin pääsee helposti, samoin lehtiä jakamaan, puhelinmyynti on myös vaihtoehto.

Jännä kun mä en ole koskaan ollut toimettomana...... ikinä.

[/quote]Lehtien jaosta tai puhelinmyynnistä ei välttämättä saa juuri rahaa. Minä en muuten päässyt mäkkäriin enkä carrolsiin, kun 90-luvun lamassa yritin hakea. 

- ei ap

Vierailija
99/286 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, perusta seksipuhelinfirma.

Se olisi varma työllistäjä. Työt tulee tosin kotiin.

Vierailija
100/286 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, perusta seksipuhelinfirma.

Se olisi varma työllistäjä. Työt tulee tosin kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä