Elokuva/tv sarja joka pelästytti sinut lapsena?
Minulla se oli elokuva nimeltä Gritters ollessani noin 10v.
Kommentit (1249)
Siis Upstairs, downstairs...joku lastenloru.
Joku merenneitojuttu, minkä ei pitänyt olla pelottava ja lapsille sopimaton vaan lapsille tarkoitettu. Siinä merenneidot välillä kulkivat ihmisinä muiden seassa ja sitten taas menivät omaan valtakuntaansa. Itseäni ahdisti ja iljetti se ajatus muuttumisesta ihmisestä muunlaiseksi. Näin kuukausikaupalla painajaisia että mulla alkaa iho repeillä ja kasvaa pyrstö ja kidukset, ja tulee pakko päästä mereen.
Vierailija kirjoitti:
Joku merenneitojuttu, minkä ei pitänyt olla pelottava ja lapsille sopimaton vaan lapsille tarkoitettu. Siinä merenneidot välillä kulkivat ihmisinä muiden seassa ja sitten taas menivät omaan valtakuntaansa. Itseäni ahdisti ja iljetti se ajatus muuttumisesta ihmisestä muunlaiseksi. Näin kuukausikaupalla painajaisia että mulla alkaa iho repeillä ja kasvaa pyrstö ja kidukset, ja tulee pakko päästä mereen.
H2O? Taisi tulla Summerin ohjelmistossa.
Kauniit ja rohkeat. Pelkäsin mm. Sally Spectraa, Stephanieta ja myös Brookea ja Amberia. Joissain jaksoissa kun nämä 2 viimeisintä itki ja niiltä valui ripsarit, luulin että se on verta.
Muistaako kukaan kun noin 20v sitten aina päivän sään jälkeen ennen Salkkareita tuli joku outo 5min kestävä ohjelma? Joku nainen puhui jotain jossain hämärässä museossa tms ja introssa oli synkkä ja myrskyinen yö. Muistaakseni oli suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Lapsena pelkäsin Tupla tai kuitti- tietokilpailua. Se juontaja oli pelottava.
Myös Jesper, Kasper ja Joonatan-nuket olivat pelottavia.
Onko tällaiset nuket olleet jossain? Kirjan kyllä muistan, ja toisaalta Kasper-nuken.
6 vuotiaana näin Disneyn Tarzanin elokuvissa.
Kauhean jännittävä se oli silloin itselleni. Varsinkin se aggressiivinen apina lauma.
Hannele Lauri yleensä lapsena. Ehkä nyt ajatellen koominen lapsuudenpelko.
Speden sketseissä ja vastaavissa aina pelkäsi häntä kun oli temperamenttisia rooleja ja huusi koko ajan. Samasta syystä jonkun verran myös Marjatta Raita Uunoissa sai samaa reaktioita aikaan.
Pulttiboisin Rampe ja Naukkis pelottivat mua pienenä partoineen ja kulmakarvoineen, niiden hirnumista pelkäsin erityisesti :D
8 surman luotia. kotonani samanlaisia juoppo hulluja päivittäin vieläpä kun äitinikin oikein paapo heitä viinan himossaan. 16v otin haulikon seinältä ja tyhjensin tuvan 3 vierasta ja isä ja äiti lähtivät ulos olisin tosiaan ampunut kun osasin ja paukkuja oli. meillä homma muuttui me menimme sijoitus perheisiin. hyvä niin. monessa perheessä joka päiväistä 70 luvulla
Summerin ohjelmistossa oli joskus sellainen ohjelma jossa nuorille tuli vuoron perään punainen väri silmään ja sen jälkeen ne katosivat. Nimi oli Kadoksissa (Jeopardy).
Se oli jännittävä sarja, kun vielä oli äänestys haluttiinko onnellinen vai inhottavampi lopetus.
Siinä sarjassa oltiin ufojen perässä.
Vierailija kirjoitti:
Hannele Lauri yleensä lapsena. Ehkä nyt ajatellen koominen lapsuudenpelko.
Speden sketseissä ja vastaavissa aina pelkäsi häntä kun oli temperamenttisia rooleja ja huusi koko ajan. Samasta syystä jonkun verran myös Marjatta Raita Uunoissa sai samaa reaktioita aikaan.
Minä huomasin vasta aikuisena että onpas tuo Uunon vaimo tosi vihainen koko ajan. Tajusin myös että niinhän oma äitinikin oli aina tuollainen. Kai se oli silloin ”normaalia”?
Vierailija kirjoitti:
Leikkitiikeri Luukas! Siinä oli jotenkin karmiva tunnelma mutta silti se piti aina katsoa.
On kyllä yksi omituisimmista lastenohjelmista ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Ja joskus 2002 tai 2003 katoin vanhempieni kanssa yksi viikonloppu kello kahdelta aamuyöllä jotain amerikkalaista leffaa, jossa jotkut ulkoavaruuden alienit hyökkäsi maahan salaa ja yhessä kohtauksessa joku niistä hyökkäsi jonkun lapsen syntymäpäiväjuhliin. Se oli ensimmäinen kerta, kun olin hereillä tuohon aikaan elämässäni ja muistan edelleen kun selkäpiitaa karmi kun näin sen kohtauksen. En muista enää sen elokuvan nimeä mutta ei ollu Men In Black ainakaan.
-10
Tähän on varmaan jo vastattu, mutta kommentoin silti että tämän täytyy olla Signs. Tuo synttärijuhlakohtaus pelotti minuakin aivan s**nasti ja olin sentään jo aikuinen kun näin tämän leffan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsena pelkäsin Tupla tai kuitti- tietokilpailua. Se juontaja oli pelottava.
Myös Jesper, Kasper ja Joonatan-nuket olivat pelottavia.
Onko tällaiset nuket olleet jossain? Kirjan kyllä muistan, ja toisaalta Kasper-nuken.
Sekoitat varmaankin Niksulan väkeen, Kasper sekä Noita Eulaalia Kenkkunen ym olivat siinä.
Elokuva Mitä tapahtui Baby Janelle.
Upstarir, downstairs...eli Safiiri ja Teräs. Yöjuttu. Manaaja, Ring.