Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elokuva/tv sarja joka pelästytti sinut lapsena?

Vierailija
03.10.2020 |

Minulla se oli elokuva nimeltä Gritters ollessani noin 10v.

Kommentit (1249)

Vierailija
461/1249 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeanuolen Akatabuto vai miten nyt kirjoitetaankaan.

Pikkuveli taas pelästyi kuollakseen The Joulukalenterin Näsää :D

Vierailija
462/1249 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Twin peaksin bobby vai mikä olikaan. En muista edes kunnolla mutta oli joku creepy tyyppi mikä näkyi siellä jonkun sohvan ja verhon takana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/1249 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Twin peaksin bobby vai mikä olikaan. En muista edes kunnolla mutta oli joku creepy tyyppi mikä näkyi siellä jonkun sohvan ja verhon takana.

Vanha kunnon Bob. Näyttelijä oli muuten äänimies joka jäi vahingossa kuvaan nurkassa kyykkiessään ja sai roolin.

Vierailija
464/1249 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röllipeikko pelästytti minut aikuisena, vaikka onkin lasten ohjelma. Meni siis vähän toisinpäin kuin tässä aiheena.

Metsässä asuva suttuinen pervo.

Vierailija
465/1249 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Signs-elokuva pelästytti kuoliaaksi! Pelkään ihan hulluna klassisen näköisiä avaruusolentoja ja muistankin elokuvasta vain nuo hirveän näköiset olennot. Salaa katsoin ja itkin sohvan takana :D Vieläkään en oo pystynyt kattomaan elokuvaa.

Vierailija
466/1249 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua inhotti ihan tosissaan kaikkien tv-kanavien "hetkinen"-ruudut. Siis jos ei jostain syystä näkynyt ohjelmaa tai oli teknisiä ongelmia. Usein itkin kun sellaisen näin ja saan niistä vieläkin väristyksiä.

Pienenä pelkäsin hiljaisuutta ja yli kaiken mä pelkäsin tyhjiä, mustia tv-ruutuja. Myös telkkarin lumisade oli hirveää. Joskus "hetkinen"-ruudun jälkeen meni lumisateelle ja siitä kai pelko tuli.

Sama juttu! Joku kaveri väitti joskus, että television lumisade voi sokeuttaa.

Pelkäsin myös kaikkia tietoiskuja, kuten legendaarista Pikku Kakkosen jäävaroitusta, sekä kesäisin näytettäviä vesillä liikkumiseen liittyviä tietoiskuja.

Vierailija
467/1249 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena/teininä uinu uinu lemmikkini ja sarja nimeltään v kun olin aika pieni.

Olen aika paljon saanut katsoa mitä ikinä tv:stä tuli, ei kukaan rajoittanut ja pelkäsin paljon.

Vierailija
468/1249 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua inhotti ihan tosissaan kaikkien tv-kanavien "hetkinen"-ruudut. Siis jos ei jostain syystä näkynyt ohjelmaa tai oli teknisiä ongelmia. Usein itkin kun sellaisen näin ja saan niistä vieläkin väristyksiä.

Pienenä pelkäsin hiljaisuutta ja yli kaiken mä pelkäsin tyhjiä, mustia tv-ruutuja. Myös telkkarin lumisade oli hirveää. Joskus "hetkinen"-ruudun jälkeen meni lumisateelle ja siitä kai pelko tuli.

Sama juttu! Joku kaveri väitti joskus, että television lumisade voi sokeuttaa.

Pelkäsin myös kaikkia tietoiskuja, kuten legendaarista Pikku Kakkosen jäävaroitusta, sekä kesäisin näytettäviä vesillä liikkumiseen liittyviä tietoiskuja.

Jostain syystä myös minua pelotti nuo Hetkiset. Vanhempana vaan miettii että miksiköhän. Pelotti myös jotkut ulkolaisten tuotantoyhtiöiden tunnarit ohjelmien lopussa. Universalin esimerkiksi 80-luvulla. Noissa näytettiin maapallon kuva ja taustalla soi aina joku siihen aikaan pelottavalta tuntunut torvifanfaari. 

Vierailija
469/1249 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan sarjan nimi joku syvyyksien vangit tms. Sukeltajat löysi jonkun vuosikymmeniä aiemmin uponneen risteilyaluksen. Sukeltaja katsoi sisään yhdestä laivan pyöreästä ikkunasta ja sieltä katsoikin elävä ihminen takaisin. Mulle riitti siinä vaiheessa.😄

Vierailija
470/1249 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Safiiri ja Teräs. Pelotti ihan sikana 80-luvulla.

Tämä. Ja yöjuttu.

Vierailija
471/1249 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelle Hermannin tunnaria on monet pelänneet, mutta syystä tai toisesta itse en. Itse ohjemassa tosin se kepakko pelotti ja päälle vielä ohjelman loppumusiikki. Sai oikein itkemäänkin kun alkoi soimaan. 

Vierailija
472/1249 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanilainen elokuva Musta kissa joskus 70-luvun alussa, sellainen kummitustarina. En tiedä, miten sain katsoa sitä. Telkkari oli olohuoneessa ja me veljen kanssa nukuimme siellä. Ehkä vanhemmat eivät huomanneet, kun kurkistin peiton alta. En olisi uskaltanut edes nukkua, jollei isoveli olisi ollut vieressä.

Samoilta ajoilta joku alkuillan tai iltapäivän "lastenohjelma" (?), missä oli kuvia Max ja Moritz-kirjasta ja joku luki niitä tarinoita, mutta lukijasta kuului vain ääni. Jostain syystä muu perhe oli ulkona, minä yksin sisällä ja kauhusta kankeana, kun lapsi syttyi palamaan ja mitä kaikkea, "pojat joit' ei saatu hyviks, nyt on jauhettuina jyviks." Huhh! Ja sitten oli vielä joku samaan tapaan toteutettu ohjelma (vai liekö ollut sama?), missä on enkeli ja piru. Enkeli taistelee miekalla, mutta piru ottaa sakset ja leikkaa enkelin jalan poikki. Tuo kammottava kuva vainosi minua vuosikausia.

Vierailija
473/1249 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljaa24 kirjoitti:

Kauna leffan katoin teininä ja olin uneton pitkään tämän jälkeen. Se jenkkiversio oli kyseessä.

Muumeissa oli aika monta juttua. Pokemonissa oli jotain friikkejä jaksoja jotka jäi mieleen, se missä ne oli temppelissä kaivamassa ja sieltä löytyy psykedeeliset muinaispokemonit oli pienenä aika pelottava.

Pokemonin, kun otit puheeksi niin ensimmäisistä jaksoista se oli ahdistava, missä psyykkistyypin salilla salijohtaja pikkutyttö taikoo Ashin kavereineen hänen nukkejen sekaan. Sitten vieläpä heitti sen pallon sankareitten perään.

Vierailija
474/1249 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Safiiri ja Teräs...tosin en tiedä minkä vuoksi...jokin ääni?

Ja Universal -logo elokuvien alussa...sen kun näin juoksin aina karkuun...

Vierailija
475/1249 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lapsena olin perheen kanssa kylpylähotellissa, mulla ja isosiskollani oli oma huone ja vanhemmilla viereinen. Ilman lupaa katselimme telkkaria ja sieltä tuli leffa jonka myöhemmin tunnistin Training Dayksi. Siinä on se kohta, missä ne maanisen näköiset kamoissa olevat gangsterit pelaa korttia jossain murjussa ja puhuu vankilakokemuksistaan ja siitä onko heitä siellä pantu p*rseeseen. Yksi heistä huusi jotain tyyliin "minua on pantu p*rseeseen oikein kunnolla!" Samaan aikaan joku taitaa lojua verissäpäin kylpyammeessa. Muistan että tämä kohtaus järkytti minua lapsena niin syvästi että kun noin viisitoista vuotta myöhemmin katsottiin miehen kanssa Training Day, tajusin heti että tämähän se oli :D

Training Day on todella hyvä elokuva mutta ehkäpä ei 9-vuotiaalle.

Vierailija
476/1249 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena/teininä uinu uinu lemmikkini ja sarja nimeltään v kun olin aika pieni.

Olen aika paljon saanut katsoa mitä ikinä tv:stä tuli, ei kukaan rajoittanut ja pelkäsin paljon.

Uinu uinu lemmikkini. Zelda oli se pelottava, mutta yhtälailla pelkäsi myös Cagea ainakin sen jälkeen kun nousi kuolleista sekä Victor Pascowia. Vaikka olikin ns. hyvä kummitus hän tuossa elokuvassa. 

Vierailija
477/1249 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

V oli kyllä aika pelottava, se on jäänyt mieleen.

Vierailija
478/1249 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena pelkäsin Tupla tai kuitti- tietokilpailua. Se juontaja oli pelottava.

Myös Jesper, Kasper ja Joonatan-nuket olivat pelottavia.

Vierailija
479/1249 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-13 vuotiaana näin ekaa kertaa taru sormusten herrasta esi-osan. Sen ikäisenä ne nazgulit oli hirmuisen pelottavia.

Vierailija
480/1249 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkitiikeri Luukas! Siinä oli jotenkin karmiva tunnelma mutta silti se piti aina katsoa.