Elokuva/tv sarja joka pelästytti sinut lapsena?
Minulla se oli elokuva nimeltä Gritters ollessani noin 10v.
Kommentit (1249)
Muistaako kukaan sellaista piirrettyä kuin Sally ja Simpson? Siinä oli pääosassa valaanpoikanen, joka ei tykännyt syödä mustekalaa tms ja ne valaat joutuivat lähtemään karkuun valaanmetsästäjiä. Joutuivat uimaan sellaisen palavan tervalautan tms. alta, eivätkä päässeet siis nousemaan pintaan happea ottamaan. Todella ahdistava kohtaus, ja ne valaanpyytäjät olivat myös tosi pelottavia, myös se musiikki oli pelottava.
Muistan myös että se valaa poikanen kohtasi vanhan valaan jossain luolassa, joka oli ilmeisesti Moby Dick. Se oli jotenkin todella vanha ja raihnainen, en muista kuoliko siinä, mutta oli surullista.
Koko piirretty oli hieman "poliittinen" sillä tavalla, että siinä puhuttiin merten saastuttamisesta ja luonnonsuojelusta. Myrkkykanistereita pudotettiin mereen ym.
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan sellaista piirrettyä kuin Sally ja Simpson? Siinä oli pääosassa valaanpoikanen, joka ei tykännyt syödä mustekalaa tms ja ne valaat joutuivat lähtemään karkuun valaanmetsästäjiä. Joutuivat uimaan sellaisen palavan tervalautan tms. alta, eivätkä päässeet siis nousemaan pintaan happea ottamaan. Todella ahdistava kohtaus, ja ne valaanpyytäjät olivat myös tosi pelottavia, myös se musiikki oli pelottava.
Muistan myös että se valaa poikanen kohtasi vanhan valaan jossain luolassa, joka oli ilmeisesti Moby Dick. Se oli jotenkin todella vanha ja raihnainen, en muista kuoliko siinä, mutta oli surullista.
Koko piirretty oli hieman "poliittinen" sillä tavalla, että siinä puhuttiin merten saastuttamisesta ja luonnonsuojelusta. Myrkkykanistereita pudotettiin mereen ym.
Samson & Sally klippejä löytyy Youtubesta.
Meillä oli mustavalkoinen Löwe Opta, josta katsoimme salaa "Kierreportaat", vieläkin muistan sen pelkotilani ja silmän portaikossa.
Twin Peaksin Bob, tulee joskus vieläkin painajaisiin.
Pingun painajainen jossa oli se pelottava mursu!!!!
Ensimmäinen Saw-elokuva tuli katsottua n. 13-vuotiaana. Pahinta oli mennä nukkumaan, kun mielessä pyöri etenkin se kohtaus, jossa mies oli pienessä kopissa jollain paloyljyllä öljyttynä pienen kynttilän kanssa. Myös se nukke pelotti ihan älyttömästi.
Manaaja 😱 vieläkin pelottaa katsoa!
Meidät vietiin aikanaan koko koulu katsomaan Raamatun tapahtumiin perustuvaa elokuvaa, olisikohan ollut "Kymmenen käskyä". Olin 11-vuotias ja kyllä se filmi tuntui kammottavalta. Siinä taisi itse asiassa olla joku ikärajakin ja osa meistä oli liian nuoria, mutta kun se oli raamatullinen, niin ... Jotkut kaverit kertoivat nähneensä painajaisia elokuvan kohtauksista. Itse en muista sellaista, mutta puistattavia kohtauksia siinä kyllä oli. En muuten ole myöhemminkään halunnut katsoa kauhu- tai jännityselokuvia.
Kauna leffan katoin teininä ja olin uneton pitkään tämän jälkeen. Se jenkkiversio oli kyseessä.
Muumeissa oli aika monta juttua. Pokemonissa oli jotain friikkejä jaksoja jotka jäi mieleen, se missä ne oli temppelissä kaivamassa ja sieltä löytyy psykedeeliset muinaispokemonit oli pienenä aika pelottava.
Poliisi-tv. Ilmassa oli jo jonkin verran koulukiusaamista ja tuo ohjelma vakuutti että ainakaan mihinkään kaupungille ei uskalla mennä kun siellä voi tapahtua ihan mitä tahansa.
Miksi ihmeessä vanhempani antoivat minun tuota lapsena katsoa, siinä on hyvä kysymys.
En kuollaksenikaan muista leffan oikeaa nimeä, joku huono versio pillipiiparista se kuitenkin oli. Siinä juusto söi hiiriä! :D se oli ihan karmeaa, se juusto vain mässytti menemään niitä hiiriparkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Safiiri ja Teräs. Pelotti ihan sikana 80-luvulla.
Se oli tosi jännä joskus kasarin alkuvuosina.
Tiesitteko että Safiiria näytellyt nainen on sama kuin "Todella upeeta" sarjan Patsy-hahmon näyttelijä (Joanna Lumley)
Morso on jäänyt mieleen... Samoin Pingu-jakso, jossa Pingu näkee painajaista ja hänen sänkynsä lähtee kävelemään. Hyi olkoon.
Teletapeissa oli muutama kohta, jotka pelottivat ihan hirveästi. En vieläkään voi katsoa niitä ilman että saan kylmiä väreitä ja puistatuksia. Yksi oli eläinten paraati - aivan hirveän kumisen ja mekaanisen näköisiä elukoita ja kamala musiikki. Toinen oli vaaleanpunainen (?) kartano, jossa majaili ranskalainen maalari. Teletapit istuivat kukkulalla ja katsoivat taloa. Mies lauloi karmivasti ja kipitti ympäri taloa avaten verhoja ja sulki ne aina ennen kuin ilmestyi uuteen ikkunaan.
Tuo maalari on jäänyt vaivaamaan, koska tyyppi ei liittynyt jakson tarinaan yhtään mitenkään.
Poliisi-TV. Veli pelkäsi tätä vielä enemmän. Hänen piti aina juosta omaan huoneeseen ja laittaa kädet korville. Ei sietänyt edes tunnusmusiikkia.
Pelkäsin myös Pelle Hermannin Kepakkoa.
Minua inhotti ihan tosissaan kaikkien tv-kanavien "hetkinen"-ruudut. Siis jos ei jostain syystä näkynyt ohjelmaa tai oli teknisiä ongelmia. Usein itkin kun sellaisen näin ja saan niistä vieläkin väristyksiä.
Pienenä pelkäsin hiljaisuutta ja yli kaiken mä pelkäsin tyhjiä, mustia tv-ruutuja. Myös telkkarin lumisade oli hirveää. Joskus "hetkinen"-ruudun jälkeen meni lumisateelle ja siitä kai pelko tuli.
Se kotimainen jännityssarja Painajainen, taisin olla 7-8 -vuotias. Iltaisin nukkumaan mennessä pelotti kun muistin naisen kaivossa ja naishahmon pimeällä, sumuisella tiellä. Ensimmäisiä pelkomuistoja on Fragglit -sarja jostain syystä. Alle 10-vuotiaana katsoin Poltergeistin, ja se oli kyllä intensiivinen ja pelottava kokemus. Myös Paluu Eedeniin -sarjan tunnari pelotti.
Australialainen paranormaaleja asioita käsittelevä The extraordinary sai muutamat painajaiset aikaan.
Löytyy nykyään youtubesta.
Röllin Iso roska (vai oliko Suuri roska). Ällöttävä ja pelottava, en ole sittemmin katsonut.