Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elokuva/tv sarja joka pelästytti sinut lapsena?

Vierailija
03.10.2020 |

Minulla se oli elokuva nimeltä Gritters ollessani noin 10v.

Kommentit (1249)

Vierailija
421/1250 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaisiko joku tätä???

Semmoisia lyhyitä kauhupätkiä, mutta mielestäni ei ehkä ollut tuo twilight zone? Vai oliko?

Pari jaksoa tulee mieleen:

1. Nuoriso on uimassa järvellä, ja uivat keskelle järveä olevalle lautalle. Sitten vihreä mömmö alkaa syödä niitä yksi kerrallaan. Tulee sieltä lautan lautojen välistä. hrrrr, ja jakso päättyy siihen kun viimeinen lautalla olija kauhoo vimmatusti karkuun, ja pääseekin rannalle huokaisten helpotuksesta, mutta vihreä mönjäaalto hyökkääkin yhtäkkiä sinne rannalle!

2. Talo jonka joku viherkasvi söi. Sitä yritettiin jotenkin raivata mutta pikkuhiljaa se söi talon ja asukkaan.

Olisin kiitollinen jos joku muistaisi nämä !

Creepshow

part 1

part 2

KIIITOS!!!<3 Ja TODELLAKIN pelkäsin lapsena :D

Vierailija
422/1250 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä leffa tai ohjelma oli kyseessä mutta se esitettiin uudenvuoden yönä ja olimme kylässä jossain, jossa oli tv päällä. Ajankohta oli varmaankin joku 80-luvun alku ja oli alle 10 -vuotias.

Kohtauksessa nainen ajaa autolla karkuun ja katsoo mäen päälle jossa seisoo iso mustakaapuinen mies kädet levällään. Nainen jatkaa ajoa ja kääntää katseen eteenpäin, jolloin hahmo onkin keskellä tietä ja nainen ajaa sen yli. Kuvassa hahmo makaa kädet edelleen levällään keskellä tietä. Kuva kääntyy taas autoon jossa nainen katsoo taustapeilistä ... ja hahmo istuu auton takapenkillä! Tämä hahmo ja kohtaus kummittelee edelleen mielessä vaikka tapauksesta on 40 vuotta. Olisi kiva tietää mikä leffa tai ohjelma oli....

Jos kyseessä on kotimainen niin heti tuli sellainen mieleen kuin Merkitty. Oli ilmeisesti vain yksiosainen Tv-elokuva. Tiedän kun multa löytyy tämä Dvd:nä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1250 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappajahai. Linnut

Vierailija
424/1250 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivikasvojen Lepakkolinna. Kyllä vain.

Vierailija
425/1250 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tosi pienenä mua pelotti mainos, jossa oli vaan käsi, kuului jotain rummun tapaista, käsi meni nyrkkiin ja kun aukeni kädessä paloi tuli. En todellakaan muista mitä siinä mainostettiin, mut pelkäsin!

Vähän vanhempana suomalainen sarja, jonka nimi oli Painajainen. Siinä taitelijamies maalasi jostain naisesta kuvia, sit tuli kaikenlaisia takaumia siitä naisesta ja mies näki hänestä painajaisia. Vikassa jaksossa nainen löytyi kaivosta kuolleena!! Huh miten pelkäsin!

Ja suomalainen sarja Merkitty. Siinä pelattiin spiritismiä, Satu Silvon esittämä nuori nainen sai siinä jonkun merkin ja aaveet yms alkoi ajaa häntä takaa.

Hatarat muistikuvat näistä, olin tosi pieni kun ne tuli. Muistan sen pelon. En tiedä miksi mun vanhemmat antoi katsoa. Nykyään pyhistellen kauhistelevat, kun lapseni katsoivat Salkkareita.

Mainitsemastasi kädesta tuli mieleen ettei ollut kyseessä tietoiskujen tunnari 80-luvulta. Siinä ainakin oli käsi johon ilmestyi liekki sormennapsautuksen jälkeen. Ei noissa tosin mitään musiikkia kuulunut. Oli vain se käsi mustaa taustaa vasten. On tämä 80-luvun lapsi sitäkin jonkun verran pelännyt. 

Vierailija
426/1250 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierreportaat, mustavalkoinem Löwe Opta, kauhuelokuva vanhemmilta salaa.

Vierailija
427/1250 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti pelottavin ikinä oli Safiiri ja Teräs sarja. Halvalla tehty mutta sitäkin taidokkaammin psykologiaa hyödyntävä monitasoinen mestariteos. Huippuhyvät pääosanäyttelijät (Joanna Lumley ja David McCallum) ovat mielestäni ainoat "oikeat" henkilöt rooleihinsa. Nähtävissä Youtubessa ken uskaltaa...

Vierailija
428/1250 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreän kullan maa eli kotimainen saippuasarja 80-luvulta. Pelkäsin sarjan konnaa pienempänä. Näyttelijä oli jo ulkoisesti tuolloin pelottavan näköinen. Isokokoinen, mursuviikset jne... Itse sarjassakin saattoi käydä ihmiset kimppuun esimerkiksi. Koska sarja oli ikäänkuin Suomen vastine Dallasille niin taisi tämä hahmo ollakin kyseisen sarjan JR. 

Vierailija
429/1250 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liekehtivä erämaa, amerikkalainen intiaanien maille muuttavasta siirtolaisperheestä kertova elokuva.

Olin ehkä alle kymmenvuotias ja aikuiseksi asti koin intiaanit pelottavina.

Toinen pelottava elokuva oli eräs aikuisena näkemäni Hitchcock-jakso, jossa henkilö joutui vahingossa

haudatuksi elävänä.

Tää Hitchcock-jakso, olen minäkin nähnyt sen, oli todella kammottava,

Lapsena erehdyin katsomaan yksin Alfred Hitchcock esittää -sarjaa. Muistan erityisesti Hitchcock -jakson vankilasta, jossa vankilan ruumishuoneen työntekijä lupasi auttaa vankia pakenemaan. Arkussa oli toinen vainaja ja pakoa yrittävä vanki teeskenteli ilmeisesti kuollutta (en muista tarkkaan, annettinko hänelle unilääkettä) ja hänet laitettiin toisen vainajan päälle. Vankilan ruumishuoneen tyyppi lupasi kaivaa arkun maasta ja vapauttaa vangin tietylla kellonlyömällä. Arkku laskettiin maahan ja vanki odotti maassa ja tuskastui, kun kukaan ei tullut häntä vapauttamaan. Lopulta vanki sytytti sytkärin ja huomasi kauhukseen, että arkussa kuolleena makaava mies oli juurikin tuo ruumishuoneen työntekijä, jonka piti kaivaa hänet ylös. Kohtaus loppui kauheaan huutoon maan alta. Enpä nukkunut sinä yönä juuri ollenkaan.

Mä kanssa oon nähnyt sen ja yhä muistan. Olin teini silloin, ja se oli just hyvä tarina.

Vierailija
430/1250 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Safiiri ja Teräs. Pelotti ihan sikana 80-luvulla.

Tämä

Vierailija
431/1250 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Triffidien kapina - ihan hirveä!

Totta, vieläkin inhoa kasveja, jotka jotenkin kasvavat röyhkeästi, eivätkä tottele minua.😬

Vierailija
432/1250 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

X-filesin tunnari. Edelleen karmii.

Mulla oli pitkään soittoäänenä. Vaikka sarjan fani olin/olen, niin säikäytti silti, jos illalla (kun on hiljaista) alkoi soimaan 😆

Vierailija
433/1250 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdisti kasarilla atomipommielokuvat. Tuntuu kuin niitä olisi tullut usein, mut ehkä niitä oikeesti tuli vain pari. Niissä sienipilvi ilmestyi taivaalle ja sitten koitettiin selvitä. Lapsena pelotti kylmä sota.

Vierailija
434/1250 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tosi pienenä mua pelotti mainos, jossa oli vaan käsi, kuului jotain rummun tapaista, käsi meni nyrkkiin ja kun aukeni kädessä paloi tuli. En todellakaan muista mitä siinä mainostettiin, mut pelkäsin!

Vähän vanhempana suomalainen sarja, jonka nimi oli Painajainen. Siinä taitelijamies maalasi jostain naisesta kuvia, sit tuli kaikenlaisia takaumia siitä naisesta ja mies näki hänestä painajaisia. Vikassa jaksossa nainen löytyi kaivosta kuolleena!! Huh miten pelkäsin!

Ja suomalainen sarja Merkitty. Siinä pelattiin spiritismiä, Satu Silvon esittämä nuori nainen sai siinä jonkun merkin ja aaveet yms alkoi ajaa häntä takaa.

Hatarat muistikuvat näistä, olin tosi pieni kun ne tuli. Muistan sen pelon. En tiedä miksi mun vanhemmat antoi katsoa. Nykyään pyhistellen kauhistelevat, kun lapseni katsoivat Salkkareita.

Mainitsemastasi kädesta tuli mieleen ettei ollut kyseessä tietoiskujen tunnari 80-luvulta. Siinä ainakin oli käsi johon ilmestyi liekki sormennapsautuksen jälkeen. Ei noissa tosin mitään musiikkia kuulunut. Oli vain se käsi mustaa taustaa vasten. On tämä 80-luvun lapsi sitäkin jonkun verran pelännyt. 

Entäs sitten 1981 näytetty mustan jään varoitus, missä musta-asuinen ukko levitti tielle mustaa jäätä.

Vierailija
435/1250 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ahdisti kasarilla atomipommielokuvat. Tuntuu kuin niitä olisi tullut usein, mut ehkä niitä oikeesti tuli vain pari. Niissä sienipilvi ilmestyi taivaalle ja sitten koitettiin selvitä. Lapsena pelotti kylmä sota.

Tätä on myöhemmin syntyneiden vaikea ymmärtää, mutta se ydinsodan pelko ja pelonlietsonta oli ilmeisesti ihan normaalia siihen aikaan ja jättänyt jälkeensä sen ajan lapsiin. The Day After, Threads ja When the Wind Blows on ainakin näitä klassikkokatastrofielokuvia 80-luvulta.

Vierailija
436/1250 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä on myöhemmin syntyneiden vaikea ymmärtää, mutta se ydinsodan pelko ja pelonlietsonta oli ilmeisesti ihan normaalia siihen aikaan ja jättänyt jälkeensä sen ajan lapsiin. The Day After, Threads ja When the Wind Blows on ainakin näitä klassikkokatastrofielokuvia 80-luvulta.

Kiitos! Pitääkin etsiä nämä jostain ja selvittää, onko näiden jättämä muistijälki yhtään oikea.

Vierailija
437/1250 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaisiko joku tätä???

Semmoisia lyhyitä kauhupätkiä, mutta mielestäni ei ehkä ollut tuo twilight zone? Vai oliko?

Pari jaksoa tulee mieleen:

1. Nuoriso on uimassa järvellä, ja uivat keskelle järveä olevalle lautalle. Sitten vihreä mömmö alkaa syödä niitä yksi kerrallaan. Tulee sieltä lautan lautojen välistä. hrrrr, ja jakso päättyy siihen kun viimeinen lautalla olija kauhoo vimmatusti karkuun, ja pääseekin rannalle huokaisten helpotuksesta, mutta vihreä mönjäaalto hyökkääkin yhtäkkiä sinne rannalle!

2. Talo jonka joku viherkasvi söi. Sitä yritettiin jotenkin raivata mutta pikkuhiljaa se söi talon ja asukkaan.

Olisin kiitollinen jos joku muistaisi nämä !

Creepshow

part 1

part 2

KIIITOS!!!<3 Ja TODELLAKIN pelkäsin lapsena :D

Tosta videosta ollaan leikattu paras kohta. Nimittäin täyspitkässä versiossa näkyy enemmän paljasta pintaa.

Tosi hyvin saatu shokeeraava kohtaus, kun toi jälkimmäinen nais uhri menettää henkensä. 27v oon ja aivan kauhealta kohtaukselta näyttää.

Vierailija
438/1250 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Twilight zone-sarjasta on puhuttu, mutta ainakin sen uudemman eli 80-luvun version intro jo mua pelotti. Laitetaan nyt ihan linkkikin. 

Vierailija
439/1250 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiidenvirta!! Apua nyt en nuku viikkoon kun tämän muistin. Myöhemmin Twin Peaksin Bob.

Vierailija
440/1250 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli se pikkukakkosen jälkeen tuleva sumupilvi(?) minkä aikaan pelottavan kuuloinen nainen sanoo "aah ha ha , aa ha" en tiedä miksi se aiheutti trauman mutta se ei kuulostanut kiltiltä vaan pelottavalta ja joku varmasti tämä muistaa tai tunnistaa, pari muutakin on pelännyt saman ääntä kun olen ottanut asian puheeksi.

Mä lapsena kuulin sitä itkuiseksi nauruksi ja kuvittelin, että tätä naista sattuu. Ne pallot siinä kuvassa kuvittelin ne naisen rinnoiksi. Ikää itselläni silloin 5-7vuotta.

Siis tämäkö? Hauskaa miten lapsensilmin on näyttänyt niin erilaiselta. Tietääköhän logon tekijät aiheuttamistaan traumoista. https://www.youtube.com/watch?v=R4QNF_gFjJg

En tiedä odotitko minulta vastausta, mutta joo tuota tarkoitin. Minun kohdallani en ole saanut siitä traumoja, mutta tuollalailla olen lapsena tulkinnut tuon.