Ruskea vuoto ja rv 6 meneekö kesken?
Olen ihan ymmälläni. Raskaus aika alussa vk 6+5. Lauantaina alkoi ruskea tuhru ja tullut kerran päivässä siitä asti hieman. Sunnuntaina alkoi raskauspahoinvointi ja ollut siitä lähtien ajoittain lamaannuttavaa yökötyksen tunnetta. Lähtee hetkeksi syömällä. Osa ruuista maistuu pahalle. Ei ole tullut oksennusta. Tissit kipeämmät kun ennen. Vihlontaa toisinaan vatsassa, ei kovaa.
Eli miksi eka tuhru ja sit pahenevat oireet? Eikö pitäisi mennä toisten päin, jos keskenmeno tulossa? Lievä endo taustalla, voiko se vuotaa?
Edellinen meni kesken keskeytyneesti, havaittiin ultrassa vk 8. Siinä ei ollutkaan juuri oireita.
Help!
Kommentit (5)
Mulla tuhrutti monta viikkoa noilla viikoilla ilman syytä, terve lapsi syntyi
Tämänkin entisen turhruttelijan (ja oireilijan) lapsi leikkii tuossa vieressä :)
vaikea sanoa, kannattaa ehka oman mielenrauhan takia kayda ultrassa..mulla yksi raskaus keskeytyi tuhruilun jalkeen, ja talla hetkella olen raskaana rv 20 vaikka alussa tuhruili.
Ei tuo keskenmenolta vaikut koska raskausoireesi ovat lisääntyneet.. Mulla tuli keskenmeno samoihin aikoihin mutta siihen liittyi raskausoireiden väheneminen. Vuotoa tuli viikolta 6 viikkoon 7 jolloin yhdessä yössä rintojen turvotus laski ja kipu loppui myös. Aamulla sitten tuli varsinainen keskenmeno.
Ei se ruskea vuoto automaattisesti tarkoita keskenmenoa, se voi olla vaan ns. kuollutta verta. Mulla tuli tuota edellisessä raskaudessa, kun oli istukka kohdunsuulla. Mutta tietenkään en osaa sanoa, mikä sun tapauksessa on kyseessä.