Oletteko samaa mieltä kanssani?
Lukioissa, ammattikorkeissa ja yliopistoissa ei näe tällaisia ihmisiä
- kiroilevia, tupakkaa polttavia ja kädet taskussa kulkevia huppupäitä, joita "ei voisi vittuakaan kiinnostaa mikään politiikka"
- ihmisiä, jotka puhuvat että "onneks sossu makso mun vuoden sähkölaskut ettei ne menny ulosottoon". Eikä ihmisiä, jotka puhuvat, että "vittu mä ootan sitä päivää kun saa kusettaa valtioo ja kiertää veroja, stana".
Lukioissa ei näe nuoria, jotka ajattelevat, että heidän ei tarvitse tehdä mitään jos eivät halua. Ja vaikka he suuntautuisivat myöhemmin matalapalkka-aloille tai opiskelun ohessa tekisivat ns. hanttihommia, heillä säilyy se ymmärrys siitä, miten yhteiskunta pyörii ylipäätään ja mikä kannattaa ja mikä ei.
Mitä näille kädet taskussa sossun nurkilla päivät pitkin pyöriville pitäisi tehdä, samoin kuin heidän kotona lapsia hoitaville, kouluttamattomille avopuolisoilleen? Oletteko muut huomannut tämän itsestäänselvän, ulospäinkin näkyvän kahtiajaon ihmisissä?
Kommentit (10)
Hyvä kotikasvatukseni estää sanomasta mielipiteeni. Rakkaudella, edellä mainitiussa oppinahjoissa opettanut ja luennoinnut.
En ole samaa mieltä. Olin itse yliopisto-opiskelijana tuollainen kiroileva huppupää jota vitutti vähän kaikki eikä mikään kiinnostanut.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 15:08"]mitä helvettiä? Mä en ole lukiota käynyt mutta en mä tollanen kyllä ole. Merkonomi opiskelut olet käynyt kiitettävillä arvosanoilla.
Avopuolisonikaan ei ole lukiota käynyt ja pyöritämme firmaa josta tienaamme varmasti enemmän kuin sinä.
Tunnet lukiolaisia joilla menee asiat pahemmin päin prinkkalaa kuin ne ketkä ovat käyneet amiksen.
Taidan itse olla tälläinen:D
[/quote]
Eihän tossa aloituksessa niin väitettykään, että kaikki ei-lukiolais-korkeakoululaiset olisi tuollaisia? Vaan että niitä ei sieltä löytyisi
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 15:08"]
mitä helvettiä? Mä en ole lukiota käynyt mutta en mä tollanen kyllä ole. Merkonomi opiskelut olet käynyt kiitettävillä arvosanoilla.
Avopuolisonikaan ei ole lukiota käynyt ja pyöritämme firmaa josta tienaamme varmasti enemmän kuin sinä.
Tunnet lukiolaisia joilla menee asiat pahemmin päin prinkkalaa kuin ne ketkä ovat käyneet amiksen.
[/quote]
Nyt ei puhuttukaan sinusta.
Osittain samaa mieltä. Kävin surullisenkuuluisaa Vesalan yläastetta (Kontulassa), enkä ole samanlaisia tyyppejä nähnyt missään muualla lähiöostarien ulkopuolella.
Toisaalta koulutus ei myöskään takaa työpaikkaa, mielenterveyttä tai muutakaan menestystä.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 15:08"]
mitä helvettiä? Mä en ole lukiota käynyt mutta en mä tollanen kyllä ole. Merkonomi opiskelut olet käynyt kiitettävillä arvosanoilla.
[/quote]
Sinä ja sinun erinomainen elämä ei nyt valitettavasti tällä kertaan ole keskustelun aiheena.
Kyllä on lukiossa juuri kuvailemasi kaltaisia tyyppejä. Se on eri asia, jatkavatko he sieltä mihinkään.