miksi suomalainen luonne on niin kylma ja tunteeton?
ei minkaanlaista empatiakykya. taa tuli vaan mieleen viesteista joissa ihmiset tuntuvat aidosti pyytavan apua ja vastukset on ihan jarkyttavia ja ei tunnu olevan minkaanlaista kykya tuntea toisen ihmisen ahdistusta/tilannetta. aivan kammottavaa. psykopaatteja tosi paljon.
Kommentit (53)
Samaa mieltä. Kakkonen tuossa jo todistikin aloituksen. Kyllä itseäni liikuttaa ihmiset joista näkee kuinka onnettomia he ovat - vaikka se olisi osaltaan heidän omaa syytään. Jos syystä tai toisesta juttelen tällaisen henkilön kanssa niin kohtaan hänet ihmisenä, en kasana itseaiheutettuja ongelmia.
Yhteiskuntaamme täytyisi siis korjata. Suppeampia mahdollisuuksia jättäytyä holhouksen alaiseksi! Parempi kun opimme löytämään syitä itsestämme, niin voimme korjata virheemme. Olemme liian kylmiä.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 00:23"]
Aika moni tänne kirjoittava on itse aiheuttanut ongelmansa. parempi potku persuuksiin jos vaikka huomaisi oman toimintatapansa lopputuloksen ja vähän muuttaisi tyyliä.
[/quote]
Totta, ja loput eli virheitä tekemätön 60% tuijottakoon seinää entiseen suolapatsastyyliinsä.
Empaattinen ihminen ei kykene toimimaan kriisitilanteessa, tutkittu juttu.
Miksi mä olisin empaattinen jollekkin, joka on itse tenyt elämästään paskan ja ei viitsi edes yrittää?
Mä säälin tiettyjä tapauksia, mutta niissäkin on sentään jotain itsekunnoitusta toisin kuin täällä olevissa luusereissa.
Tekopyhyys on tota jenkkien vaalimaa paskaa jota pitää esittää.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 00:37"]
Miksi mä olisin empaattinen jollekkin, joka on itse tenyt elämästään paskan ja ei viitsi edes yrittää?
[/quote]
Ei se ihan noin toimi, kultsi.
8, kyllä se toimii. Katsos jotkut kun nousee sieltä mudasta.
Ja ne paskat ei vaan jaksa. Miksi yhteiskunnan pitää vaalia keskinkertaisuutta ja typeryyttä, se kun ei vie eteenpäin. Luonnossa vahvat elää ja jatkaa sukuaan, täällä paskat elää ja jatka sukuaan sossun turvin, jeeh, hyvä suomi! =)
Ja lisäänpä vielä, että elämä on VALINTOJA TÄYNNÄ, jos valitset väärin, maksat siitä, miksi siitä kenenkään pitäisi vuoksesi kyynelehtiä?? Omista teoista joutuu vastuuseen, aika hyvä opettaa niille kakaroillesi, niin ei tarviste heitäkään kenenkään muun elättää.
Suomalainen luonne on todella lämmin ja avulias. Siis noin keskimäärin, mitään maan tai kansan luonnetta ei tietenkään ole olemassa, vaan yksilöitä olemme.
Suomalainen luonne on lisäksi rehellinen ja aito.
7:lle ei tassa nyt ole kysymys mistaan kriisitilanteesta vaan ihmisten valisesta kanssakaymisesta inhimillisella tasolla. jokapaivaista ymmartamista ja toisen tilaan asettumisesta. empatiasta/ymmartamisesta, auttamisesta ja toisen tilaan asettumisesta. jokaiselle ihmiselle joka 'on itse ongelmansa aiheuttanut' on tapahtuntu joitain.. ei kukaan halua itselleen ongemia?
Suomalaisille vain raha on tärkeintä, ja se tekee kylmäksi. Näkyy esim. tuollaisessa "ei tarvitse kenenkään muun elättää". Minun rahat, minun rahat! Ei kenellekään!
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 00:44"]
8, kyllä se toimii. Katsos jotkut kun nousee sieltä mudasta.
Ja ne paskat ei vaan jaksa. Miksi yhteiskunnan pitää vaalia keskinkertaisuutta ja typeryyttä, se kun ei vie eteenpäin. Luonnossa vahvat elää ja jatkaa sukuaan, täällä paskat elää ja jatka sukuaan sossun turvin, jeeh, hyvä suomi! =)
[/quote]
Yritin vastauksessani lähinnä takertua tuohon e-sanan hieman suurpiirteiseen käyttöön. Olet toki "oikeassa" varsinaisen asiasi kanssa.
Miten väitöskirjasi muuten etenee?
Kun vaihtaa sanan suomalainen tilalle minkä tahansa maan kansalaisen, niin väite on ihan yhtä pätevä. Miksi tuputatte negatiiviseen yleisinhimilliseen ominaisuuteen aina suomalaisuuden? Näyttäkää jotain tutkimuksia ensin ennen kuin rupeatte mutuilemaan.
12, ai ei? Koulu vedetään paskasti läpi kun ei vaan huvita, sitten ei jakseta mennä jatko-opiskelemaan kun ei huvita, vedetään kaljaa kun ei muuta huvita jne.... tuollaiseen käyttäysin mun ainoon elämän ja myötäeläisin???? No just, tollasille paskoille hitler olisi keksinyt hyvää käyttöä, mitä tuollaisella ihmisellä tekee, kuluttaa vaan yhteiskunnan varoja kun ei jaksa muutakaan.
Jessus, myötäelää kun voi monella tapaa, mutta ei se ketään autuaaksi tee. Yksi elämä meillä kaikilla ja mä en kuluta sitä tollasiin paskoihin.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 00:56"]
Miksi tuputatte negatiiviseen yleisinhimilliseen ominaisuuteen aina suomalaisuuden?
[/quote]
Kenties siksi, että olosuhteet ovat täällä olleet poikkeuksellisen suotuisat melko pitkään. Joku Tarmo Manni oli sentään syntynyt Saarijärveläisessä mökissä 1921, mutta nämä uudet urhot ovat 90-luvun tekeleitä.
Asian toitottaminen on kieltämättä hieman negatiivista.
Minulle tuli tästä mieleen esim. se kun Saarela valittiin toiseksi Guardianin Vuoden henkilö -äänestyksessä, mutta Suomessa vain nälvitään ja pahempaakin. Mitä se on tämä tällainen, että Suomessa ei pyritä parantamaan maailmaa vaan olla möllötetään. Jotain hirveän negatiivista. Onko peruja jostakin suomettumisen ajoilta, ei uskalleta? Näkyy myös siinä, ettei uskota esim. mielipidevankeja olevan muualla maailmassa olemassakaan. Vaikea pukea tätä sanoiksi.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 00:58"]
... sitten ei jakseta mennä jatko-opiskelemaan kun ei huvita, vedetään kaljaa kun ei muuta huvita jne...
[/quote]
Arvasinhan, että väikkäriä siellä rustataan rusoposket innosta hehkuen.
Nyt kyllä vedetään diagnoosia kansasta tämän älyvapaan foorumin perusteella. Kyllä suomalaiset on keskimäärin aika empaattista kansaa. Ujoja ja hiljaisia keskimäärin kyllä, jonka voi erehdyksessä tulkita väärin.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 01:24"]
Ujoja ja hiljaisia keskimäärin kyllä, jonka voi erehdyksessä tulkita väärin.
[/quote]
Totta, mutta voi sen joskus tulkita oikeinkin.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 01:24"]
Nyt kyllä vedetään diagnoosia kansasta tämän älyvapaan foorumin perusteella.
[/quote]
Vauva.fi vaikutti jo nimensäkin perusteella oikealta paikalta minulle.
Aika moni tänne kirjoittava on itse aiheuttanut ongelmansa. parempi potku persuuksiin jos vaikka huomaisi oman toimintatapansa lopputuloksen ja vähän muuttaisi tyyliä.