Noloa huomion hakua fb:ssä.
Ja ihan ensiksi: älkää suotta vaivautuko kirjoittamaan näitä aiheeseen liittyviä vakiofraaseja: "Kuka on enää facessa?", "Siksipä en olekaan facessa", "Kannattaako poistua facesta, jos muiden kirjoitukset ärsyttää", "Ei mulla vaan ole tuollaisia kavereita, millaisia tuttuja sulla oikein on".
Sitten aiheeseen. Sain kyllä mojovat naurut erään fb:n vakio huomioh...an päivityksistä: menivät kuta kuinkin näin (hieman muuteltu):
"Enää pari viikkoa ja sitten kauan odoteltu päivä on täällä ;)". Kukaan ei tykännyt eikä kommentoinut. "En malta odottaa, olispa jo SE päivä ;)". Kukaan ei tykäänyt eikä kommentoinut. "Jännitys tiivistyy ;)". Kukaan ei tykännyt eikä kommentoinut. "Nyt se kauan odotettu päivä on täällä, mahtifiilis ;)". No, tähän 1 oli sitten kommentoinut, että mitäs? Ja vihdoin tämä suuri salaperäinen kaikkia kaihertanut jymy-yllätys paljastui.Tyypillä oli firman pikkujoulut! :D
Kommentit (88)
Joo just nämä "uusia tuulia tulossa, en malta oottaa!!" Mut sit kuitenkin kaikki vielä niin salaista että ei voi kertoo mitään. Samoin ärsyttää nämä uutistoimistot, mulla on yks kaveri facessa joka päivittäin jakaa kymmeniä roskalehtien uutisia sen kummemmin niitä edes kommentoimatta.
Sitten on vielä muutamia näitä joilla on hirveä tarve ilmoittaa kuinka paljon ja rankkaa duunia he tekevät "huh melkonen 19h työpäivä takana, ja huomenna uusiks" ja tämäkin on viikottaista.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 12:11"]
Facebookin kautta avautuu ihan uusi maailma, koska annetaan ymmärtää että ollaan juotu shamppanjaa kristallilaseista hienossa seurassa ja iltamekossa. Vaikka totuus olisi se että ollaan vedetty muutama olut muovipussista ja nukahdettu omalle kotisohvalle vanhat verkkarit jalassa ja maskarat poskella...
[/quote]
Ei, tuo on blogielämää mitä kuvailit. :D
Marttyyripäivitykset on kans ihan parhaita:
"Sitä vaan mietin, että pitääkö oma elämä uhrata toisten auttamiseen ja hoitamiseen, kun palkaksi saa kuraa niskaansa ja puukkoa selkäänsä. Koskaan ei kiitosta kuule, vaan selän takana vaan jauhetaan paskaa ja valehdellaan!"
Kivaa päivää vaan sullekin...
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 12:10"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 12:07"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 12:01"]
Paras oli kun yksi päivitti tyyliin "Voiko suurempaa surua ihminen kokea. Tätä en toivoisi pahimmalle vihamiehellenikään :(" Sitten kun joku oli asiasta kysynyt, niin vastaus oli "On kuule sen verran henkilökohtanen asia, etten todellakaan rupee sitä täällä huutelemaan".
Öö, siis mitä?
[/quote]
Ja ongelma oli se, että haluaa kertoa, että on surua, mutta ei halua kertoa tarkemmin julkisesti? Kai sitä on ihmisillä oikeus kertoa just sen verran kuin haluaa ja yksityisesti sitten niille jotka sen verran välittävät, että yksityisesti ottavat yhteyttä. Sua vaan vituttaa, että sulle ei ole suoraan kerrottu kaikkea. Ainoastaan itsetunto-ongelmaisia vituttaa toisten päivitykset.
[/quote]
Ai niin kuin sinua minun kirjoitukseni ;)
[/quote]
Kyllä, vituttaa se että ollaan olevinaan jotain "ystäviä" jossain Facessa, vaikka oikeasti vain levitetään negatiivisuutta. Et saa varauksetonta ihailua sillä että alat jaella "kaveriesi" muuneltuja päivityksiä jollain av:lla, että saisit tukea omalle olemattomalle itsetunnollesi.
Ei niitä toisten päivityksiä ehkä kannata ottaa niin vakavasti.
Kattokaa vaan niitä teidän omia päivityksiä.
ihmiset antavat arvoa eri asioille ja innostuvat eriasioista. EI se keneltäkän pois jos joku tykkää intoilla omaista firman juhlista.
Salamyhkäiset on kyllä rasittavia, mutta myös liian henkilökohtaiset päivitykset on vähän kyseenalaisia. Esim. entinen työkaveri päivitti isänpäivänä jotain sen tyylistä, että "hyvä isänpäivää kaikille hyville isille, olette sen ansainneet. TOISIN kun eräät, jotka sietäisi palaa hel...". . Samoin toinen tuttu päivittää aina miehestään henkilökohtaisia juttuja. Kaikki puolitututkin tietää, milloin heillä on ollut riitaa roskien viemisestä tai milloin sängyssä menee hyvin. Ei silti voita erästä, jonka FB-profiilin siinä isommassa kuvassa on poikaystävästä kuva tän naisen haaravälissä. En ees tunne tapausta, mutta kun on kaikille näkyvä kuva, niin siitä on tullut jo meemi.
Entäs ne, jotka linkittävät paikakseen jonkun sairaalan ja kirjoittavat "Tämmönen päivä tänään.. ;((" ja haluavat kaikkien kysyvän miksi ovat sairaalassa. :DD
Ärsyttää tommoset "mulla on jotain meneillä mutta en kerro mitä"
Toinen mille huokailen on kaverin päivitykset: pakko tehdä ylitöitä, ei ole yhtään rahaa, niska limassa teen töitä että saan laskut maksettua, mistä sitä nyt enää säästää, pakko kai hankkia kakkos duuni että saan edes vähän rahaa.
Ei muuten mutta sama ihminen kävi viime kuussa pariisissa, osti tässä kuussa uuden sohvan koska "vanha oli ruma", viime viikolla laitto kaksi kuvaa itsestään ravintolassa.
Juu.. tosi köyhä! Tajuuko se ees ite että tosta saattaa jaada vähän urpo vaikutelma?
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 12:15"]
Paras oli kun yksi päivitti tyyliin "Voiko suurempaa surua ihminen kokea. Tätä en toivoisi pahimmalle vihamiehellenikään :(" Sitten kun joku oli asiasta kysynyt, niin vastaus oli "On kuule sen verran henkilökohtanen asia, etten todellakaan rupee sitä täällä huutelemaan".
Öö, siis mitä?
[/quote]
Ja ongelma oli se, että haluaa kertoa, että on surua, mutta ei halua kertoa tarkemmin julkisesti? Kai sitä on ihmisillä oikeus kertoa just sen verran kuin haluaa ja yksityisesti sitten niille jotka sen verran välittävät, että yksityisesti ottavat yhteyttä. Sua vaan vituttaa, että sulle ei ole suoraan kerrottu kaikkea. Ainoastaan itsetunto-ongelmaisia vituttaa toisten päivitykset.
[/quote]
[/quote]
Kyllä, vituttaa se että ollaan olevinaan jotain "ystäviä" jossain Facessa, vaikka oikeasti vain levitetään negatiivisuutta. Et saa varauksetonta ihailua sillä että alat jaella "kaveriesi" muuneltuja päivityksiä jollain av:lla, että saisit tukea omalle olemattomalle itsetunnollesi.
[/quote]
Kyllä se sinä olet tässä se, joka ottaa asiat hieman liian vakavasti. Relaa, älä ota itseesi vaikka taisi kolahtaakin.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 12:17"]
Kattokaa vaan niitä teidän omia päivityksiä.
[/quote]
En olekaan missään välissä väittänyt että ne kaikkia miellyttäisi. Eikä tarvitsekaan. Ja niistä saa ihan vapaasti kirjoitella täälläkin.
Mulla on yks kaveri joka on ollut x vuotta kotiäitinä. on tehnyt tasaseen muksuja lisää, 3 vuoden välein. Ikää mammalla 30 vuotta ja lapsia nyt 4 (ainakin 2 eri miehen kanssa)
Nyt sitten ilm tullut lapsiluku täyteen ja mamma ekaa kertaa elämässään työelämässä. Nainen on täysin kouluttamatona, teki ekan lapsen siis 17-vuotiaana.
Nainen tekee keikkaa lastenhoitajana. Yhtäkään positiivista tai iloista päivitystä ei tule, elämä on pelkkää negatiivista tuskailua kaikesta.
Päivitykset on tätä tasoa:
"Voihan vittujen vittu... kylhän tän osas aavistaa jo mutta kaipa sitä toivo jotain muuta...."
"HUOH!!!!!"
"Töihin.... hrrrrr... RANKKAAAAA"
"Huhhei.. oon ollut viimeiset 7h jalkojen päällä.. tullessani kotiin noooh... yksin tätäkin kämppää pitää selkeesti pyörittää.. huoh.. taidan mennä nukkumaan kohta koska ei tätä paskaa kestä selvinpäin/hereillä ollessaan."
"Työntäyteinen viikko... jaksaa jaksaa vaikkei jaksaisi:("
Profiilissa työpaikkana "kotiäiti", "kotiäitiliitto" tai muu muka nokkela ja koulutuksena "elämänkoulu". Ei hyvää päivää...
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 12:01"]Paras oli kun yksi päivitti tyyliin "Voiko suurempaa surua ihminen kokea. Tätä en toivoisi pahimmalle vihamiehellenikään :(" Sitten kun joku oli asiasta kysynyt, niin vastaus oli "On kuule sen verran henkilökohtanen asia, etten todellakaan rupee sitä täällä huutelemaan".
Öö, siis mitä?
[/quote]
JUURI NÄIN! :D
Mulla on fb:ssä kaverina yks mies, joka on valitettavasti joutunut vaimonsa kanssa kokemaan monta keskenmenoa. Tämä mies päivittää asian aina facebookkiinsa tapahtumahetkellä! Vaimona olisin kyllä hieman sitä vastaan...
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 13:00"]
Mulla on fb:ssä kaverina yks mies, joka on valitettavasti joutunut vaimonsa kanssa kokemaan monta keskenmenoa. Tämä mies päivittää asian aina facebookkiinsa tapahtumahetkellä! Vaimona olisin kyllä hieman sitä vastaan...
[/quote]
Tässä on mainio esimerkki siitä miten nykyään pitää jakaa kaikki kaikkien kanssa. :/ Ei tulisi mieleenkään jakaa mitään noin henkilökohtaista Facebookissa!
mua näköjään ärsyttää ihan samat asiat! en siis ole outo. tai en osaisi "käyttää" feisbuukia.
mitä varten se muuten on? yksi kaveri päivitti että inhoaa loskakelejä. toinen siihen kommentoi ettei tämä ole mikään mielipidepalsta. nooh, mikä sitten?
itse olen hyvin nuuka päivittämään ja koitan laittaa sinne vain sellaista mikä ei järkyttäisi (minua) jos tulisi joskus naaman eteen takaapäin. you know. kerran netissä on aina netissä.
Ne hemmetin häshtägit vai mitä nää # on nimeltään. Hirveen kiva lukea päivitystä jossa vilisee # , linkki sinne, linkki tänne, #, linkki tonne, # #, pari kaveria tägättynä, #
Tyyliin tämä:
"Peran (tägäys) ja Sepin (tägäys) kanssa kaljalla :) Paikassa XXX, #tapahtumaÖ #aiheÄ #plääplääplää :D kera kaljatuopposen (tägäys) ;) ja lopuksi paikkaan PaikassaYYYhenkilön Enpä kerro sulle kanssa ;) ;). Ja lopux meil on yx juttu mut me ei voida kertoo sitä teille! :P "
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 12:23"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 12:15"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä se sinä olet tässä se, joka ottaa asiat hieman liian vakavasti. Relaa, älä ota itseesi vaikka taisi kolahtaakin.
[/quote]
Ei kolahtanut, koska en itse jaa juuri mitään. Mutta se on kyllä nähty, miten paljon joitakuita voi vaivata jonkun FB-päivitykset!
Minä olen jakanut kaverit niin että yhdessä ryhmässä on ne joille voi kertoa seinällä ihan kaiken. Ja sitten on ne joille kerrotaan niitä vähemmän kiinnostavia asioita. Ei tarvitse hakea huomiota kaiken kansan edessä sillä suru päivityksellä. Koska mitään muuta se ei ole. Osoitus vain siitä, että minulla nyt on salaisuus jota en sinulle kerro, vain jotain siitä vihjaan. Säälilää nyt silti vähän..
Öö, siis mitä?
[/quote]
[/quote]