Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Noloa huomion hakua fb:ssä.

Vierailija
16.12.2013 |

Ja ihan ensiksi: älkää suotta vaivautuko kirjoittamaan näitä aiheeseen liittyviä vakiofraaseja: "Kuka on enää facessa?", "Siksipä en olekaan facessa", "Kannattaako poistua facesta, jos muiden kirjoitukset ärsyttää", "Ei mulla vaan ole tuollaisia kavereita, millaisia tuttuja sulla oikein on".

Sitten aiheeseen. Sain kyllä mojovat naurut erään fb:n vakio huomioh...an päivityksistä: menivät kuta kuinkin näin (hieman muuteltu):

"Enää pari viikkoa ja sitten kauan odoteltu päivä on täällä ;)". Kukaan ei tykännyt eikä kommentoinut. "En malta odottaa, olispa jo SE päivä ;)". Kukaan ei tykäänyt eikä kommentoinut. "Jännitys tiivistyy ;)". Kukaan ei tykännyt eikä kommentoinut. "Nyt se kauan odotettu päivä on täällä, mahtifiilis ;)". No, tähän 1 oli sitten kommentoinut, että mitäs? Ja vihdoin tämä suuri salaperäinen kaikkia kaihertanut jymy-yllätys paljastui.Tyypillä oli firman pikkujoulut! :D

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 13:44"]

Entä, jos tuo ap:n "kaveri" on vaikka tosi yksinäinen? Jos ei noihin päivityksiinkään kukaan kommentoinut tai tykännyt, niin voi olla ettei hänellä ole paljon ystäviä ja siten firman pikkujoulut voi oikeasti olla iso ja vaikka vuoden ainoa sosiaalinen tapahtuma. Mä olen itse ollut aika yksinäinen jo pitkään, ja jos mulla olisi jotkut pikkujoulut vaikkapa tiedossa niin ihan varmasti odottaisin niitä kuin kuuta nousevaa. Okei, en kyllä päivittelisi faceen tuollaisia päivityksiä mutta siis kyllä odottaisin kovasti kuitenkin. Mä en ole ollut ikinä pikkujouluissa, koska mua ei ole kutsuttu mukaan. En myöskään koskaan ole ollut babyshowereissa, tupareissa, läksiäisissä tai polttareissa. En ole ollut aikuisiällä muissa kuin sukulaisten häissä enkä muilla kuin sukulaisten synttäreillä. Joten jos joskus tulisi tilanne, että mut kutsuttaisi johonkin, niin kyllä olisin todella iloinen! :)

Niin että oletko ajatellut tällaista mahdollisuutta?

[/quote]

No aivan. Ainakin se tyyppi on riittävän rohkea tehdäkseen silti mitä haluaa ja pitää oman häntänsä pystyssä positiivisella asenteella, ja ehkä olettaa, että muut nyt eivät vain ole ehtineet lukea tai muusta syystä mitään erityisempää kommentoi. (Tai mistäs sitä tietää, vaikka keskustelisikin yksityisesti joissain toisissa päivityksissä, jotka ei näy kaikille, aiheesta muiden kanssa.)

Ongelma on oikeasti negatiivisen ärsyyntyjän oma ongelma.

Aikamoita huomioh*aamista sekin on, että pitää kerjätä sääliä ja sympatiaa omalle ketutukselle sitten täällä.

Vierailija
82/88 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 13:45"]Edellä mainittujen lisäksi minua ärsyttää suunnattomasti tykkäyksenkerjäämispäivitykset, sellaiset tekopirteät "Tulipa hyvä olo, kun tein lasten kanssa reippaan lenkin heti aamusta. Nyt sitten aamupalaa ja kiinni päivän askareisiin. Ihanaa päivää kaikille!" tai "Ihana viikonloppu vietetty perheen kesken. Nyt uunissa valmistuu kyytönlihamureke uunijuureksilla rakkaan mieheni valmistamana. Viettäkää ihana sunnuntai, minä ainakin teen niin."

Siis eihän tuossa sinänsä mikään ole vialla, mutta tuollainen yltiöpositiivinen ote on etovaa, varsinkin kun tunnen kyseisen tyypin riittävän hyvin tietääkseni, että oikeasti siellä karjutaan ja kiukutellaan, puolisot mököttävät toisilleen jne... ihan arkielämää. Joskus olen puhelimessa jutellut tämän tyypin kanssa juuri tuntia ennen päivitystä ja silloin hän on kironnut perheensä ja elämänsä alimpaan helvettiin ja silti hetken päästä facessa on täysin toinen ääni kellossa. Miksi kaikkea pitää kaunistella ja kiillottaa facessa? Oikeasti realistiset päivitykset on parhaimpia...

[/quote]

Aaaaah!!!! Minulla on juuri tämä kaveri!!!! :D

"Ukkokulta helli mua tänään ja siivosi ja laittoi ruokaa, ihana ihana mies! Lapsetkin on olleet niiiiin kilttejä ja ihania koko päivän <3"

Kun joka ikisellä kerralla kylässä laulu on tämä:

"Voisitko vittu edes joskus imuroida täällä? Vittu mä vihaan tota saatanan paskakasaa, olis niin paljon parempi ilman. Jumalauta nyt meette siivoomaan ne huoneenne helvetin apinat tai saatte rangaistuksen!"

Enkä edes liioittele :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harvoin häiritsee mitkään päivitykset. Mutta ne sisäpiirijutut joista kukaan muu ei oikeasti kostu mitään koska ei ymmärrä mistä aiheesta siinä puhutaan edes, voisi laittaa näkymään vaan sille sisäpiirille jota se juttu koskee. Ei, minulle ei tule paha mieli siksi että olisin yksinäinen tai mustasukkainen tai muuta, mielestäni vain sellaiset päivitykset ovat junttiuden merkki.

Yhdellä kaverilla melkein kaikki päivitykset olivat noita ja pistin sitten piiloon kun hän ei osaa säädellä että viestit jotka on pienelle piirille näkyisivät vain sille pienelle piirille.

Vierailija
84/88 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yks tuttu joka tykkää ihan jokaisen kaverinsa ihan jokaisesta päivityksestä ja kommentista, ihan ilman mitään suodatusta. Miten se ees ehtii ja jaksaa klikata ihan jokaikiseen asiaan? Ja en tiiä, mä olen pitänyt itse sellaisen linjan että jos joku vaikka laittaa Brad Pittin kuvan ja "Ihana mies!" niin en mä sitä "tykkää" koska se ois vale...

Vierailija
85/88 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää yhden tutun järkyttävät ruoka ilmoitukset. Tyypillisesti kirjoittaa: tekaisimpa liha-kala-pekoni-juustoperunakasvislaatikon,rakkaalle leivoin piparipullatäytekaakun. Olipa hyvää ja jokaisen asian jälkeen vielä monta sydäntä.

Vierailija
86/88 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä ei oikeastaan ole mikään aijemmin häirinny, mutta nyt kun KAIKILLA on älypuhelimet ja systeemit niin jokanen ruoka, nähtävyys, jopa linnunpaska pihalla pitää kuvata ja tekstiin jotain *tälläst tänää nyt kamut mennää hihhei jeejee <3*

joka aamu itestä uus kuva jossa lukee töihin menossa paikassa se ja se ja hymiö kipeä #ärsytys #vitutus #hyväfiilif #ilta jee VITTU ketä kiinnostaa oot just tullu työkkäristä miks siitäki pitää ottaa kuva et oot siel käyny ja nyt juot take away kahvia nakkiskalla?????

Vierailija
87/88 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 11:49"]

Ja ihan ensiksi: älkää suotta vaivautuko kirjoittamaan näitä aiheeseen liittyviä vakiofraaseja: "Kuka on enää facessa?", "Siksipä en olekaan facessa", "Kannattaako poistua facesta, jos muiden kirjoitukset ärsyttää", "Ei mulla vaan ole tuollaisia kavereita, millaisia tuttuja sulla oikein on".

Sitten aiheeseen. Sain kyllä mojovat naurut erään fb:n vakio huomioh...an päivityksistä: menivät kuta kuinkin näin (hieman muuteltu):

"Enää pari viikkoa ja sitten kauan odoteltu päivä on täällä ;)". Kukaan ei tykännyt eikä kommentoinut. "En malta odottaa, olispa jo SE päivä ;)". Kukaan ei tykäänyt eikä kommentoinut. "Jännitys tiivistyy ;)". Kukaan ei tykännyt eikä kommentoinut. "Nyt se kauan odotettu päivä on täällä, mahtifiilis ;)". No, tähän 1 oli sitten kommentoinut, että mitäs? Ja vihdoin tämä suuri salaperäinen kaikkia kaihertanut jymy-yllätys paljastui.Tyypillä oli firman pikkujoulut! :D

[/quote]

Menikö sulla kenties jutun pointti täysin ohi ??

Vierailija
88/88 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 12:11"]

Facebookin kautta avautuu ihan uusi maailma, koska annetaan ymmärtää että ollaan juotu shamppanjaa kristallilaseista hienossa seurassa ja iltamekossa. Vaikka totuus olisi se että ollaan vedetty muutama olut muovipussista ja nukahdettu omalle kotisohvalle vanhat verkkarit jalassa ja maskarat poskella...

[/quote]

Miten se sanonta menikään;

May your life someday be as awesome as you prentend it is on Facebook!

Tämä koskee tosin monia blogejakin ;)