Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vain elämää 2020 virallinen

Vierailija
02.10.2020 |

Alkoi! Kenen päivää tai vetoja odotat eniten? Itse odotan Ressun päivää ja Ressun vetoja kuten myös Vesku Jokisen vetoja ja päivää. Stig on kans mielenkiintoinen.

Kommentit (3091)

1041/3091 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua miten kukaan voi katsoa tätä tekopillitys-ohjelmaa.

On pakko tekopillittää tai lentää pihalle, kuten kävi eräälle naismuusikolle.

Terhi lensi pihalle, koska ei tullut toimeen kenenkään kanssa.

Hänhän on tunnetusti ihminen, jolla on hyvin heikot sosiaaliset taidot. Siksi hän oli täysin väärä valinta ohjelmaan. (Ja myös siksi, että ei ole omaa musiikkia edes säveltänyt).

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
1042/3091 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda kanavaa ja ketjua, jos noin vit**taa tämä ohjelma.

Luuletko että olen kattonut? Väkisin näkee mainoskatkoilla pätkiä ja saa lukea uutisista.

Rauhoitu.

Kukaan ei sua edes tälle sivulle pakottanut, mutta silti tulit tänne kommentoimaan.

Vaikuttaa, että jollakin tasolla sua kiinnostaa tämä ohjelma.

Tulin kommentoimaan, eikös tämä ole keskustelupalsta, ja asioista saa kommentoida puolesta ja vastaan, vai saako tähän ketjuun kommentoida vain ohjelman fanit. Jos ohjelma kiinnostaisi edes jollakin tasolla, tietysti katsoisin sitä. Mutta näin teennäistä ohjelmaa ei pysty katsomaan.

Minusta on ok kritisoida vaikka jotain esiintyjää siitä, miten hän on näyttäytynyt ko. ohjelmassa, tai arvioida esityksiä musiikillisesti tms. Sen sijaan on ihan turhaa huudella, kuinka ohjelma on niin huono, ettei sitä kannattaisi edes telkkarissa esittää.

Kyllä muakin nyppii vaikkapa BB ja Tempparit, mutta pysyn poissa niistä kertovissa ketjuissa, koska ei mulla ole niihin mitään sanottavaa. Miksi kävisin huutelemassa, miten traumatisoidun mainoksen näkemisestä, kun en tiedä näiden ohjelmien esiintyjistä tai heidän tempauksistaan tuon taivaallista.

No ohjelman tyyli nyt on vain yksi asia jota voi kritisoida. En traumatisoidu mainoksista, ärsyttää vaan se että tuottajien linja on että esiintyjien pitää pillittää vähän väliä, ja jos ei pillitä niin lentää pihalle.

Ymmärrän jos joku on itse tehnyt biisin jostain henkilökohtaisesta todella vaikeasta asiasta, että sen laulaja ja kuuntelijat saattaisivat vähän itkeäkin, mutta kun ihan tavallinen käännösbiisi kuten esim. Älä mee (without you) saa kaikille vedet silmiin on todella teennäistä.

"Älä mee" on Ressun hittibiiseistä ehdottomasti huonoin. Miettikää nyt sanoituksia: "Laulan sulle tämän laulun vasta ensimmäistä kertaa, mut mä toivon, ettei tää oo viimeinen...."

Siis mitä ihmettä? Miksi hän toivoo, että joutuisi itkemään surkeasti naisensa perään vielä uudestaan? "Älä mee tai viet multa kaiken...."  Ihan säälittävää vaikerrusta koko biisi. Arja esitti tän sellaisena nyyhkyballadina, ettei mitään rajaa. Mulle veto  aiheutti lähinnä naamapalmufiiliksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/3091 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänhän on tunnetusti ihminen, jolla on hyvin heikot sosiaaliset taidot. Siksi hän oli täysin väärä valinta ohjelmaan. (Ja myös siksi, että ei ole omaa musiikkia edes säveltänyt).

Terhillä oli vaikeuksia noudattaa tuotannon sääntöjä: Pitkät kuvauspäivät, aktiviteetit (ei osallistunut), avautumisvelvollisuus tai ainakin voimakas suositus... Terhi lähti kotiin varmaan siskonsa kanssa samalla lentokoneella. Pauliinan kanssa esiintyi raikkaana ja itsevarmana tietäessään lähtevänsä kohta kotiin.

Ei tuo formaatti kaikille artisteille sovi. On tosin todettu, ettei pelkästään introverttius ole syy olla pärjäämättä Vain elämää -leirillä. Se, ettei viihdy toisten seurassa tai halua avautua, on.

Vierailija
1044/3091 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kantaa nyt sen enempää Reinon tarinointiin nykyisestä elämästään, mutta ohjelmassa nähdyt itkut eivät olleet aitoja. Reino on näyttelijä, joka näissä kohdissa näytteli itkevää. Ja olen sitä mieltä, että yleensä ohjelmassa tapahtuvat artistien itkut ovat aitoja, mutta hänen ei nyt mennyt läpi.

1045/3091 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki varmaan muistaa sen kauden, missä Sillanpää hihitteli, itki ja kävi kovilla kierroksilla jatkuvasti.

Eipä kestänyt kovinkaan kauaa ohjelman jälkeen, kun lööpeistä sai lukea syyn käytökselle.

Reinosta tulee kyllä ihan saman vibat. Ei kyllä ihan luomuna tunnu käyvän.

Stig on varmasti mukava tyyppi ja ilmeisesti aika taitava kitaristi. Mutta kyllä se itseäni häiritsee, kun laulaja ei osaa laulaa. Se aloittikin uransa huumoriräpillä ja siellähän ei kauheasti haittaa, jos tekniset kyvyt ei ole korkeat.

Toivon että joku esittää tämän Stigin päivänä, ehkäpä Vesku, toivottavasti Jannika.

Vierailija
1046/3091 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säveltää? Ei kai Paula K, Jenni V, Eveliina, K-Helena, Jonne A, Katja Koo, Cheek, MG, Sillanpää, Erin itse sävellä? Säveltääkö edes Vesa J, Haber tai Abreu,?

1047/3091 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä artistit osallistuvat oman musiikkinsa tekemiseen, usein esim. sanoittamalla.

Terhi oli taustalaulajana Kerkko Koskisen bändissä, omaa musiikkia hän ei ole tehnyt.

Siinäkin mielessä väärä valinta ohjelmaan. Miksi hänen päivänä olisi pitänyt esittää Ultra Bran biisejä, eihän ne hänen ole.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
1048/3091 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terhillä ei ole heikot sosiaaliset taidot, järjetön väite. Hän ei vaan pitänyt siitä, että osallistujien käskettiin juuri tietyssä kohtaa kertoa tietty tarina tai itkeä tai liikuttua ohjatusti, käsikirjoituksen mukaan. Myös Jenni V vaivaantui ensimmäisessä osallistumisessaan teennäisyydestä, joka puolestaan on sopinut Antti Tuiskun ja Elastisen ylimakeileville luonteille erinomaisesti.

Vierailija
1049/3091 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukeeko nämä koko ajan sanoja jostain näytöltä kun vilkuilevat jatkuvasti alaviistoon? On ruvennut nyt oikein häiritsemään.. Ihan kuin eivät muistaisi laulun sanoja ilman ”lunttilappua”.

Onko se jotenkin tuomittavaa? Muistan että Aerosmithin keikalla reilu 10v sitten Steven Tylerille oli asennettu ainakin 5 prompteria ympäri lavaa. Ja hän esitti siellä kuitenkin ihan omia kappaleitaan.

Vierailija
1050/3091 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säveltää? Ei kai Paula K, Jenni V, Eveliina, K-Helena, Jonne A, Katja Koo, Cheek, MG, Sillanpää, Erin itse sävellä? Säveltääkö edes Vesa J, Haber tai Abreu,?

niinq mutq jos kirjottaa pari värssyä joissa mainitaan hassusti kirosana (kuten vesalalla joka aina livenä ylpeänä hymyilee laulaessaan nää kohdat kun on niin rohkea) niin sehän on kuin olisi itse tehnyt koko kappaleen

Vierailija
1051/3091 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä artistit osallistuvat oman musiikkinsa tekemiseen, usein esim. sanoittamalla.

Terhi oli taustalaulajana Kerkko Koskisen bändissä, omaa musiikkia hän ei ole tehnyt.

Siinäkin mielessä väärä valinta ohjelmaan. Miksi hänen päivänä olisi pitänyt esittää Ultra Bran biisejä, eihän ne hänen ole.

Miksi ei. Eikä se kyllä taustalaulaja ollut vaan ultra brassa oli neljä solistia. Pikemminkin ne mieslaulajat oli vaan säestämässä kun soolot tuppasi menemään terhille ja vuokolle. Harva muuten edes suoralta kädeltä muistaa noiden mieslaulajien nimiä. 

Enkä minä kerkko koskista tai anni sinnemäkeä haluaisi kuulla niitä laulamassa. Jotkut osaa laulaa ja toiset jotain muuta. Terhi tosiaan osaa laulaa.

Vierailija
1052/3091 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Artistit voisivat välillä mennä epämukavuusalueelleen. Nyt kaikki esiintyvät kuten aina muutenkin esiintyvät. Vesku vetää ihan samaa Klamydiaa koko ajan, Ylppö ja Mariska sitä "taiteellista" jne. 

Biisin ei tietenkään kuulu olla ihan samanlainen kuin alkuperäinen, mutta ei sitä saisi raiskatakaan tunnistamattomaksi. 

Aikaisemmilla kausilla on välillä tullut välähdyksiä - parempi kuin alkuperäinen. Nyt ei. Arja oli tosin lähellä.

Stig on hauska mies, mutta menikö sittenkin ohi nyt? Laulun sanoma on niin kaukana kuin mahdollista rennosta country-biisistä. 

Parasta on, että porukka tuntuu viihtyvän hyvin yhdessä ja naurua riittää. Se on aina hyvä merkki. Tiettyjä maneereita pitäisi kuitenkin loiventaa. Ei please sellaista ylihehkutusta kaikista esityksistä, laulujen merkityksestä, artistien ihanuudesta. Lisäksi häiritsee, jos ulkopuolisia esiintyjiä tuodaan koko ajan mukaan. Jos oikein muistan, tämä oli ohjelman alkutaipaleella hyvin harvinaista, oliko ollenkaan. Ohjelman yksi idea on mielestäni se ja kun kokeneista artisteista kyse, on pärjätä siellä ihan omana itsenään ja todellakin olla se pari viikkoa ihan kuplassa.

Tämä muukin häiritsee. Kaikki hehkuttaa kaikkia versioita,mutta eihän se voi olla mahdollista että kaikista ois nin fiiliksissä?

Ja samoin tuo että jatkuvaan näitä vierailijoita, nykyään ei taia jaksoa olla jossa ei olis vierailevia esiintyjiä. Oliko tässä teinon päivässä jopa komessa esityksessä?

Vierailija
1053/3091 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ressun vetoa Antaudun-biisistä on kehuttu. Minä taas petyin siihen. Johtunee siitä, että kyseisellä biisillä on niin suuri merkitys itselleni. Se on sydänverellä tehty alun perin, ja se kuuluu Reinon tulkinnasta. Sydänverellä olen myös biisiä kuunnellut. Ressun tulkinta oli valovuoden päästä sydänverestä. Ehkä hän joutui himmailemaan liikutuksensa vuoksi, ja se johtui siitä. Olisin myös toivonut reippaasti erilaista sovitusta.

Sitä alkuperäistä Reinon uikutusta jaksa kukaan kuunnella

Vierailija
1054/3091 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika törkeästi Keskeytti Jannika ton Mariskan puheen...

Jannikalla ja Mariskalla ei taia olla parhaat välit, tekikö kiusallaan vai onko näille sanottu missä vaiheessa kenenkin pitää kilistää?

Vierailija
1055/3091 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota kantaa nyt sen enempää Reinon tarinointiin nykyisestä elämästään, mutta ohjelmassa nähdyt itkut eivät olleet aitoja. Reino on näyttelijä, joka näissä kohdissa näytteli itkevää. Ja olen sitä mieltä, että yleensä ohjelmassa tapahtuvat artistien itkut ovat aitoja, mutta hänen ei nyt mennyt läpi.

Ei mennyt läpi mullekaan. Muistuttaa mun exää, vilpitön katse ja kyynehtii, mutta se oli kaikki näytelmää. Oikeasti oli narsistisesti virittynyt.

Vierailija
1056/3091 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Vesku oli ohjelmassa? Hänhän on laulanut Leinon tekstejä. Eihän ne hänen ole. 

Miksi Katri-Helen oli ohjelmassa? Hänhän on laulanut ...

jne

jne

jne....

Vierailija
1057/3091 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan paljon itseäni Reinon taipaleessa ja persoonassakin. Herkän ja voimakkaasti tuntevan ihmisen voi olla vaikeaa olla oma itsensä tässä aika kovassa maailmassa. Moni herkkä ihminen hakee helpotusta päihteistä. Jotkut selviää ja raitistuvat, toiset eivät. Reino on kaiketi selvinnyt siitä synkkyydestä vaimonsa tuella, ja tehnyt aiheesta lauluja. Olen syvästi kiitollinen hänelle esimerkiksi Antaudun-kappaleesta. ”Joskus tuntuu, et mä sekoon, vielä kannan korttani kekoon...ja jos kaikki menee, sä jätät jäljen mun sydämeen..” Vain toinen selvinnyt voi ymmärtää mikä matka se on.

3/5.

Vierailija
1058/3091 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, sinä siis tiedät ja väität 100%:sella varmuudella, että itkut ei olleet aitoja. Selvä. Minusta ne taas oli aitoja <3 

Vierailija
1059/3091 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuo Reino ei vaan vakuuttanut. Teeskentelevä vaikutelma tuli. Ylppö vaikutti kyllästyneenä ja oli koko ajan side-eye.

Vierailija
1060/3091 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika törkeästi Keskeytti Jannika ton Mariskan puheen...

Jannikalla ja Mariskalla ei taia olla parhaat välit, tekikö kiusallaan vai onko näille sanottu missä vaiheessa kenenkin pitää kilistää?

Samaa olen miettynyt jo aiemmilta kausilta. Saattaa olla joku ihan mielenkiintoinen keskustelu menossa, mut dämn, jonkun JUST pitää kilistää...