Vain elämää 2020 virallinen
Alkoi! Kenen päivää tai vetoja odotat eniten? Itse odotan Ressun päivää ja Ressun vetoja kuten myös Vesku Jokisen vetoja ja päivää. Stig on kans mielenkiintoinen.
Kommentit (3091)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylppö oli kauhein, ei osaa laulaa eikä puhua luonnollisesti vaan vetää nasaaliääntä, ihan täyttä pskaa.
Paras oli Mariska ja Itseasiassa Stig. Ressu on ihana, hyvin säilynyt ja iloa silmälle ja korville.
Hei, oletteko totaalisen epämuusikalisia, te, jotka pidätte tota Ylppöä jotenkin hyvänä?.? Se huutaa, eikä osaa laulaa yhtään.
Se huutaminen kuuluu hänen lajityyppiinsä. Onko laulaminen mielestäsi vain sellaista salonkityyppistä kaunolaulua?
Hei, oletko totaalisen rajoittunut?
Mhin lajityyppiin kuuluu huutaminen? Onko Ylppö mukana Mieskuoro Huutajissa?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin luulin, että nyt supertylsä kausi, väärässä olin! Ihanan letkeetä menoa (huom, kaikilla kokoajan viiniä, paitsi mr. marialla :) ) Jopa etukäteen ajatellut tylsät ärsärit, oli ihan ok. Koriseva kai oma itsensä, oli todella hiljainen. Mariskan ja Reiskan huumejutsista en tykkää, muuta esiintyjinä ok.
Ressu aivan ihana... huomatkaa silmät nuoruuden kuvissa -Robert Redfordilla oli samanlainen sinisilmä -siitäkö nimi?
Ehkä se letkeä meno johtuu siitä, että nyt on koolla tällaista vähän vanhempaa kaartia. Ja ehkä myös siitä, että koronan takia eivät ole päässeet pitkään aikaan esiintymään ja framille niin johan alkaa naurattaa vähemmästäkin.
Voi noita Ressun nuoruuden kuvia ja biisejä... olin jo unohtanut tämän helmen.
Missasin osan Ressun jaksosta, mutta sen näin että Korisevan veto oli lipevä ja laahaava, ei kiva. Ylppö on vieras tapaus mulle, kuten se vetämänsä biisikin, mutta yllättäen se toimi hänellä hyvin! Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta kaudelta.
Jannika johtaa koko kööriä niin musta tuntuu!Enkä muista yhtään jaksoa aikaisemmin jossa itketään koko ajan?Outoa.Jäin kaipaamaan aivan muita artisteja kuin nämä millähän perusteella heidät valitaan?
Nuoret jotka ovat nousemassa pinnalle heitä pitäisi olla ja toi Arjahan on jo vanha tekijä ja joka paikassa jopa Kummeleissakin?Samoin Jannika?Ressu on suorastaan diiva sitä se on aina ollut sen imago alkaa suorastaan pursua teeveeruudun läpi.En jaksa edes katsoa olen vain muutaman kerran vilkaissut ja vaihtanut kanavaa!Ylppö on ainoa koko porukasta joka osaa esiintyä ja siinä esittämisessä on voimaa muut ovat ihan pumpulia!
On kyllä pitkästä aikaa sellainen porukka, jossa kukaan ei kuvittele olevansa muiden yläpuolella, tai jossa ketään ei nosteta muiden yläpuolelle. Vaikuttaa tasavahvalta porukalta, vaikka osalla onkin huomattavasti pitempi ja menestyneempi ura kuin toisilla. Tykkään myös siitä, ettei mukana ole ketään joka olisi huomattavasti nuorempi tai vanhempi kuin muut. Jannika taitaa olla nuorin, ja hänkin on jo 35-vuotias. Aina aiemmin jos mukana on ollut joku iäkkäämpi joka ei ole voinut kunnolla osallistua aktiviteetteihin, on harmittanut että yksi joutuu jäämään vähän erilleen. Tämä porukka vaikuttaa myös suhteellisen rauhalliselta, kun mukana ei ole ketään sähköjänistä joka riehuu ja järjestää showta koko ajan (esim. Villegalle ja Antti Tuisku tällaisia). Tykkään tästä kaudesta!
En odottanut tältä kaudelta paljoa, mutta yllätyin heti ensimmäisessä jaksossa, tai siis toisessa, Ressun päivässä. Hyvä ihme miten komea Ressu on ollut ja on edelleen ja tunnistan kaikki biisit, vaikka en ole aktiivisesti Ressua koskaan kuunnellut.
Stig yllätti iloisesti sekä laulullaan että persoonallaan. Korisevan veto muistutti Loirin yli tulkintaa 🙄 Suorastaan kamala. Ylppö on hyvä. En ole hänen musiikkiaan paljoa kuunnellut.
Miehet onnistuivat hyvin. Naiset eivät oikein.
Tuo Jannika, että se ärsyttää mua enemmän ja enemmän. Ressu oli vaivaantunut kun kertoi se bäkkäri tarinan. En tiedä pystynkö katsomaan sen päivää. Ja pliis, ei Virtasta paikalle.
Tää oli jännä jakso. En oikeastaan tykännyt yhdestäkään biisistä. Usein on ollut sellaisia, että on pitänyt katsoa monta kertaa uudelleen. Nyt yksikään ei sykähdyttänyt. Silti kokonaisuus oli hyvä ja tässä oli mielenkiintoista keskustelua. Reino malttoi laulaa hyvin ja Stig oli mielenkiintoinen. Arja aiheutti huonoja kylmiä väreitä.
Tässäkään ei muuten sanottu mitään siitä,mitä tapahtui sille Sound of R.E.L.S.:in alkuperäiselle naislaulajalle. Silloin aikoinaan kerrottiin vain, että hän yhtäkkiä palasi synnynmaahansa (wikipedian mukaan Irak!). Hänhän oli aktin imagon kannalta aika keskeisessä roolissa, Ressu oli silloin jo suhteellisen iäkäs dance pop-artistiksi.
Ah, en malta odottaa ylpön päivää ja toivon, että versiot on hyviä ja tuo ylpön biisejä ihmisten tietoisuuteen niidenkin, jotka ei rankemmasta musiikista tykkää, siellä on hienoja biisejä ”mökän” alla.
Rukoustahan on ainakin Antti tuisku ja martikainen coveroinut.
Toivon kuulevani Entiset tyttöystävät (Reino<3?), Taivaankansi, Romanssi, Sodankylä, Kokki varas vaimo ja rakastaja...
Veikkaan arjalle rukousta tai sodankylää, veskulle Pohjola tai Kyynel, Jannika tai Ressu Pojat ei tanssi. Mariska Kleopatra tai tuo kokki varas jne.
Ohjelma on aivan liian pitkä (2h) musiikin määrään nähden. Pääosa on puheessa, vanhoissa kuvissa, puheessa, vanhoissa videopätkissä, ja taas puhutaan ja näytetään vanhoja kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Ohjelma on aivan liian pitkä (2h) musiikin määrään nähden. Pääosa on puheessa, vanhoissa kuvissa, puheessa, vanhoissa videopätkissä, ja taas puhutaan ja näytetään vanhoja kuvia.
Minusta taas ne puheet ja vanhat videopätkät ovat erittäin mielenkiintoisia, kiva oli kuulla Ressun kertovan, mitä kappaleisiin liittyi ja ne vanhat videopätkät ovat kullanarvoisia, voi palata menneesseen aikaan kampauksineen, vaatteineen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas ne puheet ja vanhat videopätkät ovat erittäin mielenkiintoisia, kiva oli kuulla Ressun kertovan, mitä kappaleisiin liittyi ja ne vanhat videopätkät ovat kullanarvoisia, voi palata menneesseen aikaan kampauksineen, vaatteineen...
Mäkin tykkään just niistä jutusteluista ja usein se päiväaktiviteettikin on kiva. Kaikkia biisejä välttämättä ei jaksais kuunnella jos ei lempimusiikkia/artistia.
Mariskalla ja Reissulla melkoinen flirtti päällä :D Miehenikin totesi: naimanaamat
Täti-analyysi:
Erilaisin ja yllättävin oli Herra Ylppö. Ihan huikee versio biisistä, jota en edes tiennyt olevan olemassa.
Vähiten yllättävä mut takuuvarmasti toimiva oli tietysti Vesku. Se pystyy vetää mitä vaan "punkiksi". Oisin tosin veikannut versiota kappaleesta "jos vielä oot vapaa".
Koskettavin oli Mariskan versio Princess-biisistä. Surullinen tarina kolhitusta tytöstä, joka "vessassa meikkaa, viivoja leikkaa ja liihottaa". Ihanan minimalistinen.
Parhaat bileet tarjosi Stig! Huikee upgrade vanhaan mainosbiisiin ja paras kommentti: "no mä pääsin soittamaan sähkökitaraa telkkarissa".
Sekä Reino että Jannika teki ihan liian "tavallisen" version, ja Arjan itkudraamahuokailu ei tuottanut haettua reaktiota - oisin odottanut häneltä vahvempaa esitystä.
Tästä on hyvä jatkaa, odotan kovasti tulevia päiviä ja versioita. :)
Olen täysin eri mieltä. Minusta laulu kertoi kaltoinkohdellusta lapsesta. Vilja Eerika tuli mieleen joka löytyi lasten prinsessakruunu päässään. Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Olen täysin eri mieltä. Minusta laulu kertoi kaltoinkohdellusta lapsesta. Vilja Eerika tuli mieleen joka löytyi lasten prinsessakruunu päässään. Valitettavasti.
mun oli hirveän vaikea saada sanoista selvää, joten en tiedä yhtään mitä halusi kertoa.
Mun mielestä ohjelman paras osuus on kuulla artistien omista muistoista uransa varrelta.
Nähdä noita arkisto-klippejä, kuulla artistien juttuja ja kertomuksia jne.
Vesku esitti mielestäni ihan hyvän version. Oli hyvin "Veskumainen" joten ei mitenkään yllättänyt minua tämä veto. Ei Vesku hypännyt oman mukavuusalueensa ulkopuolelle.
Mariskan biisi taas oli ihan selkeästi erilainen kuin alkuperäinen ja hienosti oli Mariska sanoittanut tämän. Mariskalla tosin ei oo omaa genreä kun on esittäny räppiä, poppia ja ties mitä muuta. Mut mielestäni tämä oli hieno versio. Eteerinen kevyt pop-biisi.
Tää Jannika B:n versio on ihan kiva, muttei Jannikakaan nyt omalta mukavuusalueeltaan hypännyt pois. Hyvin Jannikamainen versio, mutta ei tämä mitenkään huono ole. Voin jo mielessäni nähdä miten nuoret parit kuuntelevat tätä kahdestaan halaillen.
Tää Stigin versio taas on hyvin nyky-Stigmäinen. Kasaripop-versio joka oli ihan ok. Stigin tunne laulamisessa kumminkin jäi puuttumaan kun mietitään että kyse on yhdestä tunnetuimmista rakkauslauluista.
Nää väkisin ohjelmaan tungetut aktiviteetit on koko ohjelman huonoin osuun. Eikä niitä muiden maiden vastaavassa ohjelmassa taida edes olla, joten tajua miksi niitä on tässä suomi-versiossakaan. Ainiin, siksi että tästä saadaan 2 tunnin ohjelma.
Arjan versio taas oli niinsanottu candlelight-versio balladista. En oikeen tykänny. Ei tämäkään biisi näyttäny artistista uusia puolia.
Herra Ylpöllä oli hyvin Maj Karmamainen versio biisistä, mutta toisaalta se erosi täysin siitä millainen biisi oli Ressun alkuperäinen. Mut ei Herra Ylppökään nyt näyttäny itsestään mitään uusia puolia ja meni omalla mukavuusalueellaan.
Ja Reinokin meni sitä helppoa tietä esittämällä balladin balladina juurikaan muuttamatta mitään. No, naisten housut kostu kotona mut muille ei jääny muistijälkeä esityksestä.
Haluaisin nähdä artisteista enemmän uusia puolia. Tylsää kun pysyvät tiukasti omalla mukavuusalueellaan. Vain muutamat artistit ohjelmassa, vaikkapa Paula Vesala ja Toni Wirtanen, on pomppineet reippaasti oman mukavuusalueensa ulkopuolelle.
Formaattia markkinoidaan ohjelmana jossa artistit esittävät uusia versioita biiseistä. Ei se täysin valhettakaan ole. Lyhyesti sanottuna: ohjelmasta on hieman jo menny maku.
Vierailija kirjoitti:
Olisin odottanut Ressun jaksolta enemmän Bocartin biisejä, tai edes sitä Sound of R.E.L.Sin hittiä. Mulle Ressu on aina Bocartin laulaja.
Olet selvästi todellinen fani, kun bändin nimikin luonnistuu noin hyvin.
Arja Korisevan nimestä... aikoinaan tangofinaalissa juontaja Heikki Hietamies kysyi Arjalta, että vaihdatko nimesi Solisevaksi jos voitat. Ei vaihtanut :)