Vain elämää 2020 virallinen
Alkoi! Kenen päivää tai vetoja odotat eniten? Itse odotan Ressun päivää ja Ressun vetoja kuten myös Vesku Jokisen vetoja ja päivää. Stig on kans mielenkiintoinen.
Kommentit (3091)
Suomessa on paljon todella hyviä laulajia, jotka eivät koskaan pääse tuohon ohjelmaan. Ja sitten mukana on joku Stig, joka ei edes osaa laulaa.
Olli Herman ja Jyrki 69 vois olla yees tulevaan vain el ohjelmaan! Ja Jarkko Ahola. Onks Meiju ollu..
Huh, että meni ihon alle tuo Mariskan tulkinta! (Ex)puolison kanssa tässä ollaan keskellä avioeroa, vielä yhteisessä kodissa, ja yhdessä istuttiin ja katsottiin. Jysähti kyllä ja lujaa. Huh huh.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on paljon todella hyviä laulajia, jotka eivät koskaan pääse tuohon ohjelmaan. Ja sitten mukana on joku Stig, joka ei edes osaa laulaa.
Nehän tuonne ohjelmaan otetaan, jotka sinne suostuu. Mukavaa piristystä tämäkin, joita ei niin hyvin tunne. Tylsää olisi, jos kriteerinä olisi, että pitää olla huippu laulaja.
Mariskan äänen raspi on kaunis ja raaka. Rakastan raspia äänessä!
Mun päivän lista
1. Arja
2. Stig
3. Ressu
4. Reino
5. Vesku
6. Jannika
7. Mariska
Herran Ylpön päivä on ainoa jonka olen katsonut mielenkiinnolla, ensimmäinen ohjelmassa ollut artisti jota tullut jonkun verran kuunneltua. Oli mielenkiintoinen jakso.
Ihana Mariska, ei kukaan muu olis tohon biisiin saanu samaa latausta.
Mä en tajua tuota tunnetta, jota MAriska pyrki välittämään. Jos rakastaa jotain noin paljon niin miksi erota :D Itseä ei ole erojen jälkeen pätkän vertaa kiinnostanut nähdä toista.
Vierailija kirjoitti:
Olli Herman ja Jyrki 69 vois olla yees tulevaan vain el ohjelmaan! Ja Jarkko Ahola. Onks Meiju ollu..
Konsta Hietanen, Antti Railio, Suomen parhaimmistoa, Konsta paras ja ihanin ja monipuolisin laulaja!
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua tuota tunnetta, jota MAriska pyrki välittämään. Jos rakastaa jotain noin paljon niin miksi erota :D Itseä ei ole erojen jälkeen pätkän vertaa kiinnostanut nähdä toista.
Ovatko herra Y ja Marisko olleet siis parisuhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Mietinkö mä Jounii?? what
Hynysen Jounii, Mariskan muusaa
Vierailija kirjoitti:
Järjestys tänään
1. Arja
2. Jannika
3. Ressu
4. Reino
5. Vesku
6. Stig
7. Mariska
Arja on kaikista huonoin koko ajan. Se osaa, joo, laulaa, mutta sen tulkinta on aina samanlainen, tyyli on aina samanlainen (mauton). Se on koko 30 vuotta laulanut keski-ikäiselle tuulipukukansalle, ja siltä se kuulostaa aina, lauloi ihan mitä vaan. Ei pysty uudistumaan.
Arjan ja Mariskan esityksestä eilen ei voi edes verrata. Mariska täysin ylivoimainen Arjaan verrattuna, tunne ja lataus.
Vierailija kirjoitti:
Tuo biisihän on tehty siitä kulmasta että vaikka ero tulee, niin edelleen on yhteiset lapset joista täytyy pitää huolta ja jotka laitetaan kaiken edelle, myös niiden omien ristiriitojen edelle, ja pyritään ajattelemaan lasten parasta. Se on raastava tilanne koska erot ei koskaan ole helppoja, mutta lasten takia se pitää pystyä käsittelemään vaikka se yhteydenpito saattaa tuntua kipeältä, ja tuon raastavan tunteen Mariska pystyi välittämään minusta aika täydellisesti. Nyt käytti tuota karua lauluääntään jopa tehokeinona.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei vaan toimi Ylpön preesens.
"mun kaikki biisit on minusta, mun kaikki biisit on totta"
"minä olen taitelija, niin juon joka päivä alkoa"
"minä olen taitelija, niin käytän vaan mustia vaatteita"
"minä olen taiteilija, niin poltan tupakkaa"
"minä olen taitelija, niin oon tosi erilainen nuori ja kukaan ei saa musta selvää ja oon toisenlainen kuin muut"
ja silti on samanlainen keski-ikäinen mies kuin muutkin.
"minä olen vakava taiteilija, niin madallan ääntäni vaikka oikeasti se on kimeä"
Vierailija kirjoitti:
Herraisä Mariska, mikä tulkinta! En olisi ikinä uskonut, että Ylpön päivästä tulee näin hyvä. Nyt voi sanoa tämänkin - parempi kuin alkuperäinen (Arja, Vesku ja Mariska). Ihmekitisijöitä aina riittää, mutta tämä kausi on ollut yksi parhaista. Kukaan ei ehkä ollut, Korisevaa lukuun ottamatta, genrensä kirkkain, ikonisin tai tunnetuin tähti. Ehkä juuri siksi tästä kaudesta tuli niin hyvä. Todellista lahjakkuutta löytyy myös ihan siitä kirkkaimman parrasvalon vierestä ja juuri sieltä.
Just samaa mietin! En oo aiemmin edes seurannut niin tarkkaan Vain Elämää. Nyt oon ihan odottanut jokaista jaksoa ja jokainen artisti on yllättänyt hyvällä tavalla. On myös viihdyttäviä, on naurua ja itkua! Tässä ei menty yhden staran ego edellä vaan tässä oli joukko lahjakkaita osaavia taiteilijoita!
Missä paikassa ensi viikon jakso on kuvattu?
Pettyikö tuotanto siihen, että niin moni hittibiisi jäi valitsematta artistin omana päivänä, joten piti tehdä myöhemmin vielä jakso, jossa kuullaan kaikilta yhdet lisäbiisit?
Veikkaan, että Arjan kappaleista kuullaan vielä Tuulen värit tai Enkelin Silmin, Ressulta Viimeinen päivä, All The Best Girls tai Raising My Family, Jannikalta Seuraavaan elämään tai Onnenpäivä, jne....
Herra Ylpön päivä oli musiikillisesti kauden paras, ja sanoisin että yksi koko ohjelman historian parhaista. Jopa "huonoimmissa" esityksissä taso oli korkealla, ja huiput oli sitten ihan huippuja.
Mariska oli illan paras. Ihan huikea esitys, täynnä tunnelatausta joka ohitti sen että ei nyt ole laulajana mikään teknisesti taitavin. Mutta nyt käytti ääntään aika täydellisesti sen tunnetilan välittämiseen mikä tuossa biisissä on. Tosin käänsi hienosti tuon biisin ympäri, koska Ylpön versiossa on sellainen positiivinen vire että erosta on päästy jo yli ja ollaan siirrytty eteenpäin, kun taas Mariskan versio oli täynnä tuskaa kun ero tekee kipeää mutta lasten takia on pakko yrittää. Upea tulkinta! Yksi ohjelman historian parhaita ja koskettavimpia esityksiä, koska teksti taisi kolahtaa niin syvälle esittäjällekin.
Stig oli myös löytänyt hyvän kulman tuohon Pojat ei tanssi -coveriin, ja se taipui hyvin tuollaiseksi tanssittavaksi popbiisiksi. Stig ei ole myöskään kovin kummoinen laulaja, mutta toimii hyvin niillä työkaluilla mitkä on käytettävissä ja paikkaa puutteet omanlaisella "hönöllä" karsimallaan ja saa aina porukan hyvälle tuulelle. Osaa hyvin kääntää biisit oman näköisekseen.
Veskusta sanotaan että tekee kaikesta Klamydiaa, mutta vaikka hän on aika pitkälti pysynyt tuon punk-genren sisällä niin on kuitenkin hakenut sieltä erilaisia variaatioita joten ei kaikkea tuohon Klamydia-peruspunk-muottiin ole väännetty. Tällä kertaa kuultiin vähän tuollaista Clash/Living End/rockabilly-poljentoista punkkia ja Salama taipui tosi hienosti tuohon muottiin. Vesa on laulajana paljon parempi kuin itse suostuu myöntämään ja tekee tasaisen varmasti hyviä ja oman näköisiä covereita.
Ressu yllätti biisivalinnallaan, en olisi uskonut että hän esittäisi Listan Hämähäkkimiehen vihollisista. Mutta käänsi tuon kyllä hienosti tuollaiseksi pop-balladiksi. Hyvä esimerkki siitä että hyvä sävellys taipuu ihan minkälaiseen muottiin tahansa. Hyvä että välillä nähtiin bile-Ressun sijasta rauhallisempaakin, tuo ääni sopii hienosti tällaisiin pop-balladeihin.
Jannikalta oli minusta myös ensimmäinen biisi jossa ei ollut sellaista teennäistä yliyrittämistä, ja oli ihan heittämällä hänen paras esityksensä. Edelleenkään en hirveästi pidä tuosta vähän nasaalista äänestä, mutta tuota esitystä kuunteli silti mielellään.
Reinon esitys ja versio oli myös tosi hieno, mutta ei ole oikein minun tyyppistä musiikkia tuo. Siksi menee minulla listan häntäpäähän.
Arjan Ukkonen lähti minusta vähän tahmeasti käyntiin, oli sellaista samanlaista synkkää paatosta mitä Arjalta on nähty useammassakin biisissä, mutta kertsi lähti kyllä hienosti lentoon ja toi ensimmäistä kertaa vähän uudenlaista puolta Arjasta esille. Mutta edelleenkin Arjan kohdalla minua häiritsee se, että hän tuntuu esittävän tunnetta sen sijaan että oikeasti tuntee sen mitä laulaa. Minä en vaan saa näistä Arjan esityksistä sellaista aitoa tunnelatausta. Mutta hyvä esitys tämäkin, ja minusta Arjan paras esitys tässä ohjelmassa.
Ylpön jakso oli minusta muutenkin Mariskan jakson ohella ohjelman mielenkiintoisin. Erikoinen, mielenkiintoinen persoona kaikin puolin.
Tänään oli kolme hyvää esitystä: Arjan, Jannikan ja Ressun. Muut olivat enemmän tai vähemmän surkeita. Mitä pidemmälle kausi on edennyt, sitä enemmän jengi on alkanut kyllästyttää.