Vain elämää 2020 virallinen
Alkoi! Kenen päivää tai vetoja odotat eniten? Itse odotan Ressun päivää ja Ressun vetoja kuten myös Vesku Jokisen vetoja ja päivää. Stig on kans mielenkiintoinen.
Kommentit (3091)
Liekki on hieno biisi ja tykkään sen alkuperäisestä rumpukompista todella paljon! Tän illan versiossa oli tavallinen komppi, se jokin tvisti jäi siksi puuttumaan.
Yonalla oli mun mielestä vähän liian suuri rooli Ylpön vedossa...
Keskustelut ei jotenkin tällä kaudella etene tarpeeksi syvälliseen. Harmittaa kun usein joku vetäisee huumoripuolelle väärään aikaan. Läskiksi vetää.
Reinossa on jotain hyvin naismaista.
Mariska kun sanoi että Murha on parisuhde biisi!! Olin ihan että mitä ttua? Olen aina luullut että se biisi kertoo huumeista ja niistä limanuljaska diilereistä ketkä houkuttelee nuoria tyttöjä kokeilemaan että saavat asiakkaita..ja kun lapsi saadaan huumekoukkuun häntä on helppo hyväksikäyttää myös muuten..
No mulle tää hieno biisi kertoo edelleen siitä..
Hyviähän nämä tän kauden artistit ovat olleet,mutta ehkä jannika b on kuitenkin tässä väärässä sarjassa,hyvä äiti ja ihminen muutenkin mutta musiikillinen anti on todella olematonta,ja kyllä hän aikalailla ratsastaa miehensä maineella valitettavasti.
Tuo Ylpön Minä liityin sinuun toimii muuten huomattavasti paremmin levytettynä versiona kun tuon Yebuahin pahimmat epävireet on saatu autotunetettua piiloon ja tuo nainen ei "laula" kertosäkeessä ollenkaan vaan Ylpön oma ääni on tuplattu siihen. Mutta oli tuo Yebuah vaan ihan käsittämättömän pöljä veto Ylpöltä joka on muuten pitänyt koko ajan tason tosi korkealla näissä versioissaan. Olisi mielenkiintoista tietää oliko hän mukamas itse tuon päätöksen takana vai painostiko levy-yhtiö? Voi olla ihan hyvä räppäri, en tiedä kun en ymmärrä enkä haluakaan ymmärtää siitä genrestä mitään koska en tykkää että musiikin päälle puhutaan, mutta laulajana on kyllä melko lailla keskinkertainen. Tämän jakson suurin pettymys oli tämä Ylppö.
Jannika B oli taas ihan perus-Jannikaa. Hyvä laulaja mutta outo artikulointi ja sanojen vääntely on ihan jumalattoman ärsyttävää. Ja loppujen lopuksi aika tylsä sovitus joka oli peitetty valojen alle. Ja omien esitystensä ulkopuolella on sitten ärsyttävä tyrkky jonka koko olemus, pukeutuminen, hiukset, silmälasit ja kaikki huutaa epätoivoa että "Hei! Huomatkaa nyt minutkin! Minäkin olen täällä!"
Arja oli tylsä, kuten Arja aina. Ei siis persoonana vaan laulajana. Tuo nainen on ahdistettu niin tiukkaan siihen iskelmämuottiin jossa vedetään tekohymy naamalla mitäänsanomatonta tusinahuttua tanssilavalla, että ei uskalla oikein mitenkään murtautua sieltä ulos ettei vaan tanssikansa älähdä. Arjan hymy on edes aito, mutta jotenkin hänestä tulee sellainen olo että tekisi mieli mennä barrikadeille ja huutaa "FREE ARJA! FREE ARJA!"
Reino oli sinänsä ihan OK mutta oli valinnut biisikseen tätä Mariskan heikompaa tuotantoa joten ei isommin sytyttänyt.
Stigin esitys oli tavallaan ihan hellyyttävä koska se oli tuollaista herkistelyä mitä häneltä ei ole vielä nähty, ja äänen epävarmuus lisäsi tätä vaikutelmaa. Mutta loppujen lopuksihan tuo oli enemmän sen fiittaajan biisi kuin Stigin, koska Stigin ääni ei vaan riittänyt tähän biisiin ja tämä nainen otti siinä paljon isomman roolin kuin "päätähti". Ehkä vähän pettymys.
Ressu pisti taas bileet pystyyn kuten tekee aina. Ei taaskaan tehnyt sinänsä biisille mitään muuta kuin oli vaihtanut erilaisen biitin taustalle, mutta on hyvä esiintyjä joka saa aina luotua hyvän fiiliksen yleisöön.
Vesa oli päivän paras. Nyt murtautui ulos siitä Klamydia-kaavasta millä on tähän asti vetänyt kaikki, mutta silti pysyi uskollisena omalle tyylilleen. Ska-sovitus osui kyllä aika täydellisesti tuohon biisiin.
Sinänsä oli mielenkiintoista että Mariska on enemmän biisintekijä kuin laulaja, ja laulajana itse oikeastaan aika keskinkertainen, niin hänen päivänään muut artistit ei oikein saaneet hänen biiseistään kunnolla mitään irti. Vesa oli oikeastaan ainoa kunnon onnistuja joka onnistui tuomaan jonkin oikeasti uudenlaisen kulman omaan biisiinsä. Ylppö harmittaa vieläkin kun pilasi oman esityksensä tuolla fiittaajalla. Minä jotenkin luulen että Mariskakin odotti eniten Ylpön versiota omasta biisistään ja vaikutti vähän pettyneeltä että Ylppö olikin vaan taustalaulajana jollekin epävireiselle keskinkertaisuudelle.
Seuraavassa jaksossa sitten Ylpön tuotantoa. Sieltä ei välttämättä niitä ihan ilmiselviä radiohittejä niin paljoa löydy niin mielenkiintoista nähdä mitä poimivat esitettäväksi. Tässä omia veikkauksia:
Arja Koriseva: Rukous (Antti Tuiskun versio)
Mariska: Parisängyn lakanat
Ressu: Horros
Stig: Lista hämähäkkimiehen vihollisista
Reino: Mies murtuu
Jannika B: Mustat hevoset
Vesku: Rocktähti sekoaa
Kyllä joku varmasti laulaa Ylpön päivänä sata vuotta-biisin. Sen ainakin itse hänen tuotannostaan tunnen jo valmiiksi.
Arja ja Jannika B olivat huikeita. Arja äärettömän koskettava, osoitti mitä loistokas laulaja saa hyvästä biisistä irti. Sama Jannikalla eri sävyissä, komea versio! Myös Vesku ja Reino hyviä, Reinolla on ollut tylsiä versioita ja jäänyt muiden varjoon, mutta nyt kuulosti hyvältä. Ressu sinänsä onnistui mutta tuollainen ysärin iskelmädisko ei vaan iske, sietämättömästi slaavimelankoliassa alkoi pudota tauskeilun koriin. Ressu ysärillä ei sitä tehnyt vaan osasi pysytelläl erossa. Duetot eivät onnistuneet kumpikaan. Stig ei osaa laulaa riittävästi eivätkä naisvierailijat tuoneet biiseihän mitään lisää mitä Mariskan alkuperäisissä ei olisi ollut.
Kuunteli Yeboyahin vuodentakaisen haastattelun Rumbasta. Vois olla, että iso label jo taustalla, puhui siitä, että suuren levy-yhtiön resurssit toisivat tässä vaiheessa vapautta. Mutta: onpa haastattelun perusteella todella älykäs, päämäärätietoinen ja ammatistaan hyvin perillä oleva nuori artistin alku eli voi olla että Ylppö tuonut ihan oman vaikuttumisensa myötä, koska Yeboyahin puheessa substanssia riittää.
Kyllä artisteilta haluaisi kuulla niiden omat vedot, eikä niin että laulavat taustoja jollekin vierailijalle kuten Mariskan päivänä Ylppö ja Stig tekivät.
Ihan ärsytti, että näinkö tää ohjelman perusidea on muuttumassa?
Yonasta tykkään todella paljon, mutta haluaisin Yonan artistijoukkoon laulamaan omat vetonsa. Nyt olisin halunnut kuulla ihan Ylpön ja Stigin versiot Mariskan biiseistä.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavassa jaksossa sitten Ylpön tuotantoa. Sieltä ei välttämättä niitä ihan ilmiselviä radiohittejä niin paljoa löydy niin mielenkiintoista nähdä mitä poimivat esitettäväksi. Tässä omia veikkauksia:
Arja Koriseva: Rukous (Antti Tuiskun versio)
Mariska: Parisängyn lakanat
Ressu: Horros
Stig: Lista hämähäkkimiehen vihollisista
Reino: Mies murtuu
Jannika B: Mustat hevoset
Vesku: Rocktähti sekoaa
Ukkonen oli esim kyllä megaradiohitti aikoinaan ja muutoinkin sekä Maj Karma että Ylppö ja Ihmiset ovat soineet todella paljon radiossa, Rukous, Salama, mitä näitä nyt on, Puumiekka ja Peltisydän viime levyltä Maj karmalta. Sata Vuotta Ylpöltä ja ihmisiltä. Voipa siis yllättää kuinka tuttuja biisejä, hittejä saadaan kuulla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se aika olemattomaksi jäi. Yona kun lauloi Stigin kanssa..
Tää kausi ei vaan jotenkin sytytä. :(
Arja Koriseva on tekopirteä hymistelijä, Ylppö tekotaiteellinen murjottaja, Ressu kaavoihin kangistunut fossiili, Jannika B. artistina ihan liian tuore ja kokematon jnejne.
Kiusallista katsottavaa ja kuunneltavaa, todella.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Yona on liian kova laulaja laulaakseen Stigin kanssa. Stig kun on enemmän viihdyttäjä, kuin laulaja.
Voi miksi??! Ylppö mokasi nyt totaalisesti! Olisipa laulanut yksin. Tämä oli nyt todella suuri pettymys.
Nimenomaan kiusallista on katsoa Jannika B:tä. EI vaan lähde artistina. Isoksi taiteilijaksi pyrkii ja sellaiseksi häntä yritetään nostaa. Koskettavuus ja vaikuttavuus syntyy talentista, jota Jannikassa ei ole. Ihmisenä lienee herttainen mutta artisti-Jannikasta en maksaisi mitään, lippua keikalle tai ostaisi musaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä artisteilta haluaisi kuulla niiden omat vedot, eikä niin että laulavat taustoja jollekin vierailijalle kuten Mariskan päivänä Ylppö ja Stig tekivät.
Ihan ärsytti, että näinkö tää ohjelman perusidea on muuttumassa?
Yonasta tykkään todella paljon, mutta haluaisin Yonan artistijoukkoon laulamaan omat vetonsa. Nyt olisin halunnut kuulla ihan Ylpön ja Stigin versiot Mariskan biiseistä.
Juuri niin! Ihan liikaa artistivieraita ollut tällä kaudella, esittäisivät itse ne biisit.
Sama, pitää varmaan kahlata jostain esiin se nopeasti näytetty festariveto anteeksi biisistä, jossa esiintyy viel rastat hulmuten. Parasta ja alkuperäistä Mariskaa!