Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko AMK-insinöörin tutkinto mielestäsi arvostettava?

Vierailija
02.10.2020 |

Mitä ajatuksia herättää?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK vastaa nykyään aiempaa ammattikoulua, joten ihan ok tutkinto, mutta en mä AMK:n käyneitä korkeakoulutettuina pidä.

Vierailija
2/75 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkään tutkinnon suorittaminen itsessään ole erityisen arvostettavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AMK vastaa nykyään aiempaa ammattikoulua, joten ihan ok tutkinto, mutta en mä AMK:n käyneitä korkeakoulutettuina pidä.

Ja mitäs se itse ammattikoulu sitten vastaa? :D

Vierailija
4/75 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan jo sitä että peruskoulu on käyty

Vierailija
5/75 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
6/75 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki koulutus on parempi kuin nollakoulutus.

Vierailija
7/75 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Tympii, kun haaskasin vuosia elämästäni sellaiseen. Nyt olen liian vanha juuri mihinkään. No, kyllähän sitä ennenkin on ollut kaikenlaisia kylähulluja ja pummeja...

Vierailija
8/75 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan varmaan riippuu alasta, mutta pääsääntöisesti on.

Vierailija
9/75 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitenkään yleisemmin. Mutta toisaalta kaikkea koulutusta arvostan kuitenkin, amistakin.

Vierailija
10/75 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ihmeellistä, mutta hyvin tällä on pärjännyt. IT-puolella palkat hyviä myös amk-insseillä, en siis valita.

Vierailija
11/75 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa arvostaa, itse olen tuon käynyt kun amk oli uusi keksintö. Papereita en koskaan ottanut ulos, eikä niitä vuosien varrella ole missään kysyttykään, työkokemus ratkaisee.

Ihan kivoille kuukausiansioille sen 4 vuoden istumisen jälkeen on päässyt.

Vierailija
12/75 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi mitään koulutusta itsessään pitäisi arvostaa, mutta ihan kelpo duunia sillä pystyy tekemään. Ei valittamista.

Vierailija
13/75 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin kyseisen tutkinnon puhtaasti huvikseni ja työpaikkani vuoksi, sillä olen opiskellut myös oikeassa yliopistossa muita aineita. Aavistuksen verran harmittaa se, että minua "tuomitaan" tai luokitellaan kyseisen koulutuksen vuoksi.

Vierailija
14/75 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen opistoinsinöörin tutkintokin oli vaativa ja sitä arvostettiin, en tiedä onko amkn takia arvostus ja vaativuus vähentynyt.

Vierailija
15/75 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan itse tutkintoani suuresti. On avannut monia mahdollisuuksia ja sen ansiosta olen saavuttanut nykyisen korkean elintasoni.

Vierailija
16/75 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ammattikoulu on edelleen olemassa toisen asteen koulutuksena, joten ei tämä ammattikoulua mitenkään vastaa. AMK:lle voi pyrkiä joko ammattikoulun tai lukion käytyään. Puhutaan alemmasta korkeakoulututkinnosta. Mielestäni ihan arvostettava tutkinto niin kuin kaikki koulutus on arvostettavaa, olet sitten missä tahansa työpaikassa. Ei nykyaikana pärjää missään ilman koulutusta.

Vierailija
17/75 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvosta ihmisiä tuollaisen perusteella.

Vierailija
18/75 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutaan alemmasta korkeakoulututkinnosta.

Eikä puhuta, vaan amk-tutkinnosta. Alempi korkeakoulututkinto suoritetaan yliopistossa, eli kandidaatin tutkinto.

Vierailija
19/75 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ammattikoulu on edelleen olemassa toisen asteen koulutuksena, joten ei tämä ammattikoulua mitenkään vastaa. AMK:lle voi pyrkiä joko ammattikoulun tai lukion käytyään. Puhutaan alemmasta korkeakoulututkinnosta. Mielestäni ihan arvostettava tutkinto niin kuin kaikki koulutus on arvostettavaa, olet sitten missä tahansa työpaikassa. Ei nykyaikana pärjää missään ilman koulutusta.

Amk-pelle...

Vierailija
20/75 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on nykyään joku tutkinto suoritettuna, joten kukaan ei arvosta ketään tutkinnon perusteella.

Töitä kyseisellä tutkinnolla (osaamiseen yhdistettynä tietenkin) saa suunnilleen sormia napsauttamalla ja pääsee sanelemaan ehtojakin, joten ei voi valittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän