Mihin maahan muuttaisit jos voisit?
Mä olen alkanut miettiä tät järjettömyyttä asua Suomessa; kylmää, pimeää, pahantuulisia ihmisiä jne. Haluaisin muuttaa AUSTRALIAAN!
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 00:14"]
Japaniin, jos vaan saisin sieltä vakituisen työpaikan.
Turvallinen, puhdas ja konservatiivinen maa, täydellinen kaltaiselleni niuhottajalle joka ei jaksa riehuvia mielenosoittajia, somaleita tai päihdeongelmaisia joille ei muka voida tehdä mitään. Poliisi auttaa aina, vartijoita on kaikkialla. Muut otetaan huomioon niin paljon kuin mahdollista, tämä tulee minullekin luonnostaan, mutta tuntuu olevan liian vaikeaa isolle osalle suomalaisista.
Lisäksi hyvää ruokaa, siedettävä ilmasto (riippuu tosin siitä, minne muuttaa) ja yhteiskuntavastuulliseksi kasvattava koulusysteemi.
[/quote] Valkoihoiseen vain suhtaudutaan monessa paikassa aika nihkeästi. Sille ei voi mitään.
Minusta on vaan niin hassua että ne jotka eniten kiukuttelevat ettävsuomalaiset ovat sitä ja tätä naama norsunvitulla eivät huomaa olevansa samanlaisia ja kaipaavat "jonnekin", tekemättä mitään asian eteen.
17, joka on huomannut että elämä on arkea muuallakin kun Suomessa ja joissain paikoissa hirvittävän paljon kamalampaa kuin täällä.
Saksaan. Korkeampi palkkataso, halvemmat kuluttajahinnat, leudompi ilmasto, kulttuuria ja kansainvälisyyttä, vakaa poliittinen ja taloudellinen tilanne (niin kuin vain nyky-Euroopassa voi olla), Euroopan matkakohteet nurkan takana. Kieltäkin puhun. Huonoina puolina tulee mieleen naisen heikompi asema.
Miksi joku haluaa muuttaa ISRAELIIN? Miksi ihmeessä? Sinne sodan ja sorron keskelle?!
Seuraavassa elämässä syntyisin mielelläni Italian Toscanaan viinitilalle.
Mua aina naurattaa nämä marmattajat, jotka "haluaisivat" kovasti muuttaa Suomesta, kun täällä on kaikki niin paskaa, mutta eivät kuitenkaan tee mitään asian eteen. Itse asuin ennen Espanjassa ja olin aina halunnut asua siellä, mutta voin kertoa teille, että arki oli sielläkin arkea, ulkona oli lämmin, mutta sisällä kylmä, suihkusta ei tullut paineella vettä, kunnallista päivähoitoa ei oikeastaan ollut ja palkat olivat surkeita (noista ajoista muutos on se, että töitä ei ole enää).
Nykyään asun olosuhteiden pakosta Suomessa, lomailen ulkomailla ja olen sitä mieltä, että mitään täydellistä maata lapsiperhearkeen ei ole, eikä tämä Suomi ole sen paskempi kuin muutkaan, on aivan eri asia lomailla jossain kuin käydä töissä ja kuskata lapsia hoitoon!
USA:an ja kakkosasunto Karibialta. Tälllä hetkellä asun Englannissa.
Asun mielelläni Suomessa, mutta jos pitäis muuttaa niin Viroon. Sosiaaliturva on siellä ihan p*aska, samoin palkat ja työtilanne ainakin omalla alallani plus naisten rooli... mutta se tuntuu silti (edelleen) toiselta, rakkaalta kotimaalta.
Vaikka Ruotsiin, tanskaan, Hollantiin, Saksaan, Itävaltaan, Islantiin, Kanadaan, uuteen-Seelantiin, Australiaan, japaniin tai USA:n jommallekummalle rannikolle
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 19:50"]
Kanadaan!
[/quote] Kaliforniassakin on enemman asukkaita kun Kanadassa. Lisaksi n.90% asuu 50 mailin sateella USAn rajasta ja lopussa maata tuskin ketaan. Taytyy olla erittain PC puhuessaan alkuperaisvaestoista ja Quebecissa taytyy osata ranskaa.
Britteihin , mielellään jonnekin Lontoon lähelle. 
Ehkä vielä jokupäivä lähdenkin kunhan ei ole enää suomessa vanhempia jne. Jollei mies tule perässä niin on sitten oma menetys.
Kyllä mä olen jotain muuton eteen jo tehnyt, eli hankkinut toivemaani kansalaisuuden. Työt pitää vielä Suomessa ja lapsen koulu.
Norja, Australia, Kanada tai Saksa.
Italiaan tai Etelä-Ranskaan. Pitäisi vaan olla pesämunaa hyvin, koska mun ammattini ei päde siellä, pitäis opetella kieli kunnolla ja päivittää ammatti siellä. Parempi ilmasto, vois kasvatella kasvikset itse, jos joskus voitan lotossa tms. varmasti lähdetään.
Saksa, Kanada ja Yhdysvallat kiehtovat.
Saksa kulttuurin, keskeisyytensä ja vakautensa takia. Kanada ja Yhdysvallat historiansa, kulttuurinsa ja monimuotoisuutensa puolesta. Yhdysvalloissa tavallisen pulliaisen elämä tosin ei varmasti ole helppoa jo pelkästään terveyskulujen takia.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 00:14"]
Japaniin, jos vaan saisin sieltä vakituisen työpaikan.
Turvallinen, puhdas ja konservatiivinen maa, täydellinen kaltaiselleni niuhottajalle joka ei jaksa riehuvia mielenosoittajia, somaleita tai päihdeongelmaisia joille ei muka voida tehdä mitään. Poliisi auttaa aina, vartijoita on kaikkialla. Muut otetaan huomioon niin paljon kuin mahdollista, tämä tulee minullekin luonnostaan, mutta tuntuu olevan liian vaikeaa isolle osalle suomalaisista.
Lisäksi hyvää ruokaa, siedettävä ilmasto (riippuu tosin siitä, minne muuttaa) ja yhteiskuntavastuulliseksi kasvattava koulusysteemi.
[/quote]
Työelämä on sitten kyllä ihan järkyttävää... Olen ollut aikoinani itse hommissa jossa oli paljon japanilaisia yhteistyökumppaneita ja ne tyypit elivät työlleen. Homma pyöri vain sillä, että naiset oli kotona, miehet sitten tekivätkin työtä vuorokauden ympäri suunnilleen.