Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähdin muuttoavuksi, MITÄÄN ei ole pakattu!!

Vierailija
02.10.2020 |

Siis kämppä kuin mitään muuttoa ei olisikaan. Mietin tässä lähtisinkö menemään. Miten joku voi tehdä tuollaisen oharin?

Kommentit (814)

Vierailija
421/814 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä ketjusta viisaatuneena alan oikeasti jo nyt raivata kamaa pois ja tehdä inventaariota kaikesta omistamastani.

Asun maalla omakotitalossa, on iso talli, varastorakennus ja vintti täynnä tavaraa. Jos muutetaan tästä pois vaikka 2 vuoden päästä niin oikeesti parempi jo nyt alkaa kartoittaa tilannetta... ihan kauhistuttaa kaiken sen roinan määrä mitä meillä on varastot pullollaan. Osa on vanhan omistajan peruja..

Mutta ai kauhee jos tänne pyytäsin muuttoapua, tulisi just tuollainen kauhutarina :D

Olen muuttanut vain kaks kertaa aiemmin ja silloin tavaraa oli hyyyyyvin vähän. Nyt on ihan eri tilanne, eikä mitään kokemusta tavaramäärän hallinnoinnista.

Joo, edellisen omistajan romut vaan huis pois! Seassa saattaa tosin olla metallia, jota voi myydä romumetalliksi. Jne.

Vierailija
422/814 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaverit on auttaneet myös pakkaamisessa, mutta silloin kerron selkeästi mistä on kyse. Tuutko pakkaamaan astiat mun kanssa."

Paljonko sinulla on astioita, että niiden pakkaamiseen tarvitsee apua? Itsellä menee astioiden pakkaamiseen yksin noin vartti, vaikea kuvitella kuinka paljon niitä täytyy olla, että siitä mitenkään riittää kahdelle hommia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/814 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaiseen laatikkoon ja huonekaluun merkataan mihin huoneeseen se uudessa asunnossa viedään. Viimeisessä muutossa olin itse eteisessä ohjaamassa mihin mikäkin huonekalu viedään.

Olisi pitänyt merkata jokaiseen huonekaluun, mihin se viedään.

Vierailija
424/814 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä meni kolmisen tonnia kun muutettiin vuosi sitten. Muutettiin 83-neliöisestä kämpästä 97-neliöiseen. Hinnassa oli mukana laatikot, jotka tais olla meillä vuokralla muutaman viikon.

Apinaa koijataan, apinaa pumpataan! Nimim. 90-neliöinen kämppä muutettiin maasta toiseen 3 tonnilla, ihan kuitillisena työnä. Tosin taisi teillä olla huijari-Niemi asialla, mekin saatiin heiltä 9000 euron tarjous em. hommasta...

En tiedä koijattiinko vai ei, muuttoon meni koko päivä ja sekin vähän pitkäksi. Arvostin kovasti, että hoitivat homman loppuun sen sijaan että olisivat todenneet, että meiltä loppui nyt työaika.

Edellisestä muutosta oli 12 vuotta ja seuraavaan vähintään yhtä pitkä aika. Ei minua haittaa maksaa vähän ylimääräistä siitä, että saan luotettavaa ja ammattimaista palvelua. Maksan muistakin palveluista ammattilaisille ihan mielelläni. Jotkut jutut mitä itse harvoin tekee, kuten esim. ikkunoiden pesu, sujuu ammattilaisilta ihan eri tavalla ja sellaisesta kyllä kannattaa maksaa ennemmin kuin ruveta tuhraamaan itse.

Vierailija
425/814 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaiseen laatikkoon ja huonekaluun merkataan mihin huoneeseen se uudessa asunnossa viedään. Viimeisessä muutossa olin itse eteisessä ohjaamassa mihin mikäkin huonekalu viedään.

Olisi pitänyt merkata jokaiseen huonekaluun, mihin se viedään.

ælkææ tehkø kuten minæ teen, vaan kuten minæ sanon

Vierailija
426/814 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin ihan ketjun alkupäähän horror-kokemuksistani muuttapuna ollessa. Täytyy nyt vielä sanoa, että lähtökohtaisesti minusta on mukavaa osallistua muuttoihin. Talkootyö on minusta tosi palkitseva tapa viettää aikaa. Eihän kukaan nyt varmaan erityisesti painavien kamojen nostelusta nauttimalla nauti, mutta on ihanaa nähdä, miten se muutettava kaveri tai perhe pääsee elämässä eteenpäin tavalla tai toisella. Vanha ovi sulkeutuu ja uusi maisema avautuu uusista ikkunoista, ja sitä ollaan porukalla ikään kuin juhlistamassa.

Kaiken ei todellakaan tarvitse sujua ihan täydellisesti, eikä muuttajan tarvitse olla sellainen superorganisaattori, että apulaisten tehtäväksi jää vain katsoa katoavia perävaloja. Se on ihan normaalia, että viime hetkellä huomataankin että lastenhuoneesta löytyy kokonaan pakkaamaton kaappi tai että muistuu mieleen, että puoliso olikin jo pakannut jotain vinttikomeroon ja ne on unohdettu hakea sieltä. Se on sitä asiaan kuuluvaa kaaosta. Ei kannata sen takia olla pyytämättä kavereita apuun, kyllä me ymmärretään.

Se mihin ymmärrys loppuu, on ainoastaan se, että muuttaja ei ymmärrä parhaillaan tuhlaavansa apulaisten kallista vapaa-aikaa omaksi hyväkseen. Muuttoapu on sellaista työtä, josta syntyy sitä kuuluisaa kiitollisuuden velkaa. Se ei välttämättä tarkoita, että pitää suorittaa toiselle ihan vastaava palvelus lähitulevaisuudessa, mutta kyllä se pitää jotenkin näyttää, että panos on huomattu ja muistetaan. Jos muuttoapulaiset pelastavat muuttajan pulasta ja tulevat kohdelluksi kuin keskiaikaiset palvelijat, se vaurioittaa ystävyyttä pysyvästi. Ei niinkään se kaaos itse.

Vierailija
427/814 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut apuna kauhumuutossa, eli pakkaamatonta tavaraa oli paljon vielä, vaikka mentiin avuksi kuskaamaan tavaraa uuteen paikkaan. Tiskit altaassa ja kaikenlaisia nyssyköitä ja kasseja haalittiin. Sen ihmisen muutot vältän kyllä viimeiseen asti.

Ihmettelen kyllä, että miksi niin monet suhtautuvat nihkeästi pakkaamisessa tai purkamisessa avustamiseen. Itse olen kyllä ollut siinä apuna ja saanut apua - mutta se tehdään tietysti aina etukäteen eikä muuttopäivänä. Tottakai ne henkilökohtaisimmat tavarat pakataan ja puretaan itse, mutta ei minulla ole ongelmaa antaa kaverin pakata esimerkiksi kirjoja tai astioita. Ei niissä ole mitään salaista. 

Viimeisimmät neljä muuttoani olen teettänyt firmalla. Pakannut itse hyvissä ajoin, pikkuhiljaa aloittaen esimerkiksi kirjoista ja astioista. Muuttopäivänä sitten vain kuljetus, joka ammattilaisilta käy nopeasti. Hoituu satasilla ja jos on ostanut muutaman sadantuhannen asunnon, se on enää pieni kustannus.

Vierailija
428/814 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet on sun murheet!!!!!!

Vierailija
429/814 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo parikymmentä vuotta aikaa. Mieheni kaveri osti kämpän ja pyysi muuttoavuksi. Mieheni saapuessa paikalle muut muuttoapulaiset ja muuttaja olivat nukkumassa krapulaansa. Mitään ei oltu pakattu. Mieheni oli potkinut porukan hereille pakkaushommiin. Koko muutosta ei olisi tullut mitään ilman miestäni.

Vierailija
430/814 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa tämä pakkaamattomuuden psykologinen puoli.

Kun muuttopäivä lähestyy, itse tulisin hulluksi jos tavarat ei olisi pakattu. En pystyisi nukkumaan jos homma olisi kuin Elmerin eväät levällään.

Millaisella hermorakenteella on varustettu nämä ei-pakkaajat, ja eikö heitä häiritse, että toiset penkovat ja käpelöivät heidän vaatteitaan ja astioitaan, ruokiaan...?

Mä tulen hulluksi, jos voin pakata vain osan ja joudun etsimään tavaroita ennen muuttoa jo niistä laatikoista. On helpompaa pakata kerralla koko keittiö laatikoihin ja kantaa pois. Näin myös purkaminen on helpompaa. Laatikot kerralla oikeaan huoneeseen ja huone kerralla purkaa. Vaatteet saa nostaa pienoista suoraan hyllyille ilman lajittelua yms. Me kannetaan ensin kuitenkin huonekalut aina suoraan paikoilleen, joten purkamisessakaan ei kauaa nokka tuhise. En kestäisi sitä stressiä mikä tulee siitä, että turaa muuttoa päiväkausia.

Ketju on pitkä, enkä jaksa kaikkea nyt lukea, joten pahoittelen, jos joku muukin on jo kertonut tähän toimivan niksinsä. Mä olen muuttanut koko aikuisen ikäni keskimäärin kolmen vuoden välein. Lyhimmillään olen asunut jossain vuoden ja pisimmillään 5 vuotta. Olen kohta 50 eli siitä voi jokainen laskea, että melkoisen monta muuttoa on takana :)

Viimeiset 3 muuttoa on hoitanut muuttofirma ja ne on menneet jo niin rutiinilla, että lähipiiri kyselee multa muuttoneuvoja, mutta ei apua varsinaiseen muuttoon, koska tietävät, etten tule. Sillä, että olen ostanut muuttopalvelun, olen samalla saanut vapautuksen kavereiden muutoista ja hyvä niin.

Pari vinkkiä sitten pakkaamiseen. Ensinnäkin kannattaa ihan oikeasti vuokrata ne muuttolattikot, vaikkei koko muuttoa olisikaan varaa ostaa. Ja niitä laatikoita pitää olla riittävästi, mielellään vähintään se määrä, mitä on neliöitä siinä asunnossa, mistä muutat pois. Tämä sääntö ei tietenkään päde, jos olet hamsteri tai vastaavasti konmarittanut kaikki kamasi. Itse olen ottanut vielä muutaman ylimääräisen eli esim. viimeksi, kun muutin pois 68 m2 asunnosta, vuokrasin laatikoita 75.

Laatikoiden pohjalle pakataan painavampaa tai särkyvää, päälle sitten tekstiileitä. Kun laatikoita on riittävästi, voi myös vaatteita ym. pakata laatikoihin suojaamaan siellä olevia kamoja sen sijaan, että muutossa kannellaan jätesäkkejä.

Kannattaa hyödyntää esim. pöytätabletit lamppujen suojina jne. eli vähän miettiä, miten on järkevää pakata särkyviä kamoja, niin ei tarvitse täyttää laatikoita sanomalehtisuojilla. Mulla ei ole viimeisten muuttojen yhteydessä hajonnut yhtään ainutta astiaa, huonekalua, peiliä tms., ei siis mitään.

Yhden muuttolaatikon varaan niille keittiötarvikkeille, joita tarvitsen vielä muuttoa edeltävänä iltana ja muuttoaamuna eli kahvikeitin, ilta- ja aamupala-astiat jne., Ne, joilla on lemmikkejä, muistavat tietysti myös eläinten lelut, ruuat jne. vasta viimeiseen laatikkoon.

Pakkaamisen aloitan viikkoa ennen muuttoa, jolloin tilaamani laatikot tulee. Mietin ensin, että lähden pariksi viikoksi reissuun. Mitä vaatteita, lääkkeitä, kosmetiikka jne. tarvitsen viikon aikana ja pakkaan ne matkalaukkuun, putkikassiin tms. Toiseen laukkuun puhtaat lakanat ja pyyhkeet, niin pääsee heti halutessaan pesulle ja nukkumaan uudessa kodissa. Kaiken muun voi pakata. 

Jos on tullut kiire pakkaamisten kanssa, olen ostanut tuntihinnalla muuttofirmasta kaverin pakkaamaan muutoa edeltävänä päivänä mun kanssa ne kamat, mitä on jäljellä, irrottamaan lamput, pesukoneen ym. ja suojaamaan muuttofirman pahveila tms. ne huonekalut, taulut ym. mitä haluan suojattavan eli seuraavana aamuna, kun muuttofirma kaartaa pihaan, rupeavat suoraan kuskaamaan laatikoita autoon. Minä syön rauhassa aamupalan, otan sängystä lakanat, pistän kissat koppaan ja lähden pois jaloista.

Kun ei itse tarvi kantaa muuttopäivänä mitään yms. jaksan purkaa kaikki laatikot saman tien eli voin soittaa seuraavana päivänä muuttofirmaan, että tulevat halemaan laatikot pois. Näin ollen ei tarvitse maksaa vuokraa laatikoista kuin sen viikon tai pari päivää päälle. 

Siivoukset tilaan siivousfirmoista, niin saan uudessa kodissa laittaa kamat heti suoraan puhtaisiin kaappeihin, eikä tarvi kuin imuroida ja mopata muuttomiesten jäljiltä. Siivousfirma hoitaa myös vanhan asunnon loppusiivouksen, niin ei tarvitse murehtia onko jälki vuokranantajaa tyydyttävä ja voi pakata kaikki siivouskamat muuttokuorman mukaan myös.

Rahaa tietysti vaatii jonkin verran, mutta siivouskuluthan saa kotitalousvähennykseen. Itse koen niin, että ostamalla muuttoon liittyvää palvelua sijoitan omaan hyvinvointiini ihan samoin kuin maksamalla jostain lomamatkasta, hemmotteluhoidosta tms. 

Vierailija
431/814 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaminen on taitolaji. Itsekään en sitä nuorena osannut. Mahtoi olla appiukolle järkytys, kun tuli nuortaparia auttamaan muutossa ja kaikki tavarat oli vielä pakkaamatta.

Jotenkin sitä tyhmänä nuorena ajatteli, että äkkiäkös nuo laatikkoihin heittää sitä mukaa, kun kantavat täysiä laatikoita ulos, eihän siinä kauaa mene. Mutta menihän siinä sitten. Toisaalta mulla oli nuorena kaikki mun kirjat muutenkin aina laatikoissa, kun ei oltu hommattu vielä hyllyä niille. Mutta astiat ja vaatteet olis tietty voinut pakata jo etukäteen, koneet irrotella ja suojata jne.

Vierailija
432/814 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun muuttopäivä lähestyy, itse tulisin hulluksi jos tavarat ei olisi pakattu. En pystyisi nukkumaan jos homma olisi kuin Elmerin eväät levällään.

Millaisella hermorakenteella on varustettu nämä ei-pakkaajat, ja eikö heitä häiritse, että toiset penkovat ja käpelöivät heidän vaatteitaan ja astioitaan, ruokiaan...?

Mä tulen hulluksi, jos voin pakata vain osan ja joudun etsimään tavaroita ennen muuttoa jo niistä laatikoista. On helpompaa pakata kerralla koko keittiö laatikoihin ja kantaa pois. Näin myös purkaminen on helpompaa. Laatikot kerralla oikeaan huoneeseen ja huone kerralla purkaa. Vaatteet saa nostaa pienoista suoraan hyllyille ilman lajittelua yms. Me kannetaan ensin kuitenkin huonekalut aina suoraan paikoilleen, joten purkamisessakaan ei kauaa nokka tuhise. En kestäisi sitä stressiä mikä tulee siitä, että turaa muuttoa päiväkausia.

Ketju on pitkä, enkä jaksa kaikkea nyt lukea, joten pahoittelen, jos joku muukin on jo kertonut tähän toimivan niksinsä. Mä olen muuttanut koko aikuisen ikäni keskimäärin kolmen vuoden välein. Lyhimmillään olen asunut jossain vuoden ja pisimmillään 5 vuotta. Olen kohta 50 eli siitä voi jokainen laskea, että melkoisen monta muuttoa on takana :)

Viimeiset 3 muuttoa on hoitanut muuttofirma ja ne on menneet jo niin rutiinilla, että lähipiiri kyselee multa muuttoneuvoja, mutta ei apua varsinaiseen muuttoon, koska tietävät, etten tule. Sillä, että olen ostanut muuttopalvelun, olen samalla saanut vapautuksen kavereiden muutoista ja hyvä niin.

Pari vinkkiä sitten pakkaamiseen. Ensinnäkin kannattaa ihan oikeasti vuokrata ne muuttolattikot, vaikkei koko muuttoa olisikaan varaa ostaa. Ja niitä laatikoita pitää olla riittävästi, mielellään vähintään se määrä, mitä on neliöitä siinä asunnossa, mistä muutat pois. Tämä sääntö ei tietenkään päde, jos olet hamsteri tai vastaavasti konmarittanut kaikki kamasi. Itse olen ottanut vielä muutaman ylimääräisen eli esim. viimeksi, kun muutin pois 68 m2 asunnosta, vuokrasin laatikoita 75.

Laatikoiden pohjalle pakataan painavampaa tai särkyvää, päälle sitten tekstiileitä. Kun laatikoita on riittävästi, voi myös vaatteita ym. pakata laatikoihin suojaamaan siellä olevia kamoja sen sijaan, että muutossa kannellaan jätesäkkejä.

Kannattaa hyödyntää esim. pöytätabletit lamppujen suojina jne. eli vähän miettiä, miten on järkevää pakata särkyviä kamoja, niin ei tarvitse täyttää laatikoita sanomalehtisuojilla. Mulla ei ole viimeisten muuttojen yhteydessä hajonnut yhtään ainutta astiaa, huonekalua, peiliä tms., ei siis mitään.

Yhden muuttolaatikon varaan niille keittiötarvikkeille, joita tarvitsen vielä muuttoa edeltävänä iltana ja muuttoaamuna eli kahvikeitin, ilta- ja aamupala-astiat jne., Ne, joilla on lemmikkejä, muistavat tietysti myös eläinten lelut, ruuat jne. vasta viimeiseen laatikkoon.

Pakkaamisen aloitan viikkoa ennen muuttoa, jolloin tilaamani laatikot tulee. Mietin ensin, että lähden pariksi viikoksi reissuun. Mitä vaatteita, lääkkeitä, kosmetiikka jne. tarvitsen viikon aikana ja pakkaan ne matkalaukkuun, putkikassiin tms. Toiseen laukkuun puhtaat lakanat ja pyyhkeet, niin pääsee heti halutessaan pesulle ja nukkumaan uudessa kodissa. Kaiken muun voi pakata. 

Jos on tullut kiire pakkaamisten kanssa, olen ostanut tuntihinnalla muuttofirmasta kaverin pakkaamaan muutoa edeltävänä päivänä mun kanssa ne kamat, mitä on jäljellä, irrottamaan lamput, pesukoneen ym. ja suojaamaan muuttofirman pahveila tms. ne huonekalut, taulut ym. mitä haluan suojattavan eli seuraavana aamuna, kun muuttofirma kaartaa pihaan, rupeavat suoraan kuskaamaan laatikoita autoon. Minä syön rauhassa aamupalan, otan sängystä lakanat, pistän kissat koppaan ja lähden pois jaloista.

Kun ei itse tarvi kantaa muuttopäivänä mitään yms. jaksan purkaa kaikki laatikot saman tien eli voin soittaa seuraavana päivänä muuttofirmaan, että tulevat halemaan laatikot pois. Näin ollen ei tarvitse maksaa vuokraa laatikoista kuin sen viikon tai pari päivää päälle. 

Siivoukset tilaan siivousfirmoista, niin saan uudessa kodissa laittaa kamat heti suoraan puhtaisiin kaappeihin, eikä tarvi kuin imuroida ja mopata muuttomiesten jäljiltä. Siivousfirma hoitaa myös vanhan asunnon loppusiivouksen, niin ei tarvitse murehtia onko jälki vuokranantajaa tyydyttävä ja voi pakata kaikki siivouskamat muuttokuorman mukaan myös.

Rahaa tietysti vaatii jonkin verran, mutta siivouskuluthan saa kotitalousvähennykseen. Itse koen niin, että ostamalla muuttoon liittyvää palvelua sijoitan omaan hyvinvointiini ihan samoin kuin maksamalla jostain lomamatkasta, hemmotteluhoidosta tms. 

Hyvät neuvot! Lisään vielä, että jokaisen laatikon päälle kirjoitetaan, minkä huoneen tavaroita se sisältää: Liisan huone, eteinen, kylpyhuone jne. Siten ne löytävät heti oikeaan hilneeseen, jos on vieraita ihmisiä mukana muuttamassa. Ja se yksi laatikko, mitä tarvitaan viimeisenä ja ensimmäisenä: minulla lukee Rescue/keittiö ja sieltä löytyy lääkkeet, kahvia, teetä, kaurahiutaleita, kahvinkeitin, kattila ja tarpeelliset astiat ensimmäistä aamua varten.

Meillä muuttofirma on myös purkanut laatikot, toki heidän jäljiltään on joutunut välillä vaihtelemaan esim. vaatteiden sijoitusta kaapissa, mutta se on pieni vaiva. Muutoin vain seisoo mahdollisimmannkeskeisellä paikalla ja osoittelee tavaroiden paikkoja.

Nimim. 8 muuttoa maasta toiseen.

Vierailija
433/814 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
434/814 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu 5 v sitten mies sai toivotun siirron pk seudulle.

Lapset olivat vielä koulussa.

Mies muutti pieneen työsuhdeasuntoon, otti kourallisen mukaan kaikkea.

Me laitettiin omakotitalo myyntiin, koska tiedettiin siinä kestää.

3 v myöhemmin talo saatiin myytyä, 2/3 lapsista oli muuttanut pois kotoa.

Kun omakotitalo laitettiin myyntiin, tajuttiin saadaan omakotitalon hinnalla kaksio Helsingistä. Sitä mukaa, kun lapsia muutti pois kotoa, talo tyhjeni kaikesta.

Omakotitalo tyhjeni vuosien varrella, otettiin vähän lainaa, tai paljon ja saatiin 4 huonetta ostettua OK seudulta.

Isossa omakotitalossa oli paljon tilaa. Ei ne huonekalut sopineet uuteen kotiin.

Pari lipastoa tuotiin, siinä kaikki.

Kannattaa miettiä onko fiksua muuttaa huonekaluja. Miehen yksiö oli tupaten täynnä, kun muutti sieltä nykyiseen kotiimme. Mutta kun muutettiin pohjoisesta tänne, kaikki mahtui pariin henkilöautolliseen. Jotka oli tuotu jo vuosien varrella.

Vierailija
435/814 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä ketjusta viisaatuneena alan oikeasti jo nyt raivata kamaa pois ja tehdä inventaariota kaikesta omistamastani.

Asun maalla omakotitalossa, on iso talli, varastorakennus ja vintti täynnä tavaraa. Jos muutetaan tästä pois vaikka 2 vuoden päästä niin oikeesti parempi jo nyt alkaa kartoittaa tilannetta... ihan kauhistuttaa kaiken sen roinan määrä mitä meillä on varastot pullollaan. Osa on vanhan omistajan peruja..

Mutta ai kauhee jos tänne pyytäsin muuttoapua, tulisi just tuollainen kauhutarina :D

Olen muuttanut vain kaks kertaa aiemmin ja silloin tavaraa oli hyyyyyvin vähän. Nyt on ihan eri tilanne, eikä mitään kokemusta tavaramäärän hallinnoinnista.

https://www.ts.fi/koti/1279290630/Konmarittaminen+innostaa+raivaamaan++…

Varovasti, sillä siinä täytyy olla ajatus mukana:-)

Kuten tuokin tyyppi, ei ymmärtänyt, että omaa elämää eletään, kunnes se vaan loppuu aikanaan:

"- Olen perinyt paljon suvun ja ystävien tavaroita ja innolla ottanut vastaan kaikenlaista, myös tarpeetonta. Mutta kun ikää on jo karttunut, tavarapaljous on alkanut ahdistaa enkä halua, että poikani joutuvat raivaamaan tavaroitani, kun aika minusta jättää. Mutta kaikesta en ole valmis luopumaan, esimerkiksi lasten askarteluista, lasten ja äitini tekemistä käsitöistä ja lapsuudenkodista lähtöisin olevista esineistä."

Järkyttävää, eikö? Lapsiparka ei tiedä, mikä uhraus se "siisteys" on äidilleen ollut:-(

Vierailija
436/814 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat muutot ovat sujuneet ap:n kuvailemalla tavalla. Jotenin ihmisten tilannetaju ja elämänhallinta on mennyt siihen ettei tajuta että ITSE PITÄÄ PAKATA!!!

Ei pidä, jos sovitaan toisin. Kaikesta voi sopia, mutta tästä ketjusta huomaa, ettei monikaan sovi mitään. Ennakkoon voi sanoa jo, että pakkaamaan en tule. Jostain syystä tätä ei uskalleta sanoa. 

Minä voisin mennä pakkausavuksi pariksi tunniksi, olen tosi järjestelmällinen. Kantajaksi minusta ei ole.

Muutin juuri tällä viikolla osan tavaroistani, koska en halua mitään kertarysäysmuuttoa. Etsin tori.fi:stä firman. Ne kantajat olivat aivan käsittämättömän nopeita ja riuskoja; ottivat jopa neljä muuttolaatikkoa kerrallaan ja kulkivat ne käsissään raput alas ja ylös. 

Koko hommaan meni puolitoista tuntia ja maksoi noin 250 euroa. En kutsuisi kalliiksi. Toinen firma oli arvellut, että heillä menee neljä tuntia (ja heidän hintansakin oli paljon suurempi). Kerrankin tuli valittua hyvä muuttoporukka. 

Juuri näin, oikein toimittu. Ei muutaman satasen "säästön" takia kannata alkaa vaivaamaan koko sukua ja kaveriporukkaa. Eli toisin sanoen maksattaa heillä se työ. 

Me muutettiin appivanhemmat omakotitalosta rivitaloon, oltiin tietenkin tehty valmisteluja jo pitkän aikaa. Itse muutto meni muutamassa tunnissa, muuttofirman miehet kantoi kaiken, yhteishinta 500€. Kaikki oli luonnollisesti pakattu jo valmiiksi muuttofirman laatikoihin. Itse vain katselin vierestä kuinka nostelivat painavia sohvia, ja nautin että kerrankin saa rahalle kunnon vastineen. Oli jo kuukauden aikana ihan riittävästi itse sitä rojua kärrätty ties minne.

Vierailija
437/814 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini muutto oli tuollainen. Välit meni poikki.

Vierailija
438/814 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jatkaisi ystävyyttä...

Vierailija
439/814 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran en päässyt kaveria auttamaan muutossa mutta lupauduin edellisenä iltana pakkausavuksi. Menin koulun/ töiden jälkeen paikalle ja kämppä näytti siltä että mitään ei ollut pakattu. Aloin raivolla pakkaamaan. Oma kaveri oli uudella asunnolla toisella paikkakunnalla, joten pakkailin hänen tyttöystävän kanssa. Tai minä pakkasin. Tää alkaa tiskaamaan. Laittoi alakoriin jäätävän ison kulhon, sinne ei mahtunut mitään muuta. Sanoin että laittaa ne muut tiskit koneeseen, ja tiskaa sitte sen yhden kulhon. Halusi välttämättä tiskata käsin ne 30 muuta astiaa. Kun tiskaus oli suoritettu, alkoi irrottamaan pöydän jalkoja. Sanoin ettei niitä tarvii irrottaa, koska heille on tulossa muuttoauto seuraavana aamuna. Kun jalat oli irrotettu, alkoi purkamaan tv-tasoa. Sanoin ettei sitäkään tarvitse purkaa, kun menee autoon kokonaisena. Halusi silti purkaa senkin. Pakkasin koko illan hirveällä raivolla, ja tää sai tiskattua, irrotettua ne pöydän jalat ja tv taso jäi purkamatta. Puhalteli saippuakuplia, kuun selitti jostain kirjasta, niin hänen piti välttämättä etsiä sen kirja käsiin sieltä jo pakatuista laatikoista. Kun lopulta lähdin, kämppä näytti edelleen siltä ettei siellä oltu yhtään pakattu ja kiitin itseäni etten päässyt kantoavuksi. En kehannu ees kaverille sanoa mitään tosta sen tyttöystävän käytöksestä, se olis varmaan kuollu häpeästä.

Vierailija
440/814 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

PUHALTELI SAIPPUAKUPLIA :D :D :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme