En saa ammattia koska mua kiusataan
Olen masentunut ja en uskalla mennä kouluun. Jouduin lopettamaan 2 koulua kiusaamisen takia. Nyt kun olen jälkeenpäin tajunnut koko kuvion tuntuu että en uskalla mennä enään mihinkään.
Huutelua, tuijottamista, tönimistä, salakuvaamista. Ei ihme että alkaa pelkäämään ihmisiä sen jälkeen. Kukaan ei koskaan puolusta mua tai yritä olla kaveri. Olen ollut kaverit on koko elämäni.
Kommentit (52)
Kerro opettajalle. Vaadi toimenpiteitä.
Muista, että nyt korona-aikana sinulle voisi ihan hyvin koulu antaa mahdollisuuden etäopiskeluun.
Tee jokaisesta kiusaamistapauksesta rikosilmoitus ja ilmoita siitä myös opettajallesi. Etenkin tuo salaakuvaaminen on ehdottomasti rikosilmoituksen paikka.
Sinun ei tarvitse muuttua sellaiseksi miksi kiusaajasi haluavat sinun muuttuvan.
Muista, että sinä et ole sellainen ihminen millaisena kiusaajasi sinut näkevät: heillä on empatiapuutteita ja sen vuoksi he eivät osaa nähdä toisia ihmisiä objektiivisesti, sen sijaan projisoivat sinuun kaiken sen mitä itse pelkäävät itsessään olevan.
Muista, että kiusaaja on sinua heikompi ja tietää sen itsekin, siksi kiusaa.
Älä anna periksi.
Tee ja elä juuri sellaista elämää kuin haluat. Jos koulussa et saa kavereita, koska kaikki ovat lampaita eivätkä uskalla olla kiusatun kavereita pelätessään, että heitäkin aletaan kiusaamaan, mene johonkin harrastusryhmään, jossa on enemmän aikuisia. Tämä sen vuoksi, että saat ainakin jotain hyviä ihmiskontakteja koulun ulkopuolelta.
Ota yhteyttä johonkin ystäväpalveluun (suomessa erinäiset yhdistykset pitävät tuollaista palvelua, jossa on vapaaehtoisia ihmisiä valmiina alkamaanystäväksi, tulemaan mukaan vaikka leffaan, teatteriin, ulkoilemaan jne.).
Voin tulla vetämään niitä turpaan. Missä asut?
Kannattaa mennä mt-polille hoitoon.
Saat kuntoutustuen ja se uusitaan aina joka vuosi kerrallaan.
Itsen en käynyt kertaakaan mitään kouluja peruskoulun kamalan kiusaamisen takia.
Tavallaan oikein että kiusaajat maksaa sun elämän, vaikkakin ne tuet ja eläke on aika pientä, mutta ei tarvitse ainakaan koskaan olla muiden kanssa tekemisissä ja pelätä kiusaamista.
T: ukko43v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusaajat usein ottavat uhreikseen ihmisiä, joilla on huono itsetunto. Ja teistä toi huono itsetunto paistaa jo tekstin perusteella. Näen sieluni silmin teidät hiipimässä pitkin koulun seiniä, kun olette niin arkoja, ette uskalla sanoa kenellekään mitään.
Teidän kannattaa kehittää itsetuntoanne, jotta ette olisi kiusaajille otollisia kohteita. Ei kukaan kauaa jaksa yrittää kiusata ihmistä, joka ei välitä siitä yhtään ja joka on reipas. Reippaudella tarkoitan, että teillä on suora ryhti ja kävelette reippaasti. Kiinnittäkää vähän huomiota pukeutumiseen, ettette näytä resuisilta tai ns luusereilta. Yrittäkää puhua selkeästi ja kuuluvasti. Ei huutaen, mutta älkää myöskään kuiskiko.
Ette voi vaan passiivisesti odottaa, että joku haluaa olla teidän kaveri tai tulee puolustamaan teitä. Kaveruus on suhde, jossa tarvitaan molempien panosta.
Tiivistettynä: Kehittäkää hyvä itsetunto/menkää terapiaan, kantakaa itsenne ylpeästi ja yrittäkää aktiivisesti etsiä kavereita tai puhua ihmisille.
Tsemppiä!
Lievästi sanottuna "jännä" lähtökohta, missä sun mielestä UHRIN tulee muuttua, ei KIUSAAJAN.
Eli pahantekijän ei tarvitse muuttua, mutta sen joka ei tee mitään (edes kärpäselle pahaa) tulisi muuttua. Huh huh.
Oletko v a m m a n e n.
On vammai***
Tyypillistä uhrin syyksilukemista. Uhrissa eli kohteessa on vika. Ei siinä joka sen pas kan aiheuttaa.
Kaikki kääntyy päälaelleen. Syyllisestä tulee syytön ja syyttömästä syyllinen. Toivottavasti et ole tuomari.
Tämä!
Joskus luin erään vamp. psykiatrisen sairaanhoitajan samantyylisen lehtikirjoituksen. Oksetti.
hyyi, hyi
Mä sain sentään ammatin mutta lähes jokaisesta työpaikasta olen joutunut lähtemään epäasiallisen kohtelun takia.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaajat usein ottavat uhreikseen ihmisiä, joilla on huono itsetunto. Ja teistä toi huono itsetunto paistaa jo tekstin perusteella. Näen sieluni silmin teidät hiipimässä pitkin koulun seiniä, kun olette niin arkoja, ette uskalla sanoa kenellekään mitään.
Teidän kannattaa kehittää itsetuntoanne, jotta ette olisi kiusaajille otollisia kohteita. Ei kukaan kauaa jaksa yrittää kiusata ihmistä, joka ei välitä siitä yhtään ja joka on reipas. Reippaudella tarkoitan, että teillä on suora ryhti ja kävelette reippaasti. Kiinnittäkää vähän huomiota pukeutumiseen, ettette näytä resuisilta tai ns luusereilta. Yrittäkää puhua selkeästi ja kuuluvasti. Ei huutaen, mutta älkää myöskään kuiskiko.
Ette voi vaan passiivisesti odottaa, että joku haluaa olla teidän kaveri tai tulee puolustamaan teitä. Kaveruus on suhde, jossa tarvitaan molempien panosta.
Tiivistettynä: Kehittäkää hyvä itsetunto/menkää terapiaan, kantakaa itsenne ylpeästi ja yrittäkää aktiivisesti etsiä kavereita tai puhua ihmisille.
Tsemppiä!
Kirjoitin tämän viestin ja olen nyt saanut siitä paljon kuraa niskaan. Minua kiinnostaisi tietää, että miten te kritisoijat odotatte kiusaamisen loppuvan? Miten ap:n kiusaaminen loppuu? Mitkä on teidän konkreettiset neuvot tilanteeseen?
Mua on nyt haukuttu vammaiseksi (onneksi se ei ole kiusaamista), mutta oikeasti mä olisin se, joka puhuisi ap:lle ja todennäköisesti yrittäisi olla hänen kaverinsa, koska olen huomannut, että ujot ihmiset on usein tosi kivoja, kun heihin tutustuu.
Kiusaaminen ei ole uhrin syy, mutta kylmä totuus on se, että kiusaajat tarttuvat ujoihin ja erilaisiin ihmisiin. Joko itseään voi yrittää muuttaa, niin ettei ole niin helppo kohde kiusaajille tai sitten voi yrittää kasvattaa niin paksun nahan, että joku huutelu ja tuijottelu ei tunnu missään.
Ei kannata ympäröidä itsensä m ulkuilla. Ja mieti myös, mitä sinussa on vikaa. Kiusatuissa on aina jotain vikaa ja ovat itse syllisiä tilanteeseen. Oletko kenties läski? Ajattelitko tehdä asialle jotain? Ryhdistäydy!
Laihduta, porsas. Oletko ruma? Vaatteet rumia? Tee asialle jotain!
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ympäröidä itsensä m ulkuilla. Ja mieti myös, mitä sinussa on vikaa. Kiusatuissa on aina jotain vikaa ja ovat itse syllisiä tilanteeseen. Oletko kenties läski? Ajattelitko tehdä asialle jotain? Ryhdistäydy!
Sinä olet ruma. Katoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet ruma. Katoa.
Huomasitko? Susta tuli just kiusaaja itsekki. Dematerialisoi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet ruma. Katoa.
Tuollaisille sioille saakin jo hieman haistatella takaisin. Senverran paksu kallo, nähkääs. Empatiaa ei nimeksikään. Potut pottuina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet ruma. Katoa.
Tuollaisille sioille saakin jo hieman haistatella takaisin. Senverran paksu kallo, nähkääs. Empatiaa ei nimeksikään. Potut pottuina.
Ehkä ap:n kiusaajat ajattelevat hänestä samalla tavalla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet ruma. Katoa.
Te kiusaajat osaatte uhriutumisen taidon. Ensin kiusaatte, ja kun saatte takaisin niin uik uik.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet ruma. Katoa.
Kuinka? Ai kiusattu on teistä paksukalloinen ja vailla empatiaa. Kiusattu ei kykene olemaan teille prinsessoille ja prinsseille tarpeeksi mieleksi vai kuinka? Hah.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet ruma. Katoa.
Te kiusaajat osaatte uhriutumisen taidon. Ensin kiusaatte, ja kun saatte takaisin niin uik uik.
Näinpä. Itsesääli ja empatia itseen.
Vierailija kirjoitti:
Mä sain sentään ammatin mutta lähes jokaisesta työpaikasta olen joutunut lähtemään epäasiallisen kohtelun takia.
Peiliin katsomisen paikka.Nyt tietysti uhriudut tästäkin viestistä mutta miten paljon se hyödyttää? Kuinka saat ketään muuta muutettua kuin itseäsi?
Joskus luin erään vamp. psykiatrisen sairaanhoitajan samantyylisen lehtikirjoituksen. Oksetti.