Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luulevatko ihmiset sinua köyhemmäksi tai rikkaammaksi kuin olet?

Vierailija
13.12.2013 |

Mistä luulet tämän johtuvan?

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaammaksi, koska asun erittäin halutulla alueella, mutta olen joutunut paljon tinkimään asunnon koosta. Käytän myös paljon merkkivaatteita, mutta ne ovat lähinnä ostettu alennuksella tai halvalla jenkeistä. 

Vierailija
22/86 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhemmäksi. Näytän halvalta wt-juntilta, ja toki käyttäydynkin tyyliini sopivalla tavalla. Joissain seurassa minäkin hienoisesti valittelen rahan puutetta, jotta kukaan ei tajuais...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhemmäksi, luulisin.

Vierailija
24/86 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaammaksi. Elän mieheni siivellä (itse opiskelija), ostan merkkivaatteeni alennuksesta, katson että olen aina huoliteltu ja panostan asusteisiin. Tilillä sen sijaan on joskus vain muutama kymppi :D

Vierailija
25/86 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yritä näyttää rikkaammalta kuin olen, mutta koska pidän kauniista vaatteista, niin pukeudun usein nätisti. Voi olla että joku luulee parempituloiseksi mitä olen. Ostan vaatteita useimmiten käytettynä, joskus saan tutuilta. Kengät ostan yleensä uutena ja niiden laatuun satsaan enemmän.

Vierailija
26/86 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhemmäksi, ja hyvä niin, olenhan kirpparivaatteisiin pukeutuva pitkäaikaistyötön. Vain perheenjäsenet tietävät, että minulla on keskimääräistä suurempi varallisuus.

Vierailija
27/86 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhemmäksi. En käytä rahaa juurikaan itseeni. Käytän vanhoja vaatteita, kampaajalla käyn harvoin, en matkustele jne.

Ei vain kiinnosta nuo tuollaiset asiat.

Vierailija
28/86 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhemmäksi, koska vanha raha ei näy. Harva tajuaa, että se tavallinen neuletakki maksaa vähän yli 400 e, siinä kun ei ole merkkiä.

Vierailija
29/86 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaammaksi vaikka vänkään vastaan. Pukeudun hyvin ja aika kalliisti. Käyttäydyn hillitysti, jos sillä nyt on merkitystä. 

Vierailija
30/86 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhemmäksi. Tienaan päälle kuusi tonnia kuussa ja mieskin ihan hyvin. Ollaan ihan onnettomia pukeutujia ja näytetään varmaan aina vähän homssuisilta. Meillä on viisi pientä lasta ja juuri ja juuri saadaan ne vaatetettua, omat vaatteet on vähän sinne päin. Lisäksi minulla on 10 kg ylipainoa, ja sekin antaa minusta vähän köyhän vaikutelman - varakkailla on aikaa treenata kroppansa timmiksi. Lisäksi teemme kauppareissut yli kymmenen vuotta vanhalla Toyotalla, joka sekin antaa köyhän vaikutelman.

Vierailija
31/86 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaammaksi. Tai näin ainakin vanhat koulukaverini ja tutut kuvittelevat siitä syystä, että vanhempani olivat ehkä hieman normaalia keskiluokkaa varakkaampia.

Luulevat siis että vanhempieni rahat vaikuttavat elämääni nykyäänkin. As if :)

Vierailija
32/86 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhemmäksi. Ollaan tosi arkisia ja vaatimattomia pukeutumisessa, matkailussa ja monissa ulospäin näkyvissä asioissa. Autot ennemmin vanhaa kuin uutta mallia. Meillä on kuitenkin talo maksettu, kesämökistäkin melkein puolet ja tileillä on rahaa yhteensä kymppitonneja.

Vierailija
33/86 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhemmäksi, koska elämäntapamme on melko vaatimaton varallisuuteen nähden. Elämme kyllä ihan mukavasti, mutta kaukana pröystäilystä ja kerskakulutuksesta. Emme ole mitenkään nuukia, vaan olemme tyytyväisiä näin. Esimerkiksi auto on monta vuotta vanha ja ihan tavis-merkkiä.

Matkustaessa emme etsi luksusta tai erikoisuuksia, vaan mukavia kokemuksia.

Elektroniikan ei tarvitse olla uusinta uutta, vaan vanha kelpaa, jos toimii hyvin.

Onneksi olemme osanneet kasvattaa lapsetkin samaan ajatteluun, joten hekään eivät vaadi jatkuvasti uutta, vaan kohtuullisuus riittää.

Vierailija
34/86 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhemmäksi. Ja syynä se, että olen itse vaikuttanut asiaan. En ole koskaan kertonut tulojani totuudenmukaisesti. Niille harvoille kelle on se asia tullut edes kerrottua. En vain halua pahoittaa toisten mieliä. Olkoonkin ettei mun tarvitsisi välittää koko asiasta lainkaan.

Mun mielestä hyvä näin, että luulevat väärin ja et tosiaan luulevat asian alakanttiin.

Vierailija
35/86 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah-ha-grr. Mitä väliä sillä on miksi muut sinua luulevat? Pukeutuminen puhtaisiin vaatteisiin ei välttämättä ole rikkauden merkki.

Vierailija
36/86 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhemmäksi varsinkin puolitutut koska en halua kertoa ja läheiset tietää tilanteen.

Vierailija
37/86 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaammaks,koska asun yksin ja ei oo lapsia. Yksin asuminen on kumminki saakelin kallista varsinkin kun osa palkast menee ulosottoon..mut mie teen sit sen eestä ylitöitä,et voin rahottaa ylimääräset menoni kuten uuden puhelimen tai lomamatkan,kauneushoitola-ja parturikäynnit,vaatteet. Vähän tää tuntuu tuttavapariskuntaa ärsyttävän,kun on ain jotain uutta merkkikampetta,mut oikeest kyl ostan Huuto.netistä ja kirppiksiltä. Mut tartteeks kaikkee kertoo :)

Vierailija
38/86 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua luullaan akateemiseksi, boheemiksi vihreäksi koska osaan käyttäytyä enkä ole tatuoitu tai polta tupakkaa ja mieheni on ulkomaalaisen näköinen. Todellisuudessa olen vain peruskoulun käynyt, mielenterveysongelmainen ja Kelan rahoilla elävä luuseri. :D

Ai kuka mua luulee akateemiseksi jne.? Mm. Ylellä työskentelevä vuokranantajani ja anoppini, kun minut ekaa kertaa tapasi. Ei ole omia harhaluulojani siis. Omasta mielestäni olen niin iso sählääjä, etten voisi ikinä mennä läpi kouluttautuneesta.

Vierailija
39/86 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaammaksi. Johtuu varmaan ennen kaikkea siitä, että olen huomattavasti enemmän opiskellut kuin suurin osa tuttavista. Minulla onkin kyllä hyvä yleissivistys (olen humanisti-yhteiskuntatieteilijä), mutta omat tuloni eivät ole koskaan olleet kummoiset. Miehen hyvät tulot kyllä mahdollistavat omakotitalon, kaksi autoa yms., mutta emme me niin rikkaita ole, kuin jotkut luulevat. Olen siis kuullut näitä puheita itsekin mm. sukulaisten suusta ja mutkan kautta kavereiden kertoman.

Vierailija
40/86 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla ja meitäkin luullaan rikkaiksi koska samalta alueelta löytyy asuntoja joiden vuokra hinta on 25 000 euroa/kuussa, mutta meidän kämppä on varmaan koko aluen halvin vuokrayksiö ja kunto ei todellakaan ole hyvä: jääkaapista ovi irti, ei edes uunia löydy, ainoostaan sähkölevy ja mikro...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä