Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iittalan "laatu". Järkyttävää!

Vierailija
13.12.2013 |

Kävin viime viikolla eräässä Iittalan outlet-myymälässä ja huomasin, että siellä oli ykköslaatuisina myytävänä aivan viallisia Kivi-tuikkuja. Niissä oli niin laajoja ja selkeitä pintavirheitä, että olin aivan ihmeissäni. No tänään sitten menin ostamaan Anttilasta Iittalan Vitriini-rasiaa, ja oli todella työn takana löytää virheetön yksilö. Lähes kaikissa oli pahoja virheitä, jotka todella huomasi. Katsoin sitten myös Mariskooleja, ja huomasin, että niissä näkyy sauma nykyään erittäin hyvin. Mielestäni aiemmin erotti aidon ja väärän Mariskoolin esimerkiksi juuri tuosta saumasta; aidossa se ei aiemmin ollut noin näkyvä kuin nykyään. Oletteko muut huomanneet tämän laadun romahtamisen Iittalan lasituotteissa? Laitoin juuri palautetta Iittalalle aiheesta.

Kommentit (127)

Vierailija
21/127 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun Mariskooli kaatui pöydällä ja hajosi kauttaaltaan aivan murusiksi, räjähdysmäisesti. Lasimuruja löytyi metrin päästä. Suru ei ollut suuri, mutta ihmettelin kovasti minkä laatuista lasi mahtaa olla kun noin "pienestä" hajoaa totaalisesti... Yleensä kun lasi tms. hajoaa, niin siitä lohkeaa isoja paloja ja muutama pikkusiru. Tämä meni muruiksi koko pysti.

Vierailija
22/127 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että tästä on ketju, että on harmittanut kun on luullut panostaneensa laatuun. Teemat ja samaten muumimukit lohkeilee pohjasta, laseihin tulee helposti halkeamia. En osta enää Iittalaa kuin kirpputorilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/127 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 04:27"]

Taika astioiden reunat hajoaa. Merkittömät ja esim Ikean astiat kestävät paremmin käyttöä ja pesua. Ottaa kyllä päästä.

[/quote] Palstan mukaanhan Ikea myy vain paskaa.

Vierailija
24/127 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama Verna-lasien kanssa. Saatiin joskus niitä lahjaksi pakkaus, joka oli vuosia kaapissa. Sitten menin ostamaan Kodin 1:stä lisää ja kaikissa oli paksu sauma, lasien suut soikeat eikä lasikaan ihan kirkasta. Kauan meni valikoidessa ja silti erottuvat noista lahjaksi saaduista selkeästi.

Vierailija
25/127 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Teemaa, joka hankittu 80-luvun puolivälissä. Laatu on parempaa kuin nykyisissä, jotka naarmuuntuvat pinnalta. 

Sama laadun heikkous koskee myös Hackmanin tuotteita. Haarukat ja muut ovat sikakalliita, mutta laatu heikko. Ulkomaisia sarjoja saa paljon edullisimmin ja laatu parempaa. Näin totesi minulle myös astioiden tukkukauppias, kun hankin töihin uusia.

Vierailija
26/127 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostakin, että Hackmannin aterimia ei valmisteta Suomessa. En nyt muista missä maassa, olisiko ollut Thaimaassa?

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 07:26"]

Minulla on Teemaa, joka hankittu 80-luvun puolivälissä. Laatu on parempaa kuin nykyisissä, jotka naarmuuntuvat pinnalta. 

Sama laadun heikkous koskee myös Hackmanin tuotteita. Haarukat ja muut ovat sikakalliita, mutta laatu heikko. Ulkomaisia sarjoja saa paljon edullisimmin ja laatu parempaa. Näin totesi minulle myös astioiden tukkukauppias, kun hankin töihin uusia.

[/quote]

Vierailija
27/127 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tästä on ollut paljon lehdissä viime aikoina. Myös Suomessa tehdään jotain, mutta paljon esim. Thaimaassa. :/

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 10:35"]

Onko Iittala alkanut tuottamaan astioita eri tehtaassa/maassa nykyään?

[/quote]

Vierailija
28/127 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aalto-maljakko tuhannenpllunpäreiksi pienestä kopsusta viereiseen maljakkoon. Siinä laatua satasen arvosta! Hitto, ku tympii! Osuva ketju!

Vierailija
29/127 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen parin viime vuoden aikana keräillyt melkoisen kasan Iittalaa. Yksi ainoa esine on mennyt rikki (tipahti tiskatessa tiskialtaiden väliselle metalliosiolle ja reunasta lohkesi pieni pala irti), mutta meillä ei olekaan tiskikonetta, joka tuntuu suurimman osan astiat rikkoneen.

Taika-astioiden kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, mutta Teema-lautasten pinta tosiaan naarmuttuu ja se on kyllä harmi, ovat kuitenkin sen verran arvokkaita lautasia.

Tilasin juuri netistä Mariskoolin, ja ihmetytti kyllä se niin selkeästi erotettavissa oleva sauma. Tosin, kyseessä on hyvin vaalea väri, ja vertailin juuri tätä tilaamaani vaaleaa tummempiin skooleihini: sauma tuntuu molemmissa yhtä paljon, mutta näkyy värin vuoksi tuosta vaaleasta paremmin. Vertailin myös 155 ja 120mm skooleja toisiinsa, ja noissa pienemmissä saumaa ei niin helposti erota!

Vierailija
30/127 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Olen laittanut sen marketin piikkiin. Eli luulin, että meidän marketti tilaa kakkoslaatua ja myy sitä. 

Vierailija
31/127 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kartiolaseja ei kannata pestä tiskarissa vierekkäin, jostain syystä pala irtoaa kun kaksi lasia on vierekkäin, kun laittaa jotain muita astioita väliin ei lasit tiskarissa hajoa. 

Meillä on Taika-mukit joka päiväisessä käytössä ja ihan kauniina ovat säilyneet samoin Taika- kulhot joista aika usein syödään salaattia.

Vierailija
32/127 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Iittala alkanut tuottamaan astioita eri tehtaassa/maassa nykyään?

Vierailija
33/127 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paljon Teeman edeltäjää eli Kiltaa. Sinistä ja keltaista. Samoin paljon valkoisia tarjoiluastioita. Kaikki ovat hyväkuntoisia ja ovat jokapäiväisessä käytössä. Samoin yli 20 mariskoolia. Ei valittamista...

Vierailija
34/127 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 21:30"]

Joo, vuosia sitten mietimme, ostaisimmeko kartio-laseja arkikäyttöön. Kaikissa oli valumia pinnassa vaikka ykköslaatua piti olla. Ostimme sitten Ikean laseja ja ovat olleet hyviä nekin, elleivät jopa parempia! 

[/quote]

Meillä päinvastoin. Ikean rojut menivät roskiin, kun olivat heikkolaatuisia ja kolhiintuivat helposti. Kartioissa ei mitään ulkoisia virhejälkiä ja kestävät pienten lasten rajumpaakin käsittelyä. Osa hommattu vuosia sitten ja osa melko uusia.

Vierailija
35/127 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ennen Iittalan/Arabian astioita on kannattanut ostaa siitä syystä, että niissä on lasite, josta ei liukene myrkkyjä. Tiedä sitten, ovatko nekään enää turvallisia, jos tuotanto on ulkoistettu alihankkijalle.

Vierailija
36/127 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en suostu hankkimaan mariskoolialttaria millään hinnalla ikinä!

Vierailija
37/127 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no onpa outoa, mulla ja mutsilla on molemmilla niin iittalaa kuin barabiaa ja ei ole poikkeavuuksia havaittua. Niin uutta kuin vanhaa, tiedä sitten.

Vierailija
38/127 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ison määrän Aino Aalto- laseja. Pikkuhiljaa kaikki ovat lentäneet roskiin, kun reunat lohkeilivat. Osan lähetin Iittalalle valitusten kera. Väittivät, että pesemme ja pinoamme väärin. Ilmeisesti pitäisi pestä käsin ja kuivattaa varovasti kaukana toisistaan. Lasit ovat kuitenkin käyttötavaraa, joten helppous on avainasia. Ostin sitten tilalle Tarjoustalosta merkittömiä laseja, ja ne ovat hyvin kestäneet. Vitriinin sain lahjaksi ja siitä oli sisäpuolelta lohjennut iso pala. Teema-astioista on lasitus mennyt huonoksi. 

Vierailija
39/127 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

IKEAn lasitavarat ja astiat valmistetaan Euroopassa aikuistyövoimalla.

Vierailija
40/127 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean astiat ovat ihan kaikki hajonneet alta aikayksikön ja lohkeilevat. Mun anopilla on niitä vaikka kuinka paljon just siksi ettei haittaa jos hajoaa niin aina löytyy kaapista uusi. En osta Ikeasta jos ei ole ihan pakko. Iittalan taika-astiat ovat viiden vuoden ajan pysyneet hyvinä viikottaisessa käytössä. Teemaan tulee naarmuja mutta ei ole lohkeamia. Kartiot on pysyneet hyvinä. Ainot ostin kesällä ja niistä tuli perheen lempilasit heti. Ehkä ne myy siellä Suomessa paskaa kun tietää että ihmiset ostaa kun vaan pistää tarpeeksi hintaa:/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän