Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iittalan "laatu". Järkyttävää!

Vierailija
13.12.2013 |

Kävin viime viikolla eräässä Iittalan outlet-myymälässä ja huomasin, että siellä oli ykköslaatuisina myytävänä aivan viallisia Kivi-tuikkuja. Niissä oli niin laajoja ja selkeitä pintavirheitä, että olin aivan ihmeissäni. No tänään sitten menin ostamaan Anttilasta Iittalan Vitriini-rasiaa, ja oli todella työn takana löytää virheetön yksilö. Lähes kaikissa oli pahoja virheitä, jotka todella huomasi. Katsoin sitten myös Mariskooleja, ja huomasin, että niissä näkyy sauma nykyään erittäin hyvin. Mielestäni aiemmin erotti aidon ja väärän Mariskoolin esimerkiksi juuri tuosta saumasta; aidossa se ei aiemmin ollut noin näkyvä kuin nykyään. Oletteko muut huomanneet tämän laadun romahtamisen Iittalan lasituotteissa? Laitoin juuri palautetta Iittalalle aiheesta.

Kommentit (127)

Vierailija
121/127 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta sitten ostetut Kastehelmi-kulhot ja yksi lautanen ovat reunasta haljenneet. Mikä näitä vieläkin vaivaa

onkohan kastehelmi nykyään sekundaa?

mun kaapissa on kahdeksan jälkiruokakulhoa. säilytän niitä kahdessa neljän kulhon pinossa ja oon lähiakoina huomannut, että kulhot ovat sisältä naarmuiset. en löydä asiaan muuta syytä kuin pinoamisen, mutta eihän lasin noin heikkoa pitäisi olla. 

mulla on muutama kuhlo haljennut vähän hassusti - kaikki samasta kohdasta ja saman verran, reunasta hieman yli puolen välin. outoa.

Vierailija
122/127 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin Iittalan Kastehelmi-sarjan jalallisia ja kartion muotoisia juomalaseja, mutta palautukseen menivät. Pinnassa oli valumajälkiä, muottisaumat selvät ja jalalliset niin vinoja ettei osa mahtunut korkeussuunnassa niille ajateltuun hyllypaikkaan.

Tilalle ostin virheettömiä ranskalaisia laseja viidesosahinnalla. Suorastaan v*tuttaa tämä suomalainen ylihintainen "laatu", ainakin Iittalan uustuotannon tapauksessa. Ovat käsittääkseni vieläpä Suomessa tehtyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/127 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni "suomalainen" tuote on nykyään sitä, että hinta on sama kuin jos olisi Suomessa tehty, mutta tosiasiassa tuote on teetetty halvalla ulkomailla. En itse ainakaan viitsi maksaa premiumhintaa bulgarialaisesta lasista tai kiinalaisista kengistä.

Vierailija
124/127 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko laatu parantunut vuosikymmenessä? Aloitus tehty vuonna2013.

Vierailija
125/127 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wikipedia kertoo:

Iittalan tuotteita valmistetaan Suomessa, Thaimaassa, Romaniassa, Vietnamissa ja Baltian maissa.

Vierailija
126/127 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon ja Iittalan mukien ja lautasten laatu on surkea!!!

Muutaman kuukauden astiankoneessa pesun jälkeen näkyy jälkiä vaikka Ikean "halpis" mukit kestävät astianpesukoneessa hyvin .

Vierailija
127/127 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin pitkästä aikaa 6kpl pieniä 1. laadun Kartio laseja vanhojen lisäksi. Kaikki meni lähes heti rikki niin, että reunasta halkesi pieni pala!

Vanhoista Kartioista yksikään ei ole mennyt vastaavalla tavalla rikki. Ikean ja Tokmannin halpislasit on pysyneet myös hyvin ehjinä ja ihan samoin käsitellään ja pestään kaikkia laseja.

En parin ekan rikkoontumisen jälkeen enää latonut laseja päällekkäin ja silti meni kaikki loputkin uudet lasit rikki. 

Iittalan laatu on todella huonoa nykyään, päästävät selvästi viallisia eriä markkinoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän