Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maaliskuisia?

21.07.2006 |

Olen jo jonkun aikaa kurkkinut ja odotellut, että joku aloittaisi meille maaliskuisille oman pinon. Vai eikö muita ole?! Itse olen jo liittynyt tuonne odotuspuolen maalismasuihin, mutta siellä porukkaa on kuin pipoa ja tekstiä tulee sivu tolkulla joka päivä, en minä niitä jaksa lukea, jotta pysyisin kärryillä. Ajattelin jospa meitä täällä olisi vähemmän.

Kerronpa nyt jotain meidän taustoista, jäinpä nyt sitten yksin pinooni tai en :). Eli meillä yritystä tuli kesäkuussa kolme vuotta täyteen, ilman ensimmäistäkään plussaa tai häivähdystäkään haamusta. Vuosi sitten mies kävi simppatestissä ja multa otettiin verikokeita ja mulle tehtiin myös laparoskopia. Mitään vikaa ei löytynyt. Viime maaliskuussa mulle tehtiin eka inseminaatio luonnolliseen kiertoon, mutta eipä tuottanut tulosta. Monta kiertoa meni hukkaan ovista tikutellessa, kun aina sattui viikonlopulle tai pyhäpäiville tms. Tuntui jo tosi turhauttavalta leikkiä niiden tikkujen kanssa.

Kesäkuun alussa arvailin oviksen sattuvan juhannusviikolle, mutta samalla heräsi epäilys polin kesälomista. Ja niinhän siinä kävi, että lomat pukkasi päälle ja hoidot olisi jatkuneet elokuussa. Päätettiin sitten ottaa rennosti ja unohtaa lapsettomuus pariksi kuukaudeksi. Ovistikut jäi kaapin kätköihin ja kiertopäivien laskemiset sai jäädä. Ja juuri silloin, kun vähiten osasin odottaa aloin epäillä raskautta. Tuhrua tuli parina päivänä, kuten mun menkat aina alkaa. Sitten on yksi vuodoton päivä, kunnes alkaa kunnon vuoto. Nyt oli vuodottomia päivä tuhrun jälkeen useampi ja testi näyttikin ilokseni kahta viivaa. Eihän sitä kerrasta uskonut, vaan testejä kului vissiin viisi.

Nyt on rv 6+5. Vähitellen olen alkanut sisäistää, että sitä tosiaan saattaisi olla raskaana ja ilman mitään hoitoja. Ensi viikolla olisi eka neuvolakäynti ja parin viikon päästä ultra.

Niin, eli onkos täällä muita vai jääkö tämä yksinpuheluksi :(? Tänne kuitenkin tunnen kuuluvani, vaikka ilman hoitoja raskaus saatiinkin lopulta alulle, mutta menihän siihen kolme pitkää vuotta.

Kommentit (292)

Vierailija
261/292 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon vähän miettinyt, että pitäisiköhän ostaa yhdet imetysliivit, mutta olen vielä jättänyt vain mietinnän asteelle. Ostin kuitenkin tuossa muutamia viikkoja sitten sellaiset carriwellin sporttiliivit ja ne on kyllä olleet ihan mukavat. Ei vain voi oikein käyttää v-aukkoisia paitoja, kun ovat sen malliset että tulevat näkyviin sieltä kaula-aukosta.

Parit muutkin sporttiliivit on tullut ostettua, mutta yhdet ainakin puristaa tuosta rinnan alta sen verran että siihen jää ihan jäljet. Ei ne tosin epämukavilta tunnu, mutta ei kait niistä nyt jälkiä pitäs jäädä.

Tosin jos ois ollu löyhemmät, niin ei varmaan olisi sitten tukevat.

Jep jep... oon aina ollu vähän huono ostelemaan rintsikoita ja en tykkää yhtään mennä niitä sovittelemaan, mutta joskus on aina pakko.

Täällä ei mitään kummoisia ole tapahtunut.

Heräsin eilen aamulla kamalaan kurkkukipuun ja olin tosi väsynyt koko eilisen päivän. Pidettiin koiran kanssa sitten ihan lorvailupäivä ja köllöttelin loppuillan vain sohvalla. ;)

Eipä tuo koiruuskaan hirveästi tuntunut valittavan.

Tänään olikin sitten jo parempi eikä toistaiseksi nuhakaan ole vielä tullut. Yleensä tuo kurkkukipu tietää sitä, että seuraavana päivänä on nenä tukossa. Toivon vain etten tulisi kipeäksi.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille! =)

Viikonloppu lähestyy taas.

Pitää mennä jatkamaan hommia.

-viivi ja onnimöttönen rv16+5

Vierailija
262/292 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kävin myös tänään ostamassa ensimmäiset imetysliivit, kun olivat niin mukavan tuntuiset. käyttöaikakin on sitten pitempi, kun nyt jo aloittaa. viimeksi kyllä rinnat jatkoivat kasvuaan kovasti (siis varustus oli lähtötilanteessa aika vaatimaton) synnytyksen jälkeen, niin ettei etukäteen ostetut liivit mahtuneetkaan. tosin mulla oli hyvin runsas maidoneritys, mikä varmaan vaikutti asiaan. tästä hyvästä sain myös heti sairaalasta kotiin palattuani rintatulehduksen 40 asteen kuumeineen ; (

Eliane 17+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/292 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tää aika käy pitkäka, kun mitään ei tapahdu! Ei neuvolaa, ultraa, vauvan liikkeitä tai muutakaan mukavaa:(

No, onneks mul on neuvola maanantaina:) Saa taas kuulla(toivottavasti) vauvan sydänäänet ja varmistua siitä, että hänellä on kaikki ok. En muista milloin olis aika käyny näin hitaasti, kun nyt kun neuvola on 5vkon välein, eikä tosiaan ne liikkeet tunnu.

Huh, toivottavasti sit aikakin kuluu nopeammin, kun liikkeet alkaa tuntuu. Onhan mulla se rakenneultrakin " jo" 2vkon kuluttua. Täytyy alkaa ajattelee niin päin..eikä että " vasta" ..

Mun pitäis käydä hakee ne yhdistelmät ens viikolla(jotka tilasin n. 3vkoa sit). Sovin että haen ne vasta kun olen kuullut sydänäänet 2.10. neuvolassa, että varmistun vauvan hengissäolosta.

Inhottavaa kun tää pelko seuraa mukana koko ajan. Esikoisen kanssa ei ollut tälläistä pelon tunnetta(mitä jos jotain tapahtuu...) läheskään tässä määrin. Asiaan vaikutti varmaan se, että poika sai alkunsa luomusti-eikä tietoa raskautusmisongelmasta ollut. Silloin sitä ajatteli, että olen niin nuori, että ehdin tekee vaikka kuinka monta lasta vielä.

Näin se todellisuus on erilainen ja paljastuu miten naivi sitä on parikymppisenä..

Mukavaa päivän jatkoa kaikille:)

Ai, niin imetysliivit ostin tossa vkolla 14, mutta ne ei todellakaan mahdu mulle enää. Jouduin ostaa D-kuppisia nyt (Bstä lähdetty liikkeelle), mutta tuntuu että nääkin alkaa olee pienet, joten ostan imetysliivit sitten joskus viikolla 40. Saan varmaan hakea ne jostain " emakoiden varusteet" liikkeestä, jos tää kuppikoko jatkaa tätä vauhtia kasvuaan. Olis saanu jäädä siihen C-kokoon. Nyt nää rumat rotjakkeet on tiellä nukkuessakin ja on vielä aratkin edelleen, joten ei niistä ole kun haittaa! Yök!

Lumi ja asukki 17 tasuri

Vierailija
264/292 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas kukun..

Kyllä osasikin väsyttää bussissa, kun tulin töihin.

Ajattelin, että selviänkö töihin asti ilman että nukahdan.

En kyllä ymmärrä miten voi väsyttää noin paljon, kun menin nukkumaan 15 yli 9 (ja heräsin puol kuus)!

En taida olla aamuihminen, vaikka tykkäänkin muutoin tehdä aamupainotteista työtä (pääsee aiemmin sitten kotiinkin).

Löysin eilen kaupasta (en siis ole aiemmin tullut katelleeksi) kofeiinitonta teetä. =)

Nyt voin sitten huoletta juoda sitä vähän enemmän, jos tekee mieli, kun yksi kuppi on kuitenkin päivässä saatava myös kahvia.

Ehkäpä tämä tämän aamunen väsymys johtunee osin myös sitten siitä, kun maistoin tuota kofeiinitonta teetä tavallisen sijaan. Piti nyt sitten töihin tullessa jo ottaa toi kuppikahvia, kun tuli niin semmoinen väsy ja heikko olo. Nyt tuntus vähän paremmalta.

Hmmh.. niin sitä vain taitaa olla addikti.

Lumillahan on sitten ihan pian neuvola, kun jo ens viikolla pääset. =)

Voi kun minäkin..

Mulla olisi neuvola vasta *virn* 23.10. ja rakenneultra 17.10.

En tiiä minne olisi tuon neuvola-ajan lykännyt, kun kyseli että milloin seuraavan kerran haluan tulla. Ei kuulema ole niin tarkalleen tuo kuukauden välein vaan vähän ilmeisesti tarpeen mukaan ja miten äiti haluaa. Oisko lykännyt sitten vielä pidemmän ajan. Pikkuisen kuitenkin kun emmin sen ajan kanssa silloin, niin antoi viiden viikon päähän.

Tuntuu aika harvakseltaan.

Eilen taas koiran kanssa lenkkeillessä tuli sellainen vihlova kipu tuonne oikeaan nivuseen. Hetken aikaa jomotteli ja piti hidastaa ihan kunnolla, mutta meni sitten kuitenkin onneksi ohi. Ei tainnut tykätä, kun hetki mentiin vähän reippaammin. Lueskelin tuolta vau´ kirjasta, että se on ilmeisesti noita kannatin kipuja kun kohtu kasvaa..

No juu..

Jatkan löpinöitä taas, mutta nyt tarttee hetken aikaa varmaan tehdä töitäkin. =)

-viivi ja onnimöttönen rv16+6

Vierailija
265/292 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi on pakko muiden töiden lomassa karata tänne vauvalehden sivuille.

lumi ja viivi, kyllä se sitten helpottaa, kun alkaa tuntua selvät liikkeet. epävarmuus lievittyy huomattavasti. mullakaan ei vielä tunnu, mutta mun neuvolassa on se ultralaite, joten näin vauvan taas maanataina. sitä on nyt vähän väliä tsekattu, kun valitin niitä supistuksia ja paineentunnetta ym. se terveydenhoitaja on niin perusteellinen, että haluaa aina varmistaa. ja se kyllä sopii mulle!

eilen tuli postissa kantoliina, kun sen saa vauvalehden tilaajalahjana. en tiedä, osaanko käyttää. esikoisen kanssa käytin rinta-ja selkäreppua. se rintareppu mulla on edelleen. siihenhän voi laittaa ihan pienenkin vauvan.

onko teillä jo sängyt? mun esikoinen on jämähtänyt pinnasänkyyn mun viereen, vaikka on jo ylikasvanut siihen ratkaisuun. ainakin hänet pitää siirtää toiseen huoneeseen, mutta en tiedä annanko nukkua vielä pinnasängyssä ja ostan vauvalle pienemmän sängyn vai laitanko esikoisen pinnasänkyyn. esikoinen nukkui vauvana pinnasängyssä kantokassissa (joka kuului vaunuihin) ensimmäisen pätkän yöstä ja sitten ensimmäisen imetyksen jälkeen loppuyön vieressä. katseltiin myös sellaista vuokrattavaa vaavi-sänkyä, mutta ei ole musta oikein taloudellinen ratkaisu (www.vaavi.fi), vaikka muuten näppärä onkin.

Eliane 17+2

Vierailija
266/292 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan alustavasti kyllä kateltu sänkyjä, mutta ei vielä kuitenkaan olla ostettu. Lastentarvikkeessa oli tuossa parisen viikkoa sitten jonkinnäköiset alennusmyynnit menossa ja siellä olisi ollut edulliseen hintaan pinnasänky tarjolla, mutta se ei oikein sitten miellyttänyt niin ei otettu.

Heh.. rattaat (joista saa kantokopalla yhdistelmän) tosin tuolta lähti matkaan kun saatiin niin edullisesti, oli -30% alennuksessa.

Tarkotus ei kyllä ehkä ollu ostaa niitä ihan vielä, mutta kun tuli niin edullinen tarjous eteen ja ne oli molempia miellyttävät, niin eihän sitä sitten voinut olla niitä ottamatta. =D

Mies lähti hakemaan itkuhälytintä ja sellainenkin sitten lähti matkaan.

-viivi taas

Vierailija
267/292 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaiset rattaat/yhdistelmät ostitte?

Mulla on kaverilta saatu pinnasänky kellarissa ja ajattelin kyllä laittaa sen kasaan jo ennen kun raskausviikkoja on 30. Siihen on sit helppo kasata vauvan vaatteita, äitiyspakkaus ja muuta tarpeellista rojua:)

Muutenkin kun tuntuu että selviääköhän tää vauva ihan täysaikaiseks, kun näitä suppareita on.. Kyllä tässä vielä 10n viikon kuluttua jaksaa noita huonekaluja siirrellä, että saa mahdutettua vauvan makkariin. Minkä ikäinen Eliane sun " pinnasänkynukkuja" onkaan nyt?

Tuo esikoinen sai siirtyä nukkumaan omaan huoneeseen alle puoli vuotiaana, kun kitisi öisin niin paljon, että olin aivan lopussa ja masassa, kun en pystyny nukkumaan, koska heräsin jokaiseen pieneen ääneenkin. Hänen isästään ei aikoinaan ollut pienintäkään apua yövalvomisiin. Muutenkin poitsu rupes nukkumaan jatkettavassa, laidallisessa sängyssä kun oli 9-10kk.

Kyllä mulla käy kateeks sua Eliane, kun sä pääseet kurkkimaan vauvaa noin usein!! Haluan samalle neuvolan tätsylle! Et satu asuu vantaalla? :) Mä meen taas maanantaina verikokeeseen. Nyt ottavat leukkarit ja tulehdusarvon sekä emättimen bakteeriviljelyn uudelleen, jos suppareiden takana olis kuitenkin tulehdus. Mulla on nimittäin välil alavatsalla kipua tai jotain juilintaa. Ei mun mielestä kasvu-tai liitoskipuja..

Maanataita odotellessa,

Lumi ja vauva 17+1

Eilen muuten yritin kuunnella stetoskoopilla sydänääniä.. Ei kuulunu kun oman suolen möyrinät...

Vierailija
268/292 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin Emmaljungan Ceroxit.

Olin justiin kerenny pähkäillä vähäsen noita vaunumalleja ja kallistunut sitten aika vahvasti Emmaljungien puoleen, mutta olin ensin aatellu noita City Crosseja, kun taitavat mennä pikkuisen pienemmiksi kun ne pistää kasaan. No, ne olikin vain -10% alennuksessa ja niissä on sitten taas toisaalta erikseen se ratasosa ja koppaosa, niin aattelin sitten että onko hankalammat.

Ceroxeissa on myös heittoaisa, jota City Crosseissa ei oo. Tosin en nyt siitä sitten tiedä kuinka tarpeellinen on. Tärkeintä on kuitenkin tuo korkeuden säätö, kun ollaan niin eri mittaisia miehen kanssa.

Toivottavasti Lumi sulla helpottas nuo supparit ja vaavi pysyttelis ihan loppuun saakka masussa. =)

Nyt tarttee lopetella ja lähteä kotiin.

Ihanaa, yksi aamu enää ja sitten on viikonloppu!

-viivi-

Vierailija
269/292 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää viestiketju on niin pitkä, et on joutuu aina kelaa ja nyt vaihtaa viel seuraavalle sivullekin..

Mielipiteitä, et aloitettaisko uus " keskusteluketju" ? Ois taas vähän aikaa helpompi lueskella viestejä? Jos tykkäätte, et tästä on helppo käydä lukee vanhoja viestejä, niin toki tää vanha ketjukin sopii, mut kohan kysäisin:)

Sit pitäis miettii mikä sen uuden nimi ois?

Lumi

Vierailija
270/292 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä lueskellut teidän viestejä, mutten ole saanut kirjoitettua...

Ihanaa, että Pinjaanalla ja kaikilla muillakin menee hyvin! Hyvä, eliane, että pääsit noinkin perusteellisiin tutkimuksiin supisteluista! Ja lumi myös! Eliane: www.kantoliinakanava.fi löytyy tietoa ja ohjeita kantoliinasidontoihin. Mulla oli esikoisen aikana liina ja oli todella mukava kantajalle ja lapselle. Sidonta ei tuntunut vaikealle, kun sen kerran ajatuksella opetteli.

Täällä liikkeitä tuntuu jo kovastikin ja tiistaina (17+0) tunsin ekat ulospäinkin. :) Rakenneultra häämöttää vajaan parin viikon päästä ja sitten annan itseni relata tän kanssa. Ihan pikkuisen vain olen jo katsellut, mitä kestovaippatarvikkeita vielä tarvitsen... Ihanaa surffailla taas vauvasivustoilla ja tällä kertaa vihdoin oikeasti raskaana!

Meillä on myös sängynosto edessä. Haluaisin pinniksen, josta saa toisen laidan mieluiten kokonaan pois tai ainakin alas, jotta saan vauvansängyn omani viereen. Vähän Brion sänkyjä olen käytettynä katsellut. Muhun on iskenyt hirveä pihiys, enkä viitsisi millään laittaa juuri ollenkaan rahaa tämän kakkosen tarvikkeisiin, kun tietää, miten lyhyt aika se vauva-aika on ja käytetyilläkin pärjää mainiosti. Esikoiselle ostelin melkein kaiken uutena. Toki sekin vaikuttaa, etten ole ollut kunnon palkkatöissä tässä välillä, enkä varmaan oikein ehdikään...

Meillä siis esikoinenkin nukkuu vielä meidän kanssamme, omassa lastensängyssä meidän sängyn vieressä. Järjestely sopii meille mainiosti, emmekä ole ajatelleet sitä nyt muuttaakaan. Toiselle puolelle parisänkyä mahtuu juuri ja juuri pinnis. Sitten onkin makkarin leveys melko tarkkaan käytetty! :-D Toisaalta ei olisi oikein tilaakaan siirtää esikoista toiseen makkariin, koska se on täynnä tavaraa (eli leluja), pojan ja miehen (tietokone, soittimet yms)...

Hyviä vointeja! (Mulla muuten kuvotusta edelleen ilmassa... vois jo kohta väistyä!)

Leenis 17+2

Vierailija
271/292 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi leenis, sulla on kyllä tosi sitkeää tuo kuvotus... muilla on tainnut jo loppua useita viikkoja sitten. no oireethan on kuulemma vain hyvästä... vaikka ei varmaan paljon lohduta.

lumi, voidaan me aloittaa uusikin pino. minä aina hyppään suoraan sille sivulle, missä ollaan menossa, joten en ole asiaa pohtinut. ihan sama mulle.

mun pinnasänkynukkuja on 3v 4kk. se pinnis on sellainen, josta saa kaksi pinnaa pois, jolloin syntyy iso aukko, jos vaikka haluaa oman sängyn viereen. nyt on laitettu sillä tavalla. miehen isommat lapset nukkuu lastenhuoneessa parvella ja parven alla olevalla patjalla, vaikka isolle tytölle olisi jo omakin huone. kaksi lasta ei mahdu meidän makkariin, koska se on niin pieni ja toisaalta tuo 3 v on niin herkkäuninen, että heräisi varmasti jokaiseen vauvan inahdukseen. mitenkähän tuota palapeliä nyt sitten pyörittäisi? lapsilla on tietysti jokaisella oma vahva mielipide asiaan.

mulla supparit rauhoittuivat, olivat tosi rytmikkäitä pari päivää, mutta nyt on enää pieniä silloin tällöin. en tiedä rauhoittuiko muuten vai johtuuko siitä yhdyntäkiellosta. ei sillä, että meillä mitenkään hirmu hurjaa olisi ollut aikaisemminkaan tuon seksin suhteen ; )

Eliane 17+3

Vierailija
272/292 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viivi, mulla myös pitää olla töissä siistit vaatteet ja on joutunut pohtimaan, miten se onnistuu. oletko kokeillut niitä äitiyskauluspaitoja? mulla on yksi sellainen lindeksistä. sitten olen pitänyt äitiystrikoopaitaa jakkujen ja blazereiden alla (jotka on siis on auki, kun ei mahdu kiinni) tai suorat housut, siisti äitiystrikoopaita ja huivi kaulassa. Tai trikoopaidan ja suorien housujen kanssa asiallinen neuletakki, joka ei tietenkään mahdu kiinni. sitten niitä mainitsemiasi tunikoita on pari.

lumi, on tosiaan samanlaisia oireita. kaukonäkö on viimeaikoina häiritsevästi huonontunut, mutta olen epäillyt sen johtuvan silmätulehdusten ja niitten hoitojen " jälkitilasta" . en ole ehtinyt valittaa lääkärille vielä.

raskausmyrkytystä mulla ei ole, kävin jo uusintatarkastuksessa. paino on noussut reiluun pariin viikkoon kolme ja puoli kiloa. nyt yhteensä 11 kiloa. syön hyvin terveellisesti enkä keksi mitään muuta, kuin että olen tietysti syönyt reilumpia annoksi kuin ennen raskautta. ensi torstaina on taas neuvolassa kontrolli.

töissä olen siis vielä. viimeksi taisin jäädä jo näihin aikoihin tai piakkoin sairaslomalle.

mä olen ihan poikki ja sama mielenhäiriö alkaa hiljalleen vaivata, kun ensimmäisellä kolmanneksella; hermot on kireällä ja olen tosi ärtyisä.

on siinä miehellä kestämistä... kiristääkö muilla vanne päätä? aletaanko taas yhdessä valittaa, kuten alkuraskaudesta?

Eliane 26+3

Vierailija
273/292 |
02.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, Eliane! Mulla ainakin on pinna kireellä, että valittaisin mielelläni kaikesta mahdollisesta ja pitkään! Aikaisemmin ajattelin, että toivottavasti säästyn vaivoilta ja voin olla töissä viimeiseen asti, mutta nyt kaikki kiukuttaa niin, että jäisin mielelläni pois töistä. Mutta mitään vaivoja ei ole ilmaantunut - ja kai siitä pitäisi olla tyytyväinen. Ainoat ongelmat ovat suonenvedot ja nenän tukkoisuus.

Muistin väärin sen, milloin olin lähettänyt Kelaan paperit. Ei siitä ollutkaan kuin kaksi viikkoa. Neuvolasta kysyin, niin sanoivat, että kyllä paketti ennen joulua tulee, joten on vain odoteltava.

Pitänee toivotella rauhallista mieltä kaikille ;)

Pinja 26+1

Vierailija
274/292 |
02.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuskelen täällä kotosalla itsekseni iltaa koiruuden kanssa, kun mies lähti kaverinsa kanssa automessuille ja sitten viettämään iltaa Helsingin yöhön.

Saapa nähdä kuinka kauan sillä siellä aikaa tuhraantuu. =D

Yleensä oon valvonut siihen asti, että kotiutuu, mutta saa nyt sitten nähdä jaksanko tällä kertaa. Tai sitten joudun lähtemään vielä hakureissulle, sekin on mahdollista.

Eipä tuo ukkokulta kovin usein noita baarireissuja harrasta, yleensä mennään yhdessä jollekin kaverille viettämään iltaa.

Mitenkäs Lumin työt on lähteneet käyntiin saikun jälkeen?

Vai jouduitko hakemaan lisää saikkua? Toivottavasti vointi on ok.

Kyselit, että onko muilla keskittymiskyky kadoksissa, niin musta ainakin välillä tuntuu etten millään ymmärrä joitain asoita, vaikka kuinka koitetaan niitä mulle selittää. Heh.. mistä lie johtuu..

Muutenkin kyllä tuntuu, että työmotivaatio on ihan nollissa tällä hetkellä. Ei jaksas millään välillä tehdä töitä, vaikka mistään rankoista hommista ei olekaan kyse. Sitten kun saan itseni vauhtiin, niin sitten kyllä taas sujuu.

Myös tuo näköasia on mulle tuttu.

Välillä ainakin tuntuu, että näössä ois jotain häikkää.. tosin, mun tarttis muutenkin jo käydä tarkistuttamassa näköäni, kun edellisestä kerrasta alkaa olla sen verran kauan aikaa. Mulla kun on rillit jo entuudestaan, niin ei oo mitenkään ihmeellistä vaikka olisikin huonontunut.

Oon kyllä tosin jostain minäkin kuullut, että raskaudella olisi vaikutusta myös näköön. Liekö sitten totta.

Eliane, kiva että joku muukin pähkäilee noiden työvaatteiden kanssa.

Oon kokeillu muutamia äippämallisia kauluspaitoja, mutta eivät jostain syystä oikein ole kivan näköisiä (oonko lie sitten jotenkin liian tarkka) ja ne on yleensä joko valkoisia tai mustia. Muutamat mallit ovat muutoinkin olleet aika hankalia, kun pitää pujotella pään yli.

Muutenkaan en ole kovin innokas käyttämään kauluspaitoja.

Mieluiten käytän juuri neuleita ja nyt onneks löysin taas pari ihan kivaa, jotka varmaan menee nyt sitten tämän loppu ajan, niin ei sitten tartte pähkäillä vaatteita sen jälkeen.

Noi sun vinkit oli jakusta ja trikoopaidasta ja huivista ja trikoopaidasta oli kans ihan hyviä. Vois varmaan kokeilla. Jakutkin on kyllä meillä töissä ihan arkipäivää, mutta en vain oikein tunne oloani niissä kotosaksi, niin yleensä oon ilman, vaikka pari sellaista omistankin.

Omassa navassa ei sen ihmeempiä sitten viime kerran.

Viikot tuntuu kyllä menevän aivan hurjaa vauhtia.

Mihin ne oikein katoaa.

Pikku hiljaa oon ruvennut miettimään synnytystä ja eloa uuden perheenjäsenen kanssa.

Välillä kaikki pelottaa ja arveluttaa ja välillä taas kaikki tuntuu tosi hyvältä ja turvalliselta. =) Taitaa mullakin viimein nuo tunteet tulla kehiin, kun en mielestäni aiemmin ole vielä tässä sen ihmeemmin kokenut mitään mielen myllerryksiä.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Taidan jatkaa surffailua ja sitten vois mennä pötkölleen tuonne sohvalle. =)

-viivi ja onnimöttönen rv26+2

Vierailija
275/292 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni viime viikonloppuna kiukku ohi, kun nukuin melkein vuorokaudet ympäri. No, puolet ;) Selvisipä siinä, miksi pinna oli kireällä (väsymys).

Muuten ei oikein tapahdu mitään. Vauva potkii vain. Kuvotusta ei ole moneen viikkoon varsinaisesti ollut, mutta hetkittäin käy se käy mielessä, erityisesti aamulla saattaa hetken olla huono olo. Nenäongelmat helpottivat sarvikannun avulla, joten ainoa riesa on suonenvedot, jotka nekin ovat helpottaneet venyttelyllä.

Paitsi, että sokerirasituskokeessa oli arvot koholla. Maanantaina jatkotutkimukset. Toivottavasti dietti riittäisi, mutta mitä netistä kaivelin, niin voi olla, että pääsen heti piikittämään insuliinia, kun kaikki arvot olivat liian korkeita :(

Tsemppiä kaikille!

Pinja 27+1

Vierailija
276/292 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelenpa kuulumisia pitkästä aikaa, kun on kaikenlaista tullut matkaan.

Viimeksi neuvolassa noin pari viikkoa sitten terveydenhoitaja huomasi vauvan sydänäänissä pieniä poikkeamia (välistä jääneitä lyöntejä). Hänen mukaansa ne pitäisi tutkia, kun esiintyvät vkon 24 jälkeen. Yleensä eivät kuulemma ole merkki mistään vakavasta. Myös kohdunpohjan korkeus oli kasvanut paljon (28cm vko 26+0), joten sain lähetteen myös sokerirasitukseen.

No, oikeastaan noiden sydänäänien takia sitten varasin ajan 4D-ultraan, jossa käytiin eilen. Tapio Kurki tekikin sitten perusteellisen tarkastuksen, eikä huomannut sydämessä tai muuallakaan mitään rakenteellista vikaa. Lisälyöntejä tuli (harvakseltaan) nytkin, mutta Lääkärin mielestä meidän tapauksessa on erittäin epätodennäköistä, että ne mitään aiheuttaisivat. Syyksi arveli mm. vauvan vilkkautta. Ja heppu kyllä heiluikin ihan tosissaan, kun piti ktg-käyrää ottaa! :-D

Eli sinällään kaikki on hyvin. Sen verran tilanne tosin tuo lisästressiä, että tilannetta seuraillaan nyt vähän tarkemmin. Käyn vielä ennen joulua otattamassa uudestaan tuon ktg:n, jotta voidaan vertailla edelliseen, ja siinä välissä vielä neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet. Se pieni riski, mikä tuollaisissa on, on se, että tulisi ns. tiheälyöntisyyttä, joka taas vaatisi melko nopeaa hoitoa. Mun täytyy lisäksi seurailla liikkeitä, ja jos niissä tapahtuu huomattavia muutoksia suuntaan tai toiseen, pitää kuulemma mennä Nkl:n päivystykseen. Joten vähän tilanne tietysti mietityttää, mutta hyvä, että seurataan tarkasti.

Muutenkin 4D oli ihan hieno kokemus. Saatiin kasvokuva tulokkaasta ja se oli ihan esikoisen näköinen! Sukupuolikin selvisi... ;-) On se muuten jännä juttu, miten joku sukupuolen tietäminen tuo jo heti lasta " lähemmäs" itseä! Kun ei muuten vielä voi yhtään sanoa, millainen persoona sieltä on tulossa, niin on edes jokin määrittäjä.

Sokerirasituksessa kävin tänä aamuna. Tuli aika ällö ja heikottava olo sen glukoosilitkun jälkeen. Yök. Tuloksista soittelen tänään neuvolaan. Eilisessä ultrassa kyllä selvisi, että vauva on lähes tismalleen keskikokoa, painoarvio n.1,2kg, joten epäilty vauvan suuresta kasvusta ei ainakaan pitänyt paikkaansa.

Muuten mennään tässä eteenpäin. Ajoittain närästää ja huomaa, ettei jaksaminen todellakaan ole entistä luokkaa. Onneksi alkaa olla kaikki jouluostokset tehtyinä. Nyt olisi sitten enää vajaa kolme kuukautta LA:aan. Onhan tämä toisaalta aika nopeasti mennyt, vaikka kyllä odotan jo sitä päättymistäkin. Sen verran mutkikkaampi on tämä raskaus ollut ekaan verrattuna.

Leenis 28+1

Vierailija
277/292 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

leenis, hienoa, että kaikki oli hyvin, vaikka varmaan kyllä lievä epävarmuus stressaa. mites sen sokerirasituskokeen tulos?

mä teen edelleen täysillä töitä ja olen ihan poikki. en jaksaisi enää mitään. joululoma on onneksi kaksi viikkoa ja sen aikana jos ei olo helpota harkitsen vakavasti sairaslomaa. kolme viikkoa olisi muuten töitä jäljellä joululoman jälkeen.

välillä supistelee tosi kovasti. 27.12. on ultra ja silloin saan tietoa myös kohdunkaulan tilanteesta. meille annettiin viimeksi hyvin, hyvin epävarma arvaus tytöstä. aion pyytää, että katsoo uudelleen, miltä nyt näyttää. olisihan se kiva tietää. haluaisin jo ostaakin jotain ihan pientä, vaikka eihän tulokseen ihan varmasti ole luottamista.

Eliane 28+3

Vierailija
278/292 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, yksi huoli vähemmän ja nyt saa sitten jouluna syödä! :) Olen jo niin varautunut imetysdieettiin allergioiden takia, että aion nyt herkutella, kun vielä voi. Mä muuten odotan kovasti imetystä. Olen nähnyt siitä jo untakin (ettei se taaskaan onnistunut heti...).

Supisteluja on ollut täälläkin, välillä enemmän, välillä vähemmän. Lääkäri kuitenkin tarkasti kohdunkaulan tilanteenkin ja kiinni oli ja monta senttiä jäljellä, joten niistä ei kai nyt ole huolta. Itsekin mietin tuota sairaslomajuttua. En välttämättä kyllä tammikuussa jaksaisi enää töitä tehdä. Enkä oikein tiedä, onko järkeäkään itseään turhaan rasittaa.

Leenis 28+3

Vierailija
279/292 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Leenis, että sokeriarvot oli kohdallaan. Itse jouduin siis sokereiden takia tarkempiin tutkimuksiin, mutta niissä kaikki arvot olivat normaaleja. Minua kehoitettiin välttämään suoraa sokeia ja syömään ns. sokeroituvia tuotteita (vaaleasta vehnästä tehtyjä tuotteita, vaaleaa riisiä sekä hedelmiä) vain kohtuudella, koska ilmeisesti reagoin sokeriin vahvasti, mutta syödessäni normaalisti arvot ovat ok.

Vauva ultrattiin ja se oli aivan normaalin kokoinen. Painoarvio rv 27+3 oli 1174 g ja ennen kaikkea se ei ollut lihonut mahdollisessa sokeriveressäni :) Muuten on mennyt ihan kivasti. Krampit vaivaavat erityisesti yöllä ja muutenkin nukkuminen on aika levotonta. Heräilen pitkin yötä kääntämään kylkeä enkä aamulla ole ollenkaan varma, olenko saanut nukuttua kunnolla vai en. Vessassa käymistä yritän välttää, mutta muutaman olen senkin tehnyt.

Olen niin pettynyt, kun en saa äitiyspakkausta ennen joulua :( Odotin sitä niin innolla joululahjaksi. Kun sitä ei kuulunut, rupesin kyselemään ja sain kuulla, että hakemukseni oli jäänyt palkkakonttoriin :( No, pitää tammikuussa sitten juhlia pikkujouluja...

Pinja 28+2

Vierailija
280/292 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinjaana, voi harmi, ettet ehtinyt saada äitiyspakkausta jouluksi.

itse kävin pari päivää sitten hakemassa. ihan kiva se vaaleansininen väri on. muuten olisin ehkä itse suosinut enemmän yksivärisiä tai kaksivärisiä vaatteita. mutta ihania kuitenkin ja jotenkin taas konkretisoitui se, että vauva on tulossa ihan kohta. pitää sitten pestä ne ja muutkin vaatteet ja varusteet kun jään töistä kotiin. kaikkeahan sitä pitää vielä ostaakin etukäteen, kuten vaippoja, siteitä itselle, liivinsuojuksia, rintapumppu, navan puhdistukseen välineet, perusvoidetta, tutteja, tuttipulloja jne...

vielä pari tuntia töitä ja sitten vielä jouluostoksille... viimeinen joulu ilman vauvaa - ensi jouluna on jo konttaava pieni tonttu, joka laittaa kaikki lahjat ensin suuhun!

Eliane 29+2