Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään muuta kuin minä joka olisi synnyttänyt ilman kivunlievitystä?

Vierailija
01.10.2020 |

Menin sairaalaan siinä vaiheessa kun olin täysin avautunut enkä voinut saada enää mitään. Kivut oli siis alkanut jo kotona mutta ensi synnyttäjänä en tajunnut tilannetta.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Eipä ollut tuolloin tarjollakaan muuta kuin ilokaasua enkä sitäkään ehtinyt saada.

Vierailija
22/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet maailman ainoa sankari! Hienoa, että teit sen, olet NAINEN! Kukaan muu maailmassa ei ole tehnyt sitä!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joo olen. Ensimmäisen lapseni. Samoin kävi kuin ap:lle. En tajunnut ajoissa pyytää kivun lievitystä. Kun sitten kivut oli sietämättömät piti ensin odotella anestesia lääkäriä, ja kun hän sitten tuli, totesi vain ettei enää voi antaa. Siitä viistastuin ja seuraavan synnytyksen kohdalla pyydin että epiduraali laitetaan heti kun se on synnytyksen kulun kannalta mahdollista.

Vierailija
24/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin saada muutaman henkäyksen ilokaasua. Näin 4x

Vierailija
25/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen synnyttänyt kolme kertaa ilman kivunlievitystä, tai no ilokaasua kokeilin mutta ei se mitään auttanut. Ensimmäisessä synnytyksessä sain epiduraalin, mutta se oli käynnistetty synnytys. Kolme muuta olivat toistensa kopioita eli ensin en ollut kipeä ja kun olin, oli liian myöhäistä enää saada muuta kuin ilokaasua. Hitaasti etenevät synnytykset joissa loppu ponnistuksineen meni alle puolessa tunnissa.

Vierailija
26/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös. Synnytys kesti virallisesti 55min. Hyvä, että asuttiin lähellä sairaalaa.

Vierailija
27/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosikymmenhän sitten tää oli muotia! Oli Lamazet sun muut ja naiset voimaantuivat synnytyksissä.

Tänä päivänä saat haukut niskaasi, jos ilman kivunlievitystä synnytät.

Vierailija
28/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtinyt saada mitään toisessa synnytyksessä. Paareilla menin sairaalan ovelta suoraan saliin ja todennäköisesti olisi syntynyt jo autoon, jos ei olisi ollut avotarjonnassa. Niinpä ilman mitään puudutuksia vedettiin imukupilla. Alusta loppuun 45min kesti sisältäen 10min ajomatkan, lääkärin ja kätilön säikäyttämisen klo 6 aamulla paukkaamalla ilmoittamatta suoraan saliin ulko-ovella vastaan tulleen ambulanssimiehistön kyydillä.

Vierailija
29/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, olet maailman ainoa sankari! Hienoa, että teit sen, olet NAINEN! Kukaan muu maailmassa ei ole tehnyt sitä!!!!

Hassua, kuinka aihe ottaa niin joidenkin tunteisin....

En ole ap, mutta ymmärrän ap:ta. On kiva kysyä muiden kokemuksia. Sitä kutsutaan vuorovaikutukseksi.

Vierailija
30/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 1970-luvulla.

Vierailija
31/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kolmesti. En halunnut, kun ei sattunut. Ensimmäinen kesti neljä tuntia, toiset kaksi tuntia.

Vierailija
32/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta synnyttänyt, ilman kivunlievitystä.

Vierailija
33/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa keinopoltoilla.

Vierailija
34/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni, ensisynnytys meni niin vauhdilla, ettei ehtinyt, toisella halusi kokeilla aqarakkulaa ja muuta höpöksi osoittautunutta, kolmannella aika tehoton kohdunkaulanpuudutus, neljännellä vaati ja sai spinaalipuudutuksen, johon oli tyytyväinen.

Vierailija
35/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aquarakkula piti kirjoittaa

Vierailija
36/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin ilman kivunlievitystä. Ja nopeasti.

Vierailija
37/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi kertaa olen synnyttänyt ja ihan omasta halusta ilman kivunlievitystä.  No ilokaasua käytin kolessa, utta ei sekään ikään pakollinen ole.  Rakastan sitä gorillanaaras-tunnetta, kun antaudun ruuiin repiviin kipuihin tietoisena siitä, että ole The Nainen ja selviän tästä.

Vierailija
38/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta olen synnyttänyt aika pikaisella tahdilla ilman kivunlievitystä. Molemmissa synnytyksissä olin sairaalaan mennessä jo kokonaan auki ja vauvat meinasivat syntyä käytävälle, kun kätilöt eivät uskoneet minua. Olin kuulema niin rauhallinen, että he luulivat minun vain tulleen ajoissa, mutta onneksi kaikki meni hyvin ja ehdin könyämään synnytyssaliin. Kivinlievityksiä ei siinä vaiheessa kukaan huomannut edes ajatella.

Kätilöt pyysivät molemmissa tapauksissa anteeksi, että eivät olleet ottaneet minua tarpeeksi vakavasti.

Vierailija
39/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosikymmenhän sitten tää oli muotia! Oli Lamazet sun muut ja naiset voimaantuivat synnytyksissä.

Tänä päivänä saat haukut niskaasi, jos ilman kivunlievitystä synnytät.

Omitusta, miten siitä voi saada haukut niskaansa. Onko täällä kaikki jo noin järkyttävästi luonnosta vieraantuneita?

Vierailija
40/48 |
01.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. En tarvinnut mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä