Mies puhuu liikaa
Minä uuvun rupattelusta. Minulle lyhyt juttelu riittäisi ja sitten voisin olla omissa oloissani, mutta mies ei saa tarpeekseen. Hän on pian tarvitsemassa juttuseuraa enkä minä saa ladata akkujani ja tehdä omia asioitani rauhassa. Onko kenelläkään ratkaisuja?
Kommentit (52)
Apua toi puhetulvainen naapurinmies! Ettei olisi mun naapurustossa asuva pienen hauvelin ulkoiluttaja? Koira ikävä kyllä on jo mennyt pois mutta mies ihan kiertelee pihojen tuntumassa, kuin etsien jotakuta jolle paapattaa. Aina on vähintään oman taloyhtiönsä autotalleilla yhyttänyt jonkun raukan jonka on pakko kuunnella pulputusta kun on siinä joku renkaanvaihto tms. menossa.
Toinen jota välttelen on meidän talkkari. Sen lisäksi että se lätisee ihan kaikille, sen jutut on todella vaivaannuttavia. Tekee sitä varmaankin tahallaan. Näki kerran kun pentu kiskaisi mua hihnassa ja alkoi siinä sitten juttelemaan miten heillä oli labukoita joista yksi jouduttiin lopettamaan vetämisen vuoksi. "Ei ollut kiva käydä lenkillä". Tällaisia veistelee tahallaan.
Vierailija kirjoitti:
Voiko tuollaisesta uupua?
34, oletko pyytänyt omaa rauhaa?
Kyllä voi, kun raskaalta tuntuvan työn jälkeen ei saa edes kotona olla rauhassa ja levätä parhaaksi katsomalla tavalla. Olen pyytänyt omaa rauhaa, mies vaan yleensä ottaa itseensä ja kiukuttelee, mutta kunhan leppyy niin meno jatkuu aina ihan samanlaisena.. Itse otan huomioon muiden mielialat, enkä hölise asioista jotka ei selvästi kiinnosta keskustelun vastapuolta. Hän on ihan erilainen ja puhuu mistä itse haluaa ja milloin haluaa , eikä se väärin ole, mutta turha kuvitella että kukaan jaksaa vuodesta toiseen sitä kiinnostuneena kuunnella.
Ottakaa toisillenne paremmin sopivat kumppanit. Muuten rasitutte loppuelämän. Ellei se ole väliaikainen tilanne.
Voiko olla mahdollista että on suolistosairaus?
Jätä se ja tule tänne. Minä en turhia rupattele.
Siis ei luoja sentään teitä. Nainen taitaa olla täysin kyvytön olemaan tyytyväinen.
Ihan se ja sama mitä mies tekee, on tekemättä, tekee vähän, paljon, puoliks, melkein, kokonaan, yli, reilusti tms. niin aina löytyy joku kohta mistä nainen ottaa nokkiinsa.
Vaikka onkin turhaan nostettu vanha aloitus, minulla on vastaava ongelma. Mies kertoilee tarpeettoman pitkästi ja yksityiskohtaisesti kaikista aihealueista, jotka eivät kiinnosta minua, ainakaan niin tarkasti. Esim teknisen työnsä jokainen ruuvi päivän aikana tunnutaan käyvän läpi. Joku autourheilutekniikka asia. Puhelimessa käy läpi yksityisetsivän tasolla jotain tilannetta ja rönsyilee. Yritän väliin sanoa että olen ulkona vesisateessa koiran kanssa että voitasiinko soitella myöhemmin- kaikki keskeytys saa hänet ärsyyntymään. Olen keittiön ovenraossa, kahdesti puoliääneen sanonut että tarvitsisi mennä vessassa käymään. Juttu vaan jatkuu. Lopulta pitää vaan rynniä pois kesken toiseen pulinan.
Olisi ehkä suhteen alussa pitänyt ottaa onkeensa, mutta ajattelin että tämä olisi vastavuoroista. Ei ole :D
Mulla sama.Mies puhuu ja puhuu.Miettii ja ajattelee ääneen.En jaksa!itse olen hiljainen ja nautin hiljaisuudesta,koska töissä puhun kokoajan.Kokoajan joutuu sanomaan että turpa tukkoon!
Oon miettiny onko jtn lähestyvää muistisairautta tms.kun ollaan jo yli 50v.Ei minusta ole tuollainen ennen ollut.
Samoin mun mies. Tai hän puhuu liikaa sellaisia merkityksettömiä toteamuksia, kuin: "Tulee varmasti hyvää ruokaa." kun ruoka on uunissa yms. sellaista täytepuhetta, jossa ei oikeastaan ole sisältöä. Itse olen aika introvertti ja tykkään vaipua omiin ajatuksiin, tai lukea jotain, niin on alkanut päivä päivältä enemmän ärsyttämään vastaavat sisällöttömät automaattipuheet, koska ne keskeyttävät turhaan ajatusprosessin. Olen sanonut kerran aiheesta, mutta ei oikeastaan tapahtunut mitään. Tykkään kyllä jutella asioista, kunhan keskustelussa on sisältöä.
Mistä sitä juttua riittää?