Isän tikki?? ”Ai jäitkin läskiksi”, ”meen pesemään auton” Hyyyyi mitä miehiä
”Pitkään kätilön työtä tehnyt Ore sanoo, etteivät asiakkaiden kysymykset ärsytä, mutta muutamaan vanhaan vitsiin hän alkaa jo olla väsynyt.
Ehdoton ykkönen on ”isän tikki”, Ore kertoo.
– Synnytyksessä mahdollisesti tulleita vaurioita korjataan ompelemalla. Jos puoliso vierestä heittää ”hyvällä huumorilla”, että laitahan vielä yksi tikki isälle, niin voin sanoa, että ei naurata.
Vastaava ”läpän heitto” on tuttua myös Hellsténille. Ammattilaista harmittaa myös silloin, kun puoliso vitsailee heti synnytyksen jälkeen äidin jäljelle jääneistä raskauskiloista.”
Kuka näiden miesten kanssa oikeen lisääntyy jos on ihan ok kuunnella tollasta heittoa synnytyksen jälkeen?? Varmaan jo niin tottuneita tollaisiin ”pikku vitseihin” isännältä kjeh
Kommentit (467)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ne miehetkin varmaan lämmöllä suhtautuisivat, jos heidän sukukalleuksia tikattaisiin perheen yhteisessä projektissa syntyneiden vammojen vuoksi ja vaimo leikkisästi huikkaisi hoitajaa tikkaamaan repeymät mahdollisimman löysästi, jotta elintä ei liian tiukkaan tikkaamalla vaan pienennettäisi.
Jos se kuuluisi perinteiseen miehen osaan eivät valittaisi eikä aiheesta kirjoitettaisi uhriutumisartikkeleita.
Ai niin kuin esimerkiksi vasektomia?
Vierailija kirjoitti:
Vähän hurttia huumoria!
Ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka mies muka haluaa synnytykseen mukaan? Itse en todellakaan olisi sinne halunnut, mutta pakko oli mennä kun vaimo niin vaati. Ja mitä minä siellä tein? Hikoilin nurkassa ja purin rystysiäni. Leikkasin napanuoran ja pitelin hetken vastasyntynyttä. Ehtiihän tuota pidellä kotonakin, ja eipä se napanuoran leikkaaminenkaan ihan järisyttävä ilo ollut.
Kun kerran se synnytys on naisten juttu, niin miksi mies pitää sinne raahata väkisin mukaan? Paniikissa tulee sitten lauottua typeriä 'vitsejä', ja saa ääliön leiman. Tätähän minä juuri halusinkin?
Mä en pystyisi kunnioittamaan miestä, joka ei olisi tukenani silloin, kun tarvitsen häntä. Onneksi ei ole tarvinnut edes keskustella, tämä on ollut ihan selvää puolin ja toisin.
Kuinka sinä häntä siinä tarvitsit? Mitä hyötyä hänen paikalla olosta oli?
Minä olin kivusta sekaisin enkä ymmärtänyt kätilön puheista mitään. Mies selitti asiat minulle uudestaan ja uudestaan kasvojeni edessä niin kauan, että tajusin. Muistan miehen kasvot ja sen, kun hän kerran antoi minulle juotavaa. Mies oli myös hälyttänyt kerran kätilön paikalle, kun käyrällä vauvan sydänäänet meni oudoksi. Mies auttoi ponnistusvaiheessa kannustamalla ja tukemalla jalkaa. En olisi pärjännyt ilman miestä. Sinulla ei ole aavistustakaan, millainen tapahtuma synnytys voi olla.
Eri
Sama täällä. Mies oli se, joka osasi lukea minun vointiani, toi vettä ja yritti viedä ajatukset pois kivusta. Synnytin esikoista 4 päivää. Mies oli se, joka vaati kätilöä, että eikö tämä kidutus voitaisi lopettaa, vaimo on ihan loppu. En olisi itse jaksanut pitää puoliani. Mutta, on Miehiä ja sitten on itsekkäitä mieskakaroita.
Aikuisilla kaikkiin hoitotoimenpiteisiin niiden laadusta riippumatta paikalle vain toimenpiteen vaatima hoitohenkilökunta.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisilla kaikkiin hoitotoimenpiteisiin niiden laadusta riippumatta paikalle vain toimenpiteen vaatima hoitohenkilökunta.
Synnytys ei ole hoitotoimenpide, se on synnytys. Ei puoliso pääse leikkaussaliin, jos synnyttänyt viedään sinne kohdun irrotukseen. Sektioon pääsee puolisokin mukaan vaikka se tapahtuu leikkaussalissa.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on uskomaton taito pahoittaa mielensä käytännössä aivan kaikesta.
Äh, älä viitsi. Miehet suoltavat suustaan uskomattoman tyhmää p*skaa ja sitten vielä ihmettelevät suu ammollaan kun naiset loukkaantuvat.
Tapailin kerran tällaista tyyppiä. Kysyin joskus häneltä, miltä näytän uudessa mekossani, jolloin hän töksäytti tyyliin "Ei imartele sun töppöjalkoja". Kun loukkaannuin tästä, hän oli ihan pöllämystynyt. "No mitäääh, mitä mä muka sanoin??!"
Miksi se mies on pakotettava sinne synnytykseen, jos on vaara että laukoo mitä sattuu? Itse en leikannut edes napanuoraa. En siksi etten olisi pystynyt vaan siksi, että en halunnut. Vauvan kylvetin ja se oli yksi hienoimmista kokemuksistani.
Ei miestä saa "pakottaa".
Kuitenkin toivoisi, että mies ymmärtäisi, miten totaalisen avuton ja haavoittuva synnyttävä nainen on, ja tukisi naisen pyyntöä siinä tilanteessa, mikä se pyyntö onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnytys ei ole hoitotoimenpide, se on synnytys. Ei puoliso pääse leikkaussaliin, jos synnyttänyt viedään sinne kohdun irrotukseen. Sektioon pääsee puolisokin mukaan vaikka se tapahtuu leikkaussalissa.
Noh, itse luokittelen myös synnytyksen, kaikenlaiset lääkärikäynnit, tutkimukset jne. tällaisiksi. Itse en todellakaan haluaisi tällaisissä tilanteissa paikalle muuta kuin sitä hoitohenkilökuntaa häiritsemään. Pahimmassa tapauksessa potilas kun joutuu lohduttamaan ja huolehtimaan siitä ylimääräisestä "tukihenkilöstä" mm. rauhoittelemalla . Jokaisella on tietysti oikeus omaa mielipiteeseensä. Oma mielipiteeni on tämä.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ketjut voisi lähettää Väestöliitolle ja muille tahoille, jotka ihmettelevät laskevaa syntyvyyttä.
Laita ihmeessä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, itse luokittelen myös synnytyksen, kaikenlaiset lääkärikäynnit, tutkimukset jne. tällaisiksi. Itse en todellakaan haluaisi tällaisissä tilanteissa paikalle muuta kuin sitä hoitohenkilökuntaa häiritsemään. Pahimmassa tapauksessa potilas kun joutuu lohduttamaan ja huolehtimaan siitä ylimääräisestä "tukihenkilöstä" mm. rauhoittelemalla . Jokaisella on tietysti oikeus omaa mielipiteeseensä. Oma mielipiteeni on tämä.
Puolisosi ei siis pääse mukaan ultraäänitutkimukseen. Aika moni mies haluaa sinne mukaan, että näkee tulevan lapsensa, se voi olla tärkeä asia.
Vierailija kirjoitti:
Kuka mies muka haluaa synnytykseen mukaan? Itse en todellakaan olisi sinne halunnut, mutta pakko oli mennä kun vaimo niin vaati. Ja mitä minä siellä tein? Hikoilin nurkassa ja purin rystysiäni. Leikkasin napanuoran ja pitelin hetken vastasyntynyttä. Ehtiihän tuota pidellä kotonakin, ja eipä se napanuoran leikkaaminenkaan ihan järisyttävä ilo ollut.
Kun kerran se synnytys on naisten juttu, niin miksi mies pitää sinne raahata väkisin mukaan? Paniikissa tulee sitten lauottua typeriä 'vitsejä', ja saa ääliön leiman. Tätähän minä juuri halusinkin?
Synnyttävä nainen nautti täysin rinnoin, eikä häneen sattunut yhtään. Hymyili ja kujerteli kauniisti kuin lintunen. Olipa hänellä helppoa.
Toisin oli sinun laitasi, otan osaa, hirviövaimosi pakotti sinut ja sait voimakkaita traumoja. Kyllä miesten elämä on rankkaa :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mie en ymmärrä sitä miksi miesten tai isien pitää olla mukana synnytyksessä. Ei ennenkään miehet olleet mukana siellä eikä synnytys liity millään tavalla miehiin ja isiin.
Mikä siis on syy sille miksi jotkus miehet menevät mukaan synnytykseen?
M27Eli on mielestäsi miehekästä ja vastuullista jättää yhteistä lasta kivulla, tuskalla ja vaurioituen synnyttävä nainen ilman oman puolison tukea elämän hirveimmällä hetkellä?
Mies saa lapsen yhtä helposti kuin koiranpennun eli tekemättä mitään.
Mies joka ei ole mukana synnytyksessä ei ole mies.
Kyllä se mies on mies, vaikkei olisikaan synnytyksessä mukana, hän ei muutu naiseksi siksi, että on idiootti mies.
Minä en ottaisi miestäni mukaan synnytykseen. Ei tosin ole mikään pölvästi, joka laukoo typeriä kommentteja. Mutta mitä hän siellä tekisi?
Ämmillä ei ole mitään huumorintajua. Ihme että moisten niuhoakkojen kanssa on koko lapsenteko edes onnistunut.
Kannattaa ehkä muistaa, että se tilanne on mukana olevalle isällekin vaikea. Isä on siellä yhtä kauan kuin äitikin, pahimmillaan jopa päiviä, isä jännittää miten synnytys sujuu, luultavasti tuntee itsensä riittämättömäksi jos ei osaa tukea puolisoaan oikein jne. Että jos sellaisessa tilanteessa, varsinkin silloin kun synnytys on päättynyt hyvin ja äiti ja vauva ovat kunnossa, pääsee suusta joku typerä kommentti, niin ehkä miestä ei pitäisi pelkästään sen perusteella tuomita siaksi. Varsinkaan kätilön, joka ei tunne kumpaakaan tuoreista vanhemmista ennestään.
Vierailija kirjoitti:
Mie en ymmärrä sitä miksi miesten tai isien pitää olla mukana synnytyksessä. Ei ennenkään miehet olleet mukana siellä eikä synnytys liity millään tavalla miehiin ja isiin.
Mikä siis on syy sille miksi jotkus miehet menevät mukaan synnytykseen?
M27
Koska nykyään niin kuuluu tehdä. Voi olla, että löytyy jokunen nainen joka ei miestä mukaan halua, mutta epäilen jos mies saisi vapaasti valita ( ilman, että kietäytymisestä seuraa 3.maailmansota) niin läsnäolot vähenisivät radikaalisti.
Enkä usko pätkääkään, että joku kiintymyssuhde luodaan sillä punaisella minuutilla kun nainen on saanut puserrettua lapsen ulos. ( äitiin ehkä) Se on elinikäinen suhde.
Ja kyllä synnytin yksin. En keksinyt silloin enkä myöhemminkään mihin olisin miestä tarvinnut jollei jostain taikomaan kahvia, jos olisin sitä pystynyt juomaan. En olisi missään nimessä kestänyt minkäänlaista kosketusta tai puhetta.
Mitä minä olen nähnyt, niin synnyttäjät huutavat ja raivoavat usein juuri miehelleen.
Ole siinä sitten empaattinen osallistuja.
Jos se kuuluisi perinteiseen miehen osaan eivät valittaisi eikä aiheesta kirjoitettaisi uhriutumisartikkeleita.