Minä hehkutan onnea facebookissa
On oikeasti vakaa ja hyvä avioliitto, yhdessä yli 20 v. Muutenkin päivitän positiivista. On hupaisaa, jos joku ajattelee, että varmaan jotain hämärää nyt! Muualla maailmassa ihan normaalia. Itsekin luen mieluummin iloisia postauksia kuin niitä, missä AINA kaikki huonosti, ihan joka päivä. Omaankin elämään vaikuttaa, kun ottaa positiivisen asenteen.
-Oikeasti onnellinen-
Kommentit (108)
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 11:13"]Itse olen joka päivä äärettömän onnellinen siitä, että olen päässy eroon huonosta parisuhteesta, jossa oli sekä fyysistä että henkistä väkivaltaa. Elämä on joka päivä parempaa, kun ei tarvitse odottaa, mitä pahaa päivä tuo tullessaan.
Ei tulisi tosin mieleenkään hehkuttaa tätä onnea Fb:ssä. Joistain asioista vaietaan, joistain taas kerrotaan onnellista tarinaa niin kuin kauan kestänyt parisuhde, lasten saavutukset, leivonnaiset, sienikorit, joulukoristeet, maratonien suoritukset jne. Eikä noissa mielestäni ole mitään pahaa, hieman yksitoikkoista vaan, kun puolet fb-kavereista on ollut jo vähintään puolimaratonilla.
Välillä rassaa, että on ne tietyt asiat, joista kuuluu olla onnellinen, vaikka onnenaiheita on monia. Keski-ikäisten keskiluokkaishehkutuksista monesta tulee sellainen olo, että ollaan upottu kuplaan, josta muu maailma on kokonaan erillään.
[/quote]
Miksi et voisi hehkuttaa? Älä ajattele vanhanaikaisesti että kel onni on se onnen kätkeköön. Hyviä asioita saa ja pitää hehkuttaa.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 23:17"]Ap on mun guru
[/quote]
mun ei
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 20:30"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 20:16"]Näistä onnenhehkutuksista voi olla montaa mieltä. Välillä tuntuu, että hehkuttaja uskottelee itselleen jotain siinä samalla. Toinen ryhmä on nämä valehtelijat. Yksikin tuttu on niiin rakastunut mieheensä ja perheeseensä, mutta käy meillä itkemässä paskaa parisuhdettaan ja seksiä hakemassa. Noh meitä on moneksi.
[/quote]
Ei mitään tarvitse todistella. Jos on onnellinen ja haluaa sen jakaa muiden kanssa, miksi se sinua ottaa noin kovasti pattiin?? Katkera olet ja kateellinen. Mitä ne surkuttelijat, itkijät ja valittajat sitten viestittävät? Ovat onnellisia jollakin sairaalla kierolla tavalla vai? Ensin oksentavat kaiken faceen ja kotona ovat hymyssä suin? Melko friikkiä. Eiköhän ole niin, että ne onnenhehkuttajat ovat melkein aina myös oikeasti onnellisia ja ne rutkuttajat rutkuttavat myös irl. Sitten ovat erikseen onnenpäivityksistä katkeroituneet ja kateelliset kun toisen onni ottaa päähän kun oma elämä menee päin persettä. Toisen onni ei ole sinulta pois ja toisen onni einole facen vika tai sen hehkuttajan vika.
[/quote]
Hyvin kirjoitettu
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 20:05"]100% peesi
[/quote]
laita ne peesivapaat dildot vaan sinne hanuriis
Hienoa jos hehkuttamisen aiheeksi riittää parisuhde ja perhe, jos ei sen lisäksi ole esim. uraa ja koulutusta joista voisi olla ylpeä. Tuossa on vaan se riski, että eron tullessa ei ole sitten mitään muuta jota hehkuttaa.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 16:35"]Hienoa jos hehkuttamisen aiheeksi riittää parisuhde ja perhe, jos ei sen lisäksi ole esim. uraa ja koulutusta joista voisi olla ylpeä. Tuossa on vaan se riski, että eron tullessa ei ole sitten mitään muuta jota hehkuttaa.
[/quote]
Mistä sinä tiedät vaikka ap:lla olisi hyvä urakin? Tyhmä oletus, että jos on hyvä parisuhde niin on työtön :D.
p.s. On rumaa ja säälittävää toivoa toiselle eroa. Uskon ap:n avioliiton kestävän. Toisin kuin sinun. Olet niin ilkeä ja katkera
[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 17:32"]Mitä nämä ihmiset oikein sitten fb:hen laittavat, jotka eivät kerro mukavista asioista elämässään ( koska pelkäävät kateita paskoja) eivätkä valita? No ne ihmiset kulkevat siellä kyttäämässä muiden päivityksiä eivätkä ikinä koksaan itse päivitä mitään.
Ja ne ketkä kertovat mukavista asioista elämässään. heillä on voinut olla paskojakin aikoja elämässään ja osaavat nyt nauttia ja arvostaa kun menee hyvin.
Itsekin saatana kertoa posket punaisena kuinka ihana mieheni minua on yllättänyt ja mielelläni minä lukisin sellaisia päivityksiä muiltakin enkä katkeria ja kyynisiä päivitysksiä vessanpesemisestä.
[/quote]
(Y)
Eli vaikka olen onnellinen mieheni kanssa, en olekaan tätä oikeasti, koska en näe tarpeelliseksi kertoa tätä facebookissa ja mulle riittää se, että itse sen tiedämme? Eikä myöskään ne sadat muut seurustelevat parit, jotka eivät jaa kaikkea onneaan muiden kanssa.. eikö nekään ole onnellisia?
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 18:04"]Eli vaikka olen onnellinen mieheni kanssa, en olekaan tätä oikeasti, koska en näe tarpeelliseksi kertoa tätä facebookissa ja mulle riittää se, että itse sen tiedämme? Eikä myöskään ne sadat muut seurustelevat parit, jotka eivät jaa kaikkea onneaan muiden kanssa.. eikö nekään ole onnellisia?
[/quote]
Ei kukaan niin ole väittänyt. Vaan kateelliset mammat luulee että onnesta hehkuttaja ei ole sitä oikeasti
Itsekeskeisyydessäsi sinulta jää huomaamatta se, että vaikutat kerskailevalta, tykkäyksiä keräävältä ihmiseltä, jota kiinnostaa vain oma onni ja se että muut varmasti huomaavat sen. Yrittäisit ennemmin aidosti ilahduttaa muita.
Ilahdutan myös muita, autan usein ystäviäni ja olenkin pidetty ystävä, että metsään meni nro 2. Yritä päästä vihamielisyydestäsi.
Ap
Sama juttu, vuosikymmenien onnellinen liitto mulla. Huomisesta ei tiedä, tänään on hyvin, siksi nautin nyt. Ja huom! Minä osaan olla empaattinen, eli iloitsen aidosti myös toisten onnesta. On tosi katkeraa olla iloitsematta toisen onnesta ja toivoa tälle eroa tms. Suomalaiset naiset ovat katkeria.
Joo luin toisen ketjun. Olin aika tyrmistynyt. Eli jos joku on onnellinen julkisesti, niin av-mamma analysoi ja toivoo, että suhteessa on silloin jotain pielessä...Aika sairasta. Ilo ja onni tuo ympärilleen aina hyvää, katkeruus ja kateus pahaa.
Itse en päivittele onnellisuudesta tai onnettomuudesta, mutta minua ilahduttaa muiden onnesta lukeminen kyllä :)
On minullakin onnellinen liitto mutta en Facebookissa meidän suhteesta silti tee päivityksiä. Toki positiivisia on päivitykset muuten.
Itse olen joka päivä äärettömän onnellinen siitä, että olen päässy eroon huonosta parisuhteesta, jossa oli sekä fyysistä että henkistä väkivaltaa. Elämä on joka päivä parempaa, kun ei tarvitse odottaa, mitä pahaa päivä tuo tullessaan.
Ei tulisi tosin mieleenkään hehkuttaa tätä onnea Fb:ssä. Joistain asioista vaietaan, joistain taas kerrotaan onnellista tarinaa niin kuin kauan kestänyt parisuhde, lasten saavutukset, leivonnaiset, sienikorit, joulukoristeet, maratonien suoritukset jne. Eikä noissa mielestäni ole mitään pahaa, hieman yksitoikkoista vaan, kun puolet fb-kavereista on ollut jo vähintään puolimaratonilla.
Välillä rassaa, että on ne tietyt asiat, joista kuuluu olla onnellinen, vaikka onnenaiheita on monia. Keski-ikäisten keskiluokkaishehkutuksista monesta tulee sellainen olo, että ollaan upottu kuplaan, josta muu maailma on kokonaan erillään.