Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä hehkutan onnea facebookissa

Vierailija
13.12.2013 |

On oikeasti vakaa ja hyvä avioliitto, yhdessä yli 20 v. Muutenkin päivitän positiivista. On hupaisaa, jos joku ajattelee, että varmaan jotain hämärää nyt! Muualla maailmassa ihan normaalia. Itsekin luen mieluummin iloisia postauksia kuin niitä, missä AINA kaikki huonosti, ihan joka päivä. Omaankin elämään vaikuttaa, kun ottaa positiivisen asenteen.

-Oikeasti onnellinen-

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minulle tulee tästä ketjusta vähän sellainen mielikuva, että monien mielestä ihmiset, jotka EIVÄT hehkuta onneaan suureen ääneen, joko häpeilevät onneaan tai sitten ovat oikeasti onnettomia ja päivittävät Facebookiin vaan jatkuvaa katkeraa valitusta joka hemmetin asiasta?

Tilapäivitysten tunnelma voi olla positiivinen ja iloinen ilman hehkutustakin. Kyllä onnellisen ja elämäänsä tyytyväisen ihmisen teksti "kuulostaa" onnelliselta ilman sitäkin, että samoista asioista pitäisi tuttaville jatkuvasti toitottaa. Ei se rakkauden voimakkuuskaan siitä riipu, että jokainen entinen koulukaveri ja harrastustuttava varmasti huomaa joka päivä, miten paljon rakastat miestäsi.

Vierailija
2/108 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valtavan onnellinen parisuhteessani, mutta en koe tarvetta hehkuttaa sitä jossain facebookissa ihan koko ajan. En myöskään valita siellä, ei sen puoleen. Enkä kerro että kävin paskalla. Enkä kehu Meidän Lapsen erinomaisuutta koko ajan. Niin, mitäpä siellä sitten oikeastaan teen? En tiedä itsekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi paskassa suhteessa oleva hehkuttaisi edes? Niinpä. He ketkä hehkuttavat, heillä menee hyvin. En minä ainakaan paskan suhteen aikana hehkuttanut, sitten kun tuli hyvä suhde, olen hehkuttanut, tietenkin! Jos jotakuta haittaa, se on voi voi.

Vierailija
4/108 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 16:58"]Rehellisesti sanottuna, kyllä mua vituttaa kärvistellä paskassa parisuhteessa, kun toiset hehkuu ja hihkuu onneaan. Tekis mieli käydä vetämässä näitä hehkuttajia lättyyn, mutta en sitä sivistyneenä ihmisenä kuitenkaan tee, tekisi vaan mieli. Ei mua ainakaan ilostuta se, että jollain menee hyvin ja sitä on pakko hieroa toisen naamalle. On kuin veistä haavassa käännettäisiin. Tykkään näiden hehkuttajien päivityksiä vain siksi, kun niin kuuluu tehdä.

Ja miksi kärvistelen paskassa parisuhteessa? No siksi kun vielä ei ole aika kypsä lähteä tästä kävelemään.

[/quote]

Ei se niiden onnellisten syytä ole...eikä heidän onni ole sinulta pois . Itsekin ollut joskus huonossa parisuhteessa, nyt onneksi hyvässä.

[/quote]

Tiedänhän minä sen, enkä muuta ole väittänytkään. Niistä hehkutuksista vaan tulee välillä todella paha mieli. Miten joku voi kuvitella, että oman parisuhteensa hehkutus ja sillä rehentely saa toiset aina automaattisesti hyvälle mielelle?

Vierailija
5/108 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 17:21"][quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 16:58"]Rehellisesti sanottuna, kyllä mua vituttaa kärvistellä paskassa parisuhteessa, kun toiset hehkuu ja hihkuu onneaan. Tekis mieli käydä vetämässä näitä hehkuttajia lättyyn, mutta en sitä sivistyneenä ihmisenä kuitenkaan tee, tekisi vaan mieli. Ei mua ainakaan ilostuta se, että jollain menee hyvin ja sitä on pakko hieroa toisen naamalle. On kuin veistä haavassa käännettäisiin. Tykkään näiden hehkuttajien päivityksiä vain siksi, kun niin kuuluu tehdä.

Ja miksi kärvistelen paskassa parisuhteessa? No siksi kun vielä ei ole aika kypsä lähteä tästä kävelemään.

[/quote]

Ei se niiden onnellisten syytä ole...eikä heidän onni ole sinulta pois . Itsekin ollut joskus huonossa parisuhteessa, nyt onneksi hyvässä.

[/quote]

Tiedänhän minä sen, enkä muuta ole väittänytkään. Niistä hehkutuksista vaan tulee välillä todella paha mieli. Miten joku voi kuvitella, että oman parisuhteensa hehkutus ja sillä rehentely saa toiset aina automaattisesti hyvälle mielelle?

[/quote]

Rehentely asia erikseen.

Vierailija
6/108 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nämä ihmiset oikein sitten fb:hen laittavat, jotka eivät kerro mukavista asioista elämässään ( koska pelkäävät kateita paskoja) eivätkä valita? No ne ihmiset kulkevat siellä kyttäämässä muiden päivityksiä eivätkä ikinä koksaan itse päivitä mitään.

Ja ne ketkä kertovat mukavista asioista elämässään. heillä on voinut olla paskojakin aikoja elämässään ja osaavat nyt nauttia ja arvostaa kun menee hyvin.

Itsekin saatana kertoa posket punaisena kuinka ihana mieheni minua on yllättänyt ja mielelläni minä lukisin sellaisia päivityksiä muiltakin enkä katkeria ja kyynisiä päivitysksiä vessanpesemisestä.

Vierailija
7/108 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 17:32"]Mitä nämä ihmiset oikein sitten fb:hen laittavat, jotka eivät kerro mukavista asioista elämässään ( koska pelkäävät kateita paskoja) eivätkä valita? No ne ihmiset kulkevat siellä kyttäämässä muiden päivityksiä eivätkä ikinä koksaan itse päivitä mitään.

Ja ne ketkä kertovat mukavista asioista elämässään. heillä on voinut olla paskojakin aikoja elämässään ja osaavat nyt nauttia ja arvostaa kun menee hyvin.

Itsekin saatana kertoa posket punaisena kuinka ihana mieheni minua on yllättänyt ja mielelläni minä lukisin sellaisia päivityksiä muiltakin enkä katkeria ja kyynisiä päivitysksiä vessanpesemisestä.

[/quote]

100% peesi

Vierailija
8/108 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 17:32"]

Mitä nämä ihmiset oikein sitten fb:hen laittavat, jotka eivät kerro mukavista asioista elämässään ( koska pelkäävät kateita paskoja) eivätkä valita? No ne ihmiset kulkevat siellä kyttäämässä muiden päivityksiä eivätkä ikinä koksaan itse päivitä mitään.

[/quote]

Ihmeellisiä kärjistyksiä täällä kyllä! Eihän se todellisuudessa noin mene, että joko kaikki on vaaleanpunaista hattaraa tai sitten kirjoitetaan pelkkää negatiivista valitusta. Kun nyt katson parhaiden ystävieni Facebook-sivuja, niin kyllä siellä kerrotaan mukavista asioista, mutta ei silti jatkuvasti hehkuteta ja fiilistellä miten ihana mies on ja miten ihanaa elämä on ja kaikki on ihanaa, ihanaa, ihanaa...

En tiedä. Sävyeroja? Huumoria mukana? Ajoitusta, kavereiden huomioonottamista? Toiston välttämistä? (En minäkään siellä joka päivä hehkuta, miten söpö minun koirani on taas tänään ollut, vaikka se ON todellakin ollut aivan hirvittävän suloinen.)

Huomattavaa on, että nämä minun hyvät kaverini osaavat myös keskustella aiheista, jotka eivät liity heidän oman elämänsä tapahtumiin.

Kai se vähän riippuu siitäkin, millaisena Facebookia pitää? Siis onko se MINÄ-kirja vai onko kyseessä vuorovaikutus. Haluaako olla kavereilleen viihdyttävää, hauskaa ja monipuolista seuraa. Minä ainakin haluaisin olla.

Vierailija
9/108 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hehkuttajana (päivitän myös muutakin) tykkään myös muiden iloisista päivityksistä. Kyllä itseä tympii jotkut facessa, joilla aina kaikki huonosti. Jokaikinen päivä, jokaikinen asia.

Vierailija
10/108 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 18:07"]Itse hehkuttajana (päivitän myös muutakin) tykkään myös muiden iloisista päivityksistä. Kyllä itseä tympii jotkut facessa, joilla aina kaikki huonosti. Jokaikinen päivä, jokaikinen asia.

[/quote]

Ja jatkan, että tuen toki heitä joilla surua on

Vierailija
11/108 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei kai ne ainoat vaihtoehdot ole hehkutus ja suru??

Kenties ymmärrän sanan "hehkutus" jotenkin väärin. Ovatko kaikki mukavat ja iloiset päivitykset siis "hehkutusta"?

Vierailija
12/108 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 18:20"]Mutta ei kai ne ainoat vaihtoehdot ole hehkutus ja suru??

Kenties ymmärrän sanan "hehkutus" jotenkin väärin. Ovatko kaikki mukavat ja iloiset päivitykset siis "hehkutusta"?

[/quote]

Katkeran av-mamman mukaan kun iloitsee hyvästä miehestään tai liitostaan, se on ällöttävää hehkutusta. Minusta positiivista ja mukavaa.

Vierailija
13/108 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 18:25"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 18:20"]Mutta ei kai ne ainoat vaihtoehdot ole hehkutus ja suru??

[/quote]

Katkeran av-mamman mukaan kun iloitsee hyvästä miehestään tai liitostaan, se on ällöttävää hehkutusta. Minusta positiivista ja mukavaa.

[/quote]

Totta kai se on positiivista ja mukavaa. Mutta ehkä se menee hehkutuksen puolelle siinä vaiheessa, kun joka päivä (usein monta kertaa päivässä) täytyy päivittää, että rakastan miestäni niiiiin paljon, olen niin kiitollinen että minulla on maailman ihanin mies, oli taas niin romanttinen ilta, jne?

Tällaisiakin on tullut vastaan. Ei sillä, että se minua olisi häirinnyt - mutta noin minä ymmärrän sen sanan "hehkutus".

Vierailija
14/108 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 16:07"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 15:42"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 15:29"]

Edelleen, miksi ei voi olla 100% puhdasta onnea, ilman negatiivisuutta? Esim. Rakastan miestäni yli kaiken. Ei siihen tarvita kipeitä kurkkuja, rikkoneita pyöränkumeja tai piilovittuilua miehen ulkomuodosta.

[/quote]

No ei tarvita. Rakastan miestäni täysillä kyllä. Mutta jos siihen ei ole muuta lisättävää, niin onko oikea paikka esim. facen statuspäivitys? Huomioi kohderyhmä. Jos viesti on rakastan miestäni, eikö kohderyhmä ole mieheni? Jos viestini on rakastan miestäni koska hän teki jotain erityistä, jostain huolimatta tai eritysesti siksi että, silloin siinä saattaa olla laajemmallekin kohderyhmälle jotain. Ja piilovittuilu...hah. Jotkut ei siis tajua ironiaa, joka elämän suola..ymmärrän. Naivit statukset ja hehkutukset nyt vaan on naiveja. Ei voi mitään.

[/quote]

Minä ilahdun ystävieni onnesta enkä suinkaan tukehdu ällötyksestä jos muut kirjoittavat toisilleen julkisia pusipusi-viestejä, mutta olen kyllä kanssasi samaa mieltä tästä. Siis kohdeyleisöstä ja muusta. Itsekin olen melkoinen ällösöpöstelijä eikä miehelleni ole taatusti epäselvää, miten paljon häntä rakastan, mutta miksi hänen pitäisi tulla se lukemaan minun Facebook-seinältäni? Mainitsen hänet tilapäivityksissäni vain, jos on jokin erityinen syy mainita. Enhän muutenkaan oleta, että kaikki minua kiinnostavat asiat kiinnostavat Facebook-kavereitani jatkuvasti. Esimerkiksi työprojekti, josta olin täpinöissäni kaksi kuukautta sitten, joka päivä siitä lähtien, ja vielä tänäänkin. Voin ohimennen mainita kerran tai kaksi, jos projektista on jotain yleisluontoisesti mielenkiintoista mainittavaa, mutta miksi ihmeessä minun pitäisi ihan vain ilmoitusluontoisesti muistuttaa ihmisille, että oih, kyllä minulla on sitten ihana projekti? <3 <3 <3

Jos on vaikka kihlajaisuutinen, hääpäivä, miehen merkkipäivä, tai miehen kanssa on tehty jotain erityisen kivaa... hehkuttakaa, hehkuttakaa pois! Eikä se tietysti minua häiritse vaikka hehkuttaisitte joka ikistä arkistakin hetkeä, mutta kyllähän siinä tapauksessa inflaatio tätä hehkutusta syö, lukijoiden silmissä.

[/quote]

Olisipa hauska tietää, miksi tälle mielestäni neutraalille kirjoitukselleni on tullut näin paljon miinuksia :D

Siis minuahan ei kenenkään tilapäivitykset ärsytä, enkä ole niistä koskaan valittanut. Ainoastaan pohdin yleisellä tasolla noita kohdeyleisöön liittyviä asioita. Oliko se nyt niin kamalaa sitten...?

Vierailija
15/108 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/108 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut ketjua, mutta otsikosta tuli mieleen tuttu nainen, joka jatkuvasti julkisessa statuksessaan hehkutti perheen matkoja kotimaassa ja ulkomailla, herkkuruokia kotona ja ulkona, rakasta miestään, ihania lapsiaan ja koko ihanaa elämäänsä kulttuuririentoineen. Mies valutti lisää siirappia kommenteissaan.

Aloin ihmetellä. miksi rouva ei ole päivittänyt pitkään aikaan ja huomasin, että pari on eronnut. Mies on muuttanut satojen km päähän ja hänellä on todennäköisesti uusi suhde, koska nyt  joku eri nainen kommentoi ja tykkää koko ajan hänen julkaisuistaan.

En kyllä olisi ikinä uskonut.

Vierailija
17/108 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei niinkään ärsytä facebookissa ja muissa sosiaalisissa medioissa, kuten blogeissa, se itse hehkutus vaan siitä aiheutuvat lieveilmiöt. Me aikuiset ymmärrämme, että parisuhteeseen ja elämään ylipäätään kuuluu sekä se hehkutuspuoli että se nurjempi kääntöpuoli. Mutta meidän lapset ja nuoret kasvaa sosiaalisen median parissa, missä jatkuvasti pariskunnat hehkuttavat rakkauttaan ja onneaan. Heidän käsityksensä parisuhteesta muodostuu epärealistiseksi. Facebookilla (ja muilla vastaavilla) on valtava merkitys nuorille. Se muokkaa heidän käsitystään elämästä. 

Hehkutan välillä itsekin rakkautta mieheeni facebookissa. Mutta koska se on kanava läheisilleni ja ystävilleni, haluan kertoa sen kääntöpuolenkin elämästä eli välillä kommentoin, miten ottaa päähän jos mies ei vaikka osallistunut siivoukseen tai muuhun. 

Vierailija
18/108 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 22:16"]

Itseäni ei niinkään ärsytä facebookissa ja muissa sosiaalisissa medioissa, kuten blogeissa, se itse hehkutus vaan siitä aiheutuvat lieveilmiöt. Me aikuiset ymmärrämme, että parisuhteeseen ja elämään ylipäätään kuuluu sekä se hehkutuspuoli että se nurjempi kääntöpuoli. Mutta meidän lapset ja nuoret kasvaa sosiaalisen median parissa, missä jatkuvasti pariskunnat hehkuttavat rakkauttaan ja onneaan. Heidän käsityksensä parisuhteesta muodostuu epärealistiseksi. Facebookilla (ja muilla vastaavilla) on valtava merkitys nuorille. Se muokkaa heidän käsitystään elämästä. 

Hehkutan välillä itsekin rakkautta mieheeni facebookissa. Mutta koska se on kanava läheisilleni ja ystävilleni, haluan kertoa sen kääntöpuolenkin elämästä eli välillä kommentoin, miten ottaa päähän jos mies ei vaikka osallistunut siivoukseen tai muuhun. 

[/quote]

Mitäpä jos onkin mies, joka on hyvä, ahkera, tekee paljon, hoitaa lapsia jne. Eikö miestä saisi hehkuttaa? Kun niin moni haukkuu laiskaa miestään... ei kukaan turhaan kehu...

Vierailija
19/108 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 22:04"]

En lukenut ketjua, mutta otsikosta tuli mieleen tuttu nainen, joka jatkuvasti julkisessa statuksessaan hehkutti perheen matkoja kotimaassa ja ulkomailla, herkkuruokia kotona ja ulkona, rakasta miestään, ihania lapsiaan ja koko ihanaa elämäänsä kulttuuririentoineen. Mies valutti lisää siirappia kommenteissaan.

Aloin ihmetellä. miksi rouva ei ole päivittänyt pitkään aikaan ja huomasin, että pari on eronnut. Mies on muuttanut satojen km päähän ja hänellä on todennäköisesti uusi suhde, koska nyt  joku eri nainen kommentoi ja tykkää koko ajan hänen julkaisuistaan.

En kyllä olisi ikinä uskonut.

[/quote]

Joo o. Luin tutun kommentteja kamalasta miehestä, joi ja hakkasi. Ovat yhä yhdessä. Outoa.

He ketkä kehuvat liittoaan, ovat hyvässä liitossa ja heillä prosentuaalisesti paremmat mahkut onnistua, kuin suhteessa,missä väkivaltaa ja alkoholismia. Vai oletko/oletteko eri mieltä?????

Vierailija
20/108 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan