Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinne meni siis se joulu. Samperin pankki.

Vierailija
13.12.2013 |

Haimme asuntolainasta maksuvapaan kuukauden joulukuun erälle. Teimme hakemuksen kaksi viikkoa ennen veloituspäivää. Käsittelyajaksi luvattiin 1-3 pankkipäivää. Vieläkään ei ole mitään viestiä tullut myönnetäänkö vai ei. Veloituspäivä oli siis tänään.

Kyselimme vielä pankista ennen kun teimme anomuksen, että ennättäähän ne käsitellä sen ennen veloituspäivää. Sanoivat, että kyllä ennättävät vaikka hieman enemmän ruuhkaa onkin.

Kaksi kertaa olemme soittaneet perään. Ekalla kerralla (viikon hakemuksen jälkeen) olivat ihan ihmeissään miksi ei ole vielä käsitelty. Lupasivat käsitellä heti seuraavana päivänä. Eilen soittelin taas ja vastaus oli, että saapumisjärjestyksessä käsittelevät eikä asialle voida mitään tehdä.

Nyt meni sitten meidän perheen joulu perseelleen. Ei lahjoja, hyvä jos ruokaa saadaan hommattua. Pakko perua jouluateria meillä aattona.

Taitaa pankki mennä vaihtoon.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ehkä ole pankin vika jos teillä on vaikeuksia taloutenne järjestämisessä. Tiedätte varmaankin etukäteen koska se joulu on, ja osaatte ensi vuonna valmistautua siihen ajoissa. Laitapa kuule vaikka kännykkään hälytys juhannuksena, että huom. joulu 6 kk:n päästä, ala säästää.

Vierailija
22/58 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina se on jonkun muun syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olisin kysellyt vähän aktiivisemmin perään, kun ne 1-3 päivää olivat kuluneet.

Vierailija
24/58 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on oma vikanne eikä pankin vika jos ette osaa hoitaa raha-asioitanne. Joulu tosiaan tulee joka vuosi ja siihen VOI varautua.

Vierailija
25/58 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan ok tulot, mutta kahden lapsen yksinhuoltajana ne sitten myös meneekin kaikki. Ja kuten joku jo aiemmin kirjoitti, joulu tuskin tulee teille yllätyksenä?! Alan jo ajoissa säästämään lasten lahjoja varten. Lisäksi minulla on säästötili hätätapauksia varten, jonne laitan joka kuukausi rahaa tilanteen mukaan 10-100e.

Kai teillä on luottokortit? Vai onko nekin vedetty tappiin? Jostain syystä minua ei kamalasti säälitä teidän tilanteenne. Toivon kuitenkin, että saatte asiat kuntoon ja lapsille joulun.

Vierailija
26/58 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vasta 2 vkoa aikaisemmin teitte hakemuksen jos joulukuun rahatilanne on ollut tiedossa? 

Vierailija
27/58 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt sitten luottokortit käyttöön ja maksatte ne heti pois kun saatte sen maksuvapaan tammikuulle?

Kannattaako muuten tuollaista yhden kuun maksuvapautusta pyytää, eikö niistä mene aina jokin palvelumaksu? Me ollaan pari kertaa otettu kerralla 3kk lyhennysvapaa.

Vierailija
28/58 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 11:51"]

Miksi vasta 2 vkoa aikaisemmin teitte hakemuksen jos joulukuun rahatilanne on ollut tiedossa? 

[/quote]

Luito viestini? Johan sanoin, että teimme hakamuksen HETI kun tilanne selvisi. Tilanne selvisi siis kaksi viikkoa sitten ja tuolloin teimme hakemuksen.

Mielestäni pankin ei pidä luvata, että ehtivät käsitellä hakemuksen vallaan hyvin kun veloituspäivään on kaksi viikkoa aikaa. Lupasivat vielä puhelimessa, että käsittelyaika on 1-3 pankkipäivää mutta voi kestää hieman auemmin kun on hieman enemmän ruuhkaa.

Ap

Vierailija
29/58 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästövinkkejä.

Viinit ja muut alkoholit voi jättää ostamatta, eikä käydä ravintoloissa, konserteissa, teattereissa tms. Paljon on turhakkeita, joista voi luopua ja säästää.

Vierailija
30/58 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tilanne teille oikein tuli? Kai nyt sentään jouluruuat saa ostettua, vähän kinkkua, laatikot (näihin menee alle kymppi), graavilohta, rosollia. Ei jouluruoka ole sen kalliimpaa kuin muukaan ruoka.

Vierailija
31/58 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä pankissä oikein olette? Me ollaan Säästöpankissa saatu parin päivän varotusajalla jättää lainaeran maksamatta.

Vierailija
32/58 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna olisin yhteydessä pankkiin ja olisi erittäin tiukkana siitä, että minulle luvattiin, että asia käsitelllään ennen maksu päivää. Kysyisin, että miten tällainen toiminta on mahdollista? Vaatisin asian oikaisua/selvitystä _välittömästi_ . 

Tsemppiä! 

Vierailija
33/58 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte säästäneet. Eikai joulu yllättäen tule

Vierailija
34/58 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa todellakin vaihtaa pankkia! Mä oon koivunlehtipankissa, ja lyhennyksettömät kuukaudet oon sopinut ihan puhelinsoitolla. Asia hoidetaan saman tien, se ei mene mihinkään käsittelyjonoon.

Vierailija
35/58 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja juttu, koska toimitte sovitun mukaan, mutta pankki ei. Ottakaa vielä pankkiin yhteys ja kertokaa tilanne. Voivat varmaan vielä palauttaa rahat ja saatte pitää lyhennysvapaanne, mikä teille kuuluu.

Täällä on kyllä ihme sakkia kivittämässä, vaikka ap on toiminut juuri niin kun pitää!

Vierailija
36/58 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja tekisin niin kuin nro 17 ehdottaa. Jos kerran luvataan, että asia käsitellään, niin kyllä se hemmetti soikoon pitää käsitellä!

Vierailija
37/58 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan tuollaiset asiat verkkopankissa ja hyvin toimii. Ollaan tosi tyydyväisiä Danske bankkiin.

Vierailija
38/58 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi laatikoiden sun muiden tekeminen ei maksa paljoa. Lahjoja voi ostaa luotolla.

Vierailija
39/58 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 12:08"]

Minä hoidan tuollaiset asiat verkkopankissa ja hyvin toimii. Ollaan tosi tyydyväisiä Danske bankkiin.

[/quote]

Nimenomaan verkkopankin kautta olemme sen tehneet, niin kuin meille neuvottiin.

Täytyy taas soittaa sinne pankkiin ja selvittää asia. Ei vaan jaksaisi kun tässä on näitä muitakin huolia.

Ap

Vierailija
40/58 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö 20. Mä kivitän siksi että täytyy ihmisen olla tyhmä jos ei jouluun varaudu muuten kuin lyhennysvapaalla.

Itse olen ostanut joulukinkun pakastimeen aikoja sitten, samoin viinejä laivalta syksyllä. Lahjoja olen ostellut pitkin syksyä, samoin kortit on lähetetty marraskuussa. En todellakaan jätä kaikkia hankintoja viime tippaan. Kukin tyylillään mutta ei mun ainakaan tarvitse täällä vinkua pankin toiminnasta.