Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis minkä ihmeen takia ihmiset käy yksityisillä lääkäreillä??

Vierailija
13.12.2013 |

En tajua kun aina vauhkotaan tuosta paremmasta palvelusta mutta ihan tasan samanlaista palvelua oon aina saanut niin kunnallisilla kuin yksityisilläkin lääkäreillä? Ihan yhtä kohteliaita ja ystävällisiä ja yhtä päteviä..

Joo ehkä yksityisten odotusaulassa on iso TV ja joku vesikannu mutta en kyllä tajua miksi maksaa siitä niin paljon enemmän? Kertokaa nyt joku joka ei jalallakaan kunnalliselle puolelle astu..

Kommentit (448)

Vierailija
141/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshuollolta pitäisi poistaa kaikki välillinenkin valtion tuki. Olisi hyvä, että työssäkäyvätkin alkaisivat käyttää julkisia palveluja, jotya vaatimukset niiden kohentamiseen saisivat tehokasta tukea.

Vierailija
142/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin ehkäisykapselin irti kädestäni, koska kärsin kaikista sivuoireista mitä siitä voi saada. Julkisella puolella tässä kaupungissa on vain yksi paikka, jossa sen olisin saanut poistatettua ilmaiseksi. Olisin saanut sinne ajan kahden kk:n päähän, joten menin yksityiselle jo samalla viikolla koska en kestänyt enää hetkeäkää kapselin kanssa. Maksoin mielelläni 150e siitä hyvätä, että voin paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 21:11"]Mä arvostan sitä, että lääkäri puhuu suomea. Meidän arvauskeskuksessa 80% lääkäreistä on ulkomaalaistaustaisia ja ajan saamisesta heille ylipäänsä päättävät juoruilevat WT-lähihoitajat, joille on noussut jotain päähän, kun saavat hallita portin avaimia.
[/quote]
Juurikin eilen varasin miehelle aikaa työterveyshuoltoon yksityiselle eikä valittavana ollut yhtään suomalaista lääkäriä. Yhdellä olin itse käynyt eikä lääkärikäynnistä tullut mitään kun emme puhuneet samaa kieltä. Toisella lääkärillä oli mies käynyt ja oli samalla joutunut tavuttamaan lääkärille että lääkäri sai kirjattua koneelle.

Vierailija
144/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun turussa ja meillä työterveys palveluista vastaa yksityinen eli eloni.
huippu paikka.

On mulla myös hyviä kokemuksia arvauskeskuksista,aina olen ajan saanut lapselleni samalle päivälle jos olen jo aamusta soittanut.
Kaikki tarvittavat tutkimukset tehty ja lääkkeet määrätty,en näe siis syytä viedä lastani yksityiselle ellei tule jotain akuuttia.
Täällä muuten päivystyskin toimii hyvin,lastani koira näykkäsi huulesta illalla ja ei tarvinnut päivystyksessä 10minsaa kauemmin odotella kun päästiin jo tutkittavaksi.

Vierailija
145/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 20:54"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 01:15"] [quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 01:12"] Ja yksityisellä saa parempaa palvelua  [/quote]   No tätä palvelu-kysymystä juuri ihmettelen, millä tavalla parempaa palvelua? [/quote]   Pääsee nopeammin lääkärille. Lääkärit eivät ole myöhässä. Julkisen puolen lääkärit ona aina myöhässä ja jotkut todella paljon. Pääsen sille lääkärille jolle haluan. Se on suomalainen joka ymmärtääkin mitä sille sanotaan. Pääsen suoraan erikoislääkärille esim. neurologille eikä tarvitse mennä jonkun yleislääkärin kautta mistä ei ole mitään hyötyä. Pääsen labraan tai kuvauksiin HETI. Kun julkisella puolella labraan pääsyä voi joutua odottamaan tunteja. Yksityisellä puolella potilasta kuunnellaan ja halutaan hoitaa asia kuntoon. Julkisella puolella ihmisiä pidetään riesana josta halutaan vain eroon. Ne tekee hoitoja mitä ei julkisella saa. Ne tekee ne asiat paremmin. Jos on rahaa niin yksityinen on täysin ylivoimainen julkiseen puoleen verrattuna [/quote] Olen käyttänyt sekä yksityisen että julkisen puolen lääkäreitä ja aina joutunut odottamaan lääkärin myöhästelyn takia välillä jopa lähes tunnin, siis siellä yksityisellä puolella! Mutta eihän siihen myöhässäolemiseen siellä kiinnitetä huomiota...

[/quote]

Kato kun siellä on ne uusimmat lehdet ja kaffiakin tarjoillaan. Mikä kiire sieltä pois on, kun ei narkkaritkaan rähjää.

Vierailija
146/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 21:25"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 21:11"]Mä arvostan sitä, että lääkäri puhuu suomea. Meidän arvauskeskuksessa 80% lääkäreistä on ulkomaalaistaustaisia ja ajan saamisesta heille ylipäänsä päättävät juoruilevat WT-lähihoitajat, joille on noussut jotain päähän, kun saavat hallita portin avaimia. [/quote] Juurikin eilen varasin miehelle aikaa työterveyshuoltoon yksityiselle eikä valittavana ollut yhtään suomalaista lääkäriä. Yhdellä olin itse käynyt eikä lääkärikäynnistä tullut mitään kun emme puhuneet samaa kieltä. Toisella lääkärillä oli mies käynyt ja oli samalla joutunut tavuttamaan lääkärille että lääkäri sai kirjattua koneelle.

[/quote]

Ei taida miehen työterveyttä hoitaa suurempi ketju kuten Mehiläinen tmv? Vai, hoitaako.

Labra-aikoja valittavina noin 40 kpl/päivälle ja lääkäreissäkin varaa valita, joo suuri ketju.

Vierailija
147/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 01:05"]

no tämä hankalampi kilpirauhassairaus (mihin ei tyroksiini käy) mikä mulla on, on kuin musta aukko tk:ssa. näkyy verikokeissa mutta mahdoton todentaa muuten.

[/quote]

Sama homma. Muuten en kävisi yksityisellä, ellei olisi vaikeahoitoinen kilpirauhassairaus. Kilpirauhassairaita on paljon ja yleinen hoitolinjaus on, että kaikki hoidetaan terveyskeskuksissa. Jokunen onnellinen kai joskus pääsee erikoissairaanhoitoon, jos normaali automaattihoito ei pure. Muille todetaan terkkarissa sitten vaan, että ei mahda mitään, haluaisitko masennuslääkkeet.

Vierailija
148/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten mielestä hoito on usein parempaa silloin, kun otetaan mahdollisimman paljon tutkimuksia tai syötetään mahdollisimman paljon antibiootteja, vaikkeivat ne vaikuttaisi hoitoon millään tavalla.

Vierailija
149/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ei se pvk:n ottaminen aina riitä dignoosin tekemiseen, tai siihen vielä lasko, kumma kun ei vaivaa löydetä.

Vierailija
150/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yksityispuolella lääkärit ovat ystävällisiä, mukavia ja empaattisia?
No tietysti siksi, että asiakkaat saavat valita lääkärinsä ja niille mulkvisteille ei mene kukaan ja ne nopeasti jäävät pois yksityispuolelta. Jos ei ole mukava, ei ole asiakkaita. Yksinkertaista.

Vierailija
151/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 21:39"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 21:11"]Mä arvostan sitä, että lääkäri puhuu suomea. Meidän arvauskeskuksessa 80% lääkäreistä on ulkomaalaistaustaisia ja ajan saamisesta heille ylipäänsä päättävät juoruilevat WT-lähihoitajat, joille on noussut jotain päähän, kun saavat hallita portin avaimia. [/quote] Juurikin eilen varasin miehelle aikaa työterveyshuoltoon yksityiselle eikä valittavana ollut yhtään suomalaista lääkäriä. Yhdellä olin itse käynyt eikä lääkärikäynnistä tullut mitään kun emme puhuneet samaa kieltä. Toisella lääkärillä oli mies käynyt ja oli samalla joutunut tavuttamaan lääkärille että lääkäri sai kirjattua koneelle.

[/quote]

Ei taida miehen työterveyttä hoitaa suurempi ketju kuten Mehiläinen tmv? Vai, hoitaako.

Labra-aikoja valittavina noin 40 kpl/päivälle ja lääkäreissäkin varaa valita, joo suuri ketju.

[/quote]

Meillä on työterveys Mehiläisessä, ja kyllä siellä mennään just sille omalle työterveyslääkärille, joka meidän firman asioita hoitaa, jos hänelle vapaita aikoja on. Miksi se lääkäri pitäisi päästä valitsemaan, jos työnantaja sen maksaa?

Vierailija
152/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 21:44"]

Kuule ei se pvk:n ottaminen aina riitä dignoosin tekemiseen, tai siihen vielä lasko, kumma kun ei vaivaa löydetä.

[/quote]

Dg eli diagnoosiin ei useinkaan riitä PVK+ lasko.

Vierailija
153/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 21:45"]

[/quote]

[/quote]

Meillä on työterveys Mehiläisessä, ja kyllä siellä mennään just sille omalle työterveyslääkärille, joka meidän firman asioita hoitaa, jos hänelle vapaita aikoja on. Miksi se lääkäri pitäisi päästä valitsemaan, jos työnantaja sen maksaa?

[/quote]

Osa saa valita, sanotaanko että toiset ovat tasa-arvoisempia, ja paikkakunnillakin on eroja.

Vierailija
154/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 21:42"]Ihmisten mielestä hoito on usein parempaa silloin, kun otetaan mahdollisimman paljon tutkimuksia tai syötetään mahdollisimman paljon antibiootteja, vaikkeivat ne vaikuttaisi hoitoon millään tavalla.
[/quote]
Mun mielestä hoito on hyvää, jos on sinne pääsee ja lääkärillä on edes kohtuullisesti aikaa kuunnella. Turhia antibiootteja en tarvitse.

Vierailija
155/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 21:47"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Osa saa valita, sanotaanko että toiset ovat tasa-arvoisempia, ja paikkakunnillakin on eroja.

[/quote]

No mitä väliä sillä ketjun koolla sitten on?

Vierailija
156/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 21:48"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 21:42"]Ihmisten mielestä hoito on usein parempaa silloin, kun otetaan mahdollisimman paljon tutkimuksia tai syötetään mahdollisimman paljon antibiootteja, vaikkeivat ne vaikuttaisi hoitoon millään tavalla. [/quote] Mun mielestä hoito on hyvää, jos on sinne pääsee ja lääkärillä on edes kohtuullisesti aikaa kuunnella. Turhia antibiootteja en tarvitse.

[/quote]

Sinun vaivoihisi ei siis laboratoriokokeita tarvita, eikä koskaan kuvantamista??

Vierailija
157/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 21:49"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 21:47"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No mitä väliä sillä ketjun koolla sitten on?

[/quote]

On sillä väliä, ja paikkakunnalla on väliä ja asemallasi.

Vierailija
158/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallisessa hammashoidossa olen saanut paljon parempaa palvelua kuin yksityisellä. Yksityisellä puolella olen törmänyt todella töykeisiin hammaslääkäreihin, kunnallisella en koskaan.

Vierailija
159/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselle saa ilta-aikoja. Minulla on pitkä työmatka ja jos vastaanottoaika lääkärille on keskellä päivää kotikunnassani, menee siinä käytännössä koko työpäivä. Jos esim.  yli 10 v lapseni on sairas ja on tarve viedä hänet lääkäriin, kunnallisen palveluiden käyttäminen aiheuttaisi sen, että joutuisin pitämään palkattoman vapaapäivän tai käyttämään yhden vuosilomapäivän. Yksityiselle voi viedä illalla.

1-vuotiaan korvatulehduskierre katkesi korvien putkitukseen yksityisellä. Kun lapsella todettiin ties kuinka mones tulehdus, pääsimme toimenpiteeseen alle viikossa.

Ja miksikö vein lapseni yksityiselle puheterapeutille ja maksoin kulut itse? Siksi, että kunnassamme puheterapia järjestyy ainoastaan heille, joilla vähintään kolme eri äännevirhettä tai joiden puheesta ei saa selvää lainkaan. Siis esim pelkkä r-vika - ei mitään toivoa kunnallisesta puheterapiasta.

Vierailija
160/448 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerronpa vielä että käytiin 8viikkoisen vauvan kanssa yksityisellä lastenlääkärillä joka käski antaa vauvan vaan huutaa itsensä uneen, kielsi kantamasta itkevää lasta ja käski pidentää syöntivälit väkisin 4 tuntiin. Mentiin tk lääkärille joka määräsi ensi alkuun lääkettä refluksiin ja vauvan huudot loppuikin siihen. Tk lääkärille päästiin samana päivänä.
Myöhemmin myös korvakierteisen lapsen kanssa lääkäriaika on saatu aina samalle parin tunnin sisään terveyskeskukseen.