Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis minkä ihmeen takia ihmiset käy yksityisillä lääkäreillä??

Vierailija
13.12.2013 |

En tajua kun aina vauhkotaan tuosta paremmasta palvelusta mutta ihan tasan samanlaista palvelua oon aina saanut niin kunnallisilla kuin yksityisilläkin lääkäreillä? Ihan yhtä kohteliaita ja ystävällisiä ja yhtä päteviä..

Joo ehkä yksityisten odotusaulassa on iso TV ja joku vesikannu mutta en kyllä tajua miksi maksaa siitä niin paljon enemmän? Kertokaa nyt joku joka ei jalallakaan kunnalliselle puolelle astu..

Kommentit (448)

Vierailija
401/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärilakon aikaan aikoinaan sattui jalkaleikkausta vaativa tapaturma. Onneksi oli yksityinen tapaturmavakuutus ja pääsin heti leikkaukseen. Julkisella puolella lakon takia olisi joutunut odottamaan yli puoli vuotta. Sinä aikana jalka olisi odottamisen takia mennyt niin huonoon kuntoon ettei siitä olisi tullut enää kelvollista.

Vierailija
402/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että yksityiseltä puolelta saa hoitoa.

Julkiselta puolelta on ihan turha odottaa apua, ellei ole ihan kuoleman porteilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee nopeammin vastaanotolle ja voi itse ainakin jonkun verran vaikuttaa ajankohtaan.

Ja työterveyshuolto on yksityisellä. 

Vierailija
404/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että yksityiseltä puolelta saa hoitoa.

Julkiselta puolelta on ihan turha odottaa apua, ellei ole ihan kuoleman porteilla.

Julkisen puolen työntekijöitä motivoi ainoastaan tilanteet joissa on välitön uhka hoitovirheestä. Muuten potilaat jäötetään oman onnensa nojaan.

Vierailija
405/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 01:12"] Ja yksityisellä saa parempaa palvelua 

No tätä palvelu-kysymystä juuri ihmettelen, millä tavalla parempaa palvelua?

Itse miellän paremmaksi palveluksi esim seuraavat:

- vastaanottoajan saa yleensä nopeasti ja nopeammin kuin julkisella

- saan itse vaikuttaa siihen milloin (pvm ja kellonaika) vastaanottoaikani on

- saan vaikuttaa siihen kuka on hoitava henkilö

- saan mahdollisuuden vaikuttaa laajentavasti minulle tehtäviin tutkimuksiin, esim verikokeita voin pyytää itse otettavaksi ja ne otetaan ilman järkyttävää anelua

- aikaa varatessa en tarvitse perustella miksi tarvitsen ajan

Vierailija
406/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa valita lääkärin ja lääkärin sukupuolen.

Vierailija
407/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on kolme terveydenhoitojärjestelmää

1.. Työterveyshuoto työssäkävijöille

2. Yksityinen terveydenhuolto yksityisesti vakuutetuille

3. Julkinen terveydenhuolto vähävaraisille ja ulkomaalaisille.

Läheskään kaikilla työpaikoilla ei ole työterveyttä. Vaihtoehdoksi jää siis julkinen tai yksityinen.

Vierailija
408/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella puolella ei pääse esim gynekologille. Siellä on perhesuunnittelu kyllä ja siellä kaikki lääkärit, ihan peruslääkäreitä. He kurkkaavat, että vaginan limakalvot voi hyvin ja tulkitsevat kokeiden tuloksia. Jos jotain ilmenee, niin ehkä saattavat määrätä jatkotutkimuksiin - ihan oikealle gynekologille.

Järjetöntä pelleilyä. Joten menen suoraan yksityiselle, jätän tuollaiset ammattitaidottomat räpeltäjät välistä.

Vierailija
409/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no tämä hankalampi kilpirauhassairaus (mihin ei tyroksiini käy) mikä mulla on, on kuin musta aukko tk:ssa. näkyy verikokeissa mutta mahdoton todentaa muuten.

Täsmentäisitkö mistä kyse, kiinnostaisi kovasti tietää.

Vierailija
410/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no tämä hankalampi kilpirauhassairaus (mihin ei tyroksiini käy) mikä mulla on, on kuin musta aukko tk:ssa. näkyy verikokeissa mutta mahdoton todentaa muuten.

Täsmentäisitkö mistä kyse, kiinnostaisi kovasti tietää.

Hups, tuohan olikin erittäin vanha teksti joten tuskin on samaa kirjoittajaa enää vastaamaan mutta ehkä joku osaa kertoa mitä mahdollisesti tarkoittanut?

Vierailija
411/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jatkuva juoksutus pitää jonot pitkinä. Kiire on huono syy jättää potilas roikkumaan ja odottelemaan oireiden poustimists/ pahenemista. Usein tulee niitä turhia käyntejä valtavasti ennen hoidon aloittamista ja jonot kasvaa.

Vierailija
412/448 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä voi itse päättää myös lääkityksen. Lääkäri kirjoittaa asiakkaan toiveen mukaan esim. opiodeja.

Vierailija
413/448 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt sekä yksityisiä ( työterveyshuolto silloin kun olin vielä työelämässä ) että julkisia palveluja. Omien kokemusteni perusteella molemmat ovat hyviä. Yksityiset palvelut ovat toki reilusti kalliimpia, mutta yksityiselle pääsee paljon nopeammin. Olen nyt joutunut viettämään kaksi noin kahden viikon mittaista jaksoa sairaalassa. Olen hyvin tyytyväinen suomalaisen sairaanhoidon tasoon. Tarvitaan sekä julkisia että sitten myös yksityisiä palveluja varsinkin sellaisilla aloilla , joilla julkisia palveluja on niukasti saatavilla ( esim. hammashoito ).

Vierailija
414/448 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa valita lääkärin

Juuri näin. Pääsen suoraan ja nopeasti valitsemalleni erikoislääkärille, kulkematta tk:ssa päivystävän hoitajan ja ensimmäisen vuoden huonoa suomea puhuvan kandin kautta.

Ja asiat tutkitaan kerralla ilman moneen kertaan eri paikoissa juoksemista.

Vierailija
415/448 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska haluan lääkäriin. Turussa ainakin sakkaa julkinen puoli nyt niin pahasti, ettei kannata edes yrittää mennä sinne.

Vierailija
416/448 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen lääkäri väitti astmaani uniapneaksi, kun halusin uusia reseptin. Tutkimukset on siis tehty ja todettu astmaksi ja olen käyttänyt lääkkeitä pitkään.

Totesi että uniapneaa on liikkeellä?

Tämän jälkeen olen käynyt vain yksityisellä lääkärillä.

Vierailija
417/448 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisen puolen lääkärin mukaan veriarvoni olivat Ok, vaikka eivät olleet viitearvoissa. Arvoni olivat hänen mielestään vain hieman alle viitteiden. Oireita minulla oli kuitenkin erittäin paljon. Lääkärin mielestä oireet olivat vain päässäni, jos ymmärrätte mitä tarkoitan - keksittyjä, kuviteltuja.

Yksityinen lääkäri totesi subkliininen hypertyreoosi ja sain asianmukaisen hoidon. Järkyttävä oloni koheni hyvin nopeasti.

Vierailija
418/448 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräällä miehellä oli selkäkipua. Tk-lääkäri määräsi hänelle vain kipulääkkeitä. Lopulta selvisi, että miehellä on syöpä. En ymmärrä tk-lääkäreiden tapaa määrätä lähes aina ensin lääkkeitä ja sitten vasta tutkitaan, jos lääkkeet eivät auta, mutta sitä ennen on voitu kokeilla vielä vahvempia lääkkeitä. Se on vain oireiden hoitoa, eikä siinä selviä, mikä sen kivun aiheuttaa. Aina pitäisi yrittää ensin selvittää kivun juurisyy, eli kivun aiheuttaja, ettei esim. syöpä pääse leviämään, kuten  hänellä:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201711202200539174

Vierailija
419/448 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se eräskin edesmennyt nuori bloggaaja saanut kahdesti kohtalokkaan virhediagnoosin juuri yksityisellä puolella, ja joutui vielä kuolemansairaana erikseen perimään rahansa takaisin näistä "hoidoista" ja "tutkimuksista". Julkisella puolella 6 cm syöpäkasvain huomattiin yhdellä silmäyksellä.

Todellakin saa välillä huonoa palvelua julkisella ja aikoja saa odottaa aivan liian kauan, mutta luotan heihin silti enemmän kuin näihin ulkomaisten osakkeenomistajien rahakoneisiin.

Vierailija
420/448 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläinen tk-lääkäri kertoi, että systeemi toimii niin, että asiakas lähetetään aina ensimmäisellä kerralla takaisin kotiin ilman mitään tutkimuksia, ehkä joku kipulääkeresepti kourassa. Jos asiakas palaa takaisin, hänellä on oikeasti joku vaiva ja sitä ryhdytään tutkimaan. Näin vältytään monilta turhilta ja varsin kalliilta tutkimuksilta. Kuulemma yleinen ajattelumalli ainakin Helsingin terveyskeskuksissa.