Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AHA-elämys minkä jälkeen hävetti ettet ollut aiemmin tajunnut!

Vierailija
12.12.2013 |

Olen 31v, olen aina vihannut sitä kun pitää repiä laastarin irti esim verikokeen jälkeen, ja nyt vasta viime kuussa kun lapsi sai ekan rokotteen tajusin rapsuttaa irti pienen reunan laastarista, ja hieroa laastarin alta öljytyllä sormella. Irtosi niin helposti ettei tosikaan, mutta miksi hitossa en ole aiemmin tätä tajunnut!?

Kommentit (555)

Vierailija
161/555 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin penskana tosi paljon kirjoja, ja melko varhaisessa vaiheessa olin lukenut kaikki kirjastomme lasten- ja nuortenkirjat ja siirryin aikuisten kirjoihin. Jotenkin olen onnistunut noin parikymppiseksi asti lukemaan aina sanan vaaleaverikkö väärin: vaaleäverikkö, ja olen aina ihmetellyt että mitä se äverikkö oikein tarkoittaa.

Ymmärsin vasta niinikään aikuisiällä (+25v) että mitä ristiverinen tarkoittaa. Se vähän hävettää. :D

Vierailija
162/555 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 08:35"]

Myrskyn nimi tulee nimipäivästä. Olen aina kuvitellut, että joku keksii jossain myrskyjen nimet... :)

[/quote]

Täällä 35-v ja tajusin nyt kun luin kommenttisi. voi ei.... ; DDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/555 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko oli koristettu valkoisin kalloin on mielestäni hupaisa lause. :)

Kaveri ihmetteli aikoinaan, kun veritahrat eivät hävinneet vaatteista, vaikka hän pesi kuinka kuumalla vedellä. Toivottavasti nykyisin ei ole enää näin tietämättömiä ihmisiä. Liotus tai pesu kylmässä pulverivedessä poistaa veren.

Vierailija
164/555 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin lapsena vanhoja kirjoja, joissa mainittiin savukeimuke. Kuvittelin, että kyseessä oli savu-keimuke ja kummastelin jälkimmäistä sanaa.

Vierailija
165/555 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 17:17"]

Luin penskana tosi paljon kirjoja, ja melko varhaisessa vaiheessa olin lukenut kaikki kirjastomme lasten- ja nuortenkirjat ja siirryin aikuisten kirjoihin. Jotenkin olen onnistunut noin parikymppiseksi asti lukemaan aina sanan vaaleaverikkö väärin: vaaleäverikkö, ja olen aina ihmetellyt että mitä se äverikkö oikein tarkoittaa.

Ymmärsin vasta niinikään aikuisiällä (+25v) että mitä ristiverinen tarkoittaa. Se vähän hävettää. :D

[/quote] *kuiskaa* voitko kertoa mullekin mitä se ristiverinen on.....?

Vierailija
166/555 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 17:35"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 17:17"]

[/quote] *kuiskaa* voitko kertoa mullekin mitä se ristiverinen on.....?

[/quote]

Ristiverinen tarkoittaa juuri sitä miltä sana kuulostaakin. Ei siis puhtaasti blondi (vaalea tukka ja siniset silmät) muttei myöskään puhtaasti tumma (tummempi iho, ruskeat silmät ja ruskea/musta tukka) vaan siitä väliltä. Natsi-Saksassa ristiverinen taas tarkoitti ihmistä, joka ei ole puhtaasti saksalaista verta vaan suvussa on esimerkiksi juutalaisia, tumma-ihoisia tai ulkomaalaisia.

Vierailija
167/555 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin Espooseen ja kun paikalliset sanoivat menevänsä keskustaan, luulin heidän puhuvan Espoon keskuksesta ja ihmettelin, että eihän siellä ole paljon mitään palveluja yms. Sitten selvisi, että keskusta = Helsingin keskusta. 

Vierailija
168/555 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri Punakuonossa kohdassa "aattoilta pitkä on, taival valoton" kuulin että "taivalvalot"=katuvalot on ja ihmettelin sitä Petterin nenähohteen tarvetta.

Vierailija
169/555 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 17:15"]

History = his story

[/quote]

No joo taas... Vaikka englanti on nykyään maailmankieli, ei se ole sitä aina ollut :D

Tässä yksinkertaistettu vastaus sanan etymologiaan

http://www.kysy.fi/kysymys/historia-sanan-etymologia

- terveisin historioitsija

Vierailija
170/555 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 15:01"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 14:55"]

Mieheni kaupassa: Saisinko punaista pall mallia sinisenä kiitos.

Mieheni baarissa: saisinko ison nollanelosen

Lapsena luulin että tokmanni ja stockmann on sama asia. Oman äitini nimen tajusin ensi kertaa joskus kolmannella -luulin aina että sen nimi on Äiti! Ja tänään tajusin että nokian puhelinten tekstiviestiääni onkin morsetusta!

[/quote]

No mitä siinä kännyn viestihälärissä sitten lukee?

[/quote]

SMS siinä lukee. :)

[/quote]

Heh! Oon aina luullut et se on SOS ja vuosia jo miettinyt et miten mä en kuule sitä yhtä pitkää (o=---, m=--), mut täältä sekin selvisi! Kiitos! :)

Vierailija
171/555 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 17:53"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 17:15"]

History = his story

[/quote]

No joo taas... Vaikka englanti on nykyään maailmankieli, ei se ole sitä aina ollut :D

Tässä yksinkertaistettu vastaus sanan etymologiaan

http://www.kysy.fi/kysymys/historia-sanan-etymologia

- terveisin historioitsija

[/quote] Historijoitsijalta on tainnut menna ohi englanninkielisten feministien ja naistutkijoiden sanaleikki "his-story", "her-story".

- terveisin nykyajassa elija

Vierailija
172/555 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En teininä tajunnut "yrittänyttä ei laiteta" -sanontaa. Ajattelin, että se laittaminen tarkoittaa jotakin väkivaltaa, eli tulkitsin sanonnan "jos yrität kunnolla, niin sua ei hakata, mutta jos et ees yritä, niin sit tulee kyllä turpaan".

Mun elämä on lisäksi ihan täynnä kaikkia kirjainyhdistelmiä, joita ei ajattele silleen, että tarkoittaisivat jotain tai tulisivat joistain sanoista. Esim. vajaa kolmikymppisenä yksi päivä välähti, että atk on kirjainyhdistelmä. Piti ihan googlata, että mistä sanoista tulee, kun kukaan lähistöllä olevistakaan ei tiennyt.

Vierailija
173/555 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 20:36"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 20:15"]

Ja kun pitkään käyttämättömät viemärit haisee se haju johtuu hajulukkojen haihtuneesta vedestä.

Huoh....

[/quote]

Ahaa! Nyt mä tajuan miksi meidän käyttämättömän suihkutilan lattiaritilään pitää silloin tällöin suihkuttaa vettä. Sen tiesin, että sieltä tulee hajua, kun siihen ei mene vettä, mutta en tiennyt hajulukkosysteemistä.

[/quote]

Naurattaisi tuo sarkastinen huomautuksesi...Ellen olisi lukenut koko ketjua. Huoh!

Vierailija
174/555 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta tämän ketjun luettuani minäkin tajusin, että hitto, siinä rantasipilogossa on LINTU eikä jänis :D Ja kyllä, olen tiennyt että rantasipi on lintu, siitä huolimatta muksusta lähtien olen nähnyt siinä pupun :D

Vierailija
175/555 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näin Pohjolan vanhassa sinivalkoisessa logossa pääkallon sivultapäin kuvattuna (katsoo vasemmalle ja alin logon osa on jo kaularankaa) yli 20-vuotiaaksi! En ajatellut asiaa sen enempää kuin että kai vakuutusyhtiöihin pääkallo jotenkin liittyy, kun he korvaavat sairauksien ja kuolemien kuluja. Eräänä päivänä logon nähdessäni tajusin että sehän on iso P-kirjain! :D

Vierailija
176/555 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 17:35"]

Oon saanu ahaa -elämyksiä, en aha -elämyksiä

[/quote]

Mutta opetusta yhdysmerkkien käytöstä et näemmä ole saanut.

Vierailija
177/555 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 16:23"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 00:49"]

Itse huomasin tai gynelogi sen kertoi minulle. Pissa tulee eri aukosta! Aina ollut siinä tietämyksessä sen tulevan pimpistä.

T: 25 nainen ammatiltaan tavaran vastaanottaja terminaalissa.

[/quote]

siis hä? eikö se sitten tuu sieltä?

[/quote]

Äh... Ihan tosi.

[/quote]

Juu ihan tosi, pimpistä se on aina tullut.

Vierailija
178/555 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Logoista lisää....En ollut hiffannut, että LähiTapiolan logossa on L- ja T-kirjaimet ennen kuin siellä työskentelevä minulle tämän kertoi. Minusta logossa oli joku jakoavain tai mikälie työkalu

Vierailija
179/555 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en tiennyt mitä rusinat on.. Luulin että kasvaa puskissa. T.minä 28v.

Vierailija
180/555 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 19:14"]

Cheek laulaa siinä parempi mies kappaleessa "nää tytöt tekstaa mulle, et olin ihana tvs (teevees)" Jostain syystä mun päähän ei millään syöpynyt et mikä se teevee on, että mistä se muka on lyhenne.. Mies sitten autossa räppäsi cheekin mukana tuon kohdan ja silloin se välähti.. Aivan siis TEEVEES, eli niinku telkkarissa/televisiossa.. aivan aivan.

[/quote]

Mä luulin et se on "ihana BB:s" :D :D Tosin enpä oo kuuntelemalla kuunnellut kappaletta, mitä radiosta sattunut soimaan..