Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AHA-elämys minkä jälkeen hävetti ettet ollut aiemmin tajunnut!

Vierailija
12.12.2013 |

Olen 31v, olen aina vihannut sitä kun pitää repiä laastarin irti esim verikokeen jälkeen, ja nyt vasta viime kuussa kun lapsi sai ekan rokotteen tajusin rapsuttaa irti pienen reunan laastarista, ja hieroa laastarin alta öljytyllä sormella. Irtosi niin helposti ettei tosikaan, mutta miksi hitossa en ole aiemmin tätä tajunnut!?

Kommentit (555)

Vierailija
281/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on hauska ketju :D Ei tuu mieleen valitettavasti itelleni vastaavanlaisia juttuja... Kirjotellaan jos pälkähtää mieleen.

Vierailija
282/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-vuotiaana se iski. Karvakuonojen Ransu on nukke!! Piti oikein soittaa kaverille, että ootko tajunnut! Vittuilee vieläkin noin 20 vuotta tapahtuneen jälkeen (terkkuja).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain nolon ahaa - elämyksen kun vein "rikkinäiset" korvakorut takaisin kultasepänliikkeeseen. Kyseessä siis tavalliset nappikorvikset joiden lukko oli tosi löysä ja yksi lukko jo hävinnytkin kun irronnut korusta. Liikkeen työntekijä katsoi minua kuin idioottia ja näytti miten lukko kiristetään sormin painamalla lukon reunoista! Korvakorujen lukot eivät siis olleet rikki, en vain osannut kiristää niitä oikein.

Mulla on 20 vuotta ollut korvakorut ja ikinä moisesta kuullut/ moista nähnyt. :D

Vierailija
284/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 00:41"]

Mikä hiivatin Google?..ai niin, go ogle.

[/quote]

Ei muuten tule tuosta, vaan luvusta googol (=10 potenssiin 100).

Vierailija
285/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 01:55"]

Käy yli harjanteen kulkunen hiljalleen... eiku sehän onkin kulku reen!

Tajusin tämän 28-vuotiaana.

[/quote]

Nyt tiedän minäkin....:D

Vierailija
286/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen välähti.  TRIP pillimehut. TRIPhän tarkoittaa suomeksi Retki.  

Eli retki-mehujahan ne.. En ollut aiemmin miettinyt koko sanaa erityisemmin, mutten sitä koskaan älynnyt aiemmin suomentaakaan. 

Vierailija
287/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Än yy tee = nyt 

Aikuisiällä tajusin.

Vierailija
288/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 09:35"]

Eilen välähti.  TRIP pillimehut. TRIPhän tarkoittaa suomeksi Retki.  

Eli retki-mehujahan ne.. En ollut aiemmin miettinyt koko sanaa erityisemmin, mutten sitä koskaan älynnyt aiemmin suomentaakaan. 

[/quote]

Ei video, niinpä onkin....!

Vierailija
289/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hätähousu-Saku :D

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 00:52"]

Tässä pienen lapsen äitinä tuli tajuttua että Saku Sammakko meneekin näin: Saku Sammakko KOSIOmatkallaan.. Luulin aina että Saku Sammakko KOSI JO matkallaan.. :D

[/quote]

Vierailija
290/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävetti kun nuorena olin tosi vanhoillinen, en esim. hyväksynyt aborttia tai avioeroa.

Nyt aikuisena äiti-ihmisenä jo ymmärtää hävetä typeriä ajatuksiaan. Kyllä elämä opettaa.

Vierailija
291/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siks ne on käännetty suomenkielisissä kirjoissa (ainakin ymmärtääkseni suurímmaksi osaksi, jos taustalla jokin "merkitys")

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 01:04"]

Monia on ollut tuommoisia kieleen liittyviä, kun tajuaa miten sanat ovat johdannaisia toisistaan. Samoin englanninkielestä johdetut sanat, kun en osaa yhdistää aina suomalaiseen vastikkeeseen, mutta kun tajuaa kyseessä olevan sama sana, tulee ahaa-elämys

Harry Potter kirjojen englanninkieliset nimet ovat aiheuttaneet monia ahaa-elämyksiä. Esimerkiksi Lestrangen lausuin vaan pitkään suomalaisittain sen kummemmin miettimättä, sitten yksi päivä älysin: Le Strange

[/quote]

Vierailija
292/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotus huomenta on muoto sanasta huominen, en lapsena tuota tajunut vaikka kaverini aina huomenta toivotuksen jälkeen totesi tätä päivää.

Vierailija
293/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa :D :D

PS. Ransu-tyyppi, sä voitit!

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 01:55"]

Käy yli harjanteen kulkunen hiljalleen... eiku sehän onkin kulku reen!

Tajusin tämän 28-vuotiaana.

[/quote]

Vierailija
294/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 00:05"]

Peruskoulun jälkeen tajusin et: Än yy tee =

N-Y-T= nyt. Vähän tunsi itsensä tyhmäksi.

[/quote]

Sama täällä :D Tosin mä tajusin vasta aikuisena.

Vierailija
295/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ketju. :)

Tajusin tässä taannoin lukiessani pienelle lapselleni Rumaa Ankanpoikaista, että se lintu ei mitenkään mystisesti muuttunut siinä joutseneksi vaan se oli joutsen jo alunperinkin... :D

Vierailija
296/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyl aika noloa, mutta sain vasta noin vuosi sitten selville, että rusinat ovat kuivattuja viinirypäleitä ..olin aina siinä uskossa että ne ovat ihan oma lajinsa:S 

Vierailija
297/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri Punakuono. Mä aina ihmettelin että miksi siinä yhtäkkiä lauletaan "maja kaksi pilkaten". Kummalta kuulosti, mutta jotenkin ajattelin että no jostain kahdesta majasta pilkottaa valoa, enkä sen kummemmin asiaa ajatellut. Joskus nuorena aikuisena sitten kuuntelin radiota ennen joulua ja lamppu syttyi, se onkin majakka joksi Petteriä haukuttiin punanenänsä takia eikä mikään pieni talo (maja) josta valo pilkottaa. Hieman hölmöhän sitä tunsi olevansa, pakko myöntää :)

Vierailija
298/555 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen ei ap tarvitse muuten laittaa laastaria ollenkaan, siihen pistoskohdan päälle. Painat hetken taitoksella ja pistät vaatteen alle piiloon. Meillä helpottanut elämää kovast, kun lapset ovat unohtaneet koko rokotteen heti rokotuksen jälkeen, eivätkä koko päivää ole roplanneet sitä laastarikohtaa esille muistellaakseen, kuinka hirveän kipeää se oikein kävikään! :)

Vierailija
299/555 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudessani 80-luvulla luulin, että Dame Edna on oikeasti nainen. Ajattelin vain, että onpa hauska täti. :)

Vierailija
300/555 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoitin (aika pienenä tosin) Hitchcockin ja Hitlerin. Ihmettelin kovasti kuinka joku voi katsoa niin kauhean ihmisen filmejä..