Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pakko tunkea bussiin niiden auton kokoisten lastenrattaiden kanssa???

Vierailija
12.12.2013 |

Näyttää yleistyneen todella paljon nämä suuret lastenvaunut, jotka parkkeerataan siihen bussin keskiosaan niin, että koko kulkuväylä on tukossa eikä kukaan pääse ohi. Todella mukavaa varsinkin ruuhka-aikoina.

Jos ette osaa kuskata niitä kersojanne pienemmissä rattaissa, niin jumalauta kävelkää!!!

Kommentit (178)

Vierailija
21/178 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain edelleenkään ymmärrä miksi pitää olla "vaunuja" joissa pieni vauva ja vieressä istuu sitten joku 3v -7v. Kun tuo toinen voi jo kävellä tai sitten seistä astinlaudalla. Ainakin Tampereella on näitä järkyn leveitä joissa 2 rinnakkain. Jotkut niin leveitä että bussissa viereen ei edes sovi kunnolla  ne toiset vaunut! Ja kun yhteen bussiin tulee kahdet tällaiset, niin siinä onkin sitten porukka ihmeissään kun bussista ei mahdu kulkemaan enää ulos. (nro 160)

Vierailija
22/178 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Busseissa on tyypillisesti myös etu- ja takaovi. Miksi on pakko tunkea ulos sitä hankalinta reittiä? Sama kun suomalainen näkee jonon; pakko päästä jonottamaan ja tunnin päästä varovasti tiedustellaan että mihinkäs tässä jonotetaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/178 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lapseton ihminen, mutta koskaan eivät ole äiti-ihmiset rattaineen eivätkä lapsineen häirinneet minua. Tottahan varmasti siinä keskellä bussia on ahdasta, mutta ei siihen keskitilaan ole tavallisen (lapsettoman, ilman lastenrattaita) ihmisen yleensä edes tarkoitettu mennä oleskelemaan kun vain bussista poistuttaessa. Itsehän vietän siinä tilassa vain sen n. 20-30 sekuntia, minkä seisoskelen siinä kun olen poistumassa bussista. Muuten istun aina bussin penkillä. Aina on hyvin mahtunut kulkemaan ilman mitään ongelmia kenellekkään osapuolelle. Sopu sijaa antaa.

Vierailija
24/178 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 13:20"]

Busseissa on tyypillisesti myös etu- ja takaovi. Miksi on pakko tunkea ulos sitä hankalinta reittiä? Sama kun suomalainen näkee jonon; pakko päästä jonottamaan ja tunnin päästä varovasti tiedustellaan että mihinkäs tässä jonotetaan?

[/quote]

Treen nbusseissa yleensä vain 2 ovea eli et ja keski! Etuovesta ei kuulu sääntöjenmukaan kulkea kuin SISÄÄN jotta matkanteko nopeutuu. Eli sääntönä on että sisään etuovesta (ellei ole vaunuja tms) ja ulos siitä toisesta. Ruuhka-aikaan etuovesta ei kyllä pääsisikään vaikka (jos olisikin luvallista, koska käytävät täynnä siinä seisovia kuin sillit suolassa. Eli Hesasta en tiedä mutta tulkaapa tänne Treelle ruuhkabussiin :-)

Vierailija
25/178 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.12.2013 klo 13:20"]

[/quote]

Takaovi on useimmissa HSL:n busseissa ahdas ja portailla varustettu - varsinkin vähän vanhemmille ihmisille sitä pitkin kulkeminen on hankalaa. Lisäksi ovesta mahtuu kerrallaan vain yksi, joten vilkkaammilla pysäkeillä bussin tyhjenemiseen menisi pelkän takaoven kautta ihan liikaa aikaa. Etuovesta kulkeminen harvemmin on vaihtoehto, koska sieltä tulee matkustajia sisään.

Minulle vaunut bussissa ovat ihan ok ja hyvä juttu, jos vaunuja on korkeintaan kahdet. Minä en ala kulkemaan takaoven kautta ihan vain sen takia, että jonkun vanhemman on ihan pakko tunkea bussiin, jossa on jo kahdet vaunut. Eikö sitä paitsi ole vaarallista seisoa siinä ovien edessä, kun ei siinä saa tarrattua mistään oikein kunnolla kiinni?

Vierailija
26/178 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitsi provota. Mee nukkumaan. Huomenna on parempi päivä.

Vierailija
27/178 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävele itse.

Vierailija
28/178 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän niiden rattaidenkin isoja olla, kun isoja mukuloita kyörätään nykyään rattaissa, että pääsevät ilmaiseksi bussissa. Joku mainitsi toisessa ketjussa lykkivänsä oliko se 5- vai 6-vuotiasta rattaissa. Luulisi muuten, että lasta hävettäisi mokma.

Vierailija
29/178 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihan samaa mieltä että jos lastenrattaat noin paljon ärsyttää niin kuule kävele ihan ite vaan!

Vierailija
30/178 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mua ärsyttää kahden penkin valtaajat,ihrallaan tai tavaroillaan. Ja koiran paikka ei ole penkillä rapatassiuneen!

Vierailija
31/178 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai matkustakaa ruuhka-aikojen ulkopuolella tai ostakaa järkevämmän kokoiset hyökkäysvaunut. Jotkut idiootit vielä tulppaa keskiosan niin, että kahdet vaunut on ikkunan puolella ja kolmannet poikittain oven edessä.  Kyllä pitäisi olla omaa järkeä päässä sen verran, että jos syvennys on jo täynnä niin ei tulla siihen tukkeeksi ja luottaa että ei se kuski mitään sano. Se on vaarallistakin! 

Vierailija
32/178 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi maammo tuli häätämään minua ja koiria keskikohdasta, kun hänellä on kuulemma etuajo-oikeus. Sanoin että me oltiin siinä ensin ja first come first serve. Kuski vahvisti että näin on. Mamma jäi odottamaan seuraavaa bussia hampaita kiristellen : )

Vierailija
33/178 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aika naurettavaa, että ostetaan semmoiset lenkkeilijälle sopivat superkärryt, ja sitten tungetaan kyytiin ja tönötetään tärkeenä bussissa pari pysäkinväliä. Urheilullista, juu....

Vierailija
34/178 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aika naurettavaa, että ostetaan semmoiset lenkkeilijälle sopivat superkärryt, ja sitten tungetaan kyytiin ja tönötetään tärkeenä bussissa pari pysäkinväliä. Urheilullista, juu....

Vierailija
35/178 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 20:01"]

Oon ihan samaa mieltä että jos lastenrattaat noin paljon ärsyttää niin kuule kävele ihan ite vaan!

[/quote]

Kuule se bussi ei ole tehty mammojen ilmaismatkailua varten...että kävele nyt vaan hyökkäysvaunujes kanssa.

Vierailija
36/178 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuskasi. Lastenvaunujen ohittaminen vie sekunnista kahteen sekuntiin ennen kuin pääsee omalle paikalleen/ulko-ovista pois. Kyllä sen vuoksi kannattaa vaalia raivoaan tuntikausia.

Vierailija
37/178 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi tehdä lapsia ellei ole vara kuljettaa niitä mulla tavalla kuin bussissa.

Vierailija
38/178 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 20:52"]

Ei pitäisi tehdä lapsia ellei ole vara kuljettaa niitä mulla tavalla kuin bussissa.

[/quote] Pitäisi tehdä itsemurha jos ei ole varaa kuljettaa itseään muuta kuin bussissa.

Vierailija
39/178 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 20:09"]

[/quote]Mun pojan mielestä on tosi jännää päästä bussin kyytiin, joten aina joskus kävelen ensin noin tunnin ja sitten napataan sopiva bussi kotiin =D

Vierailija
40/178 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, on ihan pakko. En kannata yksityisautoilua ja matkustan bussilla silloinkin, kun lapseni ovat ratasikäisiä.