Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä? Päiväkoti ei kerro, että lapsi oppi kävelemään.

Vierailija
12.12.2013 |

Siskoni on töissä päiväkodissa alle 3-vuotiaiden ryhmässä. Ei kerro mitään sellaista, mistä voisi tunnistaa jonkun, mutta yleisesti voi kertoa oloista päiväkodissa. 

Sanoi, että heillä on periaatteena olla kertomatta, jos lapsi oppii jotain uutta merkittävää. Eivät kerro, jos lapsi ottaa ensiaskeleensa tai sanoo 'äiti' päiväkodissa tai saa pottaan aikaiseksi jotain, mitä ei kotona ole vielä onnistuttu saamaan. Syyksi sanoi sen, että vanhemmilla on muutenkin jo varmasti syyllinen olo, jos laittavat alle 1-vuotiaan hoitoon. Eivät halua, että lapsi oppii kaiken "merkittävän" hoidossa ja heiltä jää nämä näkemättä.

Eilen kuulin, että yksi lapsi on jo viikon kävellyt sisällä, mutta vanhemmat eivät tätä tiedä. Ulkona istuu hiekkalaatikolla, kävely ei ulkona vielä onnistu muhkuraisella maalla. Vanhemmat odottelevat edelleen ensiaskeleita kuulemma.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi aivan karmaiseva ajatuskin, etten olisi kahteen viikkoon huomannut, että lapseni on oppinut kävelemään...:(

Vierailija
42/47 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kävelyt olen itse nähnyt ja tottakai ne olivat tärkitä. Meillä päiväkodissa kyllä kerrotaan uudet jutut. Lapseni on tehnyt monia asioita päiväkodissa ekaa kertaa, vaikka kotpna mm. ne sujuisivatkin. Esim. eka lause (lapsi puhui vain yhdellä tai kahdella sanalla päiväkodissa, vaikka kotona puhui pitkillä lauseilla), eka kakka (säästi kakat kotiin), ekaa kertaa piirsi ihmisen, oppi leikkaamaan ympyrää jne. Aina on siinä.lapsen kuullen hehkuteltu ja kehuttu, joskus tosin olen pilannut henkilökunnan iloa sanomalla, etten tiennyt, ettei tee sitä täällä ja onhan se selvästi vähän heitäkin harmittanut. Enmitse ole pahastunut ikinä, jos lapsi om oppimut jotain päiväkodissa esim. meillä kuopus oppi pukemaan kengät päiväkodissa niin, että kotona ei muka osannut. Onneksi henkilökunta uskalsi kertoa tästä taidosta ja osasin sitten itsekin vaatia lapselta tätä taitoa.

Ei vanhempia saisi paapoa. Varmasti on paha mieli, kun oma lapsi on oppinut taitoja muualla, mutta se on elämää. Lapset oppivat vielä roppakaupalla taitoja ja suurimman osan muualla kuin kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kumpi tapa on oikein, mutta minun lapseni päiväkodissa noudatetaan ainakin isompien lasten puolella avointa tiedotupolitiikkaa, vaikea kuvitella että tuolla salaisivat vanhemmilta, että joku on oppinut kävelemään.

Vierailija
44/47 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 13:26"]

Olen ollut kotiäiti kohta 33 v pojallemme. Olen nähnyt kaiken ITSE myös ensiaskelet, 1.  hampaat, yo-lakin, ajokortin saamisen, 1.terffit :), jne. Poika on onnellinen kun äiti kotona. Näin saa turvallisen pohjan mitä tarhaan lapsiaan vievät ei voi antaa. Olen poikani idoli.

[/quote]

Treffit?! Toivon todella etten itse tunne tarvetta mennä poikieni ekoille treffeille mukaan! Tossa kyllä viimeistään pitää mennä raja ekojen kertojen todistamisissa. Ihan hyvillä mielin myös suon aikuistuvalle lapselle jonkun muun idolin kuin itseni. Lapset on lainaa vain, vaikka pikkulapsiaikana symbioosissa eletäänkin.

Vierailija
45/47 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 13:29"]

Toihan on vähän kuin curlattais niitä vanhempia

[/quote]

Täsmälleen sama termi tuli mieleen. Ja tottakai lapsi voi ottaa ensiaskeleensa päiväkodissa. Ja vaikka olisi kotihoidossa, niin miten jos sattuisikin ensiaskeleensa ottamaan, kun vaikkapa mummi on lapsenvahtina? Ja täällä puhutaan vaan äideistä. Pitäisikö työssäkäyvien isienkin pahoittaa mielensä, jos lapsi ottaa ensiaskeleensa työpäivän aikana, vaikka äiti olisikin kotona hoitamassa lasta?

Vierailija
46/47 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten yksinkertaisesti äiti ei ole tajunnut päiväkotiin ilmoittaa, että lapsi kävelee. Näkeehän tuon jo sokeeki.... En usko että joka päivä itkee äiti päiväkodissa, että kun tuo Leena nyt ruppeis kävelemään... huoh.

Vierailija
47/47 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 12:58"]

Siskoni on töissä päiväkodissa alle 3-vuotiaiden ryhmässä. Ei kerro mitään sellaista, mistä voisi tunnistaa jonkun, mutta yleisesti voi kertoa oloista päiväkodissa. 

Sanoi, että heillä on periaatteena olla kertomatta, jos lapsi oppii jotain uutta merkittävää. Eivät kerro, jos lapsi ottaa ensiaskeleensa tai sanoo 'äiti' päiväkodissa tai saa pottaan aikaiseksi jotain, mitä ei kotona ole vielä onnistuttu saamaan. Syyksi sanoi sen, että vanhemmilla on muutenkin jo varmasti syyllinen olo, jos laittavat alle 1-vuotiaan hoitoon. Eivät halua, että lapsi oppii kaiken "merkittävän" hoidossa ja heiltä jää nämä näkemättä.

Eilen kuulin, että yksi lapsi on jo viikon kävellyt sisällä, mutta vanhemmat eivät tätä tiedä. Ulkona istuu hiekkalaatikolla, kävely ei ulkona vielä onnistu muhkuraisella maalla. Vanhemmat odottelevat edelleen ensiaskeleita kuulemma.

[/quote]

No, ei kai niillä kotona ole niin epätasaisia lattioita? Vai asuuko ne ulkona?

Kyllä ne vanhemmatkin ennen pitkää näkee mukulansa kävelevän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi