Mies paljastui persuksi :-/
Olen tutustunut muuten kivaan ja ihanaan mieheen, mutta... Erään keskustelun tuloksena paljastui, että hän suhtautuu varsin kriittisesti maahanmuuttoon ja esim. virolaiseen halpatyövoimaan. En koe perussuomalaista ajattelumaailmaa ollenkaan omakseni. Mies on muuten mukava, mutta tämän havainnon jälkeen on vaikea suhtautua häneen :-/
Kommentit (31)
Miksi alapeukkua aloitukselle? Sille, että mies on persu? Vai sille, että se häiritsee minua?
Mä juoksisin kokkaria karkuun ennemminkin.
Mitäs jos keskustelit asiasta? Ei ne persut kaikki ole semmoisia rähisijöitä vaan joukkoon mahtuu myös viisaita aikuisia ihmisiä jotka osaavat perustella kantansa.
Sitä paitsi varmaan joka neljäs mies on persu niin jos alat sen mukaan karsimaan miesehdokkaita niin tippuu moni pois kerralla.
Miksi sitten itse suhtaudut edellä mainittuihin positiivisesti? Jos olisit asunut edes vuoden lähiössä jossa asuu paljon myös virolaisia sekä lähi-idästä ja afrikasta tulleita mamuja niin katsantokantasi voisi olla eri.
Kriittisesti maahanmuuttoon ja ulkomaalaiseen halpatyövoimaan suhtautuu myös muidenkin puolueiden kannattajia, ei nuo seikat tee miehestä automaattisesti perussuomalaista.
No ainako kaiskesta pitää olla samaa mieltä? Mies on suoraselkäinen kuten persut yleensä. Mäkin suhteudun hyvin negat kaikenlaisiin maahanmuuttajiin yms. Suomalaisten asita ensin kuntoon. Mitä te valitatte jos haluatte muiden vievän töitänne??
Ajattelen persulaisesti ja en todellakaan sitä peittelisi.
Virolainen halpatyövoima=ei osata suomea rakennustyössä ja tehdään talot väärin josta tuloksena ne vitun hometalot.
Hän siis vastustaa suuryrityspolitiikkaa eli suomalaisen työn arvostuksen tuhoamista ja työntekijöiden korvaamista halpatyövoimalla? Voi kamala.
Kyllä minulle perussuomalaiset arvot olisivat kynnyskysymys. Maailmassa on paljon hyviä kumppaniehdokkaita, joilta ei tarvitse sietää tuollaista.
Maahanmuuttajakriittisyys ja kriittisyys virolaista halpatyövoimaa kohtaan on mun mielestä ihan eri liigassa. Tosin, jos kritisoi niitä virolaisia niin sitten ymmärrän yskäsi. Ei kai ne työntekijät ole syyllisiä vaan työnantaja.
Kyllä munkin ois vaikea kuvitella yhteistä tulevaisuutta semmosen ihmisen kanssa jolla on tosi erilaiset arvot ja ajatusmaailma kun itellä, luonnollistahan se on. Kaikesta ei kuitenkaan voi olla samaa mieltä ja sekin on ok.
juttele sen kanssa ja kysy perusteluita mielipiteisiin. jos osaa perustella oikeasti ja vastailla niin ei mitään vikaa, mutta jos on selvästi pelkkää netistä ja kavereilta matkittua persuilua ilman mitään oikeaa ymmärrystä asioista niin lemppaa se
meistä tuli miehen kanssa persuja 3 v sitten. ai kauheeta, emmekä asu edes itä-helsingissä saati että oltais köyhiä ja kouluttamattomia!
Kerro hänelle millainen itse olet. Jos hän on sitä mieltä että sinunkin on muututtava persuksi niin lopeta suhde. Jos hän uskoo että voitte erilaisilla poliittisilla kannoilla elää yhdessä, niin mahdollisuuksia on.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 12:16"]
Kyllä minulle perussuomalaiset arvot olisivat kynnyskysymys. Maailmassa on paljon hyviä kumppaniehdokkaita, joilta ei tarvitse sietää tuollaista.
[/quote]Eli mitkä arvot?
On se kummallista että maahanmuuttoa ei saisi arvostella! Sekö tekee ihmisestä persun, että ei halua tänne elätiksi ihmisiä maailman eri kolkilta. Koskaan eivät työllisty eivätkä maksa veroja. Lapsensa pilaavat PISA-tulokset ja jäävät wt-porukaksi tänne häiriköimään. Tämäkö on ihannevaltionne? Katsokaa Ruotsia, Saksaa ja vaikka Ranskaa - onko hurraamista?
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 14:00"]
juttele sen kanssa ja kysy perusteluita mielipiteisiin. jos osaa perustella oikeasti ja vastailla niin ei mitään vikaa, mutta jos on selvästi pelkkää netistä ja kavereilta matkittua persuilua ilman mitään oikeaa ymmärrystä asioista niin lemppaa se
[/quote] Britannia, Saksa jne. ovat myöntäneet monikulttuurin olleen hirveä moka. Kyselytutkimukset osoittavat, etteivät ei-valkoiset mamut halua sopeutua.
Käykö sinulle siis tieteelliset perustelut vai pitääkö olla jotkut abstraktit ja kosmiset perustelut?
Voi jeesus että niin moni *tosisuvaitsevainen* on kaikkea muuta. Hyvä ap, kaikkien puolueen kannattajista löytyy kaikenlaista sakkia maan ja taivaan väliltä, onko kaikki ihan kotona jos tämä horjuttaa kiinnostustasi mieheen? Päinvastoin voisit suhtautua tilanteeseen niin että nyt sulla on mahdollisuus avartaa maailmankuvaasi ja oppia - eikä vähiten itsestäsi.
Itse olen poliittisesti nykyisin ns. koditon ja Suomen poliittista menoa on suorastaan viihdyttävää seurata sivusta. Persut on ainoa puolue jolla on lihaksia ja munaa ravistella vanhojen puolueiden (mukaanlukien Vihreät) hyssyttelyä. Siitä Bojot heille vaikka en itse äänestäkään.