Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hankala tilanne! Olen työtön ja tarjottiin työtä naapurikunnasta.

Vierailija
12.12.2013 |

Yritys x oli saanut yhteystietoni työkkäristä, ja siellä voisi olla jotain duunia vuoden alusta. Ongelmana on vain se, että joutuisin menemään töihin naapurikuntaan kahdella bussilla, ja edestakaiset työmatkat maksaisivat noin 30 euroa per päivä. Johon minulla ei ole varaa, koska palkka tulisi vasta tammikuun lopussa, ja nyt tili on melko tyhjä, olen ostanut perheelle joululahjoja ja muutenkin jouluvalmisteluihin on mennyt melkoisesti rahaa.

Muutenkin tuo kulkeminen on niin hankalaa, että sillä perusteella haluaisin kieltäytyä töistä. Olen tehnyt omassa kunnassa sijaisuuksia, ja niitä olisi luvassa ensi vuonnakin, joten jos otan naapurikunnasta työn, en ehkä pääsekään enää omaan kuntaan töihin.

Hemmetin hankalaa... Onko kellään kokemusta tai tietoa siitä, voiko siitä olla jotain sanktioita, jos en ota työtä vastaan? 

En kaipaa mitään tuomitsemista, joten sellaiset viestit voi jättää kirjoittamatta. Haluan tehdä töitä, mutta jos työmatkoja varten joudun ensin lainaamaan rahaa ja sitten myöhemmin iso osa palkasta menee työmatkoihin, ei työnteko ole enää minulle vastikkeellista.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 11:05"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 11:03"]

Ensin paikallisbussilla 3,30e, sitten maakuntalinjalla 11,80e suuntaansa (ei ole mitään Onnibussia), eli 30,20e/pvä. Omaa autoa tai ajokorttia ei ole, joten bussi ainoa vaihtoehto.

ap

[/quote]

Missä ei muka ole seutulippua tai vastaavaa?

[/quote]

Esimerkiksi täällä Pohjanmaalla. Kaikki ei tosiaankaan asu Kehä kolmosen sisäpuolella. No eipä täällä kyllä enää kulje bussitkaan kun melkein kaikki  linjat taajamien ulkopuolella on lopetettu, joten mihinpä sitä seutulippuakaan tarvitsisi...

Vierailija
42/46 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaiset eivät ole yhdenvertaisia, sosiaalisia luototuksia myöntää tosi harva kunta. Meidän kunnassa ei ole sosiaalista luototusta.

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 11:06"

Ensin paikallisbussilla 3,30e, sitten maakuntalinjalla 11,80e suuntaansa (ei ole mitään Onnibussia), eli 30,20e/pvä. Omaa autoa tai ajokorttia ei ole, joten bussi ainoa vaihtoehto.

ap

[/quote]

Sossusta saa sosiaalista lainaa myös auton ostoon. Eli sossu takaa lainan etenkin jos kyseessä on vähänkään pitempiaikaisempi työ. 3000 eurolla saa jo auton, jolla pystyy kulkemaan tuollaisen matkan.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 11:06"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 11:01"]

Sössiä tahallaan ei haastattelussa kannata missään nimessä koska silloin ole omalla käytökselläsi pilannut saada työn. Ja eikun karessi päälle.

[/quote]

Eikä muutenkaan. Maine on katoavaista ja suomessa on niin pienet hiekkalaatikot, että sössimiset tulee nopeasti myös muiden työnantajien tietoon.

[/quote]

Kuten tulee myös kotikuntaan naapurikunnasta aika nopeasti tieto, että henkilö x kieltäytyi töistä.

Vierailija
44/46 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sanoi, ettei hänellä ole ajokorttia.

ohis

ap

[/quote]

Sossusta saa sosiaalista lainaa myös auton ostoon. Eli sossu takaa lainan etenkin jos kyseessä on vähänkään pitempiaikaisempi työ. 3000 eurolla saa jo auton, jolla pystyy kulkemaan tuollaisen matkan.

[/quote]

Vierailija
45/46 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 11:09"]

Ap sanoi, ettei hänellä ole ajokorttia.

ohis

ap

[/quote]

[/quote]

[/quote]

sossusta voi saada maksumääräyksen myös autokouluun, ainakin mun tuntemat mamut ovat saaneet joten varmaan saa työhaluinen suomalainenkin

Vierailija
46/46 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap käypä kotikuntasi sivuilla kohdassa joukkoliikenne ja lippujen hinnat. Sieltä löytynee seutulippu tai joku vastaava. Käy kaikkien liikennöitsijöiden busseihin.

Minulla oli pidempi sijaisuus, työmatkaa 120 km suuntaansa jonka kuljin bussilla. Ostin maakuntalipun. Myönnän että oli tylsää kulkea, mennessä bussi kierteli kaikki kyläpahaset ja poimi koululaiset kyytiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä