Auttakaa anoppia hädässä (joululahja)!
Miniälle jotain pientä joululahjaa? Omalle teinillekkin on vaikeeta ostaa (lahjakortit on pelastus kun tiedän edes liikkeet joissa asioi) joululahjoja jotka varmasti ilahduttavat.
Lämpöiset tossut, leffaliput.. Antakaa vinkkiä mistä itse ilahtuisitte.
Joulu aiheuttaa minulle stressiä juuri siksi, että haluan ehdottomasti ilahduttaa lahjansaajaa ja se on vaikeeta.
Kommentit (20)
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 11:02"]
Jos haluaa antaa aikuiselle ihmiselle oikeasti mieleisen lahjan, kannattaa kysyä lahjatoivetta!
Minä inhoan yllätyslahjoja. En toki näytä sitä lahjan antajalle.
[/quote]
Olisihan se ihan hirveää saada Iittala/Sokos/Stockmann lahjakortti tai leffaliput jouluna yllätyslahjaksi, miten saisitkaan järkytyksen peitettyä???
Anoppi voisi kysyä pojaltaan, mitä hänen vaimonsa haluaisi lahjaksi, jos lahjakortti ei käy.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 10:32"]
Miniälle jotain pientä joululahjaa? Omalle teinillekkin on vaikeeta ostaa (lahjakortit on pelastus kun tiedän edes liikkeet joissa asioi) joululahjoja jotka varmasti ilahduttavat.
Lämpöiset tossut, leffaliput.. Antakaa vinkkiä mistä itse ilahtuisitte.
Joulu aiheuttaa minulle stressiä juuri siksi, että haluan ehdottomasti ilahduttaa lahjansaajaa ja se on vaikeeta.
[/quote]
Miniänä ilahtuisin kovasti esim. villasukista, hieman erikoisemmasta suklaarasiasta, lahjakortista kirjakauppaan, elokuvalipuista jne.
Olet hyvä anoppi, kun pohdit, mistä lahjan saaja ilahtuisi :)
Minusta nuo lahjakortit/leffaliput kuulostavat oikein hyviltä lahjoilta. Meille on kanssa miehen äiti antanut leffalippuja yhteiseksi minulle+miehelle (ollaan kanssa alle kolmekymppisiä). Tykätty lahja. Plussana myös se, ettei ole älyttömän tyyriskään ja leffalippujen määrää voi säädellä helposti. Jos budjetti on isompi, voi antaa useamman, jos pienempi, niin sen yks per naama.
Hmm no tähän väliin, jos haluat oikeasti antaa MINIÄLLE lahjan niin ei leffalippuja ja ravintolalahjakorttia. Meillä ainakin mies maksaa aina nuo, ollaan alle 30 ja ei lapsia. Joten jos poikasi aina maksaa ulkona syömiset ym, niin silloinhan tuo lahja on enemmänkin pojallesi. Tuskin miniäsi tuota lahjaa kenenkään muun kanssa käyttää kuin poikasi, eli miehensä kanssa. Tietysti yhteisenä lahjana molemmille tuo on hyvä, mutta ymmärsin että nimenomaan miniällesi haluat antaa lahjan. Itse ostaisin miniälle esimerkiksi lahjakortin johonkin koruliikkeeseen (jos et tiedä varmaa valintaa korulle), tai joku muu lahjakortti "naisten"liikkeeseen olisi hyvä. Tai esim. kauneushoitolaan. Silloin lahjan saaja nimenomaan miniä. Itse tykkäisin, summalla ei väliä.
Miksi muuten kaikki puhuvat vaimosta ja lapsista? Itse ymmärsin aloituksen, että miniä on vielä melko nuori tyttönen?
Parasta on kautta rantain kysyä pojaltasi tai miniältä itseltään.
Olen saanut lukemattomia lahjoja, jotka eivät vain tule käyttöön. En toki ikinä niistä valita tai nyrpistele vaan kiitän aina, käyttöön ne vaan eivät tule (villasukat, Nalle Puh-paitulit etc.).
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 11:41"]
Miksi muuten kaikki puhuvat vaimosta ja lapsista? Itse ymmärsin aloituksen, että miniä on vielä melko nuori tyttönen?
[/quote]
Lapsista ei tietoa, mutta miniä lapsen vaimo. Ilman liittoa korkeintaan avopuoliso/avokki.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 11:39"]
Hmm no tähän väliin, jos haluat oikeasti antaa MINIÄLLE lahjan niin ei leffalippuja ja ravintolalahjakorttia. Meillä ainakin mies maksaa aina nuo, ollaan alle 30 ja ei lapsia. Joten jos poikasi aina maksaa ulkona syömiset ym, niin silloinhan tuo lahja on enemmänkin pojallesi. Tuskin miniäsi tuota lahjaa kenenkään muun kanssa käyttää kuin poikasi, eli miehensä kanssa. Tietysti yhteisenä lahjana molemmille tuo on hyvä, mutta ymmärsin että nimenomaan miniällesi haluat antaa lahjan. Itse ostaisin miniälle esimerkiksi lahjakortin johonkin koruliikkeeseen (jos et tiedä varmaa valintaa korulle), tai joku muu lahjakortti "naisten"liikkeeseen olisi hyvä. Tai esim. kauneushoitolaan. Silloin lahjan saaja nimenomaan miniä. Itse tykkäisin, summalla ei väliä.
[/quote]
Hyvä huomio! ap
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 11:41"]
[/quote]
Voisihan kyseessä olla myös homopari.
Lahjakortti on yleensä melko varma lahja, koska silloin lahjan saaja pystyy valitsemaan lahjan sisällön itse (paitsi kauneushoidon tai hierontalahjakortin kohdalla ehkä).
Mä tykkään erityisesti sellaisista lahjakorteista jotka on paikkoihin tai tuotteisiin joita ei muuten raaski itselleen hankkia. En vaan osaa "tuhlata" itseeni siten että menisin hierojalle tai kasvohoitoon tai edes kampaajalle. Leffaliputkin on tosi hyvä juttu koska ei sinne oikein tule muuten mentyä sinnekään.
Anna miniälle lahjakortti ravintolaan tai teatteriin tai konserttiin ja lupaus lastenhoidosta sen ajaksi.
Tällaisen mä saan usein anopilta ja oon ollut tosi tyytyväinen :)
Älä anna mitään, se tulee kuitenkin tänne valittaa anoppinsa tyhmästä lahjasta.
Minkä ikäinen miniä, aika nuori? Mulle ja veljeni vaimolle (35v lapsettomia) kelpaa villasukat, leffaliput, Iittalan lahjakortit...
Itse ostan mieheni tyttärelle (23v lapseton) leffalippuja, Iittalaa (tiedän mitä sarjaa), herkkuja (eli kalliita pähkinöitä ja oikeita konvehteja, hyvää teetä erikoiskaupoista, missä opiskelijabudjetilla ei asioida).
2leggalippua ja lupaus lastenhoidosta leffaillan ajaksi =)
Paras joulahja viime vuonna oli pitkävartiset villasukat joissa oli "tohveli"pohja =D Ihanat aamuisin ja iltaisin vetää jalkaan....
Ei ainakaan mitä tohveleita :O Tsiisus!
Pari leffalippua ja lastenhoito siksi aikaa! Sitä täällä on ehdotettukin ja se on ehdottomasti paras idea :) Ei jää mitään turhaa roinaa nurkkiin ja jos heillä siis tosiaan lapsia (mitä tässä nyt oletetaan) niin osaavat takuulla arvostaa tuommoista kahdenkeskistä aikaa kun lastenhoitokin järjestyisi :)
Jos haluaa antaa aikuiselle ihmiselle oikeasti mieleisen lahjan, kannattaa kysyä lahjatoivetta!
Minä inhoan yllätyslahjoja. En toki näytä sitä lahjan antajalle.
Minkä ikäiselle ostat lahjaa? Budjettisi?
Mä saan anopilta joka vuosi toilettilaukun jossa on kasvojenhoitotarvikkeita (joo, alkaa olla jo hieno kokoelma noita pussukoita :D) ja jonkun neuleen/puseron (jonka laitan sitten joulupäivän aterialle päälle). Musta on ihan kivoja juuri nuo säntilliset lahjat, aina tulee lisäksi jotain muuta, kuten viime vuonna villasukat. Tärkeintä on että minua on ajateltu siellä kaupoilla juostessa!
Mutta tuo kakkosen idea on kyllä hieno, tykkäisin itsekin!
Lastenhoitoavulle ei ole vielä tarvetta. Nuoripari (alle 30v) käy paljon leffassa ja ulkona syömässä, taidanpa sitten antaa ne leffliput ja lahjakortit ravintolaan. Paljon kiitoksia vaan ehdotuksista!
ap