Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä verran miehesi käytti alkoholia raskaana ollessasi?

Vierailija
18.02.2014 |

Miten suhtauduit siihen, oliko ongelma tms? Lisääntyikö tai vähenikö aiemmasta raskaaksi tultuasi?

Itse olen nyt n. puolivälissä raskautta ja isännällä on alkanut tiuhemmin maistua olut, siideri, viini... Vähintään jokaisen vapaapäivän aattona pitää tissutella. Ja luonnollisesti mua vähän tympii, ei siksi että oma suu napsais, mutta ollaanhan sitä toki eri aaltopituuksilla, kun toinen on pienessä sievässä ja mä en. Juu siis että on alkanut muodostua meillä ongelmaksi (mun ongelmakseni tietty), onkohan tää nyt jatkossakin vallitseva elämäntapa vai mitä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muita ole vaivannut sama ongelma? Viitaten esim. alkoholin käytön runsauteen noin yleensä.

Vierailija
2/21 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepskukkuu! Nostelen tätä vielä, josko nyt olisi kohtalotovereita. EN jotenkin usko, että tämä on vain meidän perheen onkelma...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo ihan yhtä paljon kuin muutenkin. Kolmas lapsi tulossa eikä mua haittaa yhtään miehen saunakaljat. Baareissa ei käy eikä juo synnytyksen alla. Varpajaiset tais olla ekasta lapsesta johonkin saunailtaan yhdistettynä ja sieltäkin tuli kotiin ennen puoltayötä.

Ei siis ongelmia , onneksi.

Vierailija
4/21 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ukko joi kaljaa läpi odotuksen ja juo edelleenkin. Juo meen rahat vaikka on tiukkaa. Kohta se onkin ex-ukko.

Vierailija
5/21 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin vähän joi odottaessani. Max. 2annosta alkoholia Per viikko.

Vierailija
6/21 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 22:03"]

Olen kyllä varmasti ihan kamalan nipo, mutta mä en jotenkin vaan ymmmärrä miehen "menohaluja", jos on yhdessä päätetty alkaa perhettä perustaa. Etenkään useampana kertana kuukaudessa. Ja jos on tarve tuulettua, miksi se tapahtuu kuppilassa useamman kuin yhden neuvoa antavan avulla? Miten olisi esim liikunnolliset harrastukset, sählyä, kuntosalia..?

[/quote]

Riippuu tietysti paljon myös kaveripiireistä ja elämäntilanteesta. Suurin osa miehen kavereista on vielä siinä elämäntilanteessa että sosiaalinen kanssakäyminen tapahtuu pääosin kun otetaan melkein joka viikonloppu, ja mulle on ok että mies lähtee mukaan tuulettumaan ja päivittelemään kuulumisia kerran kuussa (harvoin nuo kyllä pääsevät kuppilaan asti). Noi ystävät on hänelle tärkeitä ja pidän heistä itsekin, vaikka elämäntilanne onkin tällä hetkellä eri. Miehellä on myös harrastus ja näkee kyllä yksittäisiä kavereitaan joskus myös selvinpäin. Silti kyllä ehtii viettää perheensä kanssa valtaosan ajastaan, vaikka käy töissäkin.

Haistan kyllä muutoksen tuulia ilmassa noiden miehen kavereidenkin suhteen. (Lähi)tulevaisuudessa heistä useammalla on varmasti jo perhettä ja yhteinen ajanvietto onkin toisenlaista. Aika näyttää :)

Vierailija
7/21 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäntä joi normaaliin tahtiin,eli kerran kuussa n. puoleen väliin raskautta. Nyt viimeisen 3kk aikana on juonut 2kertaa ja seuraavan kerran juo vasta varpajaisissa. Sovittu on jo edellisten 2raskauden aikana,että juomatta on kuukauden ennen laskettua..

Vierailija
8/21 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos täällä näin aamusella lisää kokemuksia jaettavaksi? Pääosin mukavan harvakseltaan on teillä aiemmin vastanneilla maistunut (isille), hyvä niin! Ap.

Vierailija
9/21 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi itse jaksanut katsella humaltuvaa miestä edes ennen raskautta niin en sellaista valinnut lapseni isäksi. Mikä ihmeen pakkomielle aikuisilla ihmisillä on humaltua??

Vierailija
10/21 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pieni hiprakka on ihan kiva tunne. Ap on itsekin sitä ennen raskautta toisinaan harrastanut.

Ja maltillisena arvelin sen pysyvän myös lisääntymisprojektiin lähdettäessä, siis miehelläni. En siis tarkoituksella alkkista ole näihin puuhiin "valinnut" ja nyt urputa tyhmää kohtaloani. Juomisen lisääntyminen on nyt se ongelma.

Vierailija
11/21 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se muuten juonu,kun pikkujouluissa. Ja kysyi vielä luvan,saako mennä. Tottakai,kerta firma maksaa.

Vierailija
12/21 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos muilla kokemuksia..? Ap. (kakkonen,onnittelut sulle:)

Vierailija
13/21 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestäsi voi jännittää muuttuva elämäntilanne, onko hänestä isäksi ja miten sitovaa se tulee olemaan. Miten teidän suhteenne tulee muuttumaan (tai on jo muuttunut) Kannattaisi jutella miehen kanssa asiasta rakentavassa mielessä (ei syyllistävästi, sillä saa vaan riidan aikaiseksi). Voi olla että tilanne muuttuu kun lapsi syntyy ja isyys muuttuu konkreettiseksi miehellesikin. Mutta silti kannattaisi keskustella jo ennen synnytystä miehen kanssa. Miestäsi voisi helpottaa jos sovitte jotain pelisääntöjä jo valmiiksi vauvan syntymää varten, esimerkiksi miten yöheräämisiä hoidetaan ja kuinka usein toinen voisi päästä vapaalle ja harrastuksiin.

Omani kävi ehkä kerran kuussa kavereiden kanssa ottamassa. Kerran pari kuussa olen sille suonut mielelläni sikäli kun rahatilanne antaa myöten. Ymmärrän hänen menohalujaan vaikka itsellä niitä ei juuri enää ole (itselle riittää sellainen kerta pari vuoteen silloin kun en ole raskaana).

Vierailija
14/21 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies osti itselleen silloin tällöin pari erikoisolutta, noin kahdesti kuussa. Jouluksi osti konjakkia pienen pullon, jota tissutteli n kuukauden päivät ja siivut tarjosi myös apelle ja veljelleni. Nyt vauvan synnyttyä osti kerran yhden erikoisoluen ja sekin jäi puoliksi juomatta...

Vierailija
15/21 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä varmasti ihan kamalan nipo, mutta mä en jotenkin vaan ymmmärrä miehen "menohaluja", jos on yhdessä päätetty alkaa perhettä perustaa. Etenkään useampana kertana kuukaudessa. Ja jos on tarve tuulettua, miksi se tapahtuu kuppilassa useamman kuin yhden neuvoa antavan avulla? Miten olisi esim liikunnolliset harrastukset, sählyä, kuntosalia..?

Vierailija
16/21 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä: Miestä varmasti jännittää tuleva, kuten muakin, mutta hänellä on jo yksi lapsi entuudestaan, joten tämä tilanne ei niin maata mullistava ole. Toki tässä kaivataan rakentavaa keskustelua. Ajattelin vaan kysellä kokemuksianne miettessäni olenko ihan skitso, kun tästä ongelman olen kehinyt ja mieleni pahoitan harva se ilta.

Vierailija
17/21 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä viisi annosta viikossa? 

Vierailija
18/21 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista hänen juoneen kuin ensimmäistä odottaessani. Menimme silloin naimisiin ja miehen veljet järjestivät muutaman tunnin arki-ilta polttarit. Kahta seuraavaa odottaessani ei mieleen tule mitään tissutteluja. Ei kyllä muutenkaan juoda juuri ollenkaan, nytkään ei alkoholia ole ollut talossa uuden vuoden jälkeen.

Vierailija
19/21 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään, on absolutisti.

Vierailija
20/21 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei mennyt pikkujouluihin mun takia , kerran kun oltiin kylpylässä niin joi 2 olutta hotellihuoneessa, eli tosi vähäistä juomista. Yksin juominen ei kiinnosta